Tavaly volt lakatolva is, de a mester elég halovány munkát végzett...
Nem vészes de kell vele foglalkozni jövőre.
Motorja jó, pöcröff indul, az utazós 90-et tartja dombon felfelé is. Átlag 8-at eszik, hosszú úton 7 körül.
Előző 7 év óta összesen 100e-t ment mint film kellékes autó, előtte nem tudom. Annó 6 személyes busz volt, most 3 szem. tgk. Vonóhorog nincs, nem volt sosem. Szervo nincs (nem rossz, hanem nincs). 5 sebességes. Rácsot adok hozzá.
Hibái: diffi jó hangos 70 felett, hátsó ajtózár rossz, izzitás lámpa nem ég (de izzít).
Ja meg még egy kérdés. Szabad ezeket a TDCi motorokat olajcsere előtt átmosni? Elsősorban a turbó miatt kérdem, mert az ugye elég kényes ketyere.
Konkrétan milyen olajadalékot ajánlotok és hogyan kell használni? Ilyesmire gondolok, hogy csere előtt beönteni a motorolaj mellé és 10 percig járatni 2000-es fordulaton például. Aztán leengedni.
Sziasztok, üdv mindenkinek!Új vagyok itt. 9 személyes '97-2000 körüli évjáratú Transit vásárlásán gondolkodom,főleg családi autóként.A kérdésem az lenne elsősorban,hogy egy benzines 2000 köbcentis mennyire lehet megbízható? Mennyi lehet az utazósebessége? Esetleg érdekes lehet még a 2,5 TD változat is.Előre is köszönöm a válaszokat!
Az első tengelyen féktárcsa csere lesz, szétjön külön minden, vagy kerékcsapágyat is kell vennem? A szerelőm úgy emléxik, hogy az is fog kelleni.
A másik kérdés, hogy a jobb hátsó ajtó megegyezik a 94-00 közti középmagas modellen a korábbi modellével? A bontóban csak a facelift előtti gép van, és a bontós nem tudta fixre megmondani.
A gépem 99-es 2,5 DI rövid, középmagas dobozos, 4HB motorral.
Jah egyébként mikor elkezdtem leírni, azt hittem 3,5 fölé lyukadok majd ki egy 9 személyessel :D
De így van, mindegyik egy kategória... ez lett volna a lényege.
Hozzátéve még azt hogy könyvelő szerint manapság csak jól pörgő cégbe érdemes bevinni egy teherautót, nem úgy mint régen. Ugyanis cégnéven lévő teherre tudod az összes költséget /alkatrész, go áfája stb./ leírni költségként. Manapság könyvelés szempontjából inkább bérbe veszik a cégek az autót magánszemélytől...
"ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell"
Csak abban az esetben ha cégre írod rá megvételkor. Amennyiben magánszemély nevén van, nem kell meghatalmazás, csak annyira mint személykocsinál. Magánszemélyként menetlevél sem kell, úgy emlékszem 2008-tól.
Csak infógyüjtés céljából írom le én is amit tudok ezzel kapcsolatban. Szerintem nem olyan szörnyű vagy nyűgös manapság, ha az a verda teherautó és nem személy.
Itt jön a a képbe az hogy a valóságban jóval olcsóbb is, több van belőle, könnyebb válogatni és esetleg olcsóbban megveszed, a fentmaradó 1-200 ezer pénzt meg úgyis rászánod. Kinek melyik tetszik, de manapság így sem úgy sem milliós kategória egy jó 2,5-össel járni.
Inkább arra figyelnék, ha már családinak kell hogy lehetőleg 5 csavaros futómű legyen alatta, nem erőgépnek kell.... a hat csavisnak nincs hosszú difije. Másodszor pedig ne legyen erős kartergáza, harmadszor pedig hogy ne legyen hullára rohadva. Nekem ez számítana, ha venni indulnék.
3,5 tonnáig ugyanazok a szabályok, még sebességkorlátok is. Ha azt számolod 1,5-1,7t egy személyszállító /ugyanúgy mint teher/ és mondjuk 9 személyes, azt átlagolják pl 80 kilóval gyárilag. 9x8 720 kg plusz pakkra ráhagynak, nem vagyok benne biztos de tuti önsúlyon kívül megengedett legnagyobb össztömege egy ilyen 9-es busznak is van közel 3t. Mindezt csak azért taglalom, mert autópálya matrica is súlyra megy.
