Volna még kérdésem:Szerelt kémény mellett szól eddig minden szempont.
Vállalkozó építené meg .Jelenleg várom az árajánlatot.Építési engedély nem kell a felállításához,ha jól tudom.A kéményseprők adnak használatba vételi engedélyt vagy mi a használatba vétel módja?(azért kérdem itt ,mert a megyei kéményseprő vállalat müszaki osztályán mindenre válaszoltak eddig csak arra nem amit kérdeztem..)
Törvény tisztelő és jogkövető állampolgárként szabályosan akarnék eljárni ,de úgy látom nagy itt a gubanc "kémény"-ügyben.
Minden falátvezetést hőszigeteléssel kell ellátni!
Hogy te mint gondolsz, az a te dolgod, csak ne hangoztasd, ne buzdítsd kókler megoldásokra az ide látogatókat.
Az a (szerinted túl nagy) hézag arra szolgál, hogy oda kell tenni a kőzetgyapot paplan szigetelést. Bármilyen átmérőjű saválló, vagy fekete füstcsövet lehet ma már venni, amiből falihüvelyt lehet készíteni.
A 15-ös füstcsőhöz bőven elég a 16-os kémény. Sőt ha a magasság 8 méter, vagy afeletti, akkor elég a 15-ös is.
Az épített kémény építési engedély köteles.
A magasságra annyit tudok mondani, hogy a gerinc fölé menjél minimum 40 cm-rel, bár ez attól is függ, hogy a gerinctől milyen távol helyezkedik el a kémény, meg hogy mekkora a tető hajlásszöge.
Lehet csalni egy-két elemet, ha kisméretű tömör téglával kezded a kéményt felfalazni, csak akkor a koromzsákajtó is magasabbra kerül.
Hogy megéri-e, azt ki kellene számolni. Mivel a kisméretű tömör téglából készült kéményt kandallóhoz minimum 0,8 mm-es falvastagságú saválló acél béléscsővel ki kell bélelned, nem biztos hogy olcsóbb lesz, mint az "elemes" kémény. És akkor a hőszigeteléséről még nem is beszéltünk.
Olvass vissza kb 30-50 hozzászólást, volt már erről szó. (szerelt, vagy épített kémény)
A falátvezetést úgy csináld meg, hogy egy úgynevezett falihüvelyt helyezel be, és azt szigeteled körbe.
Tehát ha van egy 15-ös átmérőjű falihüvely, akkor készítesz egy kb 20-as lukat a falban és a falazat és a falihüvely közé teszed a kőzetgyapotot, a füstcsövet meg átdugod az elkészült szigetelt lukon.
Több kérdésem is lenne hozzád. Egy 7-8 kw-os kandallóhoz szeretnének új kéményt a régi helyett. A szaki egy Siedel Uni Plus 18-ast ajánlott. Szép és jó meg minden, kb. 200.000-be fájna. Én azt nem értem, miért kell 18-as átmérőjű, mikor a füstcső csatlakozás 150 mm-es. Nem lenne elég a 16-os?? Ez építési engedély köteles?? Sátortetős háznál mennyire kell magasabbnak lennie a tetőgerincnél?? Valahol fél füllel hallottam, hogy a padlószinttől lehet csalni 1-2 elemet. Ez mit takarhat?? Egyébként mennyire éri meg ez az elemes kémény a kőműves által rakott kisméretű téglásnál??
A nagy dilemma nálunk a magasság és az ár kérdése.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. adott egy 4 téglás kémény (belső átmárő kb 10*10) olyan 8-9m magas. Ebbe bele lehetne e kötni egy kis kandallót minek 150-es a füstcsöve.
A kéményseprő a szerelt kéményem átvételekor előírta, hogy a falátöréssnél a tégla és füstcső közé szigetelő anyagot helyezek el. Milyen szigetelő anyagot lehet ott elhelyezni ami bírja a kandalló fűstcsővén keletkezett hőt?
A lefojtással vigyázz, hacsak nem akarod kátránytermelésre ösztökélni a kazánt. Az igaz, hogy a kéménynek nem árt a kátrányosodás, de a kazán hőcserélőjén (bár könnyebben tisztítható) nem egy jó dolog, A kátrány kiváló hőszigetelő!
Nem hibázik a számításod, én nem tudtam a pontos adatokat.
Természetesen a legegyszerűbb megoldás a szerelt kémény, és igazad van, nem építési engedély köteles. Csak egy tartókonzol kell alá és méterenként megfogatni, és valóban nem kell a 0,00-ról indítani, hanem csak a bekötéstől lejjebb fél méterrel.
"Leier, Schiedel kémények 135-145 ezer forintért 16-os átmérőben kompletten. Ha van egy kis kőműves érzéked, fél nap alatt összerakhatod."
