Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zlota Creative Commons License 2016.05.28 0 0 76100

Amúgy meg nem tudom mondani hány régi Skodából szedtem már ki 10-ed ennyi erőfeszítéssel a beletört csavarokat....

Előzmény: zlota (76099)
zlota Creative Commons License 2016.05.28 0 0 76099

Köszi!

Igy teszek!

Amúgy cserélnem kellet mind 2  hátsó munkahengert.

Pedig próbáltam kiszedni: fúrni, csavarkiszedővel, satuban egy másik satuval a csonkot megfogva és tekerni, sőt próbáltam ráhegeszteni is egy anyát. Gyakorlatilag egész délelőtt próbáltam mindent...

Az elsőkből viszont erölködés nélkül kijött.De ebben a hátsó alu+vas kombóba úgy belediffundált a csavar.... az ALU is ki van hólyagosodva- rohad...

 

Megcsinálom amit írtál és remélem hosszútávon beválik az újaknál.

Előzmény: kgaboroo (76098)
kgaboroo Creative Commons License 2016.05.28 0 1 76098

A légtelenítő csavar menetét nyugodtan kend meg zsírral, ha van vazelin az még jobb. A fékfolyadék a csavarmenetben szabad levegőn szépen tudja korrodálni a vasat. Ha végeztél a légtelenítéssel akkor a csavar tövéhez is kenj kis zsírt körbe. Így 10 év múlva is ki tudod tekerni és nem szakad bele.

A meghúzási nyomaték legyen csak a szükséges erősségű. Egy kis lyukat zár le kúppal a csavar, nem kell megtépni. Finoman kézzel, egyujjal megtámasztva a kulcsot és kész.

Előzmény: zlota (76097)
zlota Creative Commons License 2016.05.28 0 0 76097

Fú, ez durván néz ki!

 

Megrendelem a ferrodó-t...

 

A légtelenítő csavar szerintem azért tört bele, mert összerágót. Valószínűleg erősen is húztam meg anno.Most viszont van kis nyomatékkulcsom- meghúzom azzal.

Az általánosan írt 4-6nm megfelelő érték, vagy tudja valaki a gyár által előírt meghúzási nyomatékot?

Előzmény: kgaboroo (76096)
kgaboroo Creative Commons License 2016.05.27 0 1 76096

Valószínű, hogy mindegyikhez ugyanazt a féktárcsát kapod, így azt kell eldöntened, hogy melyik betéttel válaszd. A legolcsóbb szett fékbetétje is tökéletesen fog....viszont....mindjárt keresek róla képet...itt is van.

 

 

 

60 ezer km után így elvált a ferrodol. A fékhatással semmi gond nem volt. 90 ezer km-nél dobtam ki belőle a gyárilag szerelt betéteket és raktam bele ezeket az olcsó pofákat.

150 ezer km-nél cseréltem ki a tárcsát és akkor vettem ki belőle ezeket a betéteket és az új tárcsához Kashiyama betéteket vettem. A tárcsák történetét mindenki ismeri, nem is ragozom tovább...viszont olyan fékem volt ezzel a párosítással mint addig soha. 

 

Szerintem választ a Ferrodó betétekkel lévő tárcsákat.

Előzmény: zlota (76094)
Oceansss Creative Commons License 2016.05.27 0 0 76095

Van itt a fórumban nyíregyházi? Van tuti tippetek autószerelőre, aki jól ért a Suzukikhoz? Kösz.

zlota Creative Commons License 2016.05.27 0 0 76094

Még lenne egy gyors kérdésem - gumi után fék- fékolajat akartam cserélni, hát ennyi év tapasztalta után szégyenlem, de beletört a kis rohadék... szóval most vehetek másik fékmunkahengert.

Sőt ha már levettem a dobot látom ideje lenne cserélni a fékpofát, sőt lassan elől a fékbetét esetleg tárcsát is...

A kérdésem egyszerű: Kb tengernyi féle fajta fékszett van, +fékpofa. Mit vegyek, ha gyárihoz hasonló fékhatást szeretnék? Mit ne vegyek...

 

 

itt pl van 4 szett:

 

http://bolthely.hu/suzukialkatreszek/fokat/56e462fbax1bx_Suzuki_Swift_2005-

 

 

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.27 0 0 76093

Én is azt hittem, hogy egy prémium kategóriás Conti legalább csendesen fut. A tapadással tényleg semmi gond mert fogott rendesen, de az új Swift olyan csendes, hogy minden nesz hallható.

