Ha a gyári rögzítőkkel csinálod a vezérlés cserét akkor is némileg elmászhat a vezértengely eltolása és ez VCDS-sel élő adatban szépen látható is. Ezt szokták korrigálni, persze ésszel! Az értékekre most így nem emlékszem, de simán lehet hallani a motor hangján is és az alapjárati fogyasztási értéken is lehet látni! Egy jó motor alapjáraton melegen 0,5-0,6l/h fogyasztást produkál! Ez felmehet egy rosszabb értékkel egészen 1l/h fölé is akár!
Hidd el nálam szkeptikusabb ember nem létezett ezen módszerrel szemben, de amikor láttam, hogy a márkaszervizben is így csinálják akkor meg kellett hasonuljak. És megfelelő biztosítás mellett egyáltalán nem veszélyes!
Egy haveromnak van egy targoncavilla leállítva az udvarában, én pl azon csináltam!
Ezt úgy értem, hogy kicserélték a szíjjat feszítőt vezetőt vípumpát, csak nem állították vissza "0" pozícióba a vezérműtengelyt. Ezt értem nem beállítás alatt. Nem nagy baj, csak így kicsit határon dolgozik a motor.
Neeem. Következtettem abból amit mondtál hogy a párod kiugrik és gyors leengedi az emelőt. :D Csak gondoltam jobb ha az ember cserèli inkább. Legalább is én ennek vagyok híve. Mit is akartam. Ja az Octaviámhoz vett nekem a cimbim Ruville kerékcsapágyat anno. Kibontottam, hát FAG volt benne... ;) A külsőszíj feszítő egység amit szintén Ruville utángyárit kaptam abban is a gyári Litens márkájú feszítő volt. Ennyit az utángyártott szarokról.... én meg vagyok elégedve vele és mind a mellett hogy vígan teszi a dolgát, 1/4 ébe kerül. Igen a negyedébe. Viszont abban a féltengelygumiharangban igazat adok az előttem szólónak, csak akkor ajánlott utángyártottat venni mert a gumi amit adnak hozzá az tényleg szar.
Más. A kormányhoz igen a készletből a legnagyobb 12 szögű kell. Plusz a bitfejtartó és egy rövid szár. Meg a racsni. A csavar lehúzási nyomatéka 75Nm, és csavarrögzítőt ajánlatos használni. Én kék színű Loctite 243at használok. Szóval csak ennyi.
Az enyémben hétvégén cserélem a vezérműtengelyt plusz a csapágyait, hidrotőkéket, szelepszárszimmeringeket. Plusz külsőszíjfeszítő egységet, hoszbordásszíjat, meg vezetőgörgőt. És előtte beálítjuk a vezérlést, mert bár cserélték a vezérlést, de nem állították be. Kiváncsi leszek.
Az igazság az, hogy csak én hallok valamit, mintha csapágy lenne, megmutattam pár havernek, praktizáló szerelő is van közöttük, ők nem hallják. Lehet, hogy csak "rémeket hallok":-)
Ma megkerestem a régebbi torx/spline készletemet, pontosan olyan amit mutattál ill. amire emlékeztem. A 12-es spline a legnagyobb benne és ugye van egy rövidebb és egy hosszabb.
Anit ígèrtem: a készletből 12es spline bit kell a kormány csavarjához.
A kerékcsapágyas dologra visszatérve, mivel rendkívűl baleserveszélyes én ezt a felemelem és elforgatom pirosig legmagasabb fordulatig dolgot elfelejtenén de gyorsan. Inkább szánjál rá annyit hogy vegyél új csapágyat és cseréld ki még mielőtt ne adja isten valaki tényleg megsérül. Csak jó tanács.
Én úgy csinálom majd, hogy mikor a pirosban van a fordulat, megkérem az asszonyt. hogy gyorsan engedje le az emelőt, természetesen a kocsi orra a fal felé nézzen.:-)
Hát, ha nem eredeti volt rajta... nekem +310 ezer km után is bőven bírta, de az igaz, hogy amikor a jobb oldalit véletlenül tönkretettem akkor kb.: egy év alatt kétszer is cserélni kellett, azután kapott cikkszámos eredetit (Donitól vettem) és azután soha, semmi baja nem volt!
Igen, azon már túl vagyok ,hogy megmozgatom, de ahogyan Octi is mondja az már nagyon durva lenne, itt pedig erről szó sincs.
A melegítést félreértetted, nem a féltengely csavar lett melegítve, hanem a kományösszekötő gömbfejnél kellett melegíteni, hogy ki tudjam venni az átmenő rögzítő csavart. De ugyan ez van a felső lengőkaroknál is, ott is a csavar úgy berohad, ráadásul ott még hosszabban is van rá lehetősége mint a gömbfejnél.
Szóval a kerékcsapágy nem lett melegítve... Megcsinálom amit Octi javasolt, kíváncsi leszek.
Hajtott kerekeken a kerékcsapágy ellenőrzésének legegyszerűbb módja, ha megemeled az autó elejét (természetesen biztonságosan rögzíted és véded a leesés ellen!!!) kikapcsolod az ESP-t vagy ASR-t ha van, beindítod a motort és a legnagyobb fokozaton megpörgeted a kerekeket egészen a motor piros tartományáig! Akkor kilököd a váltót üresbe, leállítod a motort és fülelsz miközben a kormányt a két végállás között forgatod! Ha baja van a kerékcsapágyaknak, vagy a féltengelycsuklóknak, akkor itt meg fognak szólalni!
A tömbcsapágyaknál lógást a legritkább esetben lehet tapasztalni, de akkor már nem lehet megmaradni az autóban annyira zúg! ...sőt, már jóval előtte elviselhetetlen hangja szokott lenni!
