Én csak betétet cseréltem,tárcsát akkor szabályoztat az ember,ha üt,elvetemedett.Bár én akkor inkább cserélném.Eleinte nyikorogni fog,amig a betét összekopik a tárcsával,de utána jó lesz.
Sziasztok! Kis segítséget kérnék. Cseréltem a nyári gumit télire és akkor láttam,hogy a fékbetétek elég kopottak. A fékhatással nincs még probléma meg nyikorogni sem nyikorog viszont vészesen el van kopva a betét! Egyszóval hamarosan cserélnem kell. Néztem a tárcsát is van egy kis válla de nem vészes. A kérdésem az lenne hogy elég ha betétet cserélem vagy szabályoztassam is fel??? No meg nem akarnám a gyári betétet venni! Tudtok valamilyet ajánlani? Ami nem túl gagyi! Köszi
Az üzemanyagellátó rendszer gumi tömítései nem szeretik az alkoholt,hacsak nem eleve ilyenre gyártották.lehet,hogy pár évig is kibirják a gumitömítések,de ha összeugranak,töredeznek,akkor az drága lesz...
Egy tankolásnál a jelenlegi benzinárnál 1300-1800 Ft-ot lehet spórolni. Ha nem léped túl a 60(B)-40(E85) (50-50%)-ot semmiféle baja nem lesz. Hogy kinek éri meg, azt mindenki eldönti saját maga.
Ha utánaolvasol, láthatod hogy pl a Ford gyárt flexifuel autót ami csak és kizárólag motorvezérlő elektronikában tér el a széria benzines modelljeitől.
105-nél kell cserélni, ha jól tudom. Nekem ebben a hónapban lesz ez meg, semmi gondom még a gyertyával.
Alapjárat ingadozást nekem is csinál ősszel, mikor bejön a hideg. Ekkor leveszem szépen a vágott szűrőházat, felteszem a gyárit zajcsökkentő nélkül és onnantól nincs ingadozás. Idén még tuningoltam rajta annyit, hogy egy alu gégecsövet tettem rá, ami a leömlő és a hűtő közül szívja a meleget. Most olyan könnyen melegszik fel reggelente, mint nyáron.
Főleg ha tényleg okozHAT problémát az üzemanyag ellátó rendszerben. Akkor évente valamivel több mint 1 tank üzemanyag megtakarításáért kockáztatod a gépet?
Az biztos, hogy már az Ignisekben is az volt gyárilag, és azóta is ugyanaz az iridiumos kerül mindegyik motorba, típustól, mérettől függetlenül ( dieselek kivéve persze, hehehe ).
majd kitapasztalod. amugy valahol olvastam, hogy sabvany szerint az E85 benzontartalma 15-30% kozott kell hogy legyen (telen tobb benya kell bele), de nalunk inkabb nyaron is kvazi E80 van.
16.6 liter benzinre 15 liter E85? vagy hogy? Én úgy szoktam hogy ha üres a tank akkor beletöltöm először a kívánt mennyiségű E85-t (bemegyek, kinulláztatom, vagy kifizetem) és utána teletöltöm benzinnel.
Itt jegyzem meg az általam látogatott E85 tankolóhelyen 10-15Ft-al drágább a benzin mint a legtöbb E85-t nem árusító benzinkútnál.
Amúgy csak akkor tankolok E85-t ha éppen útba esik az E85 lelőhely, különben nem éri meg ilyen kis tanknál 10km-eket autókázni.
Fele-fele arányban tankolva E85-öt a fogyasztásom felment 6.7-ről 7.4-re.
Azán 60-40%-ban E85-öt tankoltam (E85-volt a több), ekkor már 7.7l-re nőtt a fogyasztás, és többször kigyulladt a check-engine lámpa - hibakód szerint szegény keveréket kapott a motor.
Egy kis számítás 295 Ft-os benzin, és 210 Ft-os E85 árát tekintve:
Benzinnel 1977 Ft/100 km (6.7l fogyasztással számolva)
50%-50% 1868 Ft/100 km (252 Ft átlag üzemanyagár és 7.4l fogyasztás)
40%-60% 1880 Ft/100km (244 Ft átlag üzemanyagár és 7.7l fogyasztás)
Különbség kb. 1Ft/km - 50-50 arányban keverve.
Én havi 1500km megyek, havonta 1500Ft-ot spórolhatok vele.
Akkor szoktam kútra menni, mikor kb 40l tankolhatok.
Nekem és sok másnak újkorától produkálja ezt a hibát. Lehetséges, hogy az összes ilyen hiba gyári hibás gyertyától van?
Nem tudom,nem biztos,hogy csak a gyertya,de azt tudom,hogy sok más autónál is előfordul ilyen jelenség és erre a "szakértők" gyertyacserét és befecskendező tisztító adalékot szoktak ajánlani,meg egy kis erőltetett tempót a pályán....
Kedves arpeen2! Nagy keresgélés közepette találtam rá írásodra és kérlek írd meg nekem, melyik kereskedésben cserélték ki Neked az öveket! Nekem teljesen elromlott a jobb hátsó öv, 3 nap alatt csévéli vissza a cuccot és az általam megkérdezett szakszervizek mindegyike 50ezer pénzért cserélné ki. Szerintük ez nem tartozik a visszahíváshoz. A kocsim már nem garanciális és a legnagyobb baj az, hogy a bal hátsó is kezdi a lassulást, sőt a vezető oldali is... :( Most bontókat nézegetek, mert nem vagyok hajlandó 50+50 ezret leperkálni ezekért a selejtes övekért. A poén az egészben, hogy szinte soha nem ül hátul senki. Segítségedet előre is köszi! Üdv.: Ujfalu
Ma jól meghajtottam a gépet a Mátrában,és utána lényegesen egészségesebben szólt a motor,a mai napon nem is éreztem ezt a fordulatszám csökkenést,míg tegnapelőtt a pesti forgalomban többször is csinálta. Kissé olyan UFO dolog ez azért. Az izzót csak szemre néztem meg,majd holnap kiderítem az igazságot.
Tele tanknál, ahol 14 liter E85 a többi benzin, már többször tankoltam. Semmiféle probléma nincs. Én még az állítólagos többletfogyasztást sem érzékeltem.
Igazad lehet. Teljesen elégedett vagyok, egyébkén hibátlan az autó. Hondáim voltak az utolsó 10 évben, szintén mindegyik új volt. Ezt a hibát egyik sem produkálta. Nyáron is csinálta 1000 km autópály után. Pedig ott kiégett a szmötyi belőle. Hát ez van. Egyébként városban használom rövid távokon...
Szerintem nincs annak a gyertyának semmi baja, hanem valami egyéb okozza ezt. A gyári gyertya irídium, csereperiódusa 105e km a gépkönyv szerint. Azt figyeltem meg, hogy huzamosabb, tötymörgős városi forgalomban csinálja ezt, amikor kihajtom, akkor utána elmúlik. (Régi Swift gyertyacserénél találkoztam hibás NGK gyertyával, a porcelán része mozgott, de nem hinném, hogy a gyári irídium rossz lenne.) Vajon mennyire bonyolult egy gyertyacsere ezen a Swiften? A réginél még a Lada gyertyakulcsával simán tudtam gyertyát cserélni, ezen meg előbb trafót leszedni, meg lehet, nem is jó a gyertyakulcsom mérete.