Sziasztok,már sok jó tanácsot kaptam tőletek.Sajnos ismét segítségre szorulok én is.A Transitom 1997-es és már jócskán ette az olajat,pillangó szelepnél erős olaj lefolyás jelentkezett.Tervben volt egy gyűrűzés,de közben hozzá jutottam egy 1999-es donorhoz,motort cseréltünk.Sajnos ez a motor a jelenlegi beállításával elég halovány a régihez képest.Keresem azt a hozzáértő fórumost aki vállalná az adagoló esetlegesen a porlasztók teljes beállítását.Bőven van szerelő a környékemen de az írások alapján itteni emberre bíznám inkább a műveletet annak reményében hogy kijön az erő ebből a motorból ! Tel:20-58-36-112,vagy ha a fórumon ír valaki szívesen felveszem vele a kapcsolatot!Üdv
Segítséget szeretnék kérni egy 2002-es Transit adagolójának javításában. Az adagoló típusa Bosch VP30 kódja: 047-000-4004. Az adagoló javítás miatt leszerelésre került, de sajnos érdemi javítási javaslat csak 350.000,- + áfa fizetése ellenében lenne. :-(
Így visszakaptam egy dobozni alkatrészt ...
Az volna a kérdésem, hogy Bp. és környékén tudtok-e olyan szerelőt aki korrekt áron tud ilyen adagolót javítani.
Az internet tele van ilyen oldalakkal de igen nagy a szórás az árakban (60.e-től a csillagos égig), így kicsit tanácstalan vagyok, hogy kihez tudnánk fordulni.
Enyémnek is 4GB-s motorja van és az adagolót én rakattam rá Cegléden és ők is állították be. Működik a turbó és jól gyorsul. Bosch adagoló: 0 1147 7914 NR 0460404005 Már lassan 2éve járok ezzel, és a szar Lucas Epic meg a műhelyemben pihen! (Ha kell valakinek, akkor eladó! )
Sziasztok, van egy Ford Transitunk ( JUMBO, 2007, 2400ccm, 115Le) és van vele egy nagy problémánk. Kigyullad a piros lámpa a műszerfalon, aztán a motor leáll és nem is indul, kettőt teker az önindító de azt is leállítja, majd egy óra múlva semmi baja. És ez mindig csak esős időben jön elő. A szerelő rákötötte gépre meg minden, de nem talál semmit. Van valami ötletetek?
Azt szeretném kérdezni, van -e valakinek arra vonatkozóan, hogy nyáron miért lustul el az autó. (1998-as 75 kw-os , már a mechanikus adagoló van rajta.) Az a hibajelenség, hogy melegben mintha nem akarna magához térni az autó. Télen minden rendben, hűvösebb időkben jelentkezik az a lórúgásszerű élmény, amikor kb. 90-es tempónál 5. fokozatban meglódul az autó, de ilyenkor úgy viselkedik, mint egy széthajtott szívódízel. (Az autót 2006-ban vettem azóta így működik.)
Gyakorlatban neked egy "epic" rendszerű adagolód volt fent, amihez volt pár szenzor és komputer vezérelte. Most bosh mehanikus szívóé van fent /2 szál vezeték+1 bowden/, mást nem tesz fel senki, szóval hiába keresgéli az ember a gyári számok alapján.
Ha lejössz hozzám én itt helyben bérmentve beállítom neked, ha nem fizikai probléma van a rendszerben /amit erősen kétlek/. Előtte mész egy kört az enyémmel és még meggondolhatod :D
Egyébként motorkódból van tömérdek, de mind teljesen egyforma alapjában. 86-100-116 lovas létezik, a 116-osnak volt intercoolerje is és mindegyiknél komputer mondta meg mit tud.
Jó beállítással a 100 lovas teljesítményét kapod meg és pluszban meglepően agresszív is lesz.
Esetleg nézd meg difiden lévő lemez táblát /drótkefe szükséges/, ami egyik csavar alatt van van e egy olyan a számsorban hogy 4.56 vagy 4.11, később az is sokat számít milyen a difi. Itt egy helyi bontóban 20-25 közt már kapni, ha nem a hosszú van fent és tiédet is el lehet adni.
Egy biztos át kell nézni a féket és utána lehet tovább molyolni, miért megy rendesen. Leghamarabb azért, mert nincs hozzáálítva, csak feltették rá anno.
Lecserélem a konzerv-fedő tömítést is, rozsdamentes lemezből készültre. Ugyanis végiggondolva, a kipufogócsonkon még jelentős hőmérséklet van, akár 8-900 fok is lehet és egy hártyavékony lemez, ki tudja mennyi ideig képes ellenállni annak.
Valóban elsődlegessé vált az első fék-kerékcsapágy javítása. Ellenőrzöm a dugattyúk és porvédők állapotát, de fékfelújításba nem bonyolodnék, azt szakemberre bíznám. ...Ha találok valakit Budapesten, vagy nem túl messze.
Legvégső esetben elzarándokolok Bajára is, mivel többen is ajánlottátok trafo2000 topictársunkat.