Az ember azt hinné, hogy minél simább egy gumi futófelülete annál csendesebb a gördülési zaj. Aztán egy fenét, a slick a leghangosabb.

 

Elmentem a gumishoz azzal a címszóval, hogy szélesebbet és peresebbet szeretnék helyette. Lett helyette Hankook Kinergy Eco 195/50/15-ös. Ez fog is, csendes is.

Előzmény: t.lantos (76091)
zlota Creative Commons License 2016.05.27 0 0 76092

Szerencsém volt!

Garanciában cserélték... öröm az ürömben, hogy a szerelési díjat (7300ft) nekem kellett fizetni és ráment az egész délelőttöm is.Ettől függetlenül korrektnek gondolom a hozzáállást és a rendkívül gyors ügyintézést!

Előzmény: kgaboroo (76089)
t.lantos Creative Commons License 2016.05.27 0 0 76091

Ezert jo ezek szerint, hogy suket vagyok :)

Az off-ra penzert vettem PC2-t, semmi bajom vele. Mondjuk lassan csereerett, ugyhogy nem sokaig hasznalom mar.

Előzmény: kgaboroo (76089)
sinkapeter Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76090

Nekem a gyári gumik hét évig bírták, kicsit több, mint százezer kilométert, persze a téli-nyári vegyesen. Egy évben cseréltem le a két gumit, nyárinak vettem Dunlop Sport Bluresponse-ot, télre Barum Polaris 3-at. Azóta van benne 50000 km, a télin alig látszik valami, a csoda Dunloppal meg félek jövő héten a műszakin, hogy nem lesz-e baj, mert nem sokkal van a kopásjelző felett.

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76089

Ez egyértelműen látszik, hogy gumihiba. Kifogtál egy selejtes szériát. A gumira is van garancia de már túllépted az időszakot.

 

Az új Swiftemet is Contival adták ki, de nekem nem tetszett, hangos volt és vékony. Még újan becseréltem Hankookra.

Előzmény: zlota (76087)
zlota Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76088

Előzmény: zlota (76087)
zlota Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76087

Ezt a témát ide is feldobom... max okulásul: Swift 2006.

 

Kb 1,5-2 éve vettem 4db Continental prémium gumiabroncsot.Első évben felrakták, minden rendben volt, még egy futómű beállításra is beneveztem a kocsit.Mivel gyanús volt, hogy hátul ette a régi gumit.Mivel nem találtak semmit, így elvittem egy másikhoz is, aki szerint nem jól volt beállítva- sőt nem is volt állítva a futómű.Beállította és mondta, hogy a hátsóba (talán jobb) van egy kicsi gond, de annyira nem vészes, hogy foglalkozzam vele- még a gumin sem fog látszani.Első éve ennyi.Télre másik ment fel.Mikor veszem le látom kissé oldalas (külső oldalt kopottak)

Teszem fel az elöbbiekben leírt nyárit, hát az meg nagyon félre van kopva, de mind a 4! Annyira, hogy belül 6,5mm kívűl 3,5- 4mm volt. Kapásból elmentem egy másik helyre, ott futómű:Teljesen rossz az első, a hátsóba még mindig van, de szerinte cseréltessem a hidat.Cseréltettem  a hidat, visszavittem futóműhöz, minden rendben.Ütést, patkát stb 100% nem kapott.

Viszont:

Iszonyat rázott a kormány 110 felett. Elszaladtam a gumishoz, centirozta is.Kevés volt benne....  Másnap irány a külföld... odafelé is rázott, de inkább csak 120-130 felett.Hát mondom nem hiszem el, mindent beállítattam centir stb.Hazafelé lassabban jöttem, gondoltam visszaviszem a kocsit.Most értem haza... gondoltam egyet, és levettem a gumit, hogy felrakjam a télit... erre nézem középen tiszta szálszakadás a gumi. Na mondom megvan a hiba... leszedem a másikat az is szálszakadásos.MIND a 4db 1,5 éves prémium gumi középen szálszakadásos!!!

 

Na ilyenkor mit lehet tenni?MI vagy ki a hibás?Én elvileg szerintem nem, ennél többet mit tehettem volna ???( Négyszer volt futóművesnél és 2szer gumisnál!!!)

Gyártási hiba?A a futóműves hibája?Attól, hogy félrekopott, még nem lehetne a középső vizelevezetőben végighasadva kirepedezve, szálak kiállnak vagy nem?

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76086

Persze, ez így van. A visszafolytást arra értettem, hogy valaki így oldotta meg a max sebességet. 

