Mi lenne, ha lenne egy olyan fórum, ahol megoszthatnánk egymással a tapasztalatainkat, a különböző anyagokat amiket több/kevesebb sikerrel használtunk, és tarthatnánk sorstársainkkal a kapcsolatot.
Ha érdekel, itt a helyed!
Új vagyok a fórumon, nem tudom hogy tudtok -e tanácsot adni.
A lányomat szeretném Angliába kiküldeni a nyárra kb. 3-4 hétre egy családhoz nyelvgyakorlás céljából. Hol tudnék utána nézni ilyen fogadó családnak?
Már betölti addigra leányom a 18-at. Angolból megvan a felsőfokú írásbelije, de a szóbelije már többedszerre sem sikerül neki. Úgy érzem az hiányzik hozzá, hogy anyanyelvi környezetben tölthessen el egy kis időt.
Angoltanári állást keresek, lehetőleg gimnáziumban. Két éves szakmai tapasztalattal rendelkezem, érettségiztettem is, idén és tavaly is. Szeptembertől másik suliban tanítottam, de ott próbaidőn voltam, és már nem kellek. Ha valaki tud, kérem segítsen. Előre is köszönöm. Budapesti lehetőségek érdekelnének.
olyan középiskolai nyelvtanárokat, akik használnak az órán graded readers-eket, vagy szívesen kipróbálnák. Ebből írnék szakdolgozatot.... Az anyagot én küldeném, csak meg kellene csináltatni a diákokkal.
Hogy van angolul az, hogy "Ki a hetes"? A "hetes" szóra a szótárban "monitor" volt, de ha azt kérdezem óra elején, hogy ki a "monitor", akkor a tanulók röhögőgörcsöt kapnak. :D Nincs rá valami "jobb" szó? (Meg az lesz még nagyon jó, ha nyolcadikban tanulják, hogy a monitor sekély merülésű - képernyő.)
Ez még a legtöbb felnőttnek is nehéz... Aki nem él benne a nyelvtani fogalmakban nap mint nap, az ált nem tudja kapásból lefordítani az elméletet egy kész mondatra. A magam részéről fontosabbnak is tartom, h értse, h a 'the house' azt is jelentheti, h 'a ház' meg azt is, h 'a házat', minth el tudja mondani, h ez alanyeset is meg tárgyeset is. Stb, stb. A konkrét példákból leszűrni a nyelvtant jobban megy nekik. (logikusabb is így tanítani.)
Amúgy úgy értettem nagyjából, hogy egy hatodikos gyerek van-e szellemileg annyira érett, hogy ezeket a szabályokat olyan szinten felfogja (ehhez magyar nyelvtan ismerete is kell), hogy a gyakorlatba is át tudja ültetni. Alsó tagozatban nem nagyon tanítanak nyelvtant, játékos formában tanulják inkább a nyelvet, 9.-ben pedig már nyelvtan felől közelítik meg. Nekem pont ez az ált. 6.-os korosztály valahogy "határesetnek" tűnik, nem tudom pontosan, melyik módszer a legjobb nekik.
Én 8.-os koromban nagyon sokat szenvedtem, mire felfogtam az egyszerű jelen idő képzését, a kérdő és tagadó alakot is. Én akkor kezdtem megérteni a magyar nyelvtant, amikor idegen nyelv tanulásába ástam bele magam. De valakinél fordítva van, és van 6.-os, aki kapásból tudja, hogy mi a névmás. Szóval különbözőek vagyunk, nehezen tudom beleképzelni magam a nyelvet tanuló hatodikosok helyébe.
(Off: Amennyire én tudom, az osztályokat ma már egységesen számozzák egytől tizenkettőig, különben a 4, 6 és 8 osztályos gimnáziumok között ki sem ismernénk magunkat)
Köszi a válaszokat! Gimi 6-ban már messze elvárható lenne, szóval ált.6. Persze, hogy tanultak már, csak látszólag nem nagyon ment nekik, azért támadtak kétségeim. Amúgy a gyakorlat azt kezdi igazolni, hogy igen, elvárható, amire gondolok.
Hehe... Szipu, ez most kicsit hülye kérdés... Ált v gimi 6.? Hány éve tanulnak? Miylen intenzíven? Miylen tanmenetben? Stb, stb... Talán deríts ki, h tanulták-e már...