Szia. Ha a kerékcsapágy szar akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy felemeled azt az oldalt és alul felül megfogva a kereket megmozgatod. Játéka egyáltalán nem lehet. De én merem azt feltételezni hogy ha melegítetted akkor valószínű hogy a csapágy is túl melegedett. Akár meg is olvadhatott a golyó tartó kosár és akkor biztos hogy záros határidőn belül cserés lesz. A lehúzási nyomatékot betartottad? A féltengelycsuklót ha M14es csavar rögzíti akkor 120Nm +180fokkal, ha M16os csavar rögzíti akkor 200Nm+180fokkal kell lehúzni. Különben biztos hogy hamar tönkre megy a csapágy.
Sziasztok . Tegnap hozzájutottam egy cd- s gyári Skoda rádióhoz. Egy a bibi nem tudom a kódot mert azt az előző gazda se tudta. Hogy tudom kideríteni mi lehet a kód? Azt olvastam hogy van olyan modell ami csak pár hibás kódot enged beírni. Van erre megoldás?
"Emiatt cseréltem pl. kormányösszekötő gömbfejet is."
Már mint a láng használata miatt, mert a gömbfejet kicsúszás ellen biztosító átmenő csavar úgy berohadt, hogy azt csak melegítéssel lehetett kivenni. Igen ám, de akkor már elég necces, hogy akár a porvédő, vagy a gömbfejszár gumiágya nem sérüljön. Nekem éppen necces volt, így inkább kicseréltem az egész gömbfejet.:-(
Sajnos ugyan ez a helyzet a felső lengőkarokkal is, már mint ami azt az átmenő csavart illeti, ami a kicsúszás ellen véd, ill. összeszorító funkciót lát el.
Szerencsére azt nem kellett bántani melegíteni), így egyelőre megúsztam a felső lengőkarok cseréjét.
Szóval egy ilyen korú kocsinál, ha szerelni kell, az egyik gond hozza a másikat.
***
Elképzelem, hogy amikor egy ügyfél bemegy a szervizbe egy pl. féltengely gumiharang cserére és mikor megy fizetni, kis meglepi éri, mert az említett dolgokat mind cserélni kellett...
Na persze ez csak egy csepp a tengerben, ennél sokkal komolyabb meglepik is vannak, de ezek ilyenek, csak a tulajok ezt nehezen értik meg.
Ma délután kicsit kirándultunk a Balatonnál, közel van így sokszor megnézzük. Mivel lassan kezdem megismerni a kocsi dolgait, így arra lettem figyelmes, mintha a jobboldali kerékcsapágy kezdene szólni. Mivel már többször néztem felemelt állapotban, legutoljára a múltkor amikor a féltengelycsuklót cseréltem, de csak úgy kézzel forgatva a kereket, nem láttam semmilyen gondot.
Persze nagyobb fordulaton, terhelésen más lehet. Menet közben jobbra-balra forgatva a kormány a hang nem változik, állandó, nem nagyon zavaró, de nem teszik.
Egyelőre figyelem, nemsokára átszerelem a nyári kerekeket és kíváncsi leszek. Vagy lehet, hogy az alsó motorburkolat vagy egyéb elem a levegővel adja ezt a hangot? Nem tudom, de rajt vagyok az ügyön.:-)
Még szerencse, hogy a jobboldali, vagy csak annak hallom, mert amikor a múltkor a féltengelycsuklót cseréltem, akkor sajnos használni kellett lángot, mert minden össze volt gyógyulva.:-( Emiatt cseréltem pl. kormányösszekötő gömbfejet is.
Na mindegy, a lényeg, hogy a jobb oldalt most már bármikor szét tudom szedni...
Cseréltem már más autóimban kerékcsapágyat és ismerem a hangot, de most egyelőre nem tudom eldönteni, hogy mi is a helyzet.
Mivel a kocsi előéletét ilyen szempontból nem ismerem, így bármi lehet. Azt gondolom, hogy valószínűleg csere lesz.
Hát pontosan van egy ilyen készletem!:-) Csak ma délelőtt elfelejtettem, na nem baj, holnap is lesz nap.:-)
A múltkor is jó szolgálatot tett, amikor a féltengelycsuklót cseréltem és a féltengely váltófelöli részénél(felette) van egy takaró fedél, ott jól jött a hosszú torx bit.
Mondtam hogy egyszerű lesz. Viszont spline készleted az tényleg nagy. Ajánlom a figyelmedbe ezt a készletet igaz nem túl olcsó viszont nem is drága, de mindehová jók a benne lévő bitfejek:
Én ezt használom már nagyon régóta. A készletben lévő spline fejek közül vagy a 10-es, vagy a 12-es kell neked. Biztosat holnap reggel tudok neked mondani mert van kiszedve kormányrögzítő csavarom.
Most láttam egy videót és a kormány rögzítő csavart egy torx 55-el vették ki, használható. Olyan meg van is, csak elfelejtettem, úgy hogy délelőtt meg is tudtam volna oldani amit akartam.
Kb. 20s alatt kivettem.:-) Egyenes csavarhúzóval, de abból amit említettél arra következtettem, hogy feljebb kell tartani az egyenes csavarhúzó végét... Simán ott volt, még hajlítanom sem kellett és már kint is volt.
De sajna mégsem tudtam megcsinálni amit akartam, mert a spline készletemben a legkisebb bit is nagy volt a kormánycsavarhoz.:-( Hááát nincs szerencsém, de holnap beszerzek egy megfelelőt!
Ok, köszi a tanácsot. Tegnap én is azt gondoltam, hogy tök egyszerű sima ügy,("egy óvodás is kivenné"), előtte megnéztem a rajzokat, videókat. Pontosan ott keresgéltem és azt amit leírtál. És nem találtam a fület, szinte el sem hittem, hogy nem sikerül.