Elkészültem én is a rádióbeszereléssel, nagyjából illeszkedik az autó összképébe, féltem, hogy hogyan fog kinézni, de szerintem nem vészes, úgyhogy marad.
Ha valakit érdekel a dolog, felraktam a képeket amiket a rádió keretbe szerelése közbe csináltam, talán segítség, ha még valaki hozzám hasonlóan nem látott korábban ilyet:
"..konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?"
Ezt konkrétan senki sem tudja megmondani. A hibakódok nem egy konkrét alkatrész hibáját jelentik, hanem annak az alkatrésznek az áramkörére vonatkoznak. Ennek csak egy része a bármelyik léptető motor. A CAN-BUS hiba valószínűleg kommunikációs gondot takar, de ezek a kódok nekem nem mondanak semmit, ezek nem VAG kódok. Szóval azt kell kideríteni, hogy mi a hibás és azt javítani/cserélni. Az meg így on-line nem fog menni. Az is megeshet, hogy minden hibának egyetlen közös oka van.
Superbem kapcsán szeretnék pár hozzáértőhöz fordulni hátha találkozott/tapasztalt már valaki hasonlót. A szokásos gyári climatronic rendszerem van. Ami hol bekacsolja a háttérvilágítását hol nem..illetve van néha hogy nem is jelzi a külső hőmérsékletet (2*is cserélve lett külső érézékelő és újra lett forrasztva) és ilyenkor se nem hűt se nem fűt ahogy épp kedve tartja. (aztan van hogy magához tér) Klímagáz rendben. Ez az egyik része a kérdésemnek a másik pedig hogy kiolvastam a hibákat a rendszeréből (belső cirkulációs gomb+ECO gomb egyidejű lenyomásával pár másodpercig majd a hideg meleg szabályozó gombokkal lehet lépkedni a kódok között) és az alábbi hibákat adta ki a rendszer:
-04F7 Temperature Flap Servo Motor
-04F8 Central Flap Servo Motor
-04FA Recirculation Flap Servo Motor
-0538 CAN-Bus
Csak az angol megfelelőjüket találtam meg. Tudja esetleg valaki magyarul szakszoval mit jelentenek? konkrétan milyen alkatrészek cseréje szükséges?
Régen sose nullázott csak ha én manuálisan nulláztam. Köszönöm a tanácsot. Átnézem a biztosítékokat hátha. Bár én az akkura gyanakodtam. bár indul az autó pöccre . Kíváncsi leszek. Köszönöm a segítséget.
"És azt , hogy előfűtő radiátor van benne azt is ő mondta."
Az egy elektromos "hősugárzó". Addig működik, míg bemelegszik a motor. Innentől számomra is rejtély, hogy mi történik a fél oldallal amikor elmúlik a fűtés. A radiátor és a hősugárzó is azonos csatornán engedi be a meleg levegőt, amit aztán a levegőterelő csappantyúk szabályoznak.
Tanácsot szeretnék kérni mert hiba is meg nem is de mégis bosszantó...
Feledékeny lett az autóm. Minden indításkor újra kezdi a számláló a fogyasztás , a megtett km, az eltelt idő stb . Amit eddig nem csinált. :( Mi okozhatja ezt ?
Hideg motornál ha elindítom, 90 fokig mindenhol meleg jön, de érezhető hogy a jobb oldalon akkor is egy kicsit gyengébb. Közben bal oldalon gyakori relé kattogás is hallatszik. Majd 90 foknál szépen elmegy a jobb oldal. Kivettük a reléket, megnéztük hogy jók e. Elvileg a szerelő szerint jó mindegyik. És azt , hogy előfűtő radiátor van benne azt is ő mondta. De álló fűtés az nincs.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, van egy superbem 2009-es. 2.0 pdtdi. Az a jelenség ,hogy ahogy eléri a 90 fokot a víz, elmegy a fűtés a jobb oldalon. Egyedül a vezető oldalon jön a meleg.első körben kicseréltették velem a hideg meleg állító motort, nem változott semmi. Most azt mondják, hogy radiátor, de persze nem biztos szóval nem szeretném linkre kivetetni a műszerfalat.
Egyébként élő értékben minden állító motor rendes tartományban mozog, viszont a beérkező levegő a jobb oldalon 15fokos a bal oldalon pedig 40 fokos. Nem volt még hűtő csere,és nem raktam bele hűtő tömítőt sem. Létezik ,hogy a most a meleget csak az előfűtő radiátor csinálja, és tényleg a radiátor a gond, vagy van esetleg valami más ötlet?
És esetleg tudnátok e egy jó villamossági szerelőt aki megcsinálná a kocsimat.
"kiegyenlítő tartály szintjelzőjének csatlakozóját lehúzni és a dugón és a szintjelzőn lévő érintkezőket egy kis NEM olajos, hanem alkoholos kontakt spray-vel befújni."
Természetesen nem a tartály belsejében, a hűtőfolyadék által ellepet érintkezőkre gondoltam hanem a szintjelző külső érintkezőire amelyekre a csatlakozódugóval a vezetéket csatlakoztatjuk.
Meg lehetne nézni a motortéri és utastéri biztosíték táblákat is, beázás nyomok után kutatva.
A tolatólámpa biztosítékát kivéve annak környékét is megnézni hasonló nyomok után kutatva.
