Nyáron rendeltem én is két dines rádiót,igaz én Kínából.55$ volt.Nem androidos,semmi extra,gps sincs benne.Úgy voltam vele,hogy első két dines rádiónak nem szeretnék drágát venni. De meg vagyok vele elégedve.Lehet hozzá tenni tolató kamerát,filmeket lejátsza mp3 stb.RDS nincs benne,nem tudom a kínaiak miért nem rakják bele a rádiókba ezt.Ez nem olyan ami nagyon mély,mint nektek van,ez csak 7 centit megy befelé.Nincs benne cd mechanika.
Akit érdekel van róla két videóm.De amúgy tele van a youtube ezzel a rádióval,és hasonló testvéreivel.
Akkor én megnézném az érintett vezetékekeket, csatlakozókat, meg volt bontva a komfort modulnál és az ajtónál is, nem szakadt-e el valahol valami, csatlakozók nem sérültek-e, meddig jut el a jel a komfort modultól kiindulva. Azt nem tudom, hogy magát a komfort modult lehet-e tesztelni vcds segítségével, fabia-n csináltam ilyesmit, superben nem próbáltam.
Én lelkes amatőrként ennyit tudnék megnézni ha magam próbálnám megoldani, a hozzáértők talán tudnak okosabbat is mondani.
Most a nejem autójába is keresgélek valami androidos cuccot, oda olyat fogok venni, amin tekerős a hangerőgomb, azt egyszerűbb állítani menet közben, az enyémen most le kell pillantani és
meg kell keresni, hogy hol az érintőgombja. Plusz külső mikrofonbemenetest fogok venni, ennek tényleg gyenge a mikrofonja és/vagy messze van fejemtől. Nekem nem olyan nagy gond, ritkán telefonálok menet közben,
de a nejem pl. sokat, neki lesz egy külső mikrofon a napellenő környékén.
A rádió alkalmazás leállás nálam is gyakori, de közben szól a rádió!(csak kiírja,hogy leállt)
Ami kicsit idegesítő, hogy megy a rádió és közben a navi, akkor bármit mond a navi lehalkítja 0-ra rádiót. Hiába van levéve a navin a hang, akkor is ez a jelenség. Ha van hang adva a navira, és megy a rádió, akkor meg lemarad a mondandó eleje. Próbáltam már törölni voice mappát, de akkor a navi nem is indul, csak kiírja hogy hiányos. A telefon mirroring működik rendesen. A kihangosítás is megy rendesen, de a beépített mikrofon nagyon gyenge, ahoz hogy engem is halljanak szinte full hangerőre kell állítani, de akkor az egész utca hallja, hogy mit beszélnek hozzám.
Én ebay-rol rendeltem a németektől 151€ -ért, és 3 nap alatt itt is volt.
Mondjuk még kellet a beépítő keret, USB hosszabitó, iso csati...
Nincsenek jó hírem, lemértem a kisebbik ajzatot ill. a helyet ahova be kellene mennie. 22x20,5mm a hely, az aljzatnak pedig ~24x24mm a mérete.
Alul és felül még le lehetne szedni ennyit, de a két oldalon nem maradna szinte semmi a kinyitható fedél mellett. Úgyhogy ez a fajta aljzat nem lesz Neked jó.
Első körben kitörölném a hibakódokat, hogy visszajönnek-e vagy tényleg csak időszakosak.
Másodszor leszedném a kárpitokat, hogy a vezetékekkel mi a helyzet, ott méregetnék feszültségeket. A csomagtér kapcsoló csatlakozójához pl. könnyű hozzáférni, az ajtózárak macerásabbak.
Nekem vegyesek kicsit. Nem volt még olyan, hogy lefagyott volna, alapvetően működik, de van pár számomra bosszantó dolog.
Az is hozzátartozik, hogy nem nyomkodtam még sokat, ilyen hidegben nincs sok kedvem kimenni és kísérletezni.
