Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
t.lantos 20 perce Creative Commons License 73359

Megjegyzem, a kerekmeret egy faroksag. A robogorendszamnak latnam ertelmet.

Regi Swiftemen ugye 155/70R13 volt. Ez meglehetosen szar. 185/55R14-el hasznaltam, az naggyon finom. Es jol is nez ki. Foleg 6"-os felnin. Rovid ideig volt rajta 175/60R14 (GTi gyari, tehat azonos kasznirol valo meret) de nem tetszett annyira, mint a 185.

 

Előzmény: Nachtstern (73358)
Nachtstern 45 perce Creative Commons License 73358

Várd ki a végét. Ha a királyotoknak van esze, ez lesz az egyik amit megreformál. Hogy minden járműre csak olyan kerék kerüljön, ami rávaló, meg legyen rendszáma a robogóknak, stb...Milliók hevernek az utcán...ezeknek a dolgoknak meg értelme is lenne...

Előzmény: t.lantos (73352)
laci bácsi 1,5 órája Creative Commons License 73357

 

 

Gondolkodtam a gyári könnyűfém felnin, ki is néztem magamnak egy makulátlan állapotú szettet a netről. Viszont rájöttem hogy autón nem is néz ki annyira jól, ráadásul túl nagy beruházás ahhoz képest hogy egy kicsit másképp néz ki vele az autó, semmi több...

Viszont egy jól beválasztott dísztárcsa az acélfelnire ami filléres tétel nem olyan rossz ötlet.

(A gyári dísztárcsa sem tetszik.) :)

Előzmény: Jonny Sniper (73356)
Jonny Sniper 1,5 órája Creative Commons License 73356

Szia,

 

 

Akkor tehát 5coll. Nekem 4.5 rémlett, de még az öt is elég karcsú. Nézegetek egyébként esetleg gyári 15-ös alufelniket is, de mivel kell gumi is, 100e fölé futna a végösszeg, annyit nem ér.

Lehet maradok a 175-ös szélességnél, az 5 coll-hoz az ideális. Max némi kompromisszummal jár, de a 165-höz képest előrelépés.

 

üdv,

J.S.

Előzmény: kgaboroo (73354)
laci bácsi 2 órája Creative Commons License 73355

Én direkt bekérdeztem a gumis fórumba, az ottani szakszervezet főnöke azt mondta, hogy a gyári acélfelnire a 175/65 R14-es jó választás, a kerülete egyezik azzal amit most használsz, csak egy kicsit szélesebb, stabilabb.

És még többletfogyasztást sem okoz ez a méret az eddigiekhez képest. Én tavasszal veszek egy garnitúra gumit, meglátjuk milyen lesz... :)

Előzmény: Jonny Sniper (73346)
kgaboroo 2 órája Creative Commons License 73354

A Swift gyári 14 colos lemezfelnije 5 colos szélességű. Gyakorlatilag elbírja még a 185/60-as gumit kerekedő futófelület nélkül. Viszont a felni ET45-ös, így meg kell mérni, hogy mennyire fut közel a gumi belső fala a lengéscsillapítóhoz ha szélesebb gumit húzol rá.

 

Előzmény: Jonny Sniper (73353)
Jonny Sniper 2 órája Creative Commons License 73353

Szia,

 

Elvileg nem mehetne át...

Egyébként nem haszrautészszerű méretekről van szó, nyilván vannak határérékek szélességben,amiket nem lehet átlépni, mert mondjuk beleér a dobbetétbe.

Az, hogy a futómű milyen terhelésre lett ervezve, azt hagyjuk. Főleg súly szempontból vannak akkora különbségek gumik és felnik között, hogy felesleges.

De az, hogy a kerékátmérő majdnem miliméterre azonos, az nevezhető bárminek, akár "váltóméretnek" is, de az egy kiinduló pont.

 

Az elmúlt tízensok évben az autóim(10+) kb felén legalább elétrt a méret a gyári könyvben leírttól(nem kirívó módon), de megegyezett az átmérő.

 

 

A hétvégén megnézem a felni szélességét, de 5"-nál kétlem, hogy szélesebb lenne.

Lehet maradok a 175 széles r14-nél.

 

Előzmény: Nachtstern (73350)
t.lantos 3 órája Creative Commons License 73352

Azert ne az osztrak rendszerbol indulj ki.

megjegyzem, hogy ott nem is arultak 14" csumpi spórkerékkel.

