Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
kgaboroo fél órája Creative Commons License 71638

Ahhoz, hogy a motorból nagyobb nyomatékot tudj kiszedni, meg kell növelned a dugattyúk lökethosszát.

Egy példa......van két egyforma 1.3-as motorod amik minden paraméterben egyformák csak egy különbség van köztük. Az egyiknek 5 mm-rel hosszabb a lökethossz. Az egyiknél 80 as a furat 65-ös lökettel, a másiknál 77-es furat 72-es lökettel. A rövidebb löketű 100 Nm tud 4 ezres fordulaton a másik 120-at. 

 

A dízelmotorok nagyobb nyomatéka a hosszabb lökettől és a gázolaj hosszabb égésétől keletkezik. Az égési folyamat hosszabb úton tolja a dugattyút mint a benzines esetében.

 

A benzinmotorok általában közel négyzetes furat-löket, a dízelek pedig jellemzően téglalap furat-löket építésűek. 

A nagyobb lökethossz nagyobb nyomatékkal jár.

A dízel nyomatékot nem kell összehasonlítani a benzinesével, főleg nem egy 2 ezrest egy 1.3-massal.

 

Az 1.3-as dízel-benzines Swiftet összehasonlítottuk már. Két dologban jobb a dízel.....fogyasztásban, és 50-120-ra való gyorsításkor 5. fokozatban. Ha sebváltókezeléssel gyorsítunk akkor esélytelen a benzinessel szemben.

 

Előzmény: D-Z (71624)
Nachtstern két órája Creative Commons License 71637

Nekem volt dieselem. 1700 alatt nagyon nem ment, 3000 körül mint ha ostorral vertek volna olyan volt a hangja...

Benzines alapjárattól kellemes hangú és a vége 6-7000-nél van. Igen, a nyomaték. Nagy szükség van pl városban az 50-el haladáshoz, meg a 30-as zónában rá...

Ha meg kell, akkor ott a váltó...

Előzmény: chunter (71630)
chunter 5 órája Creative Commons License 71636

A dombon fel lehet menni ugyanannyi lóval

A: "nyomatékból" ahogy írod, tehát alacsony fordulatszámmal

B: "üvöltve nyélen" magas fordulatszámmal

 

Ha én egy perc alatt felemelek 150 kilót a fejem fölé, Te meg ugyanannyi idő alatt 20 kilót csak de azt 10x, akkor lehet hogy az én karom vastagabb, de te végeztél több munkát, azaz neked volt nagyobb a teljesítményed. 

Előzmény: D-Z (71634)
chunter 5 órája Creative Commons License 71635

Nem tudom milyen váltód van, de nekem 150-nél már túl van a 4000-en. 

Előzmény: D-Z (71631)
D-Z 6 órája Creative Commons License 71634

Ezt én értem, de ha egy kilóra kevesebb ló jut, mégis könnyebben veszi a dombokat akkor mégiscsak a nyomaték visz fel ;) Mert lóból kevesebb van egy kilóra, nyomatékból meg több. Meg a fordulatszám is kevesebb.

Előzmény: chunter (71633)
chunter 6 órája Creative Commons License 71633

A nyomaték önmagában nem visz sehova. A lovak visznek fel a dombon is... A lovak meg (autónál) nyomatékból és fordulatszámból lesznek.

 

Előzmény: D-Z (71626)
D-Z 6 órája Creative Commons License 71632

Ez egy régi beidegződés a dízelekkel kapcsolatban... Nekem 1500-4000-ig simán megy mint a mozdony, nincs teljesítmény esés. Normál üzemben viszont 1500-2500-ig forgatom, 50-nél még nem érdemes NEGYEDIKBE felkapcsolni. És onnan még van két fokozat. 

És ilyen módon simán hozza a swift fogyasztását. Sőt a mostani dízeleket érdemes forgatni, mert a korom hamar telerakja az EGR-t.

Előzmény: Nachtstern (71628)
D-Z 6 órája Creative Commons License 71631

dízelt 3 benzines suzuki után vettem ;)

 

4000f/min az a swiftnél (1,3) 150 óra szerint. Ezért nem jó a 130 óra szerinti sebesség.

Előzmény: chunter (71629)
chunter 6 órája Creative Commons License 71630

ez nettó hülyeség. 

