Azt pl. baromira utálom, hogy előre lefoglalt idópontba odaviszem, előző este, hogy hideg motorral kezdjék reggel. Én otthon leszerelem a védőlemezt alulról, a ködlámpákat, táskákat, tankbőrt, hogy ne kelljen ezzel fárasztani magukat, mert ekkora balek vagyok, mindez velük leegyeztetve, az ő kérésükre. Du oda telefonálok, hogy mehetek-e érte, és közlik, hogy most kezdték szétszedni, és kell rendelni légszűrőt gyertyát...,és nem egy félórés munka.
Egy márkakereskedés, és szervíz, amikor tudja hogy viszem xx km-es szervízre, akkor rendeli meg a gyertyát? a légszűrőt? fékbetétet? Ott vettem, már a második motorom, és az összes szervíz ott volt. Full hülyére vesznek.
A másik nagy lehúzás, hogy a Crosstoutrernél szelep elleőrzést csinálnak állandóan, (azt mondják) ami tank levétellel jár stb, de még senkivel nem találkoztam, akinek 100ekm-ig bármit kellett a szelepeken állítani. Hogy tényleg megnézik-e afelöl is komoly kétségem van, bár lehet, hogy jobb, ha nem mert még el...nának valamit rajta, minden esetre leszámláznak rá egy rakás órát. Amúgy egy közepes szerelő is hangra megmondja, hogy kell-e szelepállítás. Még én is hallom. Nem kell.
Persze az már csak hangulati kérdés, hogy mindkét komolyabb szalonba ott mászkál peckesen felsőbbrendűen a szalon vezető, egy végtelenül átlátszó műmosollyal, végtelenül pénzéhes ábrázattal. Szinte már nyüszítenek.
A 10 éves motornál, 65.000 Km-nél gondolkodás nélkül cseréltetnék teleszópolajat. Az enyémben a 3. olajcserénél kértem a telo szimm cserét, addig nem volt rá szükség. 130.000 km-nél.
Sziasztok! Most vasárnap lesz a soron következő havi Varatúránk. A célállomás: Szlovákia, Selmecbánya Gyülekező: 2018.08.05. vasárnap 09:15 Dunakeszi 2-es főút, Shell benzinkút Indulás: 09:30 Túratáv oda-vissza: kb 330km Étkezés: Selmecbányán a tóparti vendéglátóipari egységben vagy dobozból, egyénileg Érkezés: ugyanide a délutáni órákban Túravezető: Varafan Üdvözlettel, a szervezők
elírtam,boccs.Nem szelepszárszimeringet,hanem teleszkóp szimeringet az első villában.Nem ugyanaz,elírtam:)
azt hittem,hogy a fékfolyadék folyik,de a jobb oldali szimmering enged,onnan szivárog az olaj a fékre is.Erről korábban nem írtam,csak most említettem. Egyszerre kicsit meglepett mindez a Varán,persze nem nagy ügy.
Köszi a tippet,ma vittem el szerelőhöz,mondta is a bilincset: nem Honda mert tizedannyiért autóba valót tesz bele.Nem mondta a márkát.A tömítést mutatta,párban cserélik,meglátjuk mennyit bír.Még emellett első szelepszár simeringet is cserélni kell,szintén párban.Remélem a Varaderok jó hirnevében nem éppen az enyém az a néhány % selejtes.Korábbi motoraimban nem volt semmiféle hasonló korai elhasználódás.Pedig ez egy jó vétel volt.
Amikor már másodszor cseréltem megoldottam örökre a problémát: esztergáltattam bronzból megfelelő alakú tömítést! Wolksvagen bilinccsel tettem fel, ami sokkal erősebb és olcsóbb is!
Nem értek hozzá,csak "felhasználó" vagyok,nem én szerelem.A Dl-ben nem tudom,hogy van-e ilyen,azt hittem mindenhol van ilyen,azt hiszem az autóknál is . Azért kaptam fel a fejem,mert azt írtad,évente cseréltél.a többi kopó alkatrészt nyilván cserélni kell.
Hátőő egy 10 éves, 65ekm-es motornál kell cserélni.. Akkor 20 év múlva cseréld megint, jobbik esetben. Többször fogsz hátsó fékbetétet, lánc szettet, gumit cserélni, szelepet ellenőrzni ennyi idő után. Nem értem a problémád.. Az enyém 09-es,csak hátsó hengernél cseréltem mindig. Illetve 1x a dobokon is de felesleges volt. Nálam azért a kb évente mert sokat mosom gőzborotvával a grafitos tömítés nem szereti a gyors lehülést.