A 185/60R15 marhara nem valtomerete a 165/70R14-nek. (ellenben a 185/60R14 igen).

 

 

Előzmény: Nachtstern (73349)
t.lantos 3 órája Creative Commons License 73351

Milyen szeles a felni?

Nem  emlexem.

5"-ra felmegy a 185/60

Nem idealis, nem feszul rajta szepen, de felmegy.

Előzmény: Jonny Sniper (73346)
Nachtstern 3 órája Creative Commons License 73350

Elvileg műszakin sem mehetne át ilyen hasra ütés szerű gumiméretekkel...

Előzmény: Nachtstern (73349)
Nachtstern 3 órája Creative Commons License 73349

Olyan nincs hogy váltóméret, ha nincs benn a forgalmiban, vagy az autó kezelési útmutatójában az adott méret, akkor nem rá való.

Előzmény: Jonny Sniper (73348)
Jonny Sniper 3 órája Creative Commons License 73348

Szia,

 

Az összes megadott méret a gyári váltómérete. A legnagyobb difi is 2km/h 100-nál.

Itt a kérdés az az , hogy nem tudom a szélességét a gyári lemezfelninek és nem tudom, meddig lehet nyújtózkodni.

 

A 165/70 r14 gyakorlatilag életveszély, tudom, így használjuk lassan 100e km óta, csak eddig volt mellette másik, nagyobb, laposabb, erősebb, gyorsabb autó, amin a legvékonyabb kerék is 195/-es volt és a Suzukival max városban gurulgattunk. Amióta többet vezetem és néha kimerészledünk vele autopályára, elkelne egy szélesebb gumi, mert 130 felett leesik az útról.

 

Ezért kérdeztem.

Előzmény: Nachtstern (73347)
Nachtstern 3 órája Creative Commons License 73347

A véleményem, hogy gyári méretű gumiabroncsokat használj, gyári, vagy azzal megeggyezö méretű felniken...

Előzmény: Jonny Sniper (73346)
Jonny Sniper 3 órája Creative Commons License 73346

Sziasztok,

 

Minkét szett az utolsókat rúgta, mind téli, mind nyári.

Első körben a nyárit szeretném cserélni tavasszal.

 

Jelenleg a gyári 14-es lemezfelnin 165/70 r14-es gumi van.

Azt sejtem, hogy a 175/65 r14-es még rámegy, de a stabilitás érdekében akár egy 185/60 r14-en is.

Az r15-re és alufelnire váltást nem erőltetném.

 

Vélemény?

 

Előre is köszi,

J.S.

laci bácsi 17 órája Creative Commons License 73345

A parkolói szint valójában egy hasonlat, amely arra vonatkozik, hogy sem csápos emelő, sem akna nem kell a feladat végrehajtásához. Nem kell aggódni, csak ott szerelek ahol rossz esetben félbehagyhatom a munkát és ez nem a teszkó  parkolója. Viszont jól felszerelt műhely nincs. Szóval be kell vetni rugóösszehúzót, köszönöm a tanácsot.

 

 

Előzmény: nasszer2 (73343)
kiss_atti 20 órája Creative Commons License 73344

na,

 

ma átléptem a 200.000 km-t a 7,5 éves Stifttel. Még marad egy darabig.

nasszer2 20 órája Creative Commons License 73343

Nem árt szettben cserélni.A rugóösszehúzó kelleni fog..

Felejtősek a parkolóban cserélt hasonló megfejtések.

 

Mert ha az a rugó megindul,tud roncsolást. ( Te Magad, Arra bicikliző hólapátolós kislány,Nagymama a szomszédban stb.  egészségére hátrányos hatást okozva)

Mindazonáltal nyilván van aki bevállalja.Én nem tenném.

 

De mindenki csinál amit akar.

 

 

Előzmény: laci bácsi (73342)
laci bácsi 20 órája Creative Commons License 73342

Azt mondták a főszakik hogy viszonylag gatya állapotban vannak a toronyszilentek.

Ezt toronycsapággyal együtt kell/lehet/érdemes cserélni vagy külön is megvalósítható? A Bárdinál árulnak szilentet, csapágyat és szettet is.

A csere parkolói körülmények között sem tűnik nagy kihívásnak. Egyenlőre. :)

A technológiába szükséges bevetni rugóösszehúzót vagy nélküle is végrehajtható a küldetés?

