A gyári adat szerint 19-31bar között jó, ami meglehetősen vicces adat. :-// 25-26bar alatt már kehesen indul hidegben. Az eltérés max 5bar lehet. (nem szokott ilyen sok lenni sokat futott motoroknál sem)
Persze a mérési eredmény sok mindentől függ. Indító/akku állapot, olajfogyasztás, kompressziómérő belső térfogata.
Sajnos egyelőre nem találok ilyen szívócső csappantyút, cikkszámot, hiába keresem.:-((
Addig is amíg nem lesz ledugózom a vákuum csövét és kirögzítem a csappantyút, nehogy önállósítsa magát... Jobb ötletem nincs, tulajdonképpen eddig is így használta az előző tulaj.
Ma levettem az EGR-t és a szívósort. Nem volt annyira kokszos mint amilyenre számítottam. Úgy látszik valamikor tisztították. De így jó mert mindig azon gondolkodtam volna, hogy vajon milyen állapotban lehet.:-)
Viszont a levegőcsappantyú ami az EGR oldalára van felcsavarozva, annak a membránja szakadt. Eddig fel sem tűnt, hogy leállításkor nem zár és nem is figyeltem fel, hogy netán berázna a motor.
Lehet ilyet külön venni, remélem nem csak EGR-rel együt?? Mondjuk eddig sem működött, sőt még rontotta is a vákuumot... És vettem új vákuumcsöveket mindenhová, némelyik már neccesnek tűnt.
Ja persze mérhettem volna akár áramot is vagy éppen úgy hidegen is belemérhettem volna a motorba, de valahogyan kimaradt, meg nem volt rá időm,hogy kipróbáljam a motort, sietnem kellett máshová.
Még akkor hirtelen ötlettől vezérelve rá akartam dugni a másik motort, valószínűleg nem egyformák terhelésre ( de hasonlóak) és lehet, hogy emiatt anyázott volna a vezérlő. De mivel nem felcserélhetők a csatlakozók, így ez már nem derül ki...:-)
(A kimenete védve vannak zárlat és túlterhelés ellen.)
Pár hete van nálam, én is gondoltam ilyesmire. De ugye elvileg lámpamosó csak akkkor működik ha az ablakmosó/ütemvezérlő kar kb. 2s-nál tovább húzom, ha csak röviden, akkor csak a szélvédőre megy, bár a 2s-ot nm nehéz elérni.:-)
Szóval mióta az a jelenség, hogy akár ha csak a műszerrel mérem( nagyon kis terhelés) vagy rá van dugva a csati, akkor is az említett jelenség van.
2s elteltével kiadja a feszt, majd tényleg olyan mintha nem folyna rajta megfelelő áram ( műszer kicsi terhelése miatt érthető) a motor pedig amikor rajt van, szintén nem folyik áram, mert valószínűleg szakadt...
Ezért aztán a vezérlő mindkét esetben leveszi a feszt, mint ahogyan a fórumtárs is írta pl. egy kiégett izzónál.
Most totál hozzáférek a tartályhoz, motorokhoz, mert mindkét doblemez ki van véve, így jó látható a tartály és minden.
Holnap kiderül minden.:-)
Amúgy jól hallható a relé működése is, amikor kiadja és leveszi a feszt.
Gondolom, ha a vezérlőben lenne kikapcsolva, akkor nem menne ki a delej.
****
Van egy egyszerű diag progim lapitopin is jól használható, de sajnos csak az újabb gépekhez használható ezt nem ismeri, Viszont holnap remélhetőleg meghozza a futár VAG-COM diagot is.
2010 es Skoda superb kombyhoz keresek első lökhárítót,összes rácsokkal-szép krómcsíkkal,jobb oldali ködlámpát ha van,klíma hűtőt,jobbos lámpát!köszönöm
Az én kocsimon pl: le van húzva a kábel a lökhárító mögött, merrt így tudtuk hírtelen megoldani. Mikor a szerelővel próbáltuk ki kapcsolni a computerben, valamiért nem sikerült neki, és már más dolgunk volt, szoval gyors le húztuk azt jó van... nem mos és kész!
