Sziasztok, 2009-es varán a blokk alján három túlfolyó gumicső van az egyikből pár csepp olaj csöpög ha leállítom, ez a cső a vízpumpa mögül jön, a kérdésem, mi lehet az oka, jó ez, vagy valami baja van, 39000 km van a gépben, előre is köszönöm.
Én sokat tisztítom és fújogatom a láncot. A gyári szett 40 000 kmt futott el. Az elöző is kb ennyit. Lehet, hogy a sok kosszaljáró gányolás nélkül is sikerült volna? Érdekes. De a használati ut. hajtómű olajat ír elő a kenéshez azt hiszem 1000 km-ként. Hmmm azért én inkább tovább gányolom :-)
Csak éppen ezért írtam le, hogy a szinte teljesen ápolásmentes, sosem mosott láncom közel 50ekm-t ment el. Ha kenegettem volna, akkor elmegy 80-at? Nem hiszem. Szerintem közel jártam a valaha mért legnagyobb futásteljesítményhez az univerzumban
Na azért csak elkerült a pici olaj. :) Január/februárban sem lett pl rozsdás a havas/latyakos hótól vagy a felverődő esőtől? Pedig még a manual is írja a lánc olajozását. Sőt ha már cseréltél láncot az meg zsíros volt,majd kb 800km után lehett is fújni, olajozni kinek mi tetszik.
Ha már nagyon száraznak nézett ki, tettem rá pici olajat és kész.
Sokak szerint - és szerintem is - a lánc egy zárt rendszer. Ha belemenne, amit rákenünk, az már régen rossz, mert azt jelenti, hogy a tömítőgyűrűk nem zárnak benne rendesen.
Tehát a kenés, olajozás csak saját örömünkre (és a kenőanyag gyártók örömére) történik.
Ami a használatot illeti, egykerekezni nem szoktam a motorral és gumit sem égetek.
De egy-két kamikázén kívül nem szokott senki leelőzni, úgyhogy túl nyugdíjasnak nem mondanám magam :) :) :)
Akkor Te igencsak turista módban nyomhatod. :) Gyári láncom azt hiszem 24ekm ment el. Általában olyan 25-30ekm cserélni szokták. Bár, most erősített DID láncom van olajzóval,28ekm jár és még 5-8ekm-t szerintem elmehet még.
Merthogy, én nem csináltam semmit a gyári lánccal és így 8 évet és közel 50ekm-t ment el.
Ennek fényében felmerül a kérdés, hogy érdemes-e kenegetni, olajozgatni, puszilgatni. Mert ennél többet nem hiszem, hogy elment volna, bármit is csináltam volna vele.
Garmin GPS,E jeles DRL,szabvány szivargyújtó,mindegyik biztivel ellátva. Mi van??
Az akksi hogyhogy kimaradt a felsorolásból? Tudod, amiből az egész kérdésfelvetés kiindult. Amin ügyesen spóroltál kb 20e Ft-ot, aztán tologathattad a motorod egy parkolóban. Helyette hosszan írsz mindenféle marhaságot, amiről szó sem volt.
Látod, emiatt a sok maszatolásod miatt fárasztó dolog veled társalogni :-((
mert - szerintem ( hangsúlyozom, hogy SZERINTEM!!) - erre sokkal jobb egy gumis szakszerviz, mint bármilyen márkaszerviz ( de nem is nagyon érdekelt, mert vagy a kanyarral, vagy az esti betevővel voltunk elfoglalva), így amikor én gumiárakat nézek, akkor nem a Wallis, vagy a Dream árai a mérvadóak, hanem a Kékholdéi, esetleg az R17-en bóklászok.
Egyébként csak ritkán érdekel, hogy mások mennyit költenek a motorjaikra ( vagy bármire), az sokkal jobban foglalkoztat, hogy nekem mibe fáj a hobbi...
:-))))
Egyébként meg - de nyilván ehhez sincs semmi közöm - kicsit fel lehetne függesztenetek egymás baszogatását, mert mindkettőtöket jól ismerem, és mindketten normális emberek vagytok.. amúgy ..