Már a múltkor is problémám volt a műszerfalban valahol egy motor pozicionálási zajával/hibájával.
Most jutottam ide:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 37-00 - Faulty
Hol van ez pontosan és hogyan tudnék hozzáférni, talán a kesztyűtartót ha leveszem ott lesz valahol a környéken? Ez adja azt a hangot, nem tudom ,hogy esetleg javíthatom-e? Műanyag fogaskerekek vagy motor stb,bár próbál működni, fogaskereket akár éppen tudnék készíteni, mert mindenem rendelkezésre áll...De lehet, hogy nem érdemes vacakolni, hanem ha tényleg problémás akkor csere, nem tudom mibe fájhat?
Én annyit javasolnék függetlenül a km-től, hogy HOZZÁÉRTŐ ismerőssel, szervizzel alaposan nézesd meg.
Gondolom nem véletlenül vennél ennyi km-rel autót, ennyi van rá. Én is 220-al vettem (131LE) , kb. piaci árért, mert ennyi volt rá...
Alaposan át kell nézni és ezután mérlegelni pl. a rövidtávon várható költségeket, látatlanban is tanácsolnám, hogy a vételáron és átírási költségeken kívül legyen még némi pénz mag. Olyat nagyon nehéz venni amire nem kell költeni.:-(
( Egy ismerősömet idézem: " Jó gépet, jó autót nem adnak el", vagy ha igen annak sajnos általában nem mi leszünk a tulajdonosai)
Még nem késtél el az infóval, egyéb elfoglaltság miatt nem szedtem szét. Valamikor pár nap múlva tervezem.
Ráadásul van még gondom az egyik hátsó ajtónál is. Teljesen rapszodikusan viselkedik ha a távirányítóval zárom vagy nyitom, van hogy napokig jól zár/nyit, de olyan is, hogy nem tudom működtetni.
Gondolom, hogy nálam is lehet akár mikrokapcsoló/ forrasztás, vezeték törés vagy ilyesmi.
A kiolvasás után központi zár (jobb hátsó), valószínűtlen jel, álandó hibát találtam. Na mondom rendben van, ajtó zár mikro lesz a ludas. Szétszedtem kipucoltam, mikro jó, működik, akkor átforrasztom az összes csatlakozást, mert megszokott repedni a forrasztás a nyákon ami a motoron van. Ok. Zár bezsíroz, motor összerak, beszerel, próba. Ugyanaz. Na mondoz ez jó lesz mert akkor szedhetem szét megint. De előtte inkább megnézem az oszlopon a csatikat. Hát nem el volt törve 2 vezeték? Megforrasztom, leszigetelem zsugorral aztán próba. És 100%osan működik.
Tehát ha valakinek nem működik valamelyik ajtózárja, vagy nem kapcsolja a belső villanyt, cagy nem villog az ellenőrző led az ajtóban akkor tessek megnézni előbb a kábelátvezetőket az ajtók és az oszlopok közt, hátha vezeték szakadás vagy törés okozza a hibát. Megkíméled magad egy ajtó kárpit+ablakemelőpanel bontásától. Ha még valami. Az ablakot 2műanyag stift tartja a szerkezeten (legalább is hátul) amit maximum 3 vagy 4 megbontás után cserélni kell! Vagy eltörik vagy kiszoknyásodik és nem lehet összerakni többet.
A művelethez kell egy 20as Torx csavarhúzó (bit nem jó mert nem biztos hogy befér). A dugószárral egyvonalban az ajtó belső oldalán van egy kis takaró gumidugó, amit ha kiveszel láthatóvá válik egy nagyobb fejü csavar. Csavarhúzó bele elkezded lazítani (normálmenetű, nem balos) 3 vagy 4 fordulat után óvatosan mert van egy U alakú lemez (amit a csavar mozgat) ami rögzíti a dugószárat az ki tud fordulni a helyéről és be tud esni az ajtóba amit utána hatalmas szívas visszatenni, tehát el kell kezdened mozgatni dugószárat és csak addig forgatni a csavart amíg el nem engedi, közben természetesen jó ha egy rongy darabbal kitámasztod a kilincset éppen annyira hogy ki tudd húzni a helyéről a dugószárat. Ha a dugószár kijött akkor láthatóvá válik a zárszerkezet bovdenje ami be van akasztva a külső kilincsbe, műanyag bordázott a vége, a kilincs is úgy van kimunkálva.. Azt tudod állítani. Vagy kifelé vagy befelé. De az általad elmondottak alapján befelé de ezt így látatlanban nem tudom pontosan megállapítani, sajnos ki kell tapasztald. Vissza felé is ügyelni kell arra hogy a dugószárat ne erőszakold meg, nehogy leesen a U alakú lemez ( kívülről nem nagyon látszik). Ha a zár vissszament, kilincs elenged, csavar meghúz (nem kell megtépni) gumidugó visszarak, örül a helyes működésnek. ;)
Ehhez nem kell levenni a kárpitot. A zárbetétet kell kivenni, ez nem tudom mennyire macerás, mert nekem dugózva van. Utána egy kis pöcköt odébbrakva lehet állítani a zárnyitót. Ez a kis pöcök egy bowdennel van összekötve a zárral.
Jelenleg csak nézegetem a Skoda Superb et. Kérhetném a segítségetek, én 2010 körülit szeretnék venni 1.8 vagy 2.0 TSI motorral lehetőleg kombit. Tudnátok segíteni abba, hogy mire figyeljek különösen, van-e valamilyen típushibája esetleg?
Kinek a pap, kinek a papné. Én imádom az automataváltót. Többet fogyaszt (város 10l, autópálya 6.5-7l, átlagosan 7.5l), a váltó üzemeltetési költsége többe kerül (olajcserék, felújítás), de..., kényelmes és a feleségem is bátrabban veszi át a volánt, mikor egy sörre megszomjazom!
Kérdésem lenne, az első SuperB-k 2009-ig 1.9 Pdtdi motorral sima manuális váltóval és triptonic automatával is ugyanannyit fogyasztanak? A katalógusadatok alapján igen. Engem igazából a személyes tapasztalatitok érdekelnének... Véleményeket várok, érveket ellenérveket a triptonic váltóval kapcsolatban.
Sikerült szereznem egy színre, szagra, sorszámra tökéletesen egyező komfort elektronikát (eddig nem volt belső világítás, kilépőfények, belső lábtér világítás és kulcsra nem jöttek mentek az ablakok).
Felpattintottam, összebarátkoztattam a kulcsokkal, az eredmény fél siker: