Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yotti Creative Commons License 2014.05.14 0 0 50479
Miért is kell tizenötezrenként olajat cserélni?Szerintem ez egy régi berögzült szokás.
Előzmény: Dawyd66 (50477)
zida Creative Commons License 2014.05.14 0 0 50478

Köszi Neked is meg Octinak is, akkor aszem az lesz, hogy elmentem Octi ábráit, ezt a leírást meg mellérakom silabusznak oszt jónapot :)

Mondjuk éves olajcsere az alap, akkor megy mellé a levegő és pollenszűrő is, igaz még csak ~1,5 éve van meg az autó, tavaly télen vettem, idén télen picsogott amúgy is hogy service, kíváncsi vagyok idén is fog-e télen jelezni.

 

A 6 éves vezérléscserét mi indokolja? Elég érdekes az autó előélete, most lett benne ~36000km, szóval azt még nem erőltetném ha nem muszály.

Előzmény: Varshi (50465)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50477

Szerintem èrdemes mindenkèppen  15ezer km utàn olajat cserèlni, legyen az bàrmilyen jò, de ha esetleg valaki az èvi 15 ezret sem èri el ( bàr ez szerintem pl. egy ilyen autónàl nem valószínü ) akkor is jobb a csere, fügetlenül a vezetèsi stílus, ès a hasznàlati helytöl ès minden egyèbbtöl.

Biztosan tovàbb is hasznàlható lenne de szerintem ha az ember megteheti akkor èrdemes.

 

Ès hàt ahogy mondani szoktàk: meghàlàlja! :)

 

 

 

Octi19 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50476

Jelentkezem! Nekem amióta megvan az autóm azóta pontosan 30 ezer km-nél jelez, hogy kell neki a friss dózis!
Igaz, hogy ezt eleinte évente kétszer, mostanában meg már kétévente háromszor... A megoszlás kb 7:3 arányban pálya kímélőben, vagy országút és város.

Előzmény: Varshi (50473)
Varshi Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50475

Hát nem tudom.

Sok szerelő ügyfelem van, de nem hozom őket példának, mit mondanak, mert simán gondolhatja bárki, hogy "ellenérdekeltek".

 

De egy biztos: 2 év alatt már dobozában is "fárad" egy olaj. Hát még használatban.

Előzmény: TraguAre (50474)
TraguAre Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50474

"A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi."

 

Én ezt úgy gondolom, hogy általában, nem ideális esetben. Meg 2 év alatt. Vidéken.

Tehát nem reprezentatív mintavételem alapján megfelelhetett az átlag felhasználónak az 1év/15, valamint a kb. 2/év kb.30e km is.

Előzmény: Varshi (50472)
Varshi Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50473

Már nem is tudom, melyik topikban mondták ezt, de még szerintem nem volt, akinek a 30e összejött volna.

Sőt, szerintem a 2 év se. :)

Előzmény: Varshi (50472)
Varshi Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50472

> Aztán ha már 25, akkor miért ne lehetne 2 év?

 

Igen, ide vezet ez a gondolkodás. :)

 

A Skoda topikban azt írják, hogy még ideális körülmények közt is 26-28e között legkésőbb szervizbe küld a kocsi.

 

Ha meg valaki ilyen "ideális" körülményeket nyert a lottón, az többnyire autópálya vagy hosszú vidéki utak, ott viszont egész könnyen gyűlik a sok km, tehát aligha fogja elérni a 2 évet.

Előzmény: TraguAre (50470)
Varshi Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50471

Igaz, hogy "vagy per év", viszont úgy sejtem, dízellel csak jár 15-öt. :)

 

Ha valaki 25-öt húz le jellemzően autópályán, ami szinte kímélő üzem, nem hinném, hogy nagyon nagy hiba lenne annak tekintetében, hogy a csontra ugyanazon motor rugalmas ciklusban mondjuk egy Skodában akár tovább is elengedni.

Viszont ha nem ilyenek a körülmények, tehát sok a "városozás", fene tudja, nem azon a pár ezer Ft-on múlik.

 

Én legtöbbször a 15-20e vagy év mellett maradnék, jellemzően tél előtt cserélve, hogy tiszta olajjal kezdje a sok hidegüzemet.

 

Hozzátenném, hogy én még soha nem mentem egy évben 16-17ezernél többet, egyik kocsimmal se. De abból max 10-15% volt autópálya.

Előzmény: Octi19 (50466)
TraguAre Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50470

Csak azért merült fel bennem, mert egy mondat(rész)ban merült fel a 25 meg az egy év.

Aztán ha már 25, akkor miért ne lehetne 2 év? (megfelelő olajjal persze)

Előzmény: Octi19 (50469)
Octi19 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50469

A kérdés jogos, de elfelejtettem azt megemlíteni, hogy feltételezésem szerint a fix 15 ezres periódust VW505.1-es olajjal javasolták, a 25 ezres futást évente meg VW507.00-ás olajjal gondoltam.

Előzmény: TraguAre (50468)
TraguAre Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50468

Elgondolkodtam, hogy vajon 25e km használja-e el jobban az olajat egy év alatt, vagy mondjuk 15e 2 év alatt...?

Előzmény: Octi19 (50466)
TraguAre Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50467

A fékfolyadékra az előírás 2 év.

Nem hiszem, hogy érdemes méréssel szórakozni (főleg a tartályból vett minta esetén, bár lehet, hogy elég homogén a cucc).

Előzmény: Varshi (50465)
Octi19 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50466

"Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix."