De segítek: http://www.riotengine.in/riotengineV1/wp-content/uploads/2013/05/ecoboost_graph-640x441.png 

 

Alul sokkal jobban megy a dízel, felül meg a benzines (4000 felett). Mivel napi használatban normál közlekedés során 3000ig használjuk az autót, ezért egy gyengébb csúcsteljesítményű dízelt erősebbnek fogunk érezni, mint egy erősebb csúcsteljesítményű benzinest. 

Remélem megvan a különbség a nyomaték és a teljesítmény közt...  

 

Szerencsére ez se általános igazság, mert pl. a toyota 1,8-as 1ZZ-FE motorja nagyon kellemesen nyomatékra lett hangolva, vezettem párszor, és NAGYON tetszett. http://paultan.org/images.paultan.org/2008_Toyota_Altis_Launch/torque_curves.jpg 

 

 

 

 

Előzmény: Nachtstern (71628)
chunter 6 órája Creative Commons License 71629

1,3-as swiftnek 4000 RPM-nél van a nyomatékcsúcsa. Általában az autópálya tempó maximumát erre a fordulatszámra lövik be a legmagasabb sebességfokozatban, hogy használható legyen a kocsi. Ez kb. óra szerint 140 körül van ha jól emlékszem, ami GPS szerint nálam kb. 130. Persze nagyobb emelkedő megfogja majd, mivel magas és széles a kocsi, így viszonylag nagy a légellenállása és ez a 114Nm meg kb. ennyire elég. 

Amúgy meg bőven használható 120nál is, de ha valaki 2 literes turbó dízelen szocializálódott, az nem lesz boldog a swifttel. 

Előzmény: D-Z (71624)
Nachtstern 8 órája Creative Commons License 71628

Rugalmasságban? Egy diesel jó 2 és 3 ezer között egy benzines meg 2 és 7 ezer között...

Előzmény: D-Z (71626)
Nachtstern 8 órája Creative Commons License 71627

Igen, dieselhez nem jó hasonlítani. Nekem szívó benzines 1,6-os 117Le-s autóm van 1290kg. Kb úgy megy mint a Swift, alul kicsit jobb, felül kicsit rosszabb, de fogyasztásban majdnem jobb mint a Swift...Na ez a nem mindegy...

Előzmény: hunblack (71625)
D-Z 15 órája Creative Commons License 71626

Nekem tonna alatti súly rémlik, de nagyságrendileg akkor is igaz a számítás.

Valóban 2.0 dízel, csak a "szaros nyomaték" ami ugye hülyeség, visz fel a dombon. Nem a lovak, amit nagyjából 5000f/min-nél ad le. Ezért "jobb" egy kis dízel mint egy kis benzines. Legalábbis rugalmasságban.

Előzmény: hunblack (71625)
hunblack 15 órája Creative Commons License 71625

Az én forgalmimban 1050 kg szerepel és a műszaki adatokban is 990-1125 kg van. (2005-2010-es Swift)

 

Szerintem egy 1.5-ös kisdízel is jobban húzna a dombon, a te kocsid meg gondolom inkább 2l-es. Dízellel inkább ne hasonlítsuk.

 

Amúgy az tuti, hogy már az m0-n is tövig kell nyomni a gázt néhol, hogy ne lassuljon 110-nél. De azért 130-nál már felmegy a M1-en a tatabányai emelkedőn és az nem kicsi... igaz ott is padlózni kell és ha le kell lassítani akkor már csak 4-esben gyorsul. Ha ez az autó rövidebb fokozatokat kapott volna, akkor tuti kitör a parasztlázadás, hogy mennyit zabál ahhoz képest, hogy milyen kicsi.

 

 

Előzmény: D-Z (71624)
D-Z 16 órája Creative Commons License 71624

Elég kevesen használják 190-el a swiftet, ellenben 130-nál szinte mindenki. Ott kínszenvedés vele közlekedni, mert minden kis dombnál erőlködik. 150-el volt kellemes a motornak a fordulatszám, de az ugye meg már gyorshajtás. Ergo szarul van áttételezve. 

A példáid közül 1,4 98 pacis clioval sokat mentem, fogyasztása mint a swift-é, de 4 személlyel sem volt halott egy emelkedőn felfelé. És nem a 6 ló különbségtől volt ilyen, hanem attól a majd 20 Nm nyomaték előnytől.