Lehet az előző tulajt is zavarta mint engem, hogy amikor mossa a lámpát akkor a "tiszta kocsi" csupa szutyok lesz, mert le permetezi a fél géptetőt is.
Nem néztem még, mert abba kellett hagynom, de valószínűleg igazad lesz, még hozzá szakadt lehet a motor, ugyanis ha csak a műszerrel "terheltem" pontosan ezt csinálta...
Holnap kiveszem és az asztalon kipróbálom a motort, amúgy eszembe jutott, hogy gyorsan rádugom a másik mocit, de a csati kicsit más volt, így nem jött be...:-) Holnap kiderül.
Nekem a gyáriak is megadták 85 il. 105 e km-nél, az utángyártottak már 100e-nél tartanak azok is kezdenek repedezni. Szerintem ez a fajta futómű több szögelfordulást engedélyez a csuklóknak, ezért is kapnak nagyobb igénybevételt a gumiharangok.
A pumpa motorja jó? Elképzelhető, hogy a vezérlő érzékeli vagy a magas vagy az alacsony áramfelvételt és automatikusan leveszi a feszültséget. Kiégett izzónál is ez történik.
Ma volt egy kis időm és gondoltam megnézem, hogy miért nem működnek a fényszóró mosók.
Tele van az ablakmosó tartály, bekapcsoltam a "nyújtást", ráadtam a világítás és meghúztam a ablaktörlő/mosó kart, tartottam pár másodpercig. A szélvédő mosó és lapátok tették a dolgukat, de a fényszóró mosó motorja nem ment.
Megmértem és a kar meghúzása után eltelt kb. a kézikönyben leírt 2s után kiadja a feszt a motorra, de csak kb. 1-2 s-ra, hallom is amikor egy relé meghúz, de az említett idő után elejt és már kint nincs is fesz.:-(
Esetleg kell még valami feltétel a működéshez? pl. járó motor vagy egyéb?
Csakis a cikkszámos a jó! Én is anno a saját hülyeségem miatt tönkretettem a jobb külső porvédőmet, kapott egy új GLO porvédőt, ami egy év után már elkezdte ereszteni a zsírt a redőkön keletkezett apró repedésekből, akkor kapott valami névtelen vackot amit hirtelen a polcon találtunk, ez kb fél év után járt ugyanígy. Ekkor Donitól rendeltem egy cikkszámos porvédőt ami ráadásul elfogadható áron is volt (komplett szett bilincsekkel, féltengelycsukló rögzítőkkel, és egy tubus zsírral volt valami 7-8 ezer JMF) Ez pontosan olyan rugalmatlan kemény tapintású anyagú volt mint az amit még a gyárban szereltek fel és amiből a baloldali több mint 300 ezer km után is újszerűen nézett ki amikor eladtam az autót. Nem is volt többet bajom ilyesmivel.
Egyébként Doni szerint a cikkszámos alkatrész is GLO gyártmányú...
Köszönöm, ez igazán jól jön, legalább lesz pár hasznos infóm.
****
Érdekes ez a kikapcsolt klímavezérlő kérdés, mert a leírás azt nem mondja meg, hogy amikor kikapcsolom a vezérlőt pontosan mi is történik,értem ezalatt, hogy előtte külső vagy belső keringetés volt kiválasztva...
Láttad, hogy a másik fórumtárs írta, hogy nála úgy marad minden ahogyan előtte volt, természetesen ezt úgy is lehet értelmezni, hogy ha belső keringetés volt kiválasztva, akkor tényleg nem jön be kívülről levegő, de ha nem akkor továbbra is áramlik befele.
Én úgy tudom hogyha kikapcsold a Climatronicot akkor a zsalut becsukja a box a pollenszűrő alatt és nem jön be levegő. Hacsak le nem húzod az ablakot. Ezt írja a manual is:
Kikapcsolt Climatronic-nál (OFF) nem történik friss levegő bevezetése kívülről. Az „elhasznált“ levegő fárasztólag hat a
vezetőre és az utasokra, csökkenti a figyelmet és bepárásítja az ablakokat. Növekszik a baleset kockázata. • A Climatronic-ot ne kapcsolja ki hosszabb ideig, ha nem szükséges.
Egyèbként a manual letölthető a skoda oldaláról...