Megköszönném ha valaki megosztaná a tapasztalatait...

 

mozgógázos 1 napja Creative Commons License 73341

Manuális a tükör,,oda sajna nem tudom,,a műanyag ajtókárpitba gondolkodom,,valahol felül...

Előzmény: fodorn (73340)
fodorn 1 napja Creative Commons License 73340

Tükörháromszög műanyag burkolata alá tenném/tettem. 

Előzmény: mozgógázos (73339)
mozgógázos 1 napja Creative Commons License 73339

Üdv!Biztos építetettetek már be szettet a swiftbe,amibe gyárilag nincs,pl GC.Most cserélném a 2005-ben beszerelt Sony CD-s fejet Pioneer MVH-170UI-ra,és ehhez szettet akarok ujjat.Kérdésem az lenne hogy a csipogókat hová tudnám tenni barkácsolás nélkül.A műszerfal tetejére nem ajánlott,/kaka lesz az egész hangzás/,A oszlopba,és fejmagasság alá ajánlják.Na ez a dilemmám.Még annyi hogy iilyen szettnél érdemes-e hátra is tenni ugyanilyeneket.Vagy csak pénzkidobás lenne hangzás szempontjából.

Ez lenne:

http://autohifioutlet.hu/termekek/hangszoro---melysugarzo-autoba/hangszoro-szett-komponens/165-cm-hangszoro-szett-/t:4492/hertz-dsk-165.3

cinyoka 2 napja Creative Commons License 73338

olyat még nem láttam, de volt az Alin, vagy az e-bayon pár dollárért olyan hátsó matrica, hogy a zenére oszlopos LED sor villogott.

no, meg is találtam:

 

Előzmény: kgaboroo (73337)
kgaboroo 2 napja Creative Commons License 73337

Egy felvillanó ledsoros ami a fordulatszámmérővel lenne kapcsolatban, az lenne az igazi.:-)

Előzmény: cinyoka (73336)
cinyoka 2 napja Creative Commons License 73336
Előzmény: kgaboroo (73334)
nasszer2 2 napja Creative Commons License 73335

Zseniális:))))))

Előzmény: kgaboroo (73334)
kgaboroo 2 napja Creative Commons License 73334

Jóóó.....:-)  KÉP

 

 

kgaboroo 2 napja Creative Commons License 73333

A filc kárpit alatt elég nagy a légrés és nem jár a levegő. Ha valaki vizes, havas cipővel többször beszáll akkor a légnedvesség le fog csapódni olyan helyeken mint a doblemez belső fele vagy bármelyik részen ahol kevés a szellőzés. 

 

A Swiftnek amúgy is rossz a menetszél álltali szellőzése, szinte állandóan kell menni a ventillátornak. Ha valahol beverődne a víz az egész másként nézne ki mint a teljes felületen lecsapódott harmatszerű pára.

Előzmény: DMA (73332)
DMA 2 napja Creative Commons License 73332

Vagy az utastér felőli oldalra van kémlelőnyílás a kárpitban? Asszem kezdem érteni. Nekem az igniszben csupasz a bal 1-es doblemez, mert lekopott róla a kárpit, de sosem vizes. Pára ide-oda. 

Szóval nem biztos, hogy kéne ott víznek lenni...

Előzmény: DMA (73331)
DMA 2 napja Creative Commons License 73331

Ezeken a kémlelőnyílásokon nem verődhet be víz? Vagy fedettek valamivel?

Előzmény: zlota (73329)
yoggi 2 napja Creative Commons License 73330

Ezekben a remek időkben simán esős,átázott ruhában ha beszáll, megy 4-5 km-t kiszáll, ez napokig megy és belső keringtetésen van összejön ennyi viz. ráadásul még a 10 éves autón is olyan jól zárnak a tömitések hogy nem párolog el.

 

( Ignissel jártam igy, aki tudja mi van Solt felé az ATEV telep mellett, csak zárttal lehet átmenni, vagy az ember taccsol, el is zártam, ősz, esős idő, azt úgy maradt, jó pár nap, mire rájöttem hogy miért nem fújja le a venti a párát, és minden reggel miért tiszta pára minden belül. Zsalu kinyit és visszaállt a rend. Az igaz hogy nem néztem a doblemezt belül, de gyanitom lett volna ott is lecsapódás )

Előzmény: Rihi11 (73326)