Keresés

Részletes keresés

Hi.Vis Creative Commons License 2018.08.07 0 1 32850

Azt pl. baromira utálom, hogy előre lefoglalt idópontba odaviszem, előző este, hogy hideg motorral kezdjék reggel. Én otthon leszerelem a védőlemezt alulról, a ködlámpákat, táskákat, tankbőrt, hogy ne kelljen ezzel fárasztani magukat, mert ekkora balek vagyok, mindez velük leegyeztetve, az ő kérésükre. Du oda telefonálok, hogy mehetek-e érte, és közlik, hogy most kezdték szétszedni, és kell rendelni légszűrőt gyertyát...,és nem egy félórés munka.

Egy márkakereskedés, és szervíz, amikor tudja hogy viszem xx km-es szervízre, akkor rendeli meg a gyertyát? a légszűrőt? fékbetétet? Ott vettem, már a második motorom, és az összes szervíz ott volt. Full hülyére vesznek.

A másik nagy lehúzás, hogy a Crosstoutrernél szelep elleőrzést csinálnak állandóan, (azt mondják) ami tank levétellel jár stb, de még senkivel nem találkoztam, akinek 100ekm-ig bármit kellett a szelepeken állítani. Hogy tényleg megnézik-e afelöl is komoly kétségem van, bár lehet, hogy jobb, ha nem mert még el...nának valamit rajta,  minden esetre leszámláznak rá egy rakás órát. Amúgy egy közepes szerelő is hangra megmondja, hogy kell-e szelepállítás. Még én is hallom. Nem kell.

 

Persze az már csak hangulati kérdés, hogy mindkét komolyabb szalonba ott mászkál peckesen felsőbbrendűen a szalon vezető, egy végtelenül átlátszó műmosollyal, végtelenül pénzéhes ábrázattal. Szinte már nyüszítenek.

Előzmény: -Mosquito- (32849)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.08.07 0 0 32849

Mi volt a bibi,ha szabad tudni? 

Hm? moto24.hu/szerviz 

Előzmény: Hi.Vis (32847)
Hi.Vis Creative Commons License 2018.08.07 0 0 32848

Ja és fontos, hogy Budapest, vagy környékén legyen.

Hi.Vis Creative Commons License 2018.08.07 0 0 32847

Sziasztok! Tud valaki jó szívvel ajánlani olyan szerelőt, aki Crosstourer éves szervízét jól és elfogadható áron meg tudja csinálni?

A márkaszervízekben nagyot csalódtam.

 

aladar644 Creative Commons License 2018.08.06 0 0 32846

köszönöm,de már elkészült pénteken.

Előzmény: Törölt nick (32845)
varafan Creative Commons License 2018.08.02 0 0 32844

Ha arra a tópartra gondolsz ahova mi megyünk, akkor ne késs reggel!

Előzmény: Zoled (32843)
Zoled Creative Commons License 2018.08.01 0 0 32843

Ma meglett a 40.000 km-es szervizem.

Mehetünk fürödni a tópartra vasárnap!😁

Előzmény: Ernester (32841)
janoszeged Creative Commons License 2018.08.01 0 0 32842

A 10 éves motornál, 65.000 Km-nél gondolkodás nélkül cseréltetnék teleszópolajat. Az enyémben a 3. olajcserénél kértem a telo szimm cserét, addig nem volt rá szükség. 130.000 km-nél.

Előzmény: aladar644 (32840)
Ernester Creative Commons License 2018.08.01 0 2 32841

Sziasztok!
Most vasárnap lesz a soron következő havi Varatúránk.
A célállomás: Szlovákia, Selmecbánya
Gyülekező: 2018.08.05. vasárnap 09:15 Dunakeszi 2-es főút, Shell benzinkút
Indulás: 09:30
Túratáv oda-vissza: kb 330km
Étkezés: Selmecbányán a tóparti vendéglátóipari egységben vagy dobozból, egyénileg 
Érkezés: ugyanide a délutáni órákban
Túravezető: Varafan
Üdvözlettel, a szervezők

aladar644 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 32840

elírtam,boccs.Nem szelepszárszimeringet,hanem teleszkóp szimeringet az első villában.Nem ugyanaz,elírtam:)

azt hittem,hogy a fékfolyadék folyik,de a jobb oldali szimmering enged,onnan szivárog az olaj a fékre is.Erről korábban nem írtam,csak most említettem. Egyszerre kicsit meglepett mindez a Varán,persze nem nagy ügy.

Előzmény: janoszeged (32839)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.31 0 0 32839

Megindokolta a szerelő, miért kell az első hengernél szelepszár szimmeringet cserélni? És melyik szelepeknél?

