Köszi a videót, nekem nem ez a gond. A videóban jól látszik, hogy ki tudja akasztani a kis ricnis bowdent ( ez jó hír), nos nekem valószínűleg ez a bowden van túlfeszítve ( általam:-() és ezért nem lehet sehonnan sem nyitni.
Hát most másik bowden nincs kéznél, de ez a legkevesebb, gondolom akár szakadnak is ezért biztosan lehet kapni nem nagy tétel.
Visszatérve a jelenségre, ezek szerint ha túl feszes és úgy csukják be az ajtót, akkor a zár nem az "alaphelyzetből indul" és így hiába van a rudazattal látszólag nyitható állapotban, mégsem tudom nyitni a kilincset, még a belső nyitóval sem.
Nem lehet, hogy a mostani zárnyitási problémám is ettől van, hogy túl feszesre állítottam a bowdent?? Mikor kipróbáltam összerakás után a zárat, utána még vacakoltam vele és ha jól rémlik, akkor utána nem tudtam nyitni.
Most, hogy nem tudom kivenni a "zárbetétet" ha kihúzom a kilincset van esélyem kipattintani a bowdent?
Köszi, holnap megnézem hátha a lyukon a csavarhúzóval jobban el tudom fordítani a reteszt, mint a rudazat.
Érdekes, mert ha kézzel mozgatom a rudat, úgy tűnik, hogy eleget mozdul és ezáltal eleget fordít a reteszelésen, vagy mégsem? Hátha a csavarhúzóval többet tudok a lyukon mozdítani és akkor nyílni fog, a videón is ez látszik.
Ha viszont a zár belseje adta meg magát, akkor hiába fordítom akár rudazattal, akár a csavarhúzóval...
Tanácsot kérnék tőletek, sajnos még mindig a Superb 1 bal hátsó ajtózárral küzdök. Úgy döntöttem, hogy mégsem a javított zárat teszem vissza, ezért vettem a utángyártott zárat, talán itt követtem el a hibát.:-(
Szépen betettem, összeraktam mindent, tökéletesen működöt minden. Aztán egyszer történ valami a zár mechanikus részével.
Nem tudom kinyitni az ajtót, sem belülről se kívülről. A zármotor teszi a dolgát, nyit és zár, mozgatja a rudazatot, csak éppen úgy viselkedik mintha a zár belsejében a reteszelő kilincs nem mozdulna és nem engedi a zárat kinyitni.
Kivettem az üléseket, levettem a kárpitot, jól látható, hogy a motor teszi a dolgát, rudazat mozog, minden ok, tehát ezen résszel nincs gond. Levettem az emelőt a lemezzel. Kézzel mozgattam a rudat, eleget mozdul, ha húzom a belső nyitó bovdent, nyílni kéne a zárnak, ugyan ez van a külső kilinccsel is, nem nyit.
Totál olyan mintha a zár belsejében a reteszelő kilincs nem fordul el és emiatt a zárkilincs nem nyílik. És mindezt annak ellenére, hogy a rudazat tökéletesen mozgatja a reteszelő részt.
Mintha szétesett volna valami. Volt rossz bontott záram, szétszedtem megnéztem a működését, sajnos a reteszelő kilincs működtetésénél van műanyag elem ( eredeti gyári zár), szóval tanácstalan vagyok.:-(
Már arra is gondoltam, hogy belülről kifelé az ajtóval eltörni a zárkilincs vagy a reteszelő kilincs valamely részét, ami talán sikerülne, de sérülhet az ajtó.
Egyszerűen patt helyzet van, nem szívesen vágnám szét az ajtót.
Vagy egy profi cég, lehet, hogy simán kinyitná valahogyan, esetleg Veszprém környéki szakit keresnék, vagy ha más nincs Bp.-it.
Van egy Skoda Superb 2.5 V6 TDI autóm ha részterhelésben használom kb 80-90 km/h-ás sebességgel megyek akkor szaggat az autó ha nagyobb terhelésen használom minden rendben szépen gyorsul!
Nemsokára műszakira kell vinnem a gépet és ma pár régi hiányosságot pótoltam. Fényszórómosó hiba, vonóhorog visszajelző felszerelés, zár mikrokapcsoló hiba.
Le kellett bontanom a kormány alatti kárpitot és találtam valamit. Egy rejtett mikrokapcsoló volt beépítve.
Profi beépítés volt nem tákolás, mindjárt ki is próbáltam mit csinál.:-) Szerencsére nem csinált semmit.
Sajnos az előző tulajt már nem tudom megkérdezni. Talán valami egyedi lopásgátlót építettek be, de mivel nem ismerem a működést, így nyilván nem csinált semmit. Szép lett volna ha a nyomkodás után nem tudom elindítani.:-) Bár már valószínűleg nem aktív, de ha lesz egy kis időm megnézem, hogy hová mennek a vezetékek.
Nekem ezt a váltót felújító szerelő mondta,hogy gyárilag bronz perselyes, de később kiadtak egy javító csomagot hozzá és abban már tűgörgős csapágy van.
Ha az kivan cserélve, és rendszeresen (50 ezer kilométerenként) cserélve az olaj, és a szűrő is, akkor nagyon sokáig hibátlan.
Nekem is volt ilyenem a jobb első ajtónál. Nagy valószínűséggel tönkrement az ajtópanel szigetelése. Én kiszedtem a régi szigetelést, és raktam be ilyen szilikonhab zsinórból újat, azóta ok.
Vannak akik csak kikenik sziloplaszttal az ajtópanel alját, funkcionálisan az is jó megoldás valószínűleg, de az nekem nem tetszett, így kicsit macerásabban csináltam meg.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hathatós segítségét a nemrégiben feltett kérdésemre.
Ezen felbuzdulva tennék fel egy új találós kérdést:
2008-as 1,9PdTdi modell, jobb oldal lábterében ma reggel állt a víz! Ablak fel volt húzva, amit megfigyeltem a küszöb műanyag borításánál, pontosabban azon a ponton ahol a két műanyag elem találkozik, ott folyt be a víz. A kérdésem az, hogy honnan? Az ajtóból?
Nagyon köszönöm a segítségeteket, igyekszem én is figyelni és válaszolni azon problémákra melyeket tapasztaltam, illetve megosztom veletek a már megjavított hibák megoldásait.
További kellemes tavaszi szánkózást, és hóember építést mindenkinek.
Ha már ketten is ajánljátok, akkor az már tényleg nem lehet egy rossz gondolat a részemről sem. Pláne így, hogy a gázolaj és a benzin ára fej-fej mellett van és a dízel kevesebbel is beéri, nagyobb nyomatékkal.
300.000Km? Az is egy nagyon szép "összeg"! A 130-150e is vállalható a kettőstömegűre. Én többre számítottam. Hiába, nem vagyok nagyon tájékozott dízel témakörben sem. Neked is köszönöm a segítséget és a biztatás, jelentkezem, ha én is tulajdonos leszek.
Valóban elégé meggyőzőek ezek a paraméterek számomra is. Akkor nagyon úgy néz ki, hogy nem kell megijednem attól sem, ha 200.000Km feletti futásteljesítményűtől sem. Automatában nem gondolkodtam egyáltalán, csak manuális váltósban. Persze-persze, csak úgy vegyünk autót, hogy azt fent is kell tudni tartani. Ezzel teljesen egyetértek én is, csak hát az ember ne legyen a saját maga ellensége. Engem meggyőztél azzal, hogy újra ilyen autót vennél. Igen, nagyon is sokat segítettél, amit köszönök szépen.