A holtjátéknál egy-két mm nem számít pluszba. Mínusz ne legyen. A teljesen függöleges fojtószelep csak max gáznál érvényesül. Ha pár fokkal beljebb van azt normál használatnál úgysem érezni.

Előzmény: chunter (76085)
chunter Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76085

Ha jól gondolom nem a visszafojtás a lényeg itt, hanem hogy ne nyújtsd ki a nehéz jobb lábaddal a bowdent, tehát még azelőtt el kell fogynia a pedálútnak, hogy megfeszülne a fojtószelep ház végének feszülve a bowden. 

Előzmény: kgaboroo (76083)
chunter Creative Commons License 2016.05.26 0 0 76084

Inkább kikerestem végül a javítási kézikönyvből. Azt írja 0,5-2mm közt legyen, a 3mm már sok. 

Megnézem most mennyire állítottam, de az biztos, hogy sokkal nagyobb volt a hézag, szerintem centiméter felett jóval. 

 

 

Gázbovden beállítása (A/T és M/T modellek
esetén)
H4RS0B1406004
A gázpedált teljesen lenyomva (1), ellenőrizze a hézagot
a fojtószelepkar (2) és a fojtószeleptesten lévő kar
ütköző (3) között.
Ha a mért érték nem felel meg az előírásnak, állítsa be
az előíráshoz a kábelbeállító anyával (4), majd húzza
meg a gázbovden biztosítóanyát az előírt nyomatékkal.
Meghúzási nyomaték
Gázbovden rögzítőanyája (a): 12 N·m (1,2 kgf-m, 9,0
lb-ft)
Gázbovden beállítási hézag (teljesen lenyomott
pedál esetén)
“a”: 0,5 – 2,0 mm (0,02 – 0,07 in.)

Előzmény: kgaboroo (76083)
kgaboroo Creative Commons License 2016.05.25 0 0 76083

Úgy állítsd be a holtjátékot, hogy a gázpedál koppanásig nyomásakor a pillangószelep még ne koppanjon, és kész. A gyári beállítás az enyémen teljesen lenyomott pedálnál a pillangószelep még fordítható volt kb 3 mm-t.

 

Valószínű, hogy szándékosan lett ezzel a módszerrel  " visszafojtva " a motor.

Előzmény: chunter (76081)
vektor1993 Creative Commons License 2016.05.25 0 0 76082

Biztos hogy bóvli lehet mert anno a gyárinál nem éreztem a szagát hiába volt elkopva...

Előzmény: kgaboroo (76080)
chunter Creative Commons License 2016.05.25 0 0 76081

Megnéznétek nekem azt, hogy akinek 2005-2008 közti érintetlen bowdenes gázpedálos swiftje van, hogy mekkora a bowden holtjátéka gyárilag? Nekem iszonyatosan nagy volt, a bowdent le tudtam volna emelni a fojtószelepnél a feszítő karikáról a gázpedál meg hosszú centiméterek után adott valójában gázt. Először azt hittem, hogy hiába a bowdenes technika az emisszió értékek miatt reagál lassan a gázra, aztán rájöttem hogy ez a gond... Nem beszélve arról, hogy így kb. sose volt 100%-ig nyitva a fojtószelep. Mióta beállítottam sokkal egészségesebb érzés vezetni, ráadásul padlónál is lelkesebben szedi a lábát. Mondjuk legalább volt így kb. 75ezer kilométeres bejáratása.

Mivel női tulaj volt az első, felmerült bennem a kérdés, hogy lehetséges hogy a bejáratáshoz így oldották meg, hogy ne tapossa szét a motort az elején? 

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.24 0 0 76080

Az biztos, hogy a kuplugtárcsa anyaga és a nyomólap rugójának minősége nagyban befolyásolja annak élettartamát és fogását. Lehet, hogy a szerelőd kicsit átvert és kaptál bele egy rettenet utángyártottat és kifizetted a japánt.

 

Ha sokszor érzed a szagát akkor valóban csúszhat. Aztán, hogy a tárcsa szar vagy a nyomólap az kiderül ha szét lesz szedve.

Előzmény: vektor1993 (76079)
vektor1993 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 76079

Én a kuplunggal elvagyok átkozva ha azt nézzük mert meg lett véve a kocsi egy nőtől és már akkor tudtam hogy kuplungos mert iszonyat felül fogott, akkor ki húztam vele vagy két évig akkor lett pesten belerakva a jelenlegi kuplung.... Én akkor a szerelőnek mondtam, hogy majd megveszem bele a gyárit és mondta hogy nem kell mert majd ő rendezi...