Amik zavarnak:
A rádió időnként, ha gyengébb a jel, fogja magát és átmegy másik csatornára, rá kell nyomni, hogy megint az szóljon amit szeretnék. Ez független attól, hogy be van-e kapcsolva az rds és azon belül az alternatív frekvencia (AF)
Nem írja ki a csatornaváltó gomboknál az adó nevét, csak a frekvencia van feltüntetve. Pedig amúgy tudja a rádió, mert amikor beállítom ki tudja írni, bár nekem ez is kicsit bizonytalanul működik
Kijelző fényerőt nem változtatja automatán, csak kézzel lehet állítani, úgyis csak minimálisan. Pedig be van kötve egy vezeték a rádióba, ami a műszerfalmegvilágítás függvényében ad változó feszültséget, de nem igazán látom a hatását. Így most beállítottam a legkisebbre a fényerőt, így kevésbé zavaró éjszaka, hogy nagyon világít.
Csak akkor működik jelenleg, ha a kulcs a gyújtáskapcsolóban van, csak ekkor van 12v azon a vezetéken, ami kell a rádiónak. Gyújtásnak ugynakkor nem kell rajta lenni.
Időnként kiírja, hogy valamilyen google alkalmazás leállt, ezzel nem nagyon foglalkoztam, de tegnap pl. kiírta, hogy a rádió alkalmazás leállt. Ez nem tudom mit takart, mert a rádió működött, az a felület is bejött, amin állítgatni lehet.
A video lejátszó alkalmazáson nem tudtam a a képarányt állítani, így egy szélesvásznú film nyomott lett, de majd rátelepítek valami appot aztán azzal kiderül.
Egyelőre ennyi amit negatívumként fel tudok sorolni, a tolatókamerát még nem raktam be, az nem tudom milyen lesz, a telefon mirroringot sem próbáltam még ki, a többi funkció jónak tűnik, navija igo, de valami 2013-as, egyrészt azt majd frissíteni akarom, másrészt amúgy is waze-t akarok rátenni. A zenelejátszó funciót is akarom tesztelni, kíváncsi vagyok ennek a random funkciója hogy működik, van-e sok ismétlés, maradnak-e ki számok, az előző kütyüm, amit a gyári rádióra kötöttem, ezen a téren elég gyenge volt.
A fentiekkel együtt nem bántam meg egyelőre, hogy lecseréltem a gyárit, jobb ez mint a symphony volt, igazából csak az hiányzik a gyári rádióból, hogy a hangerőt az a sebbesség függvényében változtatta, ezen ez nincs.
Alin rendeltem egy ilyet és egy ilyet, az egyik csak jó lesz címszóval. Szerencsére a nagyobbikat sikerült befaragni, talán olyan 0,5-1 millimétert kellett leszedni a széléből, hogy beférjen a burkolatba. Neked esetleg a kisebb jó lehet, de nehéz megmondani vakon, hogy befér-e. Még úgy sem voltam benne biztos, hogy a kezemben volt az ajzat meg a vakdugó, amibe befaragtam. Szerencsére belefért, de eléggé határeset volt, mondjuk most pont jó, mert kicsit szétnyomja a vagdugón levő műanyagot, de ezzel annyira beszorul, hogy külön nincs is rögzítve, mert nem lehet kihúzni, csak hátulról kinyomni. Ha gondolod délután megyek az autóval és ha átmelegszik a belseje, leszedhetem a takarót megint és megnézem, hogy a kisebb hogyan férhet el esetleg.
Sziasztok! Van egy kis problémám, kérnék egy kis segítséget, hátha találkozott már valaki hasonlóval, vagy tud tanácsot adni. Skoda SuperB 131lovas sedán, Úgy lett vásárolva hogy csak a beltér világítás nem ment, majd 1 hónap után beragadtak a hátsó ajtók zárai, majd az ablakok sem kezdtek működni... Lett cserélve comfort elektronika doboz, de annyival változott a helyzet hogy a csomagtér nyílik kulcsgomb-ra és ajtógomb meghúzására, de a csomagtérajtót nyomkodva nem. Kulcsok betanítva. Valamilyen CAN-Bus hibát jelez a két hátsó ajtóra amiben zárak lettek cserélve (szerintem kár volt) a tulaj "mehanikus" szakihoz vitte, visszatenni nem lehet mert valamit eltörtek benne. A hátsó ajtók belülről nyithatóak.
