Nekem is ez volt a problémám, de nálam a balkanyarnál sistergő hangot adott. "A kifolyón csöpögött a víz." Mint kiderült a kondenzvíz meglocsolta a ventilátor motorját. Én csak annyit csináltam, hogy egy 8mm belső átmérőjű slagot odatettem a kifolyóhoz, és belefújtam. Egyből kifolyott vagy 1l víz+ mindenféle "szőrnyűség". Azóta nincs ilyen gondom.
Sziasztok! Keresek, de sehol nem találok Swifthez ösze/szétszerelési könyvet? Van ilyen valahol?
Nekem most azért lenne rá szükségem, mert légkondizás után befolyik az utasoldali lábtérbe a kondenzvíz. A homlokfal alatti kondenzvíz kivezetőből folyik ki a kondenzvíz, de azért még "megujjaztam! (kábelkötö feldugtam neki). Valahol máshol lehet dugulás/részleges dugulás, de nem tudom, hogy hol. Ennek a felderítésére kéne most valami szerelési könyv, hogy hogyan is és erre mennek a csövek, merre kezdjek neki?
Az ajtót nem szedtem le, van egy "kanyar fúróm" amivel sikerült megoldani. A fúrógéphez egy adapter ami 90 fokban elforgatja a fejet. Lehet, hogy levéve az ajtót egyszerűbb, de szerintem a visszarakás nem várt következményekkel járhat.
én tudok egy jót itt a kerületben, oda hordom a vasat...eddig hiba nélkül, megbízhatóan dolgozott. Lehet rá számítani, jól felszerelt műhegy. Gányolásról szó sem lehet.
Köszönöm! Az ajtókárpit leszedése már rutin feladat. :) Magát az ajtót leszerelted a furat elkészítéshez? Máshogy nem nagyon lehet szemből hozzáférni a műanyag átvezetőhöz :(
Sajnos az ajtó átvezetés nem csatlakozó csak egy műanyag amin átmennek a vezetékek. Átvinni a vezetéket egy megfelelő fúróval készített furaton keresztül lehet. Én is beszereltem egy ilyen modult, nagyon kellemes a használata. A gumi harang szenvedős sajnos nincs rá jó megoldás. Ha megvan az átvezető furat akkor egy befűző szalaggal be lehet húzni a vezetéket. Belülről a műszerfal alatt a vezeték megfogható, kicsit kényelmetlen de nem kell bontani semmit a burkoló lapokon kívül. Azokat csak patentok tartják könnyen levehető.
2012-es újabb suzuki swift-ben merre találom a sebesség jeladót? Sajnos nem működik a kilométerórám. A régebbi változatban a váltó környékén volt úgy tudom. Az ujjaknál már az ABS jeléből számolja?
Elméletileg nem csöpöghetne mert ott nincs folyadéktartály vagy ilyesmi. Gyakorlatban elképzelhető, hogy a műanyag dob alá befészkelt valami dög vagy darazsak és esőben vagy kocsimosás után az elázott fészek vagy nagyobb sárlerakódás sokáig csöpög.
A hátravezető ablakmosó cső is csak akkor szivároghat ha nyomás alatt van mikor éppen bekapcsolod a mosást.
Amire inkább tennék fogadást az a kipufogóból csöpögő kondenzvíz. Jobboldalon van szinte a doblemez mellett és a motor felőli végében alul van egy kis lyuk ami arra szolgál, hogy a kondenzvíz kicsöpögjön. Ha rövidebb távokon használod akkor a dob belső hő és hangszigetelő vattaszerű anyaga rendesen megszívja magát vízzel. Ha nem tud felforrósodni a dob akkor kiszáradni sem tud, ezért csöpöghet.
Ha mégsem onnét csöpög akkor érdemes lenne lepattintanod a műanyag doblemezt és alánézni. Elméletileg a víz nem tud megállni alatta, ha mégis akkor valami felszívja és ebből csöpög. Megkóstoltad, hogy egyálltalán víz-e?
Van egy 2009-es GS swiftünk, és a balelső ajtót néha nem zárja sem a távirányító (egyik sem), sem a kulcsnélküli cucc gombja. Néha pedig probléma nélkül bezár mindent.
Van egy 2009-es GLX CD AC Swiftem. Vásároltam egy automata ablakemelő komfortmodult amit szeretnék bekötni. Ajtó zárásra automatán felhúzza az ablakokat.
Ehhez a vezetőoldali ajtóba kellene fix 12V-ot varázsolni. A gond azzal lenne, hogy nem tudom hogy lehet az ajtóátvezető gumin illetve a kasztninál található "csatlakozón" átvinni? Szükséges az ajtó leszerelése? Egyáltalán azon a műanyag csatlakozón át lehetne vinni? A műszerfal megbontása nélkül megoldható?
Eléggé nehezen hozzáférhető az ajtóátvezető belülről...Szét lehet húzni azt a kérdéses fehér csatlakozót? Egyáltalán az egy csatlakozó? A gumiharangot levettem de mire visszaszenvedtem rá vagy 1.5 óra volt úgy hogy az ajtót nem vettem le...
