Jellemző, hogy a munkáltatók hőre eltűnő tintával töltötték ki a dolgozó munkavállalói könyvét az M6-os sztráda építésekor. A munkaügyi ellenőrök az alvállalkozók 75 százalékánál találtak be nem jelentett munkásokat.
Mai áron számolva akár 300 milliárd forintba is kerülhet az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly és az M60-asnak a Bóly és Pécs közötti (az 58-as főútig vezető), összesen 79 kilométernyi szakasza tudta meg az Index. Mivel a sztráda ppp-konstrukcióban épül, a pályázók ajánlatai nemcsak a megépítés, hanem az azt követő harmincéves üzemeltetés, felújítás és fenntartás díjára is kiterjedtek.
Meg valami, ugy emlexem, a Vegyepszer kb 1.2 milliardert epitett egy kilometert Fuzesabony es Polgar kozott, szinten nagyon sok mutarggyal (hid stb). Ehhez kepest a Betonut 3.5 milliardert.
Persze, az nagyon reg volt, valamikor 2001-2002-ben volt...
Egyebkent nem is 60 milliardba kerul ez a szakasz. Valojaban teljesen ingyen lesz. Majd csak 2007-tol kell elkezdeni fizetni, 25 even at. Nem hitelre vesszuk az autopalyat, hanem lizingeljuk :-)
A Betonút adta legkedvezőbb ajánlatot az M7-es Nagykanizsa és a Becsehely közötti szakaszának a megépítésére. A közbeszerzési eljárás eredményének kihirdetéséről egyelőre nincs döntés - írja a Népszabadság.
A szerződést november elején írhatják alá, azonban kell hozzá még a Gazdasági Minisztérium jóváhagyása.
A Betonút 59.6 milliárd forintért vállalta el a 17 kilométer hosszú autópálya építését. Bár a Népszabadság hozzáteszi, hogy a szakasz 19 hidat tartalmaz, s rossz minőségű altalajon kell építkezni, de nem nehéz felismerni, hogy eljutottunk a 3.5 milliárd forintos kilométerenkénti költséghez. Horvátországban nagyságrendileg fele ennyibe kerül egy kilométer autópálya.
Szerintem meg igenis építsék, csak közben nem kellene hülyeségeket beszélni.
De a legnagyobb hiba sajnos nem az, hogy összevissza dobálóznak a számokkal, hanem az hogy a választásokig sem Debrecent, sem Nyíregyházát nem fogja elérni az autópálya. Az elkerülő szakaszok kész lesznek, de az odavezető autópályák sajnos nem. Ezt nagyon keményen le fogja csapni a Fidesz és - lássuk be - jogosan.
Szvsz akkor már hozzá se fogjanak, hagyják a francba az egészet, ebből jól már sehogy se jönnek ki. Inkább költöztessék át valahová a koronát, osszanak szét párezer millenium+5 emlékzászlót, ezek jobban kommunikálható dolgok.
Nehogy már kiszúrják a szemünket szaros 266 km autópályával.
Elnézést, hibásak a számításaim. Az nart.hu-n olvasható 650 km-ben ugyanis már benne vannak a Fidesz által elkezdett, de a ciklus végéig el nem készült szakaszok is.
A helyes adatok tehát:
2002 júniusig: 564 km gyorsforgalmi út, ebből 497 km autópálya.
2006 júniusig: 926 km gyorsforgalmi út, ebből 763 km autópálya.
2006 decemberig: 1078 km gyorsforgalmi út, ebből 898 km autópálya.
Az adatok a már megkötött szerződéseket tükrözik. Ezek alapján szinte biztosan kijelenthető, hogy hacsak a kormány nem kezd el nagyon gyorsan újabb szerződéseket kötni, akkor a ciklus végére nemhogy 1000 km autópálya nem lesz, de 1000 km gyorsforgalmi út sem.
Mekkora annak a realitása, hogy Magyarországon 2006 májusára 1.000 km autópálya lesz?
A megkötött szerződések alapján ha minden kivitelező tartja a határidőt, akkor ez alatt a ciklus alatt (tehát 2002 júniustól - 2006 júniusig) 362 km új gyorsforgalmi út kerül összesen átadásra. Ebből kb. 50 km nem autópálya, hanem autóút.
