Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

afntdi Creative Commons License 2018.04.18 0 0 53166

Üdv mindenkinek.

 

Segitséget kérnék....2003as 1.9 awx superbemnek cserés a kormányműve.

Volna egy 2007es 1.9 116lovas superb kormánymű de a cikkszám utolsó 3 számjegye nem stimmel. Elképzelhető hogy nem lesz jó? vagy nem számit....

3B1422052RX vs. 3B1422065B

 

Köszönöm.

SzaporV Creative Commons License 2018.04.17 0 0 53165

Szia!

Köszönöm a válaszod!!
 
Az enyémbe van egy vezérlődoboz amit sejtettem is, hogy van, mert a hátsó lámpánál volt egy 15A-s biztosíték amin ugye nem volt jelen semilyen feszültség... A csomagtér kárpit lebontása után előkerült a vezérlőmodul. Mint kiderült, a "szaki" aki beszerelhette az előző tulajnál, a CD-tár vezetékéről, ami a fejegységhez csatlakozik, vette le a pozitívot a modulnak. Mivel én a CD-tár heylett egy USB-s interfészt csatlakoztattam a fejegységhez, ezáltal a CD-tár ki lett húzva fejegységből, megszűnt a CD-tár és egyben az utánfutó vezérlőmodul tápellátása is. Nem örültem neki amikor szembesültem ezzel a "bekötéssel"... Húztam egy vezetéket a modulnak a kormány alatti 30A nevű csatlakozó ponttól. A modul él, és hangjelzéssel jelzi, ha az utánfutón nem jó valmelyik izzó. 

Előzmény: k 5.20 (53164)
k 5.20 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 53164

Az én 2007-esembe a can-bus elektronikát építettem be.

Semmi kapcsolócsere, meg egyebek.

Csak a szokásos irányjelző villog a műszerfalon.

Ha az utánfutón elszáll egy izzó, akkor az műszerfalon a visszajelző nem a megszokott, hanem egy jóval gyorsabb tempóban villog és kattog.

Annak ugyanis az a szerepe, hogy az normálistól eltérő állapotot jelezze.

Vizsgán nem volt semmi gond.

Előzmény: SzaporV (53143)
Octi19 Creative Commons License 2018.04.15 0 0 53163

...hát ja, az is tud így zakatolni! :-D

Minden esetre örömteli, hogy nem 2t lendkerék!

Előzmény: Black7900 (53156)
TraguAre Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53162

Csak érdeklődtem.

Előzmény: taxiboy (53161)
taxiboy Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53161

Miért nem ez a szokásos, de szerintem ne pofozzuk tovább a szart! Keressünk valami mást az Írásomban ami nem a valóságnak megfelelő!

Előzmény: TraguAre (53160)
TraguAre Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53160

Miért abból indulsz ki, hogy a garanciaidő végén tönkremegy az alkatrész? 

Előzmény: taxiboy (53159)
taxiboy Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53159

Fél év gari, nálam 25000 km. Én az autót még 3 évig akartam használni.

Előzmény: TraguAre (53158)
TraguAre Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53158

Mégis mi a baj a felújított, garanciális alkatrésszel? 

 

Arra gondolni sem merek, hogy simán csak cseredarabosról van szó.

Előzmény: taxiboy (53157)
taxiboy Creative Commons License 2018.04.14 0 0 53157

Sajnos a gyári ennyibe kerül kompletten. Amelyik a fele pénzbe kerül, az csak felújitott.

Előzmény: skt15 (53152)
Black7900 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 53156

Meglett, hogy mi okozza a zajt.

 

Hűtőventi viszkó kuplung. Csere után csak finom dízel kerregés :D

Előzmény: Octi19 (53135)
Octi19 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 53155

...ha csak ennyi nem stimmelne abban a post-ban... de nem én fogom helyre tenni a fórumtársunkat.

Előzmény: skt15 (53152)
409 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53154

Arra a motorra tényleg nem olcsó, bár távolról sem 230e. Egybe van építve az EGR szelep, annak a megkerülőszelepe és az EGR hűtő.

Előzmény: skt15 (53152)
409 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53153

 

 Kapcsold ki a gyerekzárat.

Előzmény: imi290 (53151)
skt15 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53152

EGR 230000.-Ft????

Miiiii??

Itt valami nem stimmel

Előzmény: taxiboy (53141)
imi290 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53151

Üdv.Újabb kérdésem lenne. A jobb hátsó ajtót nem tudom belülről kinyitni.Kívülről ki lehet.A központi zár is működik.A belső kilincset húzva,nagyon könnyen jár.A külsővel semmi gond.

