Keresés

Részletes keresés

-d.p- Creative Commons License 2011.04.10 0 0 6539

Csak egy ilyen nem túl jól sikerült.

 

Előzmény: Törölt nick (6538)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.10 0 0 6538

Aki keres, talál: itt egy hasonló hevedercsavar. Sajnos az anyája nem került elő:(

 

Meglepően hosszú (kb olyan hosszú, mint a 48-as hevedercsavar), vastagságra meg nagyjából a "c" hevedercsavarra hasonlít. Gondolom azért annyira hosszú, mert a vassínek vastag (nemritkán 22 mm-es) gerincét és a régi tömzsi hevedereket át kellett érnie.

 

Neked van-e fényképed a barcsi csavarról felülnézetben, hogy látni lehessen a hosszát?

 

 

 

 

 

Előzmény: -d.p- (6533)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6537

Bocsánat, éppen látom, hogy ott vannak alant a sínfeliratok. A GRAZ feliratú akár DV "X" is lehet (a Déli Vasút előszeretettel szerzett be Graz-ból sínt), míg a másik a jó öreg "c" sín :)

Előzmény: Törölt nick (6536)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6536

Ez meg valószínűleg a Déli Vasút "X" rendszerű (34 kg/m) sínjének hevedere (mely passzol a MÁV "c" sínjéhez is). Az általad fényképezett vágányban milyen feliratú sínek vannak?

Előzmény: -d.p- (6533)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6535

Akkor az 30-35 kg közötti sín lehet. Évszámból ítélve vassín. Eredete: találós kérdés: melyik vasútvonalunk épült abban (vagy a következő) évben?

Előzmény: eMPet (6532)
episcopia Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6534

-d.p- Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6533

Nem tudtam,hogy ennyire különlegesek.Tényleg kellene szerezni belőle.

Van még egy,ami hosszabb az előzőnél,de ebben is csak négy csavar van,és már cseréltek benne csavart.

 

Előzmény: Törölt nick (6531)
eMPet Creative Commons License 2011.04.09 0 0 6532

A talpszélessége 10,5 cm, magassága úgy 12-12,5 cm tegnapi mérés szerint. :-)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6517)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.08 0 0 6531

A "kapupánt" csavarhoz hasonlító hevedercsavarok a vasútépítés legrégebbi emlékei közé tartoznak. Egyébként nem csak a jellegük volt "kapupánt": a csavarok szára a hevedernél négyzetes volt, hogy ne forogjanak el. A belső hevedereken négyszögletű lyukak voltak, míg a külsőn kör alakúak. A négyzetes lyukakból könnyen kiindult repedés, nem vált be.

A legömbölyített fejű hevedercsavarokat akkor alkalmazták, amikor a vasúti kocsikat még lóval (is) vontatták. A csavarok a vágánytengely felé gömbölyű fejükkel "néztek", hogy a lovak lábait ne sértsék fel. Érdekesség: sokszor az anya is négyzetes volt, nem hatszögletű.

 

Normál nyomtávú vágányokon ez a szokás igen korán, már az 1860-70-es években kiveszett, a vonalgondozó megszemléléses vágányvizsgálata érdekében az anyával befelé fordított csavar terjedt el.

Kisvasutakon még az 1920-as években is építettek be kapupánt hevedercsavart, sok helyen még ma is látni. A legutolsó verzió szerint a hevederen ovális lyuk volt, és a csavar szárának odaillő részét is oválisra készítették.

 

Úgyhogy mindent összevetve: az általad Barcson fényképezett hevedercsavarok még az 1850-60-as évekből valók, vassínhez készültek, és a későbbi síncserekor (úgy látom "c"-re) is felhasználták. Jó lenne belőlük szerezni néhányat. Jó lenne tudni, hogy a hevederek is annyira régiek-e (ha négyzetes lyuk van, akkor igen).

Előzmény: -d.p- (6530)
-d.p- Creative Commons License 2011.04.07 0 0 6530

Néhány érdekesség Barcsról

 

egy sín csak úgy

 

Egy elrontott hengerlési felirat

 

Sokfajta sínillesztést láttam már,de ilyen "kapupánt" csavarhoz hasonló megoldással még nem találkoztam

 

klapperes Creative Commons License 2011.04.07 0 0 6529

Áááá, ha a közgazdász azt mondja, hogy nincs rá pénz, akóR nincs. Később hiába kerül 4-5 x annyiba, ha a jelenben kell élni, meg azt a fogalmat hogy megelőzés meg nem tanítják nekik....