Kicsit magasra áraztad be. Az új gumi ára 12 ezer, használtan jó a fele. A Swift felnik feketék gyárilag és használtan max 5 ezer darabja, de ekkor már karcmentesnek kell lennie.
40-45 ezer talán a szett, akkor lehet nem marad a nyakadon.
Köszi. Hát tényleg felkészült. Aki nekem cserélte nem értette, én mondtam, hogy majd "megtanítom" nyudodjon meg. Neki Ignise van, azt mondta, hogy annál ez nem fordul elő.
A boltos már profin felkészült aksicseréből...minden kocsin az ahhoz illő megoldással szünetmentesen cseréli az akkumulátort...ha lehet, akkor a tulaj előtt..
amióta így cserél aksit, még nem anyázott senki.
én, ha barkács módon is, de párhuzamosan kötöttem egy pótaksival a hálózatot, és gyönyörűen lehet cserélni. A profik szivargyújtón keresztül is tudják táplálni a hálózatot...(asszem)
Köszi. Tudom, hogy csak alapjáratot kell tanitani, csak ezt a párhuzamba kötést nem ismertem. Remélem az új aksi sokáig fog tartani, a rövid utak ellenére is.
Egy másik aksit párhuzamba kötsz az aksisarukra. Ha nincs másik aksid akkor jó 3 db 4.5 voltos elem sorba kötve. A lényeg, hogy az áramkör megmaradjon.
De a Swiftnél az áramkimaradás nem okoz problémát, max az alapjáratot kell tanítani. Komolyabb kocsiknál előfordul, hogy egy helytelen aksilevétel után lehet szervízbe huzatni a kocsit.
Nekem 45Ah-s Bannarem van április óta. Nálam is az volt,hogy átmentem Szegedre,ott még semmi baj nem volt vele. Ez után otthon lementem a tacskóba ahol kb. egy órát voltam. El akartam indítani / illetve először is belejutni/de az már nem ment mert mindent letiltott.Szó szerint még belső világítás sem volt. Pedig semmi nem maradt rajta.Telefon a kollégának,bikázás és pöcre indult. Szóval így tud meghalni egy akksi.
Felelősséggel senki nem fog tippet adni...embere, és pénztárcája válogatja...no meg a sok baráti tanács..
mint írtam, az akkumulátoros tanácsára nem a gyári méretet, teljesítményt tettem bele, hanem Exide Excell EB 500/50Ah, 450 A undítóramú jobbos aksit.. 15ezerért be is szerelte az eldó ( szünetmentesen, tehát nem törlődött semmi)
Kizárt. Több ismerősömnek is van 2005-ös évjáratú, nincs ilyen tapasztalat. A mieink között három hónap a különbség, az egyikben van kb. 163.000 km, a második akksi van benne, a másikban van kb. 40.000, a negyedik akkumulátort fogyasztja éppen, ami nem csoda, tekintve, hogy az autó a kevés kilométere mellett alig-alig modul ki a városból.
Ez a tipushiba csak legenda...nekem is 2005-ös 1.5 GS-em van, de a használattal együttjáró kopásokon, elhasználódásokon kívül a mai napi nincs probléma vele... (a nejemnek is volt egy ilyen, ma is hiba nélkül használják.) A gyári aksi 7 évig bírta gond nélkül, aztán egyik pillanatról a másikra letérdelt...vettem egy Vartát, az alig három évet bírt.. szakember tanácsára vettem egy Exide 50Ah-s, 450 A-es aksit, ami pont jó a gyári helyére...másfél éve teker mint a vilám...észrevehető a nagyobb teljesítmény, megérte a 15 ropit.
A segitsegetek szeretnem kerni. Egy 2006-os gyartmanyu Suzuki Swift Gs tulaja vagyok. Roviden osszefoglalva a tortenetemet: Hosszabb idotartamu vezetes utan nyikorgo hang keletkezett a kormany tekeresenel. Olvastam tobb forumon, hogy a legzsak atvezeto szalag is lehet a ludas, amely a kormany es a burkolat kozott helyezkedik el. Kezeltem a felulet WD40-el, remelve, hogy megszunik a nyikorgas. Az eredmeny annyi lett, hogy azota surlodo hangot hallok innen, akarmikor tekerem a kormanyt. Olyasmi, mint amikor ket muanyag talalkozik es surlodik. Rendkivul zavaro. Talalkozott mar valaki ilyennel es mi lehet a megoldas a gondra? Egyebkent a kormany konnyen forog, szoval valoszinuleg ez a WD40 idezte elo. Minden segitseget orommel fogadok.
Koszonom a figyelmeteket es a segito szandekot elore is!
Ui.: a nyikorgas is fent all, szoval nem ez volt a ludas. Hatom szerelo is azt mondta ne foglalkozzak vele, de szerintem nagyon zavaro a dolog. Egyre elkeseredetebb vagyok miatta.