 

érdekes meglátás, hogy "lóerő nélkül nyomatékot sem lehet előállítani"...

 

Ha a súly/lóerő arány mond neked valamit, akkor csak halkan mondom, hogy a swift 920-980kg és 92 lóerő, a mostani verdám 1480kg és 131 lóerő. Ráadásul 215 széles abroncsokon gurul. Valahogy mégis sokkal jobban megy, rugalmasabb és szinte decire annyit fogyaszt mint a swift, igaz csak városban, mert autópályán literekkel kevesebbet. Lehet az a "szaros nyomaték" a ludas? Mert itt a swift 11xNm helyett 320Nm van ;)

 

Ezért mondtam hogy a "menés" nekem nem a 0-100Km/h hanem pl egy 80-130km/h vagy városban a 20-60km/h. És oda bizony az a "szaros nyomaték" kell.

Előzmény: kgaboroo (71618)
boliver20 19 órája Creative Commons License 71623

Saját vélemény: Anno volt egy B Corsám, abba volt egy, ha jól emlékszem SPY pageres riasztó. De én nem igazán voltam vele megelégedve. Az a beharangozott kilométeres távolságok inkább csak 20m max. Meg amúgy sem igazán értem, mi a lényege, hogy ilyen messze is aktív a távirányító. Nem egyszer nyomtam meg véletlen a kioldás gombot rajta, mivel ilyen kemény műanyag és ráadásul a kiemelkedő gombok voltak rajta. Ha a zsebembe volt, könnyen megnyomtam. Aztán filózhattam, hogy vajon most sikerült bezárni vagy sem :) Ráadásul volt egy csomó olyan funkciója ami kifejezetten zavaró volt. Pl. ha kiszálltam az autóból fél percre rá automatikusan lezárta az ajtókat, mert azt gondolta elfelejtettem lezárni a kocsit. Szervizbe párszor megszívtam :) Másik meg elég egyszer leejteni és garantáltan betörik a gyenge plexi rajta. Pótkulcs meg vagy 10 ezer Ft-ba kerül. Nem igazán éri meg szerintem. De ez csak saját vélemény :)

S.C.O.O.T.E.R. 19 órája Creative Commons License 71622

riasztót szeretnék beletenni a kocsimba pagerest de azt írják hogy a kettős nyitást nem tudja kezelni a reteszvezérlést vagy mit.

 

de én ahogy nézegettem a zárás elsőre is zár minden ajtót, csak a nyitással lehet gond a riasztó távirányítójáról mivel ugye két nyitással nyitsz minden ajtót.

Előzmény: zársebesség (71621)
zársebesség 20 órája Creative Commons License 71621

Van kölön riasztóm, de az is nyit. Mi a gond vele?

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (71620)
S.C.O.O.T.E.R. 20 órája Creative Commons License 71620

Az autólopás topikban mindenről irnak csak arrol nem ami engem érdekelne...

ezért érdeklődöm itt..hogy a márka társak használnak e külön riasztót?

Érdeklődnék hogy 1 általán a gyárin kivül valaki rakott(rakatott be riasztót) és működik-e vele a 2 zárás nyitás.

???

 

Köszönöm elöre is

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (71610)
Pityorka 24 órája Creative Commons License 71619

Ja, meg levette az ablaktörlő lapátokat, meg behajtotta a tükröt.

Előzmény: kgaboroo (71618)
kgaboroo 25 órája Creative Commons License 71618

Nemtom mennyire szeretnéd még levinni a fogyasztást? És, hogy tudd....a Poló minden sebességben magasabb fordulatszámon pörög mint a Swift. Még szép, hogy nyomatékosabbnak érezni, hisz jóval rövidebbek az áttételei.

 

Csak menj eggyel és hasonlítsd össze a sebességhez tartozó fordulatszámokat. Ugye a Swiftnél óra szerint ha 190-nel mész akkor 5100 körül van a fordulat ötödikben. Ez már majdnem dízeles fordulat.

 

A Poló fordulata ekkora sebességnél ötödikben 6200 körül van. Az 1.4 es Clió 6100-at forog ilyenkor. Az 1.6-os Civic 6300-at.

Mostanában mindenki a szaros nyomatékkal erőlködik. Mást se olvasol csak azt, hogy így mekkora meg úgy mekkora nyomaték.

