Hali, én nemrég szereltem fel egy PUIG vario-t a gyári plexire. Én a felfúrhatót vettem 17eFt körüli áron. A Clip-on verzió dupla ennyibe került volna... Amióta fent van nem kell sisak plexit tisztítanom, mert a bogarak is elkerülik. 190cm-emmel csak a sisak tetőre megy egy kis menetszél (karon és a vállon nem segít, de a mellkasom és az arcom szélcsendes terület lett).
Egyébként üdv a Varás társaknak, idén május óta van egy SD1-esem...
Én is olyan szerelőhöz hordom, akitől nem kérek számlát, de tudom becsületesen megcsinálja. Én még soha nem lobogtattam számlákat eladáskor, aki nem hiszi, hogy megvan csinálva, nézze meg.
Amúgy meg már belefáradtam abba, hogy úgy motorozzak, úgy tartsam a motort, kérjek számlát, mert mi lesz ha eladom?
Kit érdekel mi lesz ha eladom? Míg megvan élvezzem, ne legyen már gond, hogy rákerül 1-2 használati karc, ne adj isten néha elborul.
Amúgy meg a vevők is el vannak szállva maguktól, mert mélyen ár alatt akarnak venni 10+ éves motort, úgymond luxuskategóriában, lehetőleg 10 ezer km alatt, és karcmentes gyári állapotban.
"Amúgy én is hibás vagyok, mert ezeket simán magamnak is meg kellene csinálni. Annyira nem komplikált."
Ezzel meg az a probléma, ha majd eladásra kerül a motorod, nem tudsz róla számlákat mutatni a vevőnek, és a Te bemondásodra nem hiszi el, hogy valóban megtörtént a szerviz.
Azon még gondolkozom, hogy a szervíz nevét kiadjam-e, mert hogy itt vannak a fórumon is. Ha igen, be fogom tenni valamennyi szervízem számlamásolatát, amibő látszik, hogy 36 ezernél is lehúztak egy szelep ellenőrzéssel, holott hivatalosan is 24-nél, és 48 nál kell. Akkor azzal etettek meg, hogy ha nincs állítás 24-nél, akkor minden 12-nél kell ellenőrizni (szétszedni, megnézni, összerakni) mindaddig amig állítani nem kell ténylegesen. Már akkor is éreztem, hogy nincsenek képben, csak magyaráznak. Akkor csak azt hittem, hogy szakmai hiányosság, most már inkább szándékosnak látom.
Azután írok egy mailt a regionális központba, hogy vizsgálják meg hogy mi folyik a cégnél, mert szerintem csalnak, és nekik is elküldöm a papírokat. A központokban mindíg van olyan részleg akik örömmel jönnek szétszívatni a helyi szalont, hogy mindenben megfelelnek-e. Csak arra várnak, hogy legyen bejelentés.
Korábban egy náluk vásárolt új motor rendes szervize után csöpögni kezdett az olaj. Visszavittem, és megállapították, hogy ki kell cserélni a mittudoménmit, és hogy majd télen hozzam be, mert a blokkot szét kell szedni hozzá...
Ezután egy nemzetközi fórumon olvastam, hogy az automatába kevesebb olajat kell tölteni, mint a manuális váltósba, és hogy erre figyelni kell, mert ha sok van, az nem jó, és csöpög.
Megnéztem, sok volt, leszívtam jó lett.
- Télen majd szétszedik a bolokkot.... nem semmi. !?
És amilyen komoly arccal ezeket mondják!
Amúgy én is hibás vagyok, mert ezeket simán magamnak is meg kellene csinálni. Annyira nem komplikált.
A szerviz részéről ez nem valami jó hozzáállás,úgy tudják is,hogy mész. Érthető a csalódottságod. A Varán kb 100eKm-ig talán 1 korongot kell cserélni,bár nálam majd 120eKm-nél lesz az első csere.
Azt pl. baromira utálom, hogy előre lefoglalt idópontba odaviszem, előző este, hogy hideg motorral kezdjék reggel. Én otthon leszerelem a védőlemezt alulról, a ködlámpákat, táskákat, tankbőrt, hogy ne kelljen ezzel fárasztani magukat, mert ekkora balek vagyok, mindez velük leegyeztetve, az ő kérésükre. Du oda telefonálok, hogy mehetek-e érte, és közlik, hogy most kezdték szétszedni, és kell rendelni légszűrőt gyertyát...,és nem egy félórés munka.
Egy márkakereskedés, és szervíz, amikor tudja hogy viszem xx km-es szervízre, akkor rendeli meg a gyertyát? a légszűrőt? fékbetétet? Ott vettem, már a második motorom, és az összes szervíz ott volt. Full hülyére vesznek.