 

Tudom, hogy ez flame veszélyes téma, éppen ezért csak annyival egészíteném ki, hogy: "vagy évente" De szerintem ha a megfelelő olajat használja és éves szinten olyan 25 ezer körül fut a verda akkor is elég évente olajat cserélni...
(egyébként nekem mióta megvan a verda, Shell olajjal (direkt a WV konszernekhez való, régebben Helix Ultra VX, újabban AV-L) évente átlagban két alkalommal 30 ezer km futás után cserélek olajat...)

Előzmény: Varshi (50465)
Varshi Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50465

Csak szöveges van, táblázat nincs, de szerintem úgy szar, ahogy van, állítólag amit a (gyári) szervizprogram felhoz/javasol, az tökre más. Úgy 80-tól legalábbis.

 

Egyébként nem varázslat. 15e-nként olaj, az fix.

Aztán szerintem legkésőbb 2 évente levegőszűrő, legkésőbb 3 évente üzemanyagszűrő (ha szar helyen tankolsz, 2 évente), a fékfolyadékot mérjék meg műszerrel, de azt is 3-4 évente szokták cserélni, a hűtőfolyadék vita tárgya, én nem szoktam (eddig mindig előbb elfolyt :). Pollenszűrő érzésre vagy 1-1,5 évente, esetleg fixen szezon előtt

 

Vezérléscsere - ha nem mész sokat - legkésőbb 6 év után, az ~120e szokott lenni. Ismereten előéletű autón - ha nincs róla számla - akkor rövid időn belül, de legalábbis előrehozva szokták cserélni.

 

Van még kérdés? :)

Előzmény: zida (50463)
Octi19 Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50464

Szerintem érdemi különbség nem nagyon van... Inkább csak a 2008-as (vagy 2009-es?) modellévtől, mert ott a 120 ezres vezérlés cserét kitolták 150 ezerre...

Előzmény: zida (50463)
zida Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50463

Nincs valakinek szervízkönyve scannelt formában 2005-ös PDTDI autóhoz? Konkrétan a szervízintervallumos részét szeretném megszerezni, olyasmit amit Octi most rakott fel az octaviás topicba. 

hicky Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50462

Minek neked az?

Úgyse használnád ki! :p ;)

Előzmény: superbfanatic (50460)
hicky Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50461

Nem érzem ettől jobban magam. :( Úgyhogy ne fájdítsad a szívem tovább!

Előzmény: bigjohni (50452)
superbfanatic Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50460

Üdv!

egy 131le pd motorod nem maradt polcon? :)

 

Előzmény: bigjohni (50459)
bigjohni Creative Commons License 2014.05.13 0 0 50459
Tényleg kellene valami a kuplungzabáló csörgőgép helyett, de csak ezeket a feleslegessé vált ritkaságokat találtam.
Csak úgy jön össze a lóvé ha jól megkérem az árát.
:)
Előzmény: ckerti (50458)
ckerti Creative Commons License 2014.05.12 0 0 50458

Ha eladtad ezeket milyen autót veszel?

15 millió Jó Magyar Forintból akár egy másik paraolimpiai kocsi is kijön a Yeti helyett :-)

Előzmény: bigjohni (50457)
bigjohni Creative Commons License 2014.05.12 0 0 50457

Garázstakarítás:

 

megmaradt 1db bal oldali csomagtér kárpit az alatta lévő CD TV.... beépítő kerettel.

Azután találtam rá, miután a jobb oldalra vezetékeltem a cuccokat.

Nem volt lelkierőm átépíteni.

5000e JMF, ha érdekel valakit.

 

4db belső (fekete) ajtónyitó, újszerű állapotban (majd ránézek még)

10000e JMF /4db

 

 

bigjohni Creative Commons License 2014.05.12 0 0 50456

Nem meglepő :XX*ß

Először kérhető volt  :@#><

Nézd meg }>:{

 

Nekem nem zörgött semmi ()()::X

Előzmény: Dawyd66 (50455)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50455

Ilyen meglepő? :O

Úgy tudom az első szériának a nagyrészében nem osztható :O

Köszi majd meg is nézem  :)

Csak az a baj, hogy comfort felszereltség bézs üléseit nem egyszerű beszerezni :S

de azért köszi :)

 

És esetleg olyannal nem találkoztatok még ,hogy a bal hátsó ajtóba a kilincstől zörgő hang alacsonyabb fordulatnál vagy rázós úton?

superbfanatic Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50454

Üdv!

Fix az ülésed?

A vaterán pár hete láttam bontott üléseket

Előzmény: Dawyd66 (50453)
Dawyd66 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50453

Köszi, holnap neki is látok :)

Igazából mindig eredeti cuccokal látom el ha egy mód van rá , de itt úgy gondoltam hogy nincs jelentősége, mert a kettő között 3000-ft volt de teljesen ugyan az, (még minőségben sem különbözik) így gondoltam  az is megfelel.

És esetleg a sízsák helyére létezik valamilyen fix fal amit esetenként ki is tudok venni, mert sajnos ez a szó szoros értelmében csak " sí " zsák és a snowboard sehogy sem fér be.

 

Úgy érzem az autót a a tökéletestől csak a lehajtható ülés választja el  :) :) 

bigjohni Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50452
Sajnálhatod is.
Előzmény: hicky (50450)
bigjohni Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50451
Hátul lefúrod a két elmelegített pöcköt, majd lefeszíted az emblémát.
Miért utángyártott? Az eredeti sem horror.
Előzmény: Dawyd66 (50449)
hicky Creative Commons License 2014.05.11 0 0 50450

Ez most elmaradt sajnos :( 

Legközelebb pótoljuk!!! ;)

Előzmény: bigjohni (50440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!