A régebbi Varakon más, ott azt hiszem sárgaréz a tömítés. Nem kell levenni a komplett rendszert, elég első hengernél majd a lábtratóknál és a lámpa felfogató csavarokat kivenni. Bilincseket is vehetsz újat kb 3db 3eft. Lehúzod az első henger hosszú Y cső részt,lambdaszondát kicsavarod óvatosan.. Tömítés pici zsírral beteszed a kipufba én keresek egy crova fejet ami passzol és azzal finoman beljebb ütöm. Mehet is össze.
Az 1000es Dl-et meg minden szerviznél lehett szelephézagot nézni /állítani mert érzékeny volt rá. :D A Dl-nél volt egyáltalán ilyen tömítés?
Köszi,hát nem vidítottál fel.Mindenestől együtt lesz kb 40e,mert ugye mindent illik megbontáskor cserélni,párban,mert a kipufogó rendszert egyben lehet csak levenni a szereléshez.A Vstromnál ilyen vagy hasonló nem jelentkezett.,pedig az öregebb volt,és több km volt benne.
Nekem időnként szintén elcsklik 1 pillanatra. De ezt a 750 es Afrcam is csinálta. Pedig az karbis a blokk pedig hasonló a TA hoz. Gázon viszont sosem csinálja. Hibakód nincs.
Évekig használtam Transalpot és 9 éve Varaderom van, tehát minden infó saját tapasztalat.
A Transalp egy személy számára tökéletesen elegendő, kivéve ha komoly autópálya tempóban akarsz sokat haladni (120-130 felett, rendszeresen, huzamosan). Ha évente 1x lemész Ausztriába és vissza, akkor semmi gond, tökéletes lesz. Ereje bőven elég, gyorsul, szép a hangja, nem fogyaszt túl sokat, sokkal kisebb és kezelése sokkal könnyebb mint a Varadero. Ülése keskenyebb is, sokkal jobban le fog érni a lábad.
Két embernek hegyekben már kicsit kevés az erő, a rugózás, de igazából teljesen használható.
Erdei utakon lehet vele közlekedni, persze ha megborul, ez is maga alá temet.
Nem krossz motor, de lemehetsz vele az útról.
Szélvédelme 80-100-ig elfogadható, felette nekem kevés volt.
A Varadero teljesen más motor.
Sokkal erősebb, sokkal gyorsabb, sokkal nagyobb vele minden helyzetben és minden pillanatban a sebességed. Városban, pályán, mindenhol. Ez nem feltétlenül jó dolog. A szélvédelme parádés a Transalphoz képest, lehet vele menni autópályán is hosszabb utakat (de azért csodát ne várj tőle, ezen is zúg és ráz a szél).
Betonról sosem merészkednék le vele, még egy murvás parkolóba sem. Ha 2m magas lennék és 100 kg, akkor talán. De csak talán.
Iszonyú nagy a tömege, nagyon komoly tapasztalatot és alázatot igényel a kezelése, ha nem akarod "eldobni" álló helyzetben. Megszokást igényel.
Fogyasztása magasabb, a hangja, járása nem olyan szép (szerintem) mint a Transalpé volt, az injektor miatt állandóan fuldoklik, el-elcsuklik a hangja alapjáraton. Gázelvételnél nem durrog vissza (ez nálam rosszpont).
A Transalp egy őszintébb, egyszerűbb motor volt. A Varadero egy gyilkos monstrum. Persze imádom, de megtanultam együttélni a korlátaival. Nálad 3-4 cm-el vagyok magasabb, és éppen tűréshatáron van a motor magassága.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jövőre szeretnék nagy motort vásárolni, viszont van pár dolog, amiben tanácstalan vagyok. Két modell van ami érdekel, és ezek között vacilálok.
Az egyik a Honda XL650 Transalp, a másik a XL1000 Varadero. A Transalpot a "terepképessége" (néha lemennék az aszfaltról, de nem krosszmotorozni...) és könnyű irányíthatósága miatt választanám, a Varaderót pedig a kényelme és hosszú "hatótávja" (hosszabb túrák: 800-1000km) miatt. Tehát az első kérdés, hogy melyik legyen? (Kicsit a Vara felé húzok) Tudom, ki kell próbálni mindkettőt, csak a vélemények érdekelnének, főleg azoké, akik kipróbálták már mindkettőt.
A második dolog ami aggaszt, az ülésmagasság. Rólam annyit, hogy 37 éves, 174cm és 87kg vagyok. Azt hiszem, a 174cm kicsit kevés a Varához, de láttam a neten hozzá "ültetőt" (http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-xl-1000-varadero-lowering-kit.html) ezzel kapcsolatban szeretnék véleményeket. Rám lehetne szabni a motort vagy felejtsem el és inkább a Transalp?
A tippeket, tanácsokat és véleményeket előre is köszönöm.