Mint ha valami elszakadt,vagy ki jött volna valahonnan.Tapasztalt már valaki ilyet ? Nagy munka lehet orvosolni ? Köszi

 

Egyébként múltkor ami kérdeztem,hogy az izzításjelző elkezd villogni 15 km után,azért volt mert kifogyott valami folyadék,ami a DPF filterbe fecskendezik be. Pontosan nem tudom de kb így van :)

SzaporV Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53150

Akkor 3 millió? :D 

Előzmény: napoli008 (53149)
napoli008 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 53149

2006-os autó? V6? Márkaszerviz?

 

Kb megduplázod az értékét, annyiba fog kerülni!

Előzmény: SzaporV (53148)
SzaporV Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53148

Vezérlés cseréhez érkezik 1-2 ezer km-en belül az autóm. Mivel eddig én nem cseréltem rajta vezérlést, az lenne a kérdésem, hogy kb. mennyi  lesz ennek a költsége ha egy márkaszervízben csináltatom? Egy 2006-os 2.5 V6-os motorról lenne szó. 

SzaporV Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53147

NNa szuper, így már érthető! :) Nincs is több kérdésem, köszönöm szépen! 

Előzmény: Sunny65 (53146)
Sunny65 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53146

"akkor nem fog villogni az óracsoportnál." Már mint az utánfutó visszajelzése...

Előzmény: Sunny65 (53145)
Sunny65 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53145

Nem ismerem a működését, de feltételezem, hogy az új kapcsoló amit beteszel az olyan, hogy ha az irányjelzőm nagyobb terhelés van ( utánfutó), akkor ad kimenetet az óracsoporthoz. Tehát ha simán csak a kocsi irányjelzői tehelik akkor nem fog villogni az óracsoportnál.

Előzmény: SzaporV (53143)
JZoli63 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53144

Nekem 2012-es Superb-em van. A nyáron megy műszakira, akkor szeretnék vonóhorgot rakatni rá. Én is azt hallottam a szervízbe, hogy valamilyen BUSZ-os vezérlő kell bele. Akkor ez nem igaz? Mi a tényleges megoldás?

SzaporV Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53143

Köszönöm a válaszod! A elakadásjelző kapcsolót ki cserélem, nem gond. Viszont azt nem értem, hogy jelzi nekem, vagy teszem azt a vizsgán, hogy helyesen működnek e az irányjelzőim az utánfutón? Mert ha jól értem akkor kicserélem az elakadásjelző kapcsolót, onnan behúzok egy vezetéket az óracsoporthoz. Ebből én azt tudom elképzelni, hogy ha van utánfutó csatlakoztatva ha nincs, mindig villogni fog a visszajelzés. 

Előzmény: Sunny65 (53142)
Sunny65 Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53142

Egy másik alternatíva,ami egyszerű és gyors. Veszel 2-3 eF-ért egy akusztikus visszajelzőt, amit simán rámadzagolsz a csomagtartóban a megfelelő vezetékekre, a kis csipogót pedig rögzíted a kalaptartó alatt. Semmi macera, seperc kész és tökéletesen megfelel az előírásoknak.

Ha a műszerfalban akarod látni, akkor nem úszod meg a már említett megoldást.

Előzmény: SzaporV (53140)
taxiboy Creative Commons License 2018.04.11 0 0 53141

Kedves Tulajdonos Társaim!

Két Superb után kénytelen leszek a márkát lecserélni.  Most egy 3T 1,6 crtdi motoros autóm van. Már 300000 Km felett járok. Komoly gondom eddig nem volt mostanáig. Most viszont az EGR tönkre ment és ez több hibát is vonzott magával.

Kezdem az elején. A motor megóvása érdekében 60,000- 120000-180000-240000-300000 km-nél kapott egy XADO kúrát a motor , váltő és az üzemanyag rendszer. 15000 km volt az olajcsere ciklus és mindig 2,5 dl RESTORE adalékot öntöttem a friss olajba. A váltó olajat 120000-240000 km- nél lecseréltem Castrol TAF-X olajjal. Erről tobbet nem irnék, akit érdekel olvasson utána, minden irodalom a NET-en megtalálható!

Most az EGR le lett "falazva " és a vezérlő program hozzá igaztva. Ennek a következménye az lett, hogy a már elhasználódott DPF (részecske szúrő ) hetente 2x regenerált és akkor ki kellett menni vele az autópályára.  (iszonyat) Közben ennek a következménye az lett, hogy a feleslegesen befecskendezett üzemanyag bele került a motorolajba, amit felhigitott és megemelte a szintet. Az olajnyomás lámpa magasabb fordulaton bejelzett. A megoldás erre az azonnali olajcsere és a részecske szúrő átfúrása és a vezérlő hozzá igaztása lett. 

