Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zlota Creative Commons License 22 órája 0 0 77379

Megtörtént amit mindig is szerettem volna elkerülni: Egy bolt előtt megállva nem indult a kocsi! :(

 

12 év után, de akkor is rossz érzés, hogy már nem megbízhatónak kell-e nevezni!?

 

A probléma a következő volt:

Indítani akarok, de nem történik semmi. A középkonzolon az óra elmegy.Újra próbálom, megint elmegy,de a müszerfalcsoport világítása nem alszik ki, sem a visszajelző lámpák.

Próbáltuk bikázni, de nem indul, aksi 12,2 körül jelez, de a mérőt rajta tartva folyamatosan esik vissza.

A srác szerint valami cellazárlat lehet, azért nem indul. Cseréljük ki!

Új aksiért elmentünk. Elvileg üzemkészen átvettem. Kicseréltük, nem indul... Rámérve 12,X volt benne.Bikázzuk, nem indul.(csak 2-3 percig volt bikázás, hiába mondtam, hogy szerintem 5perc minimum kell)

Be kellett lökni a kocsit. Ráínditva : semmi hang, nem tekert rá.

10 másodperc múlva, mire megfordultam a parkolóba, hogy indulok haza ráindítottam és hallottam, hogy ráteker az indítóra. Hazaérve rápróbáltam -indult. Többször is. Elmentem vele a városba, és mindig rendben volt minden. Csináltam vagy 50 indítást, pl úgy, hogy menetközben leállítottam a motort, majd indítottam.(mondván ha nem megy akkor még rá tudom engedni 2-esben)

 

A régi aksit rátettem a töltőre, nem jelzi hibásnak. Feltöltöttek sztem max 2 óra múlva. Reggel rátettem megint a töltőt és 2 perc múlva maxnak jelezte. Az aksi amúgy VARTA és kb 4 éves lehet.

 

Vajon mi lehetett ez? Mi okozhatta a hibát?

Az aksit visszavennék, ha hétfőn visszaviszem, mert ismerőstől vettük.

 

-zarko- Creative Commons License 26 órája 0 0 77378
Előzmény: -zarko- (77377)
-zarko- Creative Commons License 27 órája 0 0 77377

Elég off meg nem swift de féktéma.Bemásolom egy másik forumban tett hozzászólásomat:

 

 

E36 1997. bevilágit az asc/ abs lámpa.emberenm cserél abs kockát és hurrá jó a gép.majd megint nem. bontottabs kocka is elment szarni. jobb hátsó keréknél egy kábel volt a ludas.Ugyhogy az én kis drága e36-omnak sikerült kinyirnia egy bontott abs kockát...megfosztva az ilyen kocsikkal autózókat egy bontott ámde igen fontos alkatrésztöl

 

 de pl vadiúj 2009 es vw caddy. beülsz és a padlóig ki lehet nyomni a fékpedált,mondok ez mi? szerviz válasza,ez ilyen..

 

Szóval nem értem a gondodat. én elég sok tróger (inkább lenne pék mert megeheti a selejtet szervizbe járok) de egyet tudok aki lelkiismeretes,becsületes és nem lehúzni akar Szin Andrásnak hívják a csepeli volt ipari területen dolgozik.

Hulladék olasz szemetek nem fognak  ki rajta.

 

Lehet fel kéne keresned. K&B autó, a google barátom nem segit sokat,de bemész az ipari területre stop tábla után 100 méter. jobbra.

Előzmény: musztika (77375)
Zola007. Creative Commons License 28 órája 0 0 77376

Tudtok ajánlani Miskolcon és körzetében olyan szakszervizt, ahol profik ABS fék hidraulika kocka felújítással kapcsolatban?

musztika Creative Commons License 1 napja 0 0 77375

Tökön szúrom magam: 

 

a fél éven belül történt második első féktárcsa és fékbetét csere után tegnap mit állapítottak meg a márkaszervizben, miután a második csere után két héten belül már másodszorra!!!! vittem vissza a kattogó bal első fék miatt a Swift-et. ABS kocka halál............

