Pedig próbáltam kiszedni: fúrni, csavarkiszedővel, satuban egy másik satuval a csonkot megfogva és tekerni, sőt próbáltam ráhegeszteni is egy anyát. Gyakorlatilag egész délelőtt próbáltam mindent...
Az elsőkből viszont erölködés nélkül kijött.De ebben a hátsó alu+vas kombóba úgy belediffundált a csavar.... az ALU is ki van hólyagosodva- rohad...
Megcsinálom amit írtál és remélem hosszútávon beválik az újaknál.
A légtelenítő csavar menetét nyugodtan kend meg zsírral, ha van vazelin az még jobb. A fékfolyadék a csavarmenetben szabad levegőn szépen tudja korrodálni a vasat. Ha végeztél a légtelenítéssel akkor a csavar tövéhez is kenj kis zsírt körbe. Így 10 év múlva is ki tudod tekerni és nem szakad bele.
A meghúzási nyomaték legyen csak a szükséges erősségű. Egy kis lyukat zár le kúppal a csavar, nem kell megtépni. Finoman kézzel, egyujjal megtámasztva a kulcsot és kész.
A légtelenítő csavar szerintem azért tört bele, mert összerágót. Valószínűleg erősen is húztam meg anno.Most viszont van kis nyomatékkulcsom- meghúzom azzal.
Az általánosan írt 4-6nm megfelelő érték, vagy tudja valaki a gyár által előírt meghúzási nyomatékot?
Valószínű, hogy mindegyikhez ugyanazt a féktárcsát kapod, így azt kell eldöntened, hogy melyik betéttel válaszd. A legolcsóbb szett fékbetétje is tökéletesen fog....viszont....mindjárt keresek róla képet...itt is van.
60 ezer km után így elvált a ferrodol. A fékhatással semmi gond nem volt. 90 ezer km-nél dobtam ki belőle a gyárilag szerelt betéteket és raktam bele ezeket az olcsó pofákat.
150 ezer km-nél cseréltem ki a tárcsát és akkor vettem ki belőle ezeket a betéteket és az új tárcsához Kashiyama betéteket vettem. A tárcsák történetét mindenki ismeri, nem is ragozom tovább...viszont olyan fékem volt ezzel a párosítással mint addig soha.
Szerintem választ a Ferrodó betétekkel lévő tárcsákat.
Még lenne egy gyors kérdésem - gumi után fék- fékolajat akartam cserélni, hát ennyi év tapasztalta után szégyenlem, de beletört a kis rohadék... szóval most vehetek másik fékmunkahengert.
Sőt ha már levettem a dobot látom ideje lenne cserélni a fékpofát, sőt lassan elől a fékbetét esetleg tárcsát is...
A kérdésem egyszerű: Kb tengernyi féle fajta fékszett van, +fékpofa. Mit vegyek, ha gyárihoz hasonló fékhatást szeretnék? Mit ne vegyek...
Én is azt hittem, hogy egy prémium kategóriás Conti legalább csendesen fut. A tapadással tényleg semmi gond mert fogott rendesen, de az új Swift olyan csendes, hogy minden nesz hallható.
Az ember azt hinné, hogy minél simább egy gumi futófelülete annál csendesebb a gördülési zaj. Aztán egy fenét, a slick a leghangosabb.
Elmentem a gumishoz azzal a címszóval, hogy szélesebbet és peresebbet szeretnék helyette. Lett helyette Hankook Kinergy Eco 195/50/15-ös. Ez fog is, csendes is.
Garanciában cserélték... öröm az ürömben, hogy a szerelési díjat (7300ft) nekem kellett fizetni és ráment az egész délelőttöm is.Ettől függetlenül korrektnek gondolom a hozzáállást és a rendkívül gyors ügyintézést!
Nekem a gyári gumik hét évig bírták, kicsit több, mint százezer kilométert, persze a téli-nyári vegyesen. Egy évben cseréltem le a két gumit, nyárinak vettem Dunlop Sport Bluresponse-ot, télre Barum Polaris 3-at. Azóta van benne 50000 km, a télin alig látszik valami, a csoda Dunloppal meg félek jövő héten a műszakin, hogy nem lesz-e baj, mert nem sokkal van a kopásjelző felett.
Ezt a témát ide is feldobom... max okulásul: Swift 2006.
