Köszi Neked is meg Octinak is, akkor aszem az lesz, hogy elmentem Octi ábráit, ezt a leírást meg mellérakom silabusznak oszt jónapot :)
Mondjuk éves olajcsere az alap, akkor megy mellé a levegő és pollenszűrő is, igaz még csak ~1,5 éve van meg az autó, tavaly télen vettem, idén télen picsogott amúgy is hogy service, kíváncsi vagyok idén is fog-e télen jelezni.
A 6 éves vezérléscserét mi indokolja? Elég érdekes az autó előélete, most lett benne ~36000km, szóval azt még nem erőltetném ha nem muszály.
Szerintem èrdemes mindenkèppen 15ezer km utàn olajat cserèlni, legyen az bàrmilyen jò, de ha esetleg valaki az èvi 15 ezret sem èri el ( bàr ez szerintem pl. egy ilyen autónàl nem valószínü ) akkor is jobb a csere, fügetlenül a vezetèsi stílus, ès a hasznàlati helytöl ès minden egyèbbtöl.
Biztosan tovàbb is hasznàlható lenne de szerintem ha az ember megteheti akkor èrdemes.
Jelentkezem! Nekem amióta megvan az autóm azóta pontosan 30 ezer km-nél jelez, hogy kell neki a friss dózis! Igaz, hogy ezt eleinte évente kétszer, mostanában meg már kétévente háromszor... A megoszlás kb 7:3 arányban pálya kímélőben, vagy országút és város.
A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi.
Ha meg valaki ilyen "ideális" körülményeket nyert a lottón, az többnyire autópálya vagy hosszú vidéki utak, ott viszont egész könnyen gyűlik a sok km, tehát aligha fogja elérni a 2 évet.
Igaz, hogy "vagy per év", viszont úgy sejtem, dízellel csak jár 15-öt. :)
Ha valaki 25-öt húz le jellemzően autópályán, ami szinte kímélő üzem, nem hinném, hogy nagyon nagy hiba lenne annak tekintetében, hogy a csontra ugyanazon motor rugalmas ciklusban mondjuk egy Skodában akár tovább is elengedni.
Viszont ha nem ilyenek a körülmények, tehát sok a "városozás", fene tudja, nem azon a pár ezer Ft-on múlik.
Én legtöbbször a 15-20e vagy év mellett maradnék, jellemzően tél előtt cserélve, hogy tiszta olajjal kezdje a sok hidegüzemet.
Hozzátenném, hogy én még soha nem mentem egy évben 16-17ezernél többet, egyik kocsimmal se. De abból max 10-15% volt autópálya.
A kérdés jogos, de elfelejtettem azt megemlíteni, hogy feltételezésem szerint a fix 15 ezres periódust VW505.1-es olajjal javasolták, a 25 ezres futást évente meg VW507.00-ás olajjal gondoltam.
"Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix."
Tudom, hogy ez flame veszélyes téma, éppen ezért csak annyival egészíteném ki, hogy: "vagy évente" De szerintem ha a megfelelő olajat használja és éves szinten olyan 25 ezer körül fut a verda akkor is elég évente olajat cserélni... (egyébként nekem mióta megvan a verda, Shell olajjal (direkt a WV konszernekhez való, régebben Helix Ultra VX, újabban AV-L) évente átlagban két alkalommal 30 ezer km futás után cserélek olajat...)
Csak szöveges van, táblázat nincs, de szerintem úgy szar, ahogy van, állítólag amit a (gyári) szervizprogram felhoz/javasol, az tökre más. Úgy 80-tól legalábbis.
Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix.
Aztán szerintem legkésőbb 2 évente levegőszűrő, legkésőbb 3 évente üzemanyagszűrő (ha szar helyen tankolsz, 2 évente), a fékfolyadékot mérjék meg műszerrel, de azt is 3-4 évente szokták cserélni, a hűtőfolyadék vita tárgya, én nem szoktam (eddig mindig előbb elfolyt :). Pollenszűrő érzésre vagy 1-1,5 évente, esetleg fixen szezon előtt
Vezérléscsere - ha nem mész sokat - legkésőbb 6 év után, az ~120e szokott lenni. Ismereten előéletű autón - ha nincs róla számla - akkor rövid időn belül, de legalábbis előrehozva szokták cserélni.
Szerintem érdemi különbség nem nagyon van... Inkább csak a 2008-as (vagy 2009-es?) modellévtől, mert ott a 120 ezres vezérlés cserét kitolták 150 ezerre...
Nincs valakinek szervízkönyve scannelt formában 2005-ös PDTDI autóhoz? Konkrétan a szervízintervallumos részét szeretném megszerezni, olyasmit amit Octi most rakott fel az octaviás topicba.
Tényleg kellene valami a kuplungzabáló csörgőgép helyett, de csak ezeket a feleslegessé vált ritkaságokat találtam.
Csak úgy jön össze a lóvé ha jól megkérem az árát.
:)
Igazából mindig eredeti cuccokal látom el ha egy mód van rá , de itt úgy gondoltam hogy nincs jelentősége, mert a kettő között 3000-ft volt de teljesen ugyan az, (még minőségben sem különbözik) így gondoltam az is megfelel.
És esetleg a sízsák helyére létezik valamilyen fix fal amit esetenként ki is tudok venni, mert sajnos ez a szó szoros értelmében csak " sí " zsák és a snowboard sehogy sem fér be.
Úgy érzem az autót a a tökéletestől csak a lehajtható ülés választja el :) :)