Tanácsot kérnék tőletek, sajnos még mindig a Superb 1 bal hátsó ajtózárral küzdök. Úgy döntöttem, hogy mégsem a javított zárat teszem vissza, ezért vettem a utángyártott zárat, talán itt követtem el a hibát.:-(
Szépen betettem, összeraktam mindent, tökéletesen működöt minden. Aztán egyszer történ valami a zár mechanikus részével.
Nem tudom kinyitni az ajtót, sem belülről se kívülről. A zármotor teszi a dolgát, nyit és zár, mozgatja a rudazatot, csak éppen úgy viselkedik mintha a zár belsejében a reteszelő kilincs nem mozdulna és nem engedi a zárat kinyitni.
Kivettem az üléseket, levettem a kárpitot, jól látható, hogy a motor teszi a dolgát, rudazat mozog, minden ok, tehát ezen résszel nincs gond. Levettem az emelőt a lemezzel. Kézzel mozgattam a rudat, eleget mozdul, ha húzom a belső nyitó bovdent, nyílni kéne a zárnak, ugyan ez van a külső kilinccsel is, nem nyit.
Totál olyan mintha a zár belsejében a reteszelő kilincs nem fordul el és emiatt a zárkilincs nem nyílik. És mindezt annak ellenére, hogy a rudazat tökéletesen mozgatja a reteszelő részt.
Mintha szétesett volna valami. Volt rossz bontott záram, szétszedtem megnéztem a működését, sajnos a reteszelő kilincs működtetésénél van műanyag elem ( eredeti gyári zár), szóval tanácstalan vagyok.:-(
Már arra is gondoltam, hogy belülről kifelé az ajtóval eltörni a zárkilincs vagy a reteszelő kilincs valamely részét, ami talán sikerülne, de sérülhet az ajtó.
Egyszerűen patt helyzet van, nem szívesen vágnám szét az ajtót.
Vagy egy profi cég, lehet, hogy simán kinyitná valahogyan, esetleg Veszprém környéki szakit keresnék, vagy ha más nincs Bp.-it.
Van egy Skoda Superb 2.5 V6 TDI autóm ha részterhelésben használom kb 80-90 km/h-ás sebességgel megyek akkor szaggat az autó ha nagyobb terhelésen használom minden rendben szépen gyorsul!
Nemsokára műszakira kell vinnem a gépet és ma pár régi hiányosságot pótoltam. Fényszórómosó hiba, vonóhorog visszajelző felszerelés, zár mikrokapcsoló hiba.
Le kellett bontanom a kormány alatti kárpitot és találtam valamit. Egy rejtett mikrokapcsoló volt beépítve.
Profi beépítés volt nem tákolás, mindjárt ki is próbáltam mit csinál.:-) Szerencsére nem csinált semmit.
Sajnos az előző tulajt már nem tudom megkérdezni. Talán valami egyedi lopásgátlót építettek be, de mivel nem ismerem a működést, így nyilván nem csinált semmit. Szép lett volna ha a nyomkodás után nem tudom elindítani.:-) Bár már valószínűleg nem aktív, de ha lesz egy kis időm megnézem, hogy hová mennek a vezetékek.
Nekem ezt a váltót felújító szerelő mondta,hogy gyárilag bronz perselyes, de később kiadtak egy javító csomagot hozzá és abban már tűgörgős csapágy van.
Ha az kivan cserélve, és rendszeresen (50 ezer kilométerenként) cserélve az olaj, és a szűrő is, akkor nagyon sokáig hibátlan.
Nekem is volt ilyenem a jobb első ajtónál. Nagy valószínűséggel tönkrement az ajtópanel szigetelése. Én kiszedtem a régi szigetelést, és raktam be ilyen szilikonhab zsinórból újat, azóta ok.
Vannak akik csak kikenik sziloplaszttal az ajtópanel alját, funkcionálisan az is jó megoldás valószínűleg, de az nekem nem tetszett, így kicsit macerásabban csináltam meg.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hathatós segítségét a nemrégiben feltett kérdésemre.
Ezen felbuzdulva tennék fel egy új találós kérdést:
2008-as 1,9PdTdi modell, jobb oldal lábterében ma reggel állt a víz! Ablak fel volt húzva, amit megfigyeltem a küszöb műanyag borításánál, pontosabban azon a ponton ahol a két műanyag elem találkozik, ott folyt be a víz. A kérdésem az, hogy honnan? Az ajtóból?