Kb 1,5-2 éve vettem 4db Continental prémium gumiabroncsot.Első évben felrakták, minden rendben volt, még egy futómű beállításra is beneveztem a kocsit.Mivel gyanús volt, hogy hátul ette a régi gumit.Mivel nem találtak semmit, így elvittem egy másikhoz is, aki szerint nem jól volt beállítva- sőt nem is volt állítva a futómű.Beállította és mondta, hogy a hátsóba (talán jobb) van egy kicsi gond, de annyira nem vészes, hogy foglalkozzam vele- még a gumin sem fog látszani.Első éve ennyi.Télre másik ment fel.Mikor veszem le látom kissé oldalas (külső oldalt kopottak)
Teszem fel az elöbbiekben leírt nyárit, hát az meg nagyon félre van kopva, de mind a 4! Annyira, hogy belül 6,5mm kívűl 3,5- 4mm volt. Kapásból elmentem egy másik helyre, ott futómű:Teljesen rossz az első, a hátsóba még mindig van, de szerinte cseréltessem a hidat.Cseréltettem a hidat, visszavittem futóműhöz, minden rendben.Ütést, patkát stb 100% nem kapott.
Viszont:
Iszonyat rázott a kormány 110 felett. Elszaladtam a gumishoz, centirozta is.Kevés volt benne.... Másnap irány a külföld... odafelé is rázott, de inkább csak 120-130 felett.Hát mondom nem hiszem el, mindent beállítattam centir stb.Hazafelé lassabban jöttem, gondoltam visszaviszem a kocsit.Most értem haza... gondoltam egyet, és levettem a gumit, hogy felrakjam a télit... erre nézem középen tiszta szálszakadás a gumi. Na mondom megvan a hiba... leszedem a másikat az is szálszakadásos.MIND a 4db 1,5 éves prémium gumi középen szálszakadásos!!!
Na ilyenkor mit lehet tenni?MI vagy ki a hibás?Én elvileg szerintem nem, ennél többet mit tehettem volna ???( Négyszer volt futóművesnél és 2szer gumisnál!!!)
Gyártási hiba?A a futóműves hibája?Attól, hogy félrekopott, még nem lehetne a középső vizelevezetőben végighasadva kirepedezve, szálak kiállnak vagy nem?
Persze, ez így van. A visszafolytást arra értettem, hogy valaki így oldotta meg a max sebességet.
A holtjátéknál egy-két mm nem számít pluszba. Mínusz ne legyen. A teljesen függöleges fojtószelep csak max gáznál érvényesül. Ha pár fokkal beljebb van azt normál használatnál úgysem érezni.
Ha jól gondolom nem a visszafojtás a lényeg itt, hanem hogy ne nyújtsd ki a nehéz jobb lábaddal a bowdent, tehát még azelőtt el kell fogynia a pedálútnak, hogy megfeszülne a fojtószelep ház végének feszülve a bowden.
Inkább kikerestem végül a javítási kézikönyvből. Azt írja 0,5-2mm közt legyen, a 3mm már sok.
Megnézem most mennyire állítottam, de az biztos, hogy sokkal nagyobb volt a hézag, szerintem centiméter felett jóval.
Gázbovden beállítása (A/T és M/T modellek esetén) H4RS0B1406004 A gázpedált teljesen lenyomva (1), ellenőrizze a hézagot a fojtószelepkar (2) és a fojtószeleptesten lévő kar ütköző (3) között. Ha a mért érték nem felel meg az előírásnak, állítsa be az előíráshoz a kábelbeállító anyával (4), majd húzza meg a gázbovden biztosítóanyát az előírt nyomatékkal. Meghúzási nyomaték Gázbovden rögzítőanyája (a): 12 N·m (1,2 kgf-m, 9,0 lb-ft) Gázbovden beállítási hézag (teljesen lenyomott pedál esetén) “a”: 0,5 – 2,0 mm (0,02 – 0,07 in.)
Úgy állítsd be a holtjátékot, hogy a gázpedál koppanásig nyomásakor a pillangószelep még ne koppanjon, és kész. A gyári beállítás az enyémen teljesen lenyomott pedálnál a pillangószelep még fordítható volt kb 3 mm-t.
Valószínű, hogy szándékosan lett ezzel a módszerrel " visszafojtva " a motor.
Megnéznétek nekem azt, hogy akinek 2005-2008 közti érintetlen bowdenes gázpedálos swiftje van, hogy mekkora a bowden holtjátéka gyárilag? Nekem iszonyatosan nagy volt, a bowdent le tudtam volna emelni a fojtószelepnél a feszítő karikáról a gázpedál meg hosszú centiméterek után adott valójában gázt. Először azt hittem, hogy hiába a bowdenes technika az emisszió értékek miatt reagál lassan a gázra, aztán rájöttem hogy ez a gond... Nem beszélve arról, hogy így kb. sose volt 100%-ig nyitva a fojtószelep. Mióta beállítottam sokkal egészségesebb érzés vezetni, ráadásul padlónál is lelkesebben szedi a lábát. Mondjuk legalább volt így kb. 75ezer kilométeres bejáratása.
Mivel női tulaj volt az első, felmerült bennem a kérdés, hogy lehetséges hogy a bejáratáshoz így oldották meg, hogy ne tapossa szét a motort az elején?