 

Mondom már érkezésem után, hogy a múlt heti ismételt szétszedés után jelentkezett a fékpedál beesése: szervizvezető: azt hittem, hogy viccelsz..........

 

 

Kérdésem: okozhatja-e az ABS kocka halálát a sokadszori fékszerelés kapcsán történt milliónyi fékgyilkolás??? Többnek személyesen is tanúja voltam utasként...

 

Ennyit kb. 500.000 km alatt kapott volna nálam a fék...vagy még akkor sem...

 

Ma tárgyalás a tulajjal: inkább el kell adni ezt a kocsit.....

 

ANYÁD!!!!!

 

 

süger Creative Commons License 1 napja 0 1 77374

Miért? Buzeráltad a villamos részt? Mert a gyári origi megbízható. Ha valami kiegészítést akarsz,vidd szervízbe,ahol adnak számlát is. A biztonság mindenek előtt. Utólag szereltettem be az első ködlámpát,én is be tudtam volna tenni,de garival márkaszervízben megrendelve a típus beszerzésével, megcsináltattam. A fene bánja azta 10 mátyást,amivel többe került,de nem kellett vele szenvedni,és biztonságos,nem mókult.

Előzmény: kacsaXD (77372)
-zarko- Creative Commons License 2 napja 0 0 77373

Barkasokon ezen elmélet alapján volt áramtalanító.ami egy laza verekedésnek a falunapon is jó veszélyforrásnak minősült:)))))de hogy itt minek azt csak te tudod.

Előzmény: kacsaXD (77372)
kacsaXD Creative Commons License 2 napja 0 0 77372

Én a régi típusú swiftemre tettem egy áramkapcsolót. Biztonsági szempontból nem akarom, hogy egy esetleges rövidzárlat-tűz miatt az egész garázs-ház leégjen. 

Előzmény: kgaboroo (77371)
kgaboroo Creative Commons License 2 napja 0 0 77371

Vannak autók amiről tilos lekötni az aksit pótáramkör nélkül.

A Swiftnél ez nem gond, viszont aksicsere után az első indítás előtt először gyújtásra és csak 30-40 másodperc után indítsd el. Az alapjárati motornak idő kell áramszünet után, hogy pozicionáljon. Ezután alapjáraton teljesen üzemmelegre járatni, utána gázfröccs és ha minden oké akkor stabil lesz az alapjárat.

Előzmény: -zarko- (77368)
apeeng Creative Commons License 2 napja 0 0 77370

Jó kérdés.  Én egy akkumulátor boltban vettem az újat, exide 50Ah. Az eladó pik-pak kicserélte egy szünetmentes megoldással. Azt mondta, így még soha ne volt gond. Minden autónál így cserél, biztos, ami biztos. Soha nem volt reklamáció.

Előzmény: KarbonBill (77367)
-zarko- Creative Commons License 2 napja 0 0 77369

Ez nem láma kérdés,ez a topik erről szól.

Előzmény: KarbonBill (77367)
-zarko- Creative Commons License 2 napja 0 0 77368

Én azt gondolom,hogy ez az akkucsere szünetmentes megoldás kérdés egy kicsit van misztifikálva.

 

Én januárban cseréltem a sporton,teljesen hagyományos módon,akár egy zsiguliban.

 

Utána hebegett,dadogott,ejtette összevissza a fordulatszámot.Meg le is állt.Bőgettem 3-5 ezres fordulatszámon (kb amíg egy cigt elszívtam) és ollé megtanulta saját magát újra,és onnét sem gond nem volt.Igaz még hogy ki/ be kapcsogattam közben a klimát-hiszen az emelgeti a fordulatot- nem tudom volt-e jelentősége de a jó pap holtig tanul elvet követve ezt is csináltam

 

Igaz ez 1,6 de gondolom hasonló lehet az 1,3-1,5-el. Itt annyi van pluszban,hogy menni kell vele,kb 15km/ óra fölé gyorsitani,hogy a kipörgésgátló is magára találjon.Az 1,3 -asomon nem vártam meg az akku elhalálozását,mert annyira nem jött be az egész,hogy inkább sportra váltottam.