A ciklus utáni hat hónapban, tehát 2006 decemberig további 152 km gyorsforgalmi út kerül átadásra a megkötött szerződések alapján, ebből 17 km lesz az autóút.
A ciklus elején az nart.hu adatai szerint kb. 650 km volt a gyorsforgalmi úthálózat hossza, ebből 536 km az autópálya és 114 km az autóút.
Összegezve a jelenleg megkötött szerződések alapján a gyorsforgalmi úthálózat biztosan 1000 km fölött lesz Magyaroszágon a ciklus végére, de ebből csak kb. 850 km lesz autópálya. Olyan útszakasz, amelyre még nincs szerződés kötve szinte biztosan nem fog 2006 júniusig elkészülni. Amennyiben az összes 2006-ban átadásra kerülő szakasz határidejét sikerülne előrehozni 2006 júniusáig, akkor az autópályahálózat hossza is megközelítené az 1000 km-t (980km), de erre igen csekély az esély.
Honan az infó? Mitől olyan magabiztos? Szvsz lövése nincs a témához, még a fáradtságot se vette, hogy a tényadatoknak utánanézzen, de minek is.
turul tasztaltars ugyan nem szorul senki vedelmere, de ez a szosszenet szvsz inkabb teged minosit.
anno a 800 km uj vs osszesen 800 km autopalya igeret kivesezese soran eleg reszletesen korul lett jarva itt a polforumon is, hogy kb milyen utepitoi kapacitasok mobilizalhatok magyarorszagon - ez alapjan mar az osszesen 800 km megvalosulasa is eleg necces volt, hayolemlexem.
szal van az ugy, hogy valaki foglalkozott egy temaval, valaki meg nem, es megis az utobbi haborog az elobbi kijelentesen.
A fene se tudja, hogy mit kéne. Lassan a politika tényleg semmiben sem fog különbözni bármelyik árucikktől, csak úgy lehet eladni, mint a jobbik mosóport. Amíg a szavazók igen nagy hányadának fogalma sincs még a legalapvetőbb makroökonómiai összefüggésekről sem, adig hogy a fenébe lehetne arra alapozni egy kampányt, hogy az ilyeneknek értelmesen, szakszerűen elmagyarázzák, hogy mit szeretnének, hogy mire van lehetőség.
És ezt most vedd úgy, hogy teljesen oldalfüggetlen. Nagyon egyszerű lelkivilágra vall azt hinni, hogy az egyik oldalon csupa angyalkák, ma született bárányok, mindenhez kiválóan értő aranykezűek vannak, míg a másik oldalon maga az ördög. Én annak idején örültem a Fidesz sikereinek és bizakodtam, hogy amit vállaltak és szerintem is az ország- benne az én- javát szolgálják, azt sikerrel el is végzik.
Sajnos eljutottunk egy olyan szintre, amikor az átlag lett megcélozva a retorikával, mindkét oldalon képesek lazán lemenni kutyába, tudván, hogy az értelmes emberek vagy belefásultak már, vagy olyan kevesen vannak, hogy nem tényezők.
Ez a topik is egy érdekes szemléletet tükröz. Itt van például Turulmadár kolléga beírása: A ciklus végére semmilyen autópálya nem lesz 1000 km, új építésű meg különösen nem. Kimondja a verdiktet, nem lesz és punktum. Mintha neki, vagy a hasonszőrűeknek nem lenne jó, ha mégis lenne. Honan az infó? Mitől olyan magabiztos? Szvsz lövése nincs a témához, még a fáradtságot se vette, hogy a tényadatoknak utánanézzen, de minek is. Mosóport se úgy adunk el.
Na, ez a bajom.
Ez nem is annyira vicc. Ha megépül, attól ugye egyrészt nem hatódik meg senki, mert megígérték, jóhogy! másrészt meg a Fidesz úgyis beleköt, hogy nem ennyit ígértek, hogy loptak (ami meglepne, ha nem lenne igaz is:-)) stb. Pénzbe is fog kerülni, nem is kevésbe, ezt a pénzt valahonnan el kell venni, ahol meg hiányozni fog, ezt megint meg lehet jól lovagolni.
Ha meg mégse épül meg, az megint csak a Fidesznek jó.
Tanulság: nem kell ígérni, nem kell semmi konkréttal foglalkozni, maradjon a panem et circenses, néhány közmondás, tuti a siker.