Előzmény: Törölt nick (6528)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.07 0 0 6528

És nem lenne olcsóbb nem megvárni, hogy tényleg komolyabban hozzá kelljen nyúlni?

Előzmény: r1232 (6527)
r1232 Creative Commons License 2011.04.07 0 0 6527

Ne állj alá. Majd kezdenek vele valamit, ha tényleg szükség lesz rá.

Előzmény: Törölt nick (6526)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.07 0 0 6526

Sziasztok!

 

Nem tudom, volt-e már szó róla, de Ferencváros és Kelenföld között, a Soroksári út feletti híd jobb vágányának Duna felőli végén valószínűleg egy eszméletlen nagy pályahiba van, és a helyzet folyamatosan romlik. Amikor a vonat áthalad rajta (nincs lassújel), akkorát szól, hogy mindig rendesen megijedek, ha alatta állok, és a tartószerkezeten keresztül a talajra is komoly ütést mér, nagy körzetben jól érzékelhető a talppal. Ezzel tervez valaki valamit csináni? Csak mert szerintem nagy szükség lenne rá.

Komlósfecskés Creative Commons License 2011.04.05 0 0 6525

Komlósfecskés Creative Commons License 2011.04.05 0 0 6524

CREUSOT 69 van Mezőkovácsházán is.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6507)
Komlósfecskés Creative Commons License 2011.04.05 0 0 6523

Pont a 147-es sínskanzenben ne lenne? :) Köszi neked is, meg a többieknek is.

Előzmény: Törölt nick (6494)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.05 0 0 6522

A hevederekből úgy ítélem meg, hogy a vágányban van 34 kiló körüli és 23 kiló körüli sín is. Jól látom?

A betett sínfeliratok közül melyik a 34 kiló körüli, és melyik a 23 kiló körüli sín?

Nagyon köszönöm a sok értékes feliratról a képet:)

A vágány milyen hosszú?

(gyanítom, a hálózatrac áldozata lesz nemsokára)

Előzmény: -d.p- (6521)
-d.p- Creative Commons License 2011.04.05 0 0 6521

Érdemes volt jobban szétnézni a csonkában,még ezeket találtam.

 

   

 

 

 

És néhány illesztés

  

 

Előzmény: Törölt nick (6519)
-d.p- Creative Commons License 2011.04.04 0 0 6520

A sínről csak ennyi van,nagyon tele van humusszal,fűvel.Még megyek arra,majd kaparok ki illesztést is.

A csonkáról az Elveszettekbe teszek fel képeket.

Előzmény: Törölt nick (6519)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.04 0 0 6519

Évek óta tervezem, hogy elmegyek megnézni azt a csonkavágányt, dehát...

Van több képed róla? Sínillesztés érdekelne elsősorban (20-24 kg/m körüli sínnek láttam anno).

A többi sín is ugyanilyen feliratú a csonkában?

Előzmény: -d.p- (6518)
-d.p- Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6518

A Harkány-Drávaszabolcs vonal maradványában lévő sín.

 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6517

Debreceni Református Nagytemplom tornyában lehet megtalálni ezt a sínt. Anno melyik vasútvonalban lehetetti?

Előzmény: Joliet Jake (6516)
Joliet Jake Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6516

Azt nem tudom melyik templomban találtad, de francia sín lesz, Le Creusot város acélművében készült.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6507)
FVV-1100 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6515

A jobb vágány már hellyel-közzel a végleges formáját mutatja,a bal vágány a kiszolgáló vágány,a felszínen gyakorlatilag a végleges vágányok lesznek lefektetve.

 

Egy emelésre itt majd csak nagggggggggggggggggggggggggggyon soká merek gondolni! -)))

Előzmény: Süldő (6514)
Süldő Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6514

Itt a végleges formájában alig van még vágány! Nem kell már egyből egy jó kis emelésre vágyni! :P 

Tudom multi ...

Előzmény: FVV-1100 (6510)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6513

Egy kis segítség:

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6507)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6512

Mert nem volt :)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6511)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6511

Nyílt nap volt a 4-es metróban? Erről miért nem olvastam sehol?

Előzmény: FVV-1100 (6510)
FVV-1100 Creative Commons License 2011.04.03 0 0 6510

Itt majd csak fognak vonatok járni...!

1

2

3

4

5

6

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!