Az enyém 5 személyes teher, rövid, alacsony /klíma meg egyéb kacatok miatt/ 1762 kiló önsúlyú, mégis csak 2440 megengedett legnagyobb össztömegű. 2,5t alatt még "C"-s gumi sem kell...persze azzal járok én is 15 colosban, de nem is kellene eredetileg.
drágább az adója az önkormányzat felé, -> nem feltétlenül
drágább a műszakija, -> mennyivel is?
határon be kell vele állni a kamionok közé dekkolni, -> ezt honnét szedted?
és ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell. -> ez nem csak tgk-ra igaz, de a valóságban 20 év alatt 1x kellett igazolnom (helyben írtam egy meghatalmazást, miszerint a cégem nevében engedélyezem magamnak a vezetést)
STB... -> ?
Szóval családi használatra nem jó a tgk. -> szóval miért is ne lenne az?
TGK-nak drágább a kötelezője, drágább az adója az önkormányzat felé, drágább a műszakija, határon be kell vele állni a kamionok közé dekkolni, és ha nem a tulaj használja, akkor meghatalmazás kell. STB...
Szóval családi használatra nem jó a tgk.
Egyetlen előnye, hogy nem kell regadót fizetni tgk-ra. Ha viszont tgk-t akarsz személyautóra vizsgáztatni, az regadó köteles lesz...
Rákattintasz a névre, előjön az adatlap, ott vannak a más topikban is tett hozzászólások. Az A Vectra hozzászóláson akadt meg a tekintetem, és néztem meg. Ott volt, nekem az elődjéről kellene. De sztem emailon, ne offoljuk szét a topikot. Csak ehhez kellene egy mailcím, vagy ha az enyém publikus, akkor rám írsz.
ÁHhh... Már csak kérésre megy a gravír. Azt is ritkán és nagyon egyedit, nem is hirdetem. Aprorpó! Honnan tudod? Transit-ot még nem gravíroztam! Vettél már tőlem? Nézem a linkeket...
A zöld az abból a megfontolásból lehet érdekes, hogy ez a szín a Bundeswehrnél van használatban, ami azt jelenti, hogy behozataláig a karbantartása folyamatos. A gjmű. küljő felületén lévő fülek is a katonai jelleget erősítik, ideális pl. álcsháló rögzítésére.
Pl. ez így a képek alapján szép kiállású (ha a kora nem zavar), és a következőkről árulkodik. A kép készítője nem profi fotós, és nem fotosoppoltak, tehát a valóságot láttatja. Alul a körbe sötét sáv: vagy javították azon részeket, vagy csak a rozsdát próbálták száműzni, és nem találtak fehér festéket.
kljr» Természetesen értem amit írtál és azt is, hogy miért írtad sőt teljesen jogosan. Én mint eddig átlag személyautó tulajdonos nem vezettem TGK-t, sőt kisbuszt is csak ritkán. Utánanéztem a pályahasználati matricáknak, ebben is teljesen igazad van és az általad leírtak tökéletesen megfelelnek a valóságnak. Látod, ezzel sem foglalkoztam eddig - mondván személyautó <-> TGK teljesen eltér alapon. Holott ez nem teljesen igaz, a legjobb példa az általad leírt pl. úthasználati díj esete. Hétköznapi autósként idegenkedtem a TGK -któl. Ez a menetlevél vezetés ugrott be elsőként nekem is. A Transit -ra vonatkozó adatokkal kapcsolatban Csikó78 által leírt dolgok olyan magyarázattal bírnak, amit máshonnan nem kaphattam meg. Amit pajaci írt merőben leegyszerűsítik a dolgokhoz való hozzáállást. Az, hogy magánszemélyként TGK-t vezetve nem kell menetlevelet vezetni mondjuk rendben van de, hogy a biztosítási bonus besorolás újrakezdődik az már nem jó abból a szempontból amin gondolkodok. Amint nézegettem a TGK-kat, 2-3 személyesek de az ésszerűség azt diktálja, hogy 6-9 személyes személyautó besorolásún kellene gondolkodnom. Köszönöm még egyszer a sok hasznos infót!