Az biztos, hogy a kuplugtárcsa anyaga és a nyomólap rugójának minősége nagyban befolyásolja annak élettartamát és fogását. Lehet, hogy a szerelőd kicsit átvert és kaptál bele egy rettenet utángyártottat és kifizetted a japánt.
Ha sokszor érzed a szagát akkor valóban csúszhat. Aztán, hogy a tárcsa szar vagy a nyomólap az kiderül ha szét lesz szedve.
Én a kuplunggal elvagyok átkozva ha azt nézzük mert meg lett véve a kocsi egy nőtől és már akkor tudtam hogy kuplungos mert iszonyat felül fogott, akkor ki húztam vele vagy két évig akkor lett pesten belerakva a jelenlegi kuplung.... Én akkor a szerelőnek mondtam, hogy majd megveszem bele a gyárit és mondta hogy nem kell mert majd ő rendezi...
Nah hogy milyen kuplung lett beletéve az jó kérdés valamilyen japán gyártmányú. Egy idő után már fura is volt, mivel a kuplung visított mikor egyesben indultam el vele. Meg sokszor érződött a kuplung szaga. Örültem neki mint majom a farkának mert úgy éreztem hogy rosszabb helyzetbe kerültem mint voltam. Egy egyszerű kis bukkanónál alig akart sokszor megindulni.
Meg ez az egyből kettőbe való váltás "meleg" kuplunggal történt és sose fordult még elő ilyen megcsúszás akár hideg volt a kuplung akár meleg. Továbbá volt amikor tiltásig is húzattam szépen átvette régebben a fokozatot.
Meg ezt a kézifékes módszert ismerem és nem nagyon merek ilyennel kisérletezni a jelenlegi kuplungommal mert mindig érződött elég jól a kuplung kellemes illata amikor rápróbáltam.
Családban is volt ugyanolyan suzuki mint az enyém és annak még 170 ezer km-nél is jobb volt a gyári kuplungja mint a jelenlegi második kuplungja, pedig azt is én vezettem nagy részt.
Szóval mint minden kocsinak van valami rigolyája ennek is :) Annak az ABS-vel voltak problémák néha hamarabb lépett működésbe a kelleténél.
Egyes-kettesben nagyobb fordulatnál rádobott kuplung az esetek többségében csúszik is, ezért nem kell feltétlenül mindjárt hibára gondolni, főleg ha ez teljesen hideg kuplungnál történik.
Húzd be a kéziféket, tedd 5.-be a váltót és próbálj elindulni 3-4 ezer közti fordulaton. Engedd rá teljesen a kuplungot és ha lefullad az autó akkor még jó az a kuplung. Ha teljesen ráengedett állapotban fel tudod pörgetni a motort akkor valószínű, hogy csúszik.
Az, hogy melyik típusú szett a jó csak a tapasztalat tudja megmondani. De pl az én volt 10 éves Swiftemben nem kellett még kuplungot cserélni pedig elég nagy lábam van és a gyorsulását is sokszor gyakoroltam.
Csak 50.-ig kettőben? Hú az a kuplung nagyon döglött!! Főleg ahogy írod,hogy 90% pályázol vele! Ott lehet más is pl. a kuplung munkahenger esetleg nem megy vissza alaphelyzetbe teljesen. Ha belegondolsz abba hogy pályán lehet hogy legurulsz 100-200-300 km-t úgy hogy a pedálhoz hozzá sem érsz.Mennyi lett volna az élete városban? 5000km? Talán jó esetben
Ma jól jártam a Swift-el.... 1esben elindultam erőteljesen kettőben lepadlóztam és felengedett kuplungnál kiforgott tiltásig a motor kb. 50-es tempónál. Meg is emeltem képzeletben a kalapom annál a szerelőnél aki cserélte a kuplungot kb. 50 ezer km-el ezelőtt :D
Kiváncsi leszek milyen kuplung lett akkor beletéve mert azért 90%ban autópályán használt kuplung akárhogy vált az ember nem szabad így elkopnia.... Főleg nem nálam...
Most egy Valeo kuplung lesz beletéve biztosan, de ti szerintetek milyen lenne jó bele?
A gyári szenzor 433 Mhz-en dolgozik. Az Aiexnél EZEN az oldalon vannak a Suzuki TPMS szelepek. EZ a szelep 433-as univerzális. A frekvenciát valószínű, hogy lehet hangolni mert más frekis szelepeket is be lehet rakni a Swiftbe.
De pár év múlva már jóval olcsóbbak lesznek ezek a szarok. Még csak 2015-től kötelező.
Az enyémből kivettem mert komplett kereket cserélek téli-nyári viszonylatban és nem tudtam eldönteni, hogy melyikben legyen fixen. Mert átszerelgetni biztos nem fogom. Viszont mire műszakira kell vinnem addigra az elem is lemerül bennük.