Egy meglévő házba a Te általad ajánlott kémény megépítése szerintem eléggé körülményes. Szólj, ha tévedek, de építési engedély kell hozzá, ami kb 70 ezer forint és kb fél év, és akkor még jön az, hogy ezeknek a kéményeknek külön alapot kell csinálni, ami eléggé nehéz a nappaliban. Fel kellene törni az aljzatbetont szigetelést, stb... Vagy hogy gondoltad, hogy olcsóbbra jön ki, mint a szerelt kémény? Vagy kívülről gondoltad, ahol a szerelt kémény lenne? Ott az alap ásás könnyebb, viszont míg a szerelt kéményből 6 méter kell, ami 0 szinttől számítva kb 1.5 méternél kezdődik, addig a Te általad említett kéményeket alapozás után még a 0 szinttől kell húzni, tehát az nem 6 méter, hanem kapásból 7.5 méter. Tehát nem hiszem, hogy olcsóbbra jön ki. El tudom képzelni, hogy rosszul gondolom, ezért kérlek, írd meg, hogy hol hibázik a számításom.
Én inkább úgy fogalmaznék hogy a minap felötlött bennem ez a gondolat, mert régen így csinálta sok rádióamatőr és CB-s. Természetesen én a falon kívül, a homlokzaton akarom elvezetni az antennadrótot, csak még a kilengése ellen kell majd valamit kitalálnom.
Ezzel a válasszal nem megyek semmire. Ha nincs deklarálva a zárt rendszerre köthetőség, akkor csak saját magának kötheti így be a fogyasztó. Persze a jótállást azonnal be is bukja.
Tehát akkor nincs leírva, így maradnak a régi megszokott kialakítások.
Kéménybe a füstgázokon kívül nem való semmi. Különben is a gáz égésterméke: CO2 és víz, nincs ott semmiféle kátrány. Hülyeség ilyenre buzdítani a másikat.
Szia siokemeny - köszönöm az értékes észrevételeket! Aki készítette, annak nem ez volt az első munkája; felállítás és a bekötés is az ő irányítása mellett történt. A kémény 6 m magas, a legfelső rögzítés után kb. 2,5 m áll szabadon. Sikerült olyan jó tartássa illeszteni a darabokat, hogy a teljes kéményt a 2 végén megemelve alig hajlott be a közepe. Én is elgondolkodtam egy külső plusz zártprofilos/blincses merevítésen (nincs semmi a környezetében, amihez rögzíteni lehetne), de megütögetve a felállított kéményt, ennek nem sok értelmét látom. A kazán füstcső-csatlakozása 160 mm, a kémény belső átmérője 150 mm. Tesztelem 3 estén át a fűtést: olyan jó a huzat, hogy az éppen meggyulladt akáccal teljesen lefojtva a füstcsövet este 8-tól éjjel 2-ig ontotta a meleget (termosztát szabályozza a szivattyú kikapcsolását - lekapcsol, ha az előremenő víz már csak 30°C-os). Még egyszer köszi az észrevételeket!
Bár én személy szerint a szerelt kémények sajátkezű elkészítésének ellene vagyok (jól is néznénk ki, ha nem a szabályos megoldásokat helyezném előtérbe), de ha nálatok ez átmegy a rostán az az ottani kéményseprő dolga.
Ha adhatok egy tanácsot: látom a kétméteres túlnyúlást a tető felett, én a helyedben kitámasztanám, mert így nem fog sokáig egyenes maradni.
Jól látom, hogy a kazán füstcsöve kb egy centivel le van szűkítve, és kb 4 méteres a kémény? Mekkora a kazán füstcsöve és mekkora a kéményátmérő?
Nézz körül kicsit a neten! Leier, Schiedel kémények 135-145 ezer forintért 16-os átmérőben kompletten. Ha van egy kis kőműves érzéked, fél nap alatt összerakhatod.
Hogy egy kéménynek minimálisan milyen magasnak kell lennie, azt a 15 méteres körzetben lévő legmagasabb építmények határozzák meg, tehát nem lehet tudni a helyszín ismerete nélkül a magasságot. Ha elég a 6-8 méter, és ez a padlószinttől mért magasság, akkor én egy 18-as átmérőjű kéményt ajánlok. Ha viszont 8 méternél magasabbnak kell lennie a kéményednek, akkor már a 16-os átmérő is elég lesz biztosan.
Sima falazott kéményt már nem építhetsz, mindenképpen bélelned kell. De ott van a szerelt kémény, vagy az előregyártott elemekből készített kémények (Schiedel, Leier, Montel, Tomodi?)
Saját kivitelezésű szerelt kéményt nem ajánlom (bár van itt a fórumon olyan aki bevállalta), mert ha a kéményseprő kiszúrja, akkor tűzrendészeti eljárást fog indítani ellened.
A szerelt kémény nem építési engedély köteles, a többi (épített kémény) igen.