Előzmény: aladar644 (32838)
aladar644 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 32838

Köszi a tippet,ma vittem el szerelőhöz,mondta is a bilincset: nem Honda mert tizedannyiért autóba valót tesz bele.Nem mondta a márkát.A tömítést mutatta,párban cserélik,meglátjuk mennyit bír.Még emellett első szelepszár simeringet is cserélni kell,szintén párban.Remélem a Varaderok jó hirnevében nem éppen az enyém az a néhány % selejtes.Korábbi motoraimban nem volt semmiféle hasonló korai elhasználódás.Pedig ez egy jó vétel volt.

Előzmény: janoszeged (32836)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.31 0 0 32837

 

Volkswagen bilincs:  cikkszám: 191-253-139  átmérő 46,7

Előzmény: janoszeged (32836)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.30 0 0 32836

Amikor már másodszor cseréltem megoldottam örökre a problémát: esztergáltattam bronzból megfelelő alakú tömítést! Wolksvagen bilinccsel tettem fel, ami sokkal erősebb és olcsóbb is!

Előzmény: aladar644 (32835)
aladar644 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 32835

Nem értek hozzá,csak "felhasználó" vagyok,nem én szerelem.A Dl-ben nem tudom,hogy van-e ilyen,azt hittem mindenhol van ilyen,azt hiszem az autóknál is . Azért kaptam fel a fejem,mert azt írtad,évente cseréltél.a többi kopó alkatrészt nyilván cserélni kell.

Végülis,ha használja az ember,költeni is kell rá.

Előzmény: -Mosquito- (32834)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.07.25 0 0 32834

Hátőő egy 10 éves, 65ekm-es motornál kell cserélni.. Akkor 20 év múlva cseréld megint, jobbik esetben. Többször fogsz hátsó fékbetétet, lánc szettet, gumit cserélni, szelepet ellenőrzni ennyi idő után. Nem értem a problémád.. Az enyém 09-es,csak hátsó hengernél cseréltem mindig. Illetve 1x a dobokon is de felesleges volt. Nálam azért a kb évente mert sokat mosom gőzborotvával a grafitos tömítés nem szereti a gyors lehülést.

A régebbi Varakon más, ott azt hiszem sárgaréz a tömítés. Nem kell levenni a komplett rendszert, elég első hengernél majd a lábtratóknál és a lámpa felfogató csavarokat kivenni. Bilincseket is vehetsz újat kb 3db 3eft. Lehúzod az első henger hosszú Y cső részt,lambdaszondát kicsavarod óvatosan.. Tömítés pici zsírral beteszed a kipufba én keresek egy crova fejet ami passzol és azzal finoman beljebb ütöm. Mehet is össze. 

Az 1000es Dl-et meg minden szerviznél lehett szelephézagot nézni /állítani mert érzékeny volt rá. :D A Dl-nél volt egyáltalán ilyen tömítés? 

Előzmény: aladar644 (32833)
aladar644 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 32833

Köszi,hát nem vidítottál fel.Mindenestől együtt lesz kb 40e,mert ugye mindent illik megbontáskor cserélni,párban,mert a kipufogó rendszert egyben lehet csak levenni a szereléshez.A Vstromnál ilyen vagy hasonló nem jelentkezett.,pedig az öregebb volt,és több km volt benne.

Előzmény: -Mosquito- (32832)
-Mosquito- Creative Commons License 2018.07.24 0 0 32832

Emlékeim szerint azt valami 40-50eKm környékén lett cserélve. Aztán mondhatni minden éveben megint. 

Előzmény: aladar644 (32831)
aladar644 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 32831

sziasztok

elszállt a hátsó hengeren a kipufogó tömítés,hangosabb lett a 2008-as Varaderonak.Azt mondják,hogy ez gyakori jelenség,ha nem is tipushiba.

Van ilyen tapasztalatotok?engem kicsit meglepett,hogy 65ezernél ez bekövetkezik.

1 Bandi Creative Commons License 2018.07.21 0 0 32830

Szerintem az nem jó. De mondjuk nem vagyok szereĺő vagy szekértő. Nekem még nem csinálta 2000 nél.

Előzmény: Nagy Pedro (32829)
Nagy Pedro Creative Commons License 2018.07.20 0 0 32829

Nekem 2000 környékén hagy ki néha. Alapjárat jó

1 Bandi Creative Commons License 2018.07.16 0 0 32828

Ok köszi

Előzmény: **ADAM** (32827)
**ADAM** Creative Commons License 2018.07.16 0 1 32827

Csak alapjáraton csinálja, és nem hiba. Ilyen a konstrukció, kevés üzemanyagot kap alapjáraton gyárilag.

Zsifi egyszer elmesélte.

Nem gond, nem áll le, semmi hibát nem okoz.

 

De a Transalp szebben duruzsolt:)

 

Előzmény: 1 Bandi (32825)
**ADAM** Creative Commons License 2018.07.16 0 1 32826

Szerintem az összes injektoros Varadero-nak így jár a motorja. 