Összegezve: Ha az EGR tönkre megy és nem akartok újat vásárolni (230000 Ft) akkor a lefalazás után a részecske szúrót (320000 Ft) is ki kell iktatni, és a vezérlőt átirni.  

Még mielőtt valakinek eszébe jut: Igen próbáltam DPF tisztitót, autó pályán meghajtani az autót de az eredmény csak időszakos volt. Tudom, hogy a környezet védelem meg hablaty, de sajnos az anyagi forrásai mindenkinek behatároltak. Aki okosabb dolgot tud , kérem irja le! Szóval igy megy az autó rendesen :-) 

Más: Az üzemanyag töltő ajtó elektromosan reteszelhető. Mi van akkor, ha a retesz a kúton nem nyilik??? Próbálkozás a többszöri nyitással. Egyszer csak kinyilik. Utána az ajtózáráskor vagy bezár vagy nem. Ha újra reteszel és nem nyit kezdődik elölről az egész, mert a 3T-nél nincs lehetőség a manuális nyitásra.....Egy elektromotor a lelke a zárnak, de a sok nyitástól elkopik a használt része és nem mozdul meg. A megoldás, ha ez bekövezkezik és szerencsésen ki tudjuk nyitni, akkor elölről kiszerelni a zárat, szétszedni,és megjáratni a motort, hogy a kommutátorok máshol dolgozzanak.. Beragadt zárnál, csak a csomagtér kárpit bontása lehet a megoldás, ami óriási munka.......

 

Csak ezt szerettem volna közölni azokkal akik még a "nagy kaland " előtt állnak, mert ez minden dieselest utol fog érni.... Bocs hogy hosszúra sikerült, de ha néhány embernek segitettem  már megérte.

SzaporV Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53140

Szia!

Köszönöm a gyors választ! :) 

Viszont a világítás vezérlő az gondlom kell ami az utánfutó izzóit kapcsolni fogja. A kiegészítő irányjelző az órában akkor is villogni fog ha nincs az utánfutó aljzathoz csatlakoztatva semmi? 

Előzmény: 409 (53139)
409 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53139

 

 Nem kell abba semmilyen vezérlő, nincs köze a világításnak a BUS-hoz. (ettől még lehet, hogy van más funkciók miatt, de nem a BUS miatt. Vannak ilyen beszélős, csipogós, lámpákat lepróbálós fajták)

A visszajelzéshez ki kell cserélni a vészvillogókapcsolót vonóhorgosra, 
 (3U0 953 235 J) és behúzni egy vezetéket a kapcsolótól a műszercsoporthoz.

Előzmény: SzaporV (53138)
SzaporV Creative Commons License 2018.04.10 0 0 53138

Sziasztok!

2006-os Superbemen van utólagos vonóhorog, amin elromolhatott az utánfutó vezérlő elektronika mert nem működik semelyik izzó az utánfutón, másik utánfutón is lett próbálva, mérve is lettek a feszültúégek, de semmi. Még nem néztem meg milyen vezérlő modul van benne ami vezérli az utánfutó izzóit, de ameddig működött sem volt visszajelzés az irányjelzők működéséről ami ugye kötelező lenne. Annyit láttam, hogy meg vannak "csapolva" a hátsó lámpa vezetékei, és egy lengő aljaztban van egy 15A-s biztosíték ami egy piros szálon(ez nem a lámpáról jön) van(ez gondolom egy táp ami vezérlőmodulra megy). Hétvégén lebontom a csomagtartó kárpitot és többet tudok a vezérlő modulról majd...

Kérdésem az lenne, hogy milyen vezérlő elektronika kell ha azt szeretném, hogy az óracsoportban lévő "kiegészítő" irányjelző visszajelzés működjön és ne kelljen külön visszajelzést ki építeni. Interneten láttam több CANBUS-os nak hírdetett vezérlő elektronikát, de azoknak egynek sem volt köze a canbus hálózathoz, mert nem csatlakozik a canbus "vezetékeire"... vagy talán rosszul értelmezem?? Aki esetleg jártas ebben a vonóhorgos, vezérlőmodulos, hogy milyet érdemes venni, kérem ossza meg velem :)

Köszönöm!

Üdv.: Viktor 


Octi19 Creative Commons License 2018.04.07 0 0 53137

...mikor volt utoljára beállítva a váltó kapcsolása? ...ha még nem volt, akkor itt lenne az ideje!

(váltó kulisszát reteszelni, váltókapcsolás huzaljait oldani, váltókart reteszelni, váltókapcsolás huzaljait vissza zárni, reteszeléseket oldani, kapcsolást ellenőrizni)

Ehhez persze szükség van arra, hogy a kapcsolásban lévő összes kopó alkatrész jó állapotban, vagy ha kell cserélve legyen!

Előzmény: Black7900 (53136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!