A másik nagy lehúzás, hogy a Crosstoutrernél szelep elleőrzést csinálnak állandóan, (azt mondják) ami tank levétellel jár stb, de még senkivel nem találkoztam, akinek 100ekm-ig bármit kellett a szelepeken állítani. Hogy tényleg megnézik-e afelöl is komoly kétségem van, bár lehet, hogy jobb, ha nem mert még el...nának valamit rajta, minden esetre leszámláznak rá egy rakás órát. Amúgy egy közepes szerelő is hangra megmondja, hogy kell-e szelepállítás. Még én is hallom. Nem kell.
Persze az már csak hangulati kérdés, hogy mindkét komolyabb szalonba ott mászkál peckesen felsőbbrendűen a szalon vezető, egy végtelenül átlátszó műmosollyal, végtelenül pénzéhes ábrázattal. Szinte már nyüszítenek.
A 10 éves motornál, 65.000 Km-nél gondolkodás nélkül cseréltetnék teleszópolajat. Az enyémben a 3. olajcserénél kértem a telo szimm cserét, addig nem volt rá szükség. 130.000 km-nél.
Sziasztok! Most vasárnap lesz a soron következő havi Varatúránk. A célállomás: Szlovákia, Selmecbánya Gyülekező: 2018.08.05. vasárnap 09:15 Dunakeszi 2-es főút, Shell benzinkút Indulás: 09:30 Túratáv oda-vissza: kb 330km Étkezés: Selmecbányán a tóparti vendéglátóipari egységben vagy dobozból, egyénileg Érkezés: ugyanide a délutáni órákban Túravezető: Varafan Üdvözlettel, a szervezők
elírtam,boccs.Nem szelepszárszimeringet,hanem teleszkóp szimeringet az első villában.Nem ugyanaz,elírtam:)
azt hittem,hogy a fékfolyadék folyik,de a jobb oldali szimmering enged,onnan szivárog az olaj a fékre is.Erről korábban nem írtam,csak most említettem. Egyszerre kicsit meglepett mindez a Varán,persze nem nagy ügy.
Köszi a tippet,ma vittem el szerelőhöz,mondta is a bilincset: nem Honda mert tizedannyiért autóba valót tesz bele.Nem mondta a márkát.A tömítést mutatta,párban cserélik,meglátjuk mennyit bír.Még emellett első szelepszár simeringet is cserélni kell,szintén párban.Remélem a Varaderok jó hirnevében nem éppen az enyém az a néhány % selejtes.Korábbi motoraimban nem volt semmiféle hasonló korai elhasználódás.Pedig ez egy jó vétel volt.
Amikor már másodszor cseréltem megoldottam örökre a problémát: esztergáltattam bronzból megfelelő alakú tömítést! Wolksvagen bilinccsel tettem fel, ami sokkal erősebb és olcsóbb is!
Nem értek hozzá,csak "felhasználó" vagyok,nem én szerelem.A Dl-ben nem tudom,hogy van-e ilyen,azt hittem mindenhol van ilyen,azt hiszem az autóknál is . Azért kaptam fel a fejem,mert azt írtad,évente cseréltél.a többi kopó alkatrészt nyilván cserélni kell.
Hátőő egy 10 éves, 65ekm-es motornál kell cserélni.. Akkor 20 év múlva cseréld megint, jobbik esetben. Többször fogsz hátsó fékbetétet, lánc szettet, gumit cserélni, szelepet ellenőrzni ennyi idő után. Nem értem a problémád.. Az enyém 09-es,csak hátsó hengernél cseréltem mindig. Illetve 1x a dobokon is de felesleges volt. Nálam azért a kb évente mert sokat mosom gőzborotvával a grafitos tömítés nem szereti a gyors lehülést.
A régebbi Varakon más, ott azt hiszem sárgaréz a tömítés. Nem kell levenni a komplett rendszert, elég első hengernél majd a lábtratóknál és a lámpa felfogató csavarokat kivenni. Bilincseket is vehetsz újat kb 3db 3eft. Lehúzod az első henger hosszú Y cső részt,lambdaszondát kicsavarod óvatosan.. Tömítés pici zsírral beteszed a kipufba én keresek egy crova fejet ami passzol és azzal finoman beljebb ütöm. Mehet is össze.
Az 1000es Dl-et meg minden szerviznél lehett szelephézagot nézni /állítani mert érzékeny volt rá. :D A Dl-nél volt egyáltalán ilyen tömítés?
Köszi,hát nem vidítottál fel.Mindenestől együtt lesz kb 40e,mert ugye mindent illik megbontáskor cserélni,párban,mert a kipufogó rendszert egyben lehet csak levenni a szereléshez.A Vstromnál ilyen vagy hasonló nem jelentkezett.,pedig az öregebb volt,és több km volt benne.