Lehet, hogy a tied nem, de akkor egy az egymillióban vagy.

Kérdezd meg Zsifit, ha nekem nem hiszel.

 

Előzmény: janoszeged (32824)
1 Bandi Creative Commons License 2018.07.16 0 0 32825

Nekem időnként szintén elcsklik 1 pillanatra. De ezt a 750 es Afrcam is csinálta. Pedig az karbis a blokk pedig hasonló a TA hoz. Gázon viszont sosem csinálja. Hibakód nincs.

Előzmény: janoszeged (32824)
janoszeged Creative Commons License 2018.07.16 -1 0 32824

 "az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton." Ez csak a Te motorodra igaz! Valami beállítási probléma lehet vele!

Előzmény: **ADAM** (32822)
kriszpo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 32823

Szia!

 

Köszönöm a gyors választ.

Még van egy kis időm jövő tavaszig, addig sikerül eldönteni (mármint a kérdést).

De mindenképpen adok esélyt a Transalpnak is.

 

Előzmény: **ADAM** (32822)
**ADAM** Creative Commons License 2018.07.15 0 2 32822

Szia!

 

Évekig használtam Transalpot és 9 éve Varaderom van, tehát minden infó saját tapasztalat.

 

A Transalp egy személy számára tökéletesen elegendő, kivéve ha komoly autópálya tempóban akarsz sokat haladni (120-130 felett, rendszeresen, huzamosan). Ha évente 1x lemész Ausztriába és vissza, akkor semmi gond, tökéletes lesz. Ereje bőven elég, gyorsul, szép a hangja, nem fogyaszt túl sokat, sokkal kisebb és kezelése sokkal könnyebb mint a Varadero. Ülése keskenyebb is, sokkal jobban le fog érni a lábad.

Két embernek hegyekben már kicsit kevés az erő, a rugózás, de igazából teljesen használható.

Erdei utakon lehet vele közlekedni, persze ha megborul, ez is maga alá temet.

Nem krossz motor, de lemehetsz vele az útról.

Szélvédelme 80-100-ig elfogadható, felette nekem kevés volt.

 

A Varadero teljesen más motor.

Sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, sokkal nagyobb vele minden helyzetben és minden pillanatban a sebességed. Városban, pályán, mindenhol. Ez nem feltétlenül jó dolog. A szélvédelme parádés a Transalphoz képest, lehet vele menni autópályán is hosszabb utakat (de azért csodát ne várj tőle, ezen is zúg és ráz a szél). 

Betonról sosem merészkednék le vele, még egy murvás parkolóba sem. Ha 2m magas lennék és 100 kg, akkor talán. De csak talán. 

Iszonyú nagy a tömege, nagyon komoly tapasztalatot és alázatot igényel a kezelése, ha nem akarod "eldobni" álló helyzetben. Megszokást igényel.

Fogyasztása magasabb, a hangja, járása nem olyan szép (szerintem) mint a Transalpé volt, az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton. Gázelvételnél nem durrog vissza (ez nálam rosszpont).

 

A Transalp egy őszintébb, egyszerűbb motor volt. A Varadero egy gyilkos monstrum. Persze imádom, de megtanultam együttélni a korlátaival. Nálad 3-4 cm-el vagyok magasabb, és éppen tűréshatáron van a motor magassága.

 

Én a Transalpot venném a helyedben.

 

 

 

 

Előzmény: kriszpo (32821)
kriszpo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 32821

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jövőre szeretnék nagy motort vásárolni, viszont van pár dolog, amiben tanácstalan vagyok. Két modell van ami érdekel, és ezek között vacilálok.

Az egyik a Honda XL650 Transalp, a másik a XL1000 Varadero. A Transalpot a "terepképessége" (néha lemennék az aszfaltról, de nem krosszmotorozni...) és könnyű irányíthatósága miatt választanám, a Varaderót pedig a kényelme és hosszú "hatótávja" (hosszabb túrák: 800-1000km) miatt. Tehát az első kérdés, hogy melyik legyen? (Kicsit a Vara felé húzok) Tudom, ki kell próbálni mindkettőt, csak a vélemények érdekelnének, főleg azoké, akik kipróbálták már mindkettőt.

A második dolog ami aggaszt, az ülésmagasság. Rólam annyit, hogy 37 éves, 174cm és 87kg vagyok. Azt hiszem, a 174cm kicsit kevés a Varához, de láttam a neten hozzá "ültetőt" (http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-xl-1000-varadero-lowering-kit.html) ezzel kapcsolatban szeretnék véleményeket. Rám lehetne szabni a motort vagy felejtsem el és inkább a Transalp?

A tippeket, tanácsokat és véleményeket előre is köszönöm.

 

Pap82 Creative Commons License 2018.07.15 0 0 32820

Oké, köszönöm.

Előzmény: Pezo2 (32819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!