 

Sportnál viszont érdemes figyelni az akku inditóáramát,mert amit gyárilag adnak az úgy teker hidegben mint a hervadt lófax.És érezhető volt a tekerés sebességén az a plusz 20 indítóáram.Ugyanabban a mocsok januári idei hidegben.

Előzmény: KarbonBill (77367)
KarbonBill Creative Commons License 2 napja 0 0 77367

Sziasztok,

 

Az lenne a kérdésem, hogy 2006-os Swiftnél kell figyelni arra, hogy akkumátort KL30 megszakítás nélkül cseréljünk valami pótfeszültségforrással, vagy nyugodtan levehetjük az akkusarut és kicserélhetjük magunknak? Az ató könyvében elég kis akku van előírva és egy 44 Ah-ás Bosch S4-et néztem, az oké az autónak?

 

Köszönöm szépen és bocsánat a "láma" kérdésekért :)

apeeng Creative Commons License 5 napja 0 0 77366

a kezelési kézikönyvben pontos leírás van ábrával.

Előzmény: leonlove (77364)
balakaa Creative Commons License 5 napja 0 2 77365

Nem áll meg magától. Van az üléseken egy kis szalag, egy műanyag kampóval a végén. (nem a piros végű, azzal felnyitod) Azt kell az első fejtámasz szárára pattintani és az fogja meg.

Előzmény: leonlove (77364)
leonlove Creative Commons License 5 napja 0 0 77364

A hátsó ülések teljesen felhajtogatott állapotban meg kéne álljanak,vagy a csomag majd kitámasztja😃?

FOMA Creative Commons License 5 napja 0 0 77363

Köszi, ez nem is tűnik rossznak, Bluetooth-n keresztül lenne az igazi, azon mehetnek a netes rádióm.

 

Van ezzel valakinek tapasztalata?

 

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=83&termek=42885

 

Előzmény: zlota (77360)
zlota Creative Commons License 5 napja 0 0 77362

Nekem ilyen bajom nem volt vele. A leggagyibbat használom.

Jel még soha nem ment el. Este megnézem a "tipusát" de tényleg a legolcsóbb volt.Azért is vettem meg, mert gondoltam kipróbálom. Azóta is azt használom.... persze nem profi dolog, amit a honlapon láttam - amit linkeltem biztosan jobb és megbízhatóbb is. Még bevállalható a 10-15e forint is ha megy azzal a CD váltóval és lehet keresni/válogatni a számok közül.

Előzmény: FOMA (77361)
FOMA Creative Commons License 5 napja 0 0 77361

Transmittert próbáltam már, többfélét is, drágábbat is. Valamiért egyik sem jött be, a legjobban még talán egy ősi GPS transmittere szólt. Valami oknál fogva nagyon gyengén veszi a gyári antennával a fedélzeti rádió a jelet.

 

Tudsz ajánlani esetleg egy bevált típust?

Előzmény: zlota (77359)
zlota Creative Commons License 5 napja 0 0 77360

Esetleg ezek közül vmi.Ahogy látom van CD tár helyére cucc, az elvileg kormányról menne:

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=14&q=suzuki%20swift%20mp3%20r%E1di%F3

Előzmény: zlota (77359)
zlota Creative Commons License 5 napja 0 0 77359

Ez engem is érdekelne!

Hirtelen/vagy addig is:

1500ft ért MP3 fm transzmitter?

Mondjuk az nem kormányról megy, viszont ha elindítod az utazás elején kb Amerikáig mehetsz egy 32GB-os pennel. A többit pl hang meg tudod továbbra is kormányról nyomni. Nem romlik a komfort érzeted, csak ha számot szeretnél váltani.

Előzmény: FOMA (77357)
musztika Creative Commons License 5 napja 0 0 77358

visszavittem a Suzukiba, a szervizvezető szétszedte a bal első féket, kb. egy fél órát babrált vele...