Régen fel sem tüntették a nyomatékot az adattáblázatban. Csak a lóerő volt megadva.

Aztán meg lóerő nélkül nyomatékot sem lehet előállítani. 

Tény, hogy a Swift fokozatai túl hosszúak, ezért kell visszapakolni ha gyorsítani akarsz. Viszont ha már kezdenek előjönni a lovak akkor simán elnyúlik a katagóriatársak elől.

És mint mondtam, mindegyik motor keveset fogyaszt ha nem nyomják neki.

Emléxel rá....a MySwift fórumon volt egy gyökér aki 3-4 literekkel járt a Swifttel 60-70 kmórás sebességgel. Már nem emléxem a nickjére, és mindig ezzel borzolta az idegeket, hogy milyen keveset fogyaszt az autója. :-)

Előzmény: D-Z (71616)
Nachtstern 1 napja Creative Commons License 71617
A sokat fogyaszttal van a baj. Mert éppen azért olyan amilyen, hogy takarékos legyen. Ha már fogyaszt, akkor meg hangolhatták volna sportosabbra :-)
De amúgy nem gáz, csak valóban nem kell a számokkal foglalkozni. Olyan mint egy 1.3-as!
Előzmény: D-Z (71616)
D-Z 1 napja Creative Commons License 71616

Ennek az a titka, hogy azt a 92 lovat valahol az üveghang magasságú fordulatszám tartományban kell keresni. Ahol meg igazán használja az ember ott gyenge mint a harmat, amihez még egy jó hosszúra áttételezett váltót is raktak. Egy 60 lovas polo sokkal rugalmasabb általános használat közben.

 

Érdemes nem csak a számadatok előtt hanyatt esni, hanem egy nyomaték/lóerő leadási görbét meglesni... És ahhoz képest mennyire nem megy normális fordulatszámon használva (2-3000f/min között) igenis sokat eszik.

Előzmény: kgaboroo (71595)
Áki075 1 napja Creative Commons License 71615

Már próbáltam többször is, de sajna nem vezetett eredményre.

 

Előzmény: sumi19740807 (71609)
attis0987 1 napja Creative Commons License 71614
kgaboroo 2 napja Creative Commons License 71613

Mosmá semmi. Menj vele, aztán ha megint kivillan akkor elmész egy műhelybe ahol kiolvassák a hibát.

 

Aztán eldöntöd, hogy miként tovább.

Előzmény: fepeti001 (71612)
fepeti001 2 napja Creative Commons License 71612

Kedves kollégák! Segítséget kérnék. Lehet, hogy a probléma ismert és kitárgyalt, ha így lenne, elnézést.

Ma délután kigyulladt a check control lámpa, tünet csak annyi, hogy  gyújtás után beindításkor kicsit felszaladt a fordulat, majd visszaállt normális értékre. Levettem, majd vissza az akkukábelt és a probléma megszűnt, a lámpa nem világít. Mentem vele egyet, meghajtottam, semmi gond. Mi a teendő?

 

AFUTO 2 napja Creative Commons License 71611

autólopás topikban jobb esélyed lesz erre korrekt választ kapni

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (71610)
S.C.O.O.T.E.R. 2 napja Creative Commons License 71610

Űdv mindenkinek.

 

Érdeklődni szeretnék hogy van-e köztetek olyan 2005,2006 glx swift tulajdonos aki használ pageres autóriasztót?

Én érdeklődtem a Thunder ca206 os ról de azt a választ kaptam hogy az autó retesz záras és nem müködik benne a riasztó emiatt

Értsd( első nyitásra a vezető oldalt nyitja és második gomb nyitásra  a többit)

 

ezt nem lehet valahogy áthidalni

 

amit találtam riasztó és tudja a kettős nyitást zárást vezérelni az 41000ft felett kezdödik.

 

valakinek tapasztalat?

 

Köszönöm előre is a válaszokat.

sumi19740807 3 napja Creative Commons License 71609

Szia!

 

Ezért nem kell cserélni!

Húzd ki az övet,majd mosószeres,vagy szappanos vízzel,és egy puha ruhával nedvesen törölgesd át párszor,vagy inkább jópárszor.:-)

Aztán járasd meg párszor az övet.

Nekem is volt ilyen,ezután jó lett:)

Előzmény: Áki075 (71608)