01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent 01333 - Door Control Module; Rear Left (J388) 49-10 - No Communications - Intermittent 01334 - Door Control Module; Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent
Elkészültem én is a rádióbeszereléssel, nagyjából illeszkedik az autó összképébe, féltem, hogy hogyan fog kinézni, de szerintem nem vészes, úgyhogy marad.
Ha valakit érdekel a dolog, felraktam a képeket amiket a rádió keretbe szerelése közbe csináltam, talán segítség, ha még valaki hozzám hasonlóan nem látott korábban ilyet:
"..konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?"
Ezt konkrétan senki sem tudja megmondani. A hibakódok nem egy konkrét alkatrész hibáját jelentik, hanem annak az alkatrésznek az áramkörére vonatkoznak. Ennek csak egy része a bármelyik léptető motor. A CAN-BUS hiba valószínűleg kommunikációs gondot takar, de ezek a kódok nekem nem mondanak semmit, ezek nem VAG kódok. Szóval azt kell kideríteni, hogy mi a hibás és azt javítani/cserélni. Az meg így on-line nem fog menni. Az is megeshet, hogy minden hibának egyetlen közös oka van.
Superbem kapcsán szeretnék pár hozzáértőhöz fordulni hátha találkozott/tapasztalt már valaki hasonlót. A szokásos gyári climatronic rendszerem van. Ami hol bekacsolja a háttérvilágítását hol nem..illetve van néha hogy nem is jelzi a külső hőmérsékletet (2*is cserélve lett külső érézékelő és újra lett forrasztva) és ilyenkor se nem hűt se nem fűt ahogy épp kedve tartja. (aztan van hogy magához tér) Klímagáz rendben. Ez az egyik része a kérdésemnek a másik pedig hogy kiolvastam a hibákat a rendszeréből (belső cirkulációs gomb+ECO gomb egyidejű lenyomásával pár másodpercig majd a hideg meleg szabályozó gombokkal lehet lépkedni a kódok között) és az alábbi hibákat adta ki a rendszer:
-04F7 Temperature Flap Servo Motor
-04F8 Central Flap Servo Motor
-04FA Recirculation Flap Servo Motor
-0538 CAN-Bus
Csak az angol megfelelőjüket találtam meg. Tudja esetleg valaki magyarul szakszoval mit jelentenek? konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?
Régen sose nullázott csak ha én manuálisan nulláztam. Köszönöm a tanácsot. Átnézem a biztosítékokat hátha. Bár én az akkura gyanakodtam. bár indul az autó pöccre . Kíváncsi leszek. Köszönöm a segítséget.
"És azt , hogy előfűtő radiátor van benne azt is ő mondta."
Az egy elektromos "hősugárzó". Addig működik, míg bemelegszik a motor. Innentől számomra is rejtély, hogy mi történik a fél oldallal amikor elmúlik a fűtés. A radiátor és a hősugárzó is azonos csatornán engedi be a meleg levegőt, amit aztán a levegőterelő csappantyúk szabályoznak.
Tanácsot szeretnék kérni mert hiba is meg nem is de mégis bosszantó...
Feledékeny lett az autóm. Minden indításkor újra kezdi a számláló a fogyasztás , a megtett km, az eltelt idő stb . Amit eddig nem csinált. :( Mi okozhatja ezt ?
Hideg motornál ha elindítom, 90 fokig mindenhol meleg jön, de érezhető hogy a jobb oldalon akkor is egy kicsit gyengébb. Közben bal oldalon gyakori relé kattogás is hallatszik. Majd 90 foknál szépen elmegy a jobb oldal. Kivettük a reléket, megnéztük hogy jók e. Elvileg a szerelő szerint jó mindegyik. És azt , hogy előfűtő radiátor van benne azt is ő mondta. De álló fűtés az nincs.