 

mindketten kipróbáltuk, most nem kattog...

 

elmondása szerint valami pálcák, vagy mi a tököm voltak a ludasak a fékbetétnél...

 

nem igazán értettem, amit mond, szerintem csak maszlagolt valamit nekem...

 

viszont új jelenségként ahogy fékezek, a pedál egyre jobban "esik" be finoman...

 

fog egyből a fék, csak szerintem aránytalanul jobban megy be a fékpedál, mint ahogy fékezek...

 

felengedve, majd újra rálépve már bekeményedik, tehát akkor már úgy mozog a pedálútján, ahogy korábban, tehát normálisan...

 

a fékfolyadék tartály tele van, nem lehet, hogy levegős a rendszer???

 

annyira azért nem bontotta meg, figyeltem...

 

mondjuk vasalta rendesen a szétszedés után, még álló helyzetben is többször padlóig taposta...

 

erre mondjuk korábban azt mondták nekem mások, hogy ilyet nem szabad...

 

 

 

 

Előzmény: kacsaXD (77355)
FOMA Creative Commons License 5 napja 0 0 77357

Mivel állandóan nyavalygok az mp3 hiánya miatt hosszabb utakon, ezért az asszony könnyelműen azt ígérte, hogy áldoz rá pár tízezret, csak kussoljak a következő utazás előtt.

 

Aki alakított már át 2005-ös évjáratú CD-s rádiót, mit tud javasolni? Volt már róla szó pár éve, de nem találom a hozzászólások között, hogy milyen típusú fejegységgel lehet kiváltani a régit, úgy hogy lehetőleg megmaradjon a kormányról történő kezelés. Nem kell HI-FI minőség, nálam csak háttérnek kell a zene.

kacsaXD Creative Commons License 6 napja 0 0 77356

Ahogy már írták, tedd rázópadra a futóművet. 

Előzmény: musztika (77354)
kacsaXD Creative Commons License 6 napja 0 0 77355

Valami ABS hiba nem lehet???

Előzmény: musztika (77351)
musztika Creative Commons License 6 napja 0 0 77354

Szia!

 

 

Na most az a poén, hogy hidegen reggel nem csinálja, este melegen viszont iszonyatos volt.

 

Épp vittem volna saját szerelőhöz, majd a Suzukiba.

 

A tisztítást megcsinálta a saját szerelőm, de visszajött a rázás és a kattogás is anno.

 

Azt megfigyeltem, hogy tolatva egyáltalán nem csinálja, csak előremenetben, de ahhoz elég pár métert gurulni. Már mint a kattogást...

 

Tisztítás semmi nem volt a tárcsák felhelyezése előtt!! ( márkaszerviz... )

 

Gumik jók, én tetettem fel azokat. Nincsenek javítva.

 

Futómű jó, legutóbb is rákérdeztem a tárcsacserekor. Remélem nem csak blöff volt. Már a feleségem mondogatta, hogy véletlenül nem a futóműben lehet valami rossz.

 

Viszont az a két csere közt is nézettem, hibátlan minden. Állítólag...

 

Este már felhívtam az előző tulajt is. Állítása szerint nála nem volt semmilyen jelenség.

 

Most van 113000 km az autóban, ez tuti a korábbi vizsgák adatai alapján, első tulajos volt.

 

 

Megnézem a nyerget....

 

Basszus kb. 5 szerelő látta eddig...

Előzmény: kgaboroo (77353)
kgaboroo Creative Commons License 6 napja 0 0 77353

Az új tárcsa és új betét nem kattog akkor sem ha a betét kissebb a féknyereg befogadó méretéhez képest. Fékezéskor olyan erő hat a betéten keresztül a féknyeregre, hogy ott kottyanás nem lehet. Ha előre való fékezés után közvetlenúl tolatsz és fékezel akkor lehet hallani koppanó hangot azért mert a szűkebb betét el tud mozdulni hátrafelé.