Érintett tolatólámpa izzó foglalatában az érintkezők tisztítása. Ha már szét van szedve akkor izzó csere.
A hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály szintjelzőjének csatlakozóját lehúzni és a dugón és a szintjelzőn lévő érintkezőket egy kis NEM olajos, hanem alkoholos kontakt spray-vel befújni. (NEM WD40-nel!)
Esetleg a tartályból leszívni annyi folyadékot tiszta edénybe hogy a szintjelző érintkezőit ne érje el és az érintkezőket óvatosan megtisztogatni (csak ne kerüljön szennyeződés a folyadékba).
Szintjelző csere vagy tartály csere szintjelzővel együtt.
2. esetben én is az izzóra gondolnék nekem is sokáig "játszott" mire kiégett egyszer volt jelzés egyszer nem.
1. Szerintem a hőmérsékletnek annyi köze lehet a hibajelzéshez, hogy a garázsban nem csapódik ki a pára a 15 fokon, viszont kint már van párásodás ami okozhat esetleges kontakt hibát valamelyik csatlakozónál és talán ezért vannak a hibajelzések.
Ez mit jelent? MAX-on van? Hidegindítás _előtt_ nézve?
2. Próbáltad kicserélni az izzókat? Nekem volt olyan, hogy hibát jelzett, de még világított. Aztán pár hónap múlva meghalt, de addig volt fals jelzésem, néha meg nem. Legutóbb 1 hónapja jelzett a féklámpa izzóra, azóta egyszer se, és (még) jól működik.
Az autó Skoda Superb II. 2008-as évjárat, 2.0 TDI 140LE DSG, sedán (limusin) kivitel. 4 éve használom, új korától fogva szakszervizben szervizelt, és az elmúlt időszakban az alábbi problémák merültek fel.
1. A kocsi garázsban tartott (kb. 14-16 fokos állandó hőmérsékleten). Ha garázsból indulok semmi probléma. Azonban az utóbbi időszakban néhány éjszakát a szabad ég alatt töltött az autó, és minden esetben fagypont alatti hőmérséklet volt a jellemző éjszakánként. A kocsi a mínusz fokok ellenére is pöcc röffre indult. Azonban a hűtőfolyadék visszajelző lámpa minden ilyen hideg indítás után kigyulladt, majd villogni kezdett, valamint sípolással és hibaüzenet kiírásával jelzett. Ez a motor bemelegedése után (20-100 km megtétele) sem múlik el. Azonban ha az autót az út megtétele után újraindítom, akkor a visszajelző lámpa már nem jelez hibát, és a fedélzeti computerből is törlődik a hibaüzenet. Ez a jelenség 0 celsius fok alatt már állandó. A hűtőfolyadék szint megfelelő, és a hűtőfolyadék fagyáspontja -40 celsius fok (műszerrel ellenőrizve). A hűtőfolyadék hőmérséklet jelzője minden esetben normálisan működik, és eléri az üzemi hőmérsékletet! Jelentős fogyasztás különbséget sem tapasztaltam, ami esetleg a termosztát meghibásodására adna gyanút.
Továbbá aggasztó, hogy ma reggel szintén egy ilyen hideg indítást követően a kormányszervó visszajelző lámpa is csak később aludt el. A kormányzáson ugyancsak nem éreztem változást.
2. Továbbá ugyanilyen módon, azonban hőmérséklettől függetlenül szokott az autó tolató lámpa izzó meghibásodást is jelezni. A tolatólámpa minden esetben működik. És a jelzés teljesen add hoc alapon jelenik meg. Ennél a modellnél twindoor megoldást alkalmaztak a csomagtartó ajtónál, azonban ezt, mint hibaforrást szintén cáfolja, hogy nemrégiben a csomagtérajtó vezetékkötegét (mivel a sok nyitogatástól megtörhet) cserélték, ennek a fals hibajelzés megszüntetése céljából. Azonban a fals jelzés ismételten megjelenik néhány alkalommal.
Kérdésem, hogy volt e valakinek hasonló tapasztalata, és ha igen mi volt a hiba forrása. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ez "skoda betegség", hiszen más fórumon az octaviák esetében is számoltak már be hasonló jelenségekről. Én a hőmérséklet változást tartom ludasnak, hiszen az elektronika érzékeny a hidegre. A leírt problémák nem életbevágóak, hiszen azt autó megfelelően működik, de igényes Skoda tulajdonosként zavaró a hibák forrása. Azonban mérlegelnem kell, hogy ha ezek "szükségeszerű" hibák, érdemes e időt és pénzt nem sajnálva utánuk járni.
Szia! Tegnap óta hajtok egy ilyet! Betyár egy darab!!! :D Ha kérdésed van igyekszem válaszolni! Nekem is hosszú pályázásokhoz kell. Óra szerint 150-nél nem forog 3 000-et. Mondanom sem kell, tartalék még ott is van bőven.
A 3.6 VR6-os is közvetlenbefecskendezéses, ergo a turbón kívül meglesznek ugyanazok a nyűgjei, mint a TSI-nek. Igaz, legalább az olajzabálás nem jellemző rá.
Benzinesben gondolkodom és a TSI-ben nem bízom, viszont menjen, ha kell és az autópályás utazó sebességet a lehető legalacsonyabb fordulatszámon szeretném megtenni. Ehhez meg nagy motor szükséges.