Feltéve, hogy szívesen lát, és csak csak ha nagyon muszáj, mert 400 km üzemanyagköltségét is inkább a zsebébe tenném egy hozzáértőnek, mint eltankolnám.
Lehet, hogy nem hozzá való az adagoló, nem ismerem az előéletét, és a két szerelő - aki látta - sem tűnt magabiztosnak amikor megtekintették. Nyilvánvalóan az lenne a biztos, ha lenne egy gépkönyvem a 4GB-s motorhoz amin az adagoló típusszáma szerepel és azt össze tudnám vetni az enyémen levővel.
...Vagy, ha lenne valaki akinek ilyen a motorja és volna kedves megnézni az adagoló azonosítóját, amit összevetnék az enyémmel.
Mi azt már itt kiveséztük korábban hogy bár létezik, de felénk nem honos /nem kapsz/ rendesen gyári mechanikus adagolót a turbósra, plusz nagyon ritka volt kint is. A komolyabb környezetvédelmi kategória miatt volt ez az epic rendszer a turbósokon, míg ment tökéletesen dolgozott is, bár nem tartós, vagyis elbaszott kontrukció volt. Mindre a szívóét rakják idehaza, be is lehet állítani hozzá.
Először is akkor a fékeddel kell kezd, ne felejtsd el a dugattyúk felületét ellenőrizni és porvédőik se legyenek szakadtak. Sajna ha szakadt akkor max időszakosan oldod meg ha megjáratod őket... az enyémen is szakadtak és tél előtt szétszed csere. Ahhoz viszont az egészet nullára kell szedni /így tudom/ és a felújító készlet is komplett hozzá.
Jobbról balra nézve van az olajbetöltőd, mellette balra a vákumembrános fej ami a a keresett tengelyt vezérli. Leveszed a piros/bugyi színű/ gumicsövet és tizes krovával leaprítod a csavarokat a szívócsonk azon részéről.
Amint lent a gumi már látod a tengelyt, rajta a pillangóval, amit ha emlékeim nem csalnak két apró kereszthornyos csavar rögzít a tengelyhez, azokat kiszeded és kint is van. A jó az egészben hogy látni fogod a csonk belselyét is és fogod tudni kell e takarítani. Ha kaksis bontsd tovább és először kikaparod majd kimosod gázolajjal or tetszőleges oldószerrel a maradékot. Ha kulás akkor azt már a rossz egr miatt rakta tele. Ha le van vakolva, ilyen gond nincs többé.
Amúgy a vákumrendszer pillangóra jövő csövét érdemes csak ledugózni ezen a motoron/86 le/, mert a 97 utáninál pl a belső keringetés lapátját is vákum nyitja zárja./variálták, melyikben milyen a fűtésrendszer/
Esetleg oldalajtó-nemcsukódás ügyben van valakinek javítási tapasztalata? Egyszerűen képtelenség belülről becsukni. Kipattan a zárból. Kívülről is csak úgy lehetséges, hogy behúzás után a zárnál be kell nyomni az ajtót. Rések "futnak", törve nem volt, látszólag nem lóg... az ördög tudja mi lehet!
Újabb tapasztalatokkal lettem gazdagabb. Átgondolom én még egy párszor ezt az itáliai utat.
Lenn voltunk a hétvégén pecázni Velencén. Előtte megcsináltam a vakolást, meg a vákuumcső ledugózását. (Apropó... susmus, melyik a pillangószelep? Köszi, hogy körülírod.) Szóval ledugóztam. No - mondom magamnak - most aztán rakéta lesz a gép. Hááát... nem lett az! Hogy mennyit evett nem tudom, de én nem éreztem teljesítménybéli növekedést.
Viszont, hazafelé olyan ferrodol-szag jött be, hogy majdnem elkábultam. Félreálltam, közel tettem a kézfejem egyesével a felnikhez, és láss csodát: a bal első úgy tüzelt, hogy majd' meggyulladt a gumiköpeny. Odaspricceltem egy kis vizet, és már gőzölgött is. Korábban már figyelmes lettem egy olyan jelenségre, hogy amikor intenzívebben fékezek, mintha ütne a fékpedál. Hát itt a magyarázat. Gondolom kivan a kerékcsapágy, üt a féktárcsa, nem megy eléggé vissza a nyeregbe a dugattyú, és folyamatosan súrlódik a tárcsához. Gondolom... (Kérek megerősítést, vagy cáfolatot!) Ez is okozhatja a lassúságot, hiszen olyan, mintha jobbal gázadáskor, egy kicsit fékeznék is a ballal. Talán ezzel kellene folytatnom a fiatalítást. Mármint a csapágyak cseréjével.
Nagy kunszt? Kell hozzá célszerszám? Mindenképpen be kell ruháznom egy lehúzóra, vagy van valami trükk a csapágy leműtésére?
Aztán jöhet a szívócsonk takarítgatása is.
Ja, és még valami: direkt figyeltem a vakolás után, hogy van-e füst terhelésen, de a tükörből nem észleltem különbséget. Mindez a régi dimbes-dombos 70-esen tesztelve.