Sziasztok! Hatodikos korosztálytól mit lehet elvárni? Pl. az elvárható, hogy tudják múlt időben a "to be" ragozását, kérdő és tagadó alakját is, és egyszerűbb magyar mondatokat le tudjanak fordítani angolra, pl. "Tegnap beteg voltam", "Betegek voltatok a múlt héten?", stb.? Elvárható tőlük, hogy megértsék, hogy a mondatban minek kell az első helyen lennie, utána mi jön, meg ilyen nyelvtani ismeretek megértését?
Boríékolom, hogy balos vagy, egyébként nem kattantál volna rá magára a számlázás menetére.
De Okés, nézzük!
Vannak diákok, akik tudnak, tapasztalnak valamit, s már másodévesen egojuk kilóg a sorból és elkérik a havi kb. "2000 Ft-ot/óra díjat. Nekik nem kell adózni, olvass csak vissza! Azok a kollegák, akik nyelviskolákban dolgoznak- a munkaadójuk 2000 Ft alá próbálja szorÍtani az óradíjukat, noha mondjuk 20 éves tapasztalattal rendelkeznek és kenik-vágják , hogy mondjuk, mi a " Subjanctive". Jogos,ez???És ők ADÓZnak az emlíett összeg után!!!!Jogos? Erkölcsös? Biztos????, ha szembeállítjuk a már bocsánat f@sz amatőrrel????
Újabb réteg a nyugdIjasok! Sajnálom őket, de öntudatosan, simán bevállalnak egy órát 1200-ért , természeresen számla nélkül. /ennyit is ér a tudásuk manapság/...
Hozzáteszem viszik a klientúránkat, mert olcsók. / egy idő után megvilágosodnak a tanulók és menekülnek tőlük, ők meg nem értik miért/ Éredmény???? NINCS!
Maradjunk a magánszféránál.
Itt arról szól a történet, ki mire tartja magát, ennek megfelelően deffiniál árat, amit vagy megfizetnek vagy nem.
Az, hogy ezt most leszámlázza-e a delikvens/én banyek leszámlázom, hízzon Gyurcsány/Bajnai köre..., mert ez a törvény.....Nekik jólétben kell élni, mi meg tengődjünk minimál béren vagy sem,most komolyan, ez fair???
Nem akarlak megbántani Atyám, de a mi kis gazdaságunk nem attól fog erőre kapni, hogy mi mit számlázunk.
Bár...egyik oldalról nem tartom reálisnak az 1000 ft-ot zsebbe. /nyugdÍjasok- nem vannak képben.../, valamint az 5000 ft-os óradíjú tanárbácsit, aki ennyiért még pókerozni is megtanít angolul.
Amúgy igazad van, van ebben a témában miről beszélni.
DE!!!!!
Ha arra gondolok, hogy itt apró differenciák vannak / bár bosszantóak/, ez SEMMI ahhoz képest, amit kormányunk és pártunk megpróbál velünk beetetni, más munkaadói környezet, horror árak....blablabla.
Merészeld felmérni, hogy Te hova tartozol ezen a skálán, ne pedig összetettségről beszélj! Ez ködösítás! Bye, Majus
Várom, hogy a témában mit tartasz vitaindítónak!
Más: Elnézést a helyesírási hibákért, angol/cirill billentyűzeten van, nem bunkóságból nem hasznúlok hosszú "o"-t. ugynis az nincs!
Köszi 1001! :) Tudom használni, és kihasználni a netet, de nem volt egyértelmű számomra, mert túl sok lehetőséget kaptam mindkét szinonimára, az angolom meg még elég alap. :D Még egyszer köszi!
Szerintem az ún "fekete gazdaság", számlázás-nem számlázás kérdése ennél összetettebb. Csak azért reagálok erre a régi topikra, mert éppen ezen járatom az agyam. Érdekelne, hogy hogy látjátok. Itt a vitaindító cikk: http://pragaitamas.blog.hu/2009/09/16/en_epitettem_de_masnak_rendszertelen_gondolatok_az_alternativ_okonomiarol
Szerintem az ún "fekete gazdaság", számlázás-nem számlázás kérdése ennél összetettebb. Csak azért reagálok erre a régi topikra, mert éppen ezen járatom az agyam. Érdekelne, hogy hogy látjátok.