Nagyon köszönöm a segítségeteket, igyekszem én is figyelni és válaszolni azon problémákra melyeket tapasztaltam, illetve megosztom veletek a már megjavított hibák megoldásait.
További kellemes tavaszi szánkózást, és hóember építést mindenkinek.
Ha már ketten is ajánljátok, akkor az már tényleg nem lehet egy rossz gondolat a részemről sem. Pláne így, hogy a gázolaj és a benzin ára fej-fej mellett van és a dízel kevesebbel is beéri, nagyobb nyomatékkal.
300.000Km? Az is egy nagyon szép "összeg"! A 130-150e is vállalható a kettőstömegűre. Én többre számítottam. Hiába, nem vagyok nagyon tájékozott dízel témakörben sem. Neked is köszönöm a segítséget és a biztatás, jelentkezem, ha én is tulajdonos leszek.
Valóban elégé meggyőzőek ezek a paraméterek számomra is. Akkor nagyon úgy néz ki, hogy nem kell megijednem attól sem, ha 200.000Km feletti futásteljesítményűtől sem. Automatában nem gondolkodtam egyáltalán, csak manuális váltósban. Persze-persze, csak úgy vegyünk autót, hogy azt fent is kell tudni tartani. Ezzel teljesen egyetértek én is, csak hát az ember ne legyen a saját maga ellensége. Engem meggyőztél azzal, hogy újra ilyen autót vennél. Igen, nagyon is sokat segítettél, amit köszönök szépen.
Szerintem felesleges az aggodalmad a PD-vel kapcsolatban. Legeszerűbb modern diesel. Ha jól emlékszem a Totalcaron volt cikk egy Fabiaról, 101 LE PD 1.350.000 km-t ment és szinte gyári állapotú. Szerintem eléggé meggyőző. Nekem is ilyen motor van a Superb-ben (AVB) lassan 300.000 km van benne és semmi baja. Indítom megy :-)
lendkerék csere kuplunnal (Sachs) munkadíjjal ha jól emlékszem 130.000 körül volt.
A fogyasztás teljen jó, a ha az autó méreteit tekintjük.
Van az ismeretségi körömben olyan, akinek ezzel a motorral 800 ezer km felet jár már nagyjavítás nélkül.
Én tavaly nyár közepén vettem 240K kilométerrel, mostanra 270-nél tartok. Egy váltó felújításon már túlvágyok, de a motor terén az általános karbantartáson kívül (10 ezrenként olaj,összes szűrő csere) egy - két vákuumcsövet kellet csak cserélnem. Természetesen vásárlás után azonnal cseréltetem a vezérlést, már csak megszokásból.A héten kellet futóművet javíttatni, újra beállítani (2 nyomtáv gömbfej,egy alsó lengőkart, 2 hátsó lengéscsillapító), de ez a magyar utaknak köszönhető,és nem vészes költségek.
Teljesen megvagyok vele elégedve, ma is ilyet vennék.
Azóta már voltam vele 5 fővel Keffalonián, 2*Zágrában, 2* Amszterdamban, stb. És mivel én 2 méter magas vagyok, ezáltal teljesen hátra tolt üléspozíció mellet is kb: 30-40 cm lábtér van a 2 ülés között.
Én csak javasolni tudom.
Az automatánál gyári szivattyú csapágyazása a bibi, a manuálisnál meg a kettős tömegű, amit 200 ezreknél cserélni kell, egyik sem olcsó mulatság,de mindenki úgy vegyen olyan autót, amit fenn is tud tartani a véleményem szerint.
Nincs bajom a PD-vel, csak ez már egy továbbfejlesztett dízel a TDI-hez képest és az újabb, nem mindig hozhat jót is a vevőnek, pláne ha használt kocsiról van szó. Mondanál egy árat a kettős tömegűre+munkadíjra? Ezekkel ijesztgetnek a dízel motorokkal kapcsolatban és ezért nem nagyon kerestem eddig őket. Szerinted feleslegesek az aggodalmaim?
Ez igen kedvező fogyasztásnak nevezhető. Lehet, hogy a végén még elcsábulok a dízel felé. Pedig azt mondtam, hogy lehetőleg dízelt nem, mert ha esetleg(amit ugye teljesen kizárni nem lehet) nagyobb javításra kerül sor, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlni. Amúgy meg vagy elégedve vele? Vennél újra?