 

Ha rázza a kormányt az új tárcsa fékezéskor akkor vagy a tárcsában van ütés vagy a tárcsa illesztőfelülete alatt valami kosz vagy sorja vagy rozsdamaradék van. Elég egyetlen tized vastagságú szennyeződés és a tárcsa ütni fog. A rázás jöhet ezen okból. 

 

A kopogás pedig a féknyereg csúcsó csapjainak és ágyazásának köszönhető. Egy 2006-os Swiftben már eléggé ki lehetnek kopva. Ha ráz a tárcsa fékezéskor akkor bemozgatja a féknyerget is. A féknyereg pegig kopog az úszó ágyazású csapokon.

 

Tekerd ki a kormányt teljesen balra. Ezután nyúlj be és fogd meg a féknyerget, mozgasd meg. Ha érzed, hogy kotyog akkor minden bizonnyal ki van kopva a 2 db csap és annak furata.

 

Ettől függetlenül érdemes lenne a futóművet is rázópadra tenni mert fékezéskor a lengőkar is erősen mozdul hátra, főleg ha a szilentek is szarok.

 

Arra viszont komolyan figyelni kell féktárcsa felszereléskor, hogy az illesztő felület teljesen tisztára legyen drótkefézve és a tárcsát is többször körbe kell forgatni miután felrakod a helyére. Teljesen fel kell feküdnie, nem lehet egy kicsi billenés sem. Ha van akkor meg kell keresni az okát, hogy miért nem fekszik fel egyenletesen. 

 

Fontos, hogy a gumi is hibátlan körkörös futású legyen. Nem lehet pl belül foltozva egy defekt miatt, mert ez fékezéskor ütemesen érezhető az első keréken.

Előzmény: musztika (77351)
bognart Creative Commons License 6 napja 0 0 77352

Köszönöm ! Megpróbálom..

Előzmény: kgaboroo (77348)
musztika Creative Commons License 6 napja 0 0 77351

Hozzáértők segítségét kérném!

 

Márciusban vettünk egy 2006-os 1.3 GS Swift-et egy márkakereskedésben. Azóta szavatosság keretein belül, legutóbb kb. másfél hete már a második új első féktárcsát és betétet kapta. 

 

A poén az, hogy a legutóbbi csere óta megtett kb. 200 km után a bal első fék enyhe fékezésnél ezerszer jobban kattog, mint valaha. Egyszerűen félelmetes, ráadásul a feleségem jár vele. Reggel még kutya baja sem volt!

 

Korábban a kormányt is rázta fékezéskor, ezért cserélték ki 2X is a vásárlás helyén. Kimérték géppel, 16% volt az eltérés a 2 oldal közt legutóbb. A szerviz szerint ezért egyértelműen új fék kellett...

 

De akkor meg mi a fa......m kattog újra?????????

 

Gondolkodom a gép felgyújtásán, majd pedig a márkaszervizén is..........

 

Este beállítottam egy idegen szerelőhöz, akivel csak telón tudtam beszélni. Elmesélve a jelenséget, szerinte az új betét kisebb valamivel, mint a nyeregben lévő hely, ezért enyhe fékezéskor rázza a tárcsa, ez kattog. Hasonlót már más szerelő is mondott az első tárcsacsere után, aki rommá szedte az összes féket, amitől kb. 80%-ig megjavult, de újra előjött a jelenség. Ezután cseréltettem le még egyszer, de minek............

 

Mindezek egy márkaszervizben!!!!!!!!!!!!!!!

czoli4 Creative Commons License 6 napja 0 1 77350

Helló!

 

Az új swift-tel kapcsolatban tudok nyilatkozni: az elsők 2,3bar, a hátsó 2,1bar. De a hátsó a terheléstől is függ, hogy hátul is utaznak-e, ha igen akkor több. A vezető oldali ajtóoszlopon nincs meg a matrica? Azon rajta vannak a guminyomás értékek.

 

Üdv:Zoli

Előzmény: leonlove (77349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!