 

Nah hogy milyen kuplung lett beletéve az jó kérdés valamilyen japán gyártmányú. Egy idő után már fura is volt, mivel a kuplung visított mikor egyesben indultam el vele. Meg sokszor érződött a kuplung szaga. Örültem neki mint majom a farkának mert úgy éreztem hogy rosszabb helyzetbe kerültem mint voltam. Egy egyszerű kis bukkanónál alig akart sokszor megindulni.

 

Meg ez az egyből kettőbe való váltás "meleg" kuplunggal történt és sose fordult még elő ilyen megcsúszás akár hideg volt a kuplung akár meleg. Továbbá volt amikor tiltásig is húzattam szépen átvette régebben a fokozatot.

 

Meg ezt a kézifékes módszert ismerem és nem nagyon merek ilyennel kisérletezni a jelenlegi kuplungommal mert mindig érződött elég jól a kuplung kellemes illata amikor rápróbáltam.

 

Családban is volt ugyanolyan suzuki mint az enyém és annak még 170 ezer km-nél is jobb volt a gyári kuplungja mint a jelenlegi második kuplungja, pedig azt is én vezettem nagy részt.

Szóval mint minden kocsinak van valami rigolyája ennek is :) Annak az ABS-vel voltak problémák néha hamarabb lépett működésbe a kelleténél.

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.24 0 0 76078

Egyes-kettesben nagyobb fordulatnál rádobott kuplung az esetek többségében csúszik is, ezért nem kell feltétlenül mindjárt hibára gondolni, főleg ha ez teljesen hideg kuplungnál történik.

 

Húzd be a kéziféket, tedd 5.-be a váltót és próbálj elindulni 3-4 ezer közti fordulaton. Engedd rá teljesen a kuplungot és ha lefullad az autó akkor még jó az a kuplung. Ha teljesen ráengedett állapotban fel tudod pörgetni a motort akkor valószínű, hogy csúszik.

 

Az, hogy melyik típusú szett a jó csak a tapasztalat tudja megmondani. De pl az én volt 10 éves Swiftemben nem kellett még kuplungot cserélni pedig elég nagy lábam van és a gyorsulását is sokszor gyakoroltam.

Előzmény: vektor1993 (76076)
volt alotos Creative Commons License 2016.05.24 0 0 76077

Csak 50.-ig  kettőben? Hú az a kuplung nagyon döglött!! Főleg ahogy írod,hogy 90% pályázol vele! Ott lehet más is pl. a kuplung munkahenger esetleg nem megy vissza alaphelyzetbe teljesen. Ha belegondolsz abba hogy pályán lehet hogy legurulsz 100-200-300 km-t úgy hogy a pedálhoz hozzá sem érsz.Mennyi lett volna az élete városban? 5000km? Talán jó esetben

Előzmény: vektor1993 (76076)
vektor1993 Creative Commons License 2016.05.24 0 0 76076

Ma jól jártam a Swift-el.... 1esben elindultam erőteljesen kettőben lepadlóztam és felengedett kuplungnál kiforgott tiltásig a motor kb. 50-es tempónál. Meg is emeltem képzeletben a kalapom annál a szerelőnél aki cserélte a kuplungot kb. 50 ezer km-el ezelőtt :D

Kiváncsi leszek milyen kuplung lett akkor beletéve mert azért 90%ban autópályán használt kuplung akárhogy vált az ember nem szabad így elkopnia.... Főleg nem nálam...

 

Most egy Valeo kuplung lesz beletéve biztosan, de ti szerintetek milyen lenne jó bele?

kgaboroo Creative Commons License 2016.05.23 0 0 76075

A visszajelző világít.:-) Ezzel jelzi, hogy műxik.:-) 

A másik topikot most nyitottam ezért nincs még hozzászólás. Írj oda és megindul.:-)

Előzmény: tankos-Ati (76074)
tankos-Ati Creative Commons License 2016.05.23 0 0 76074

Köszönöm a válaszod!

Most már én is két garnitúra TPMS szenzorral ellátott felnivel rendelkezem!:)

Azt írtad, hogy a a tiedben nincs! Mit csináltál a visszajelzővel???

A "másik" topicra is rátaláltam már ezelőtt, csak nem túl aktív!

Előzmény: kgaboroo (76071)
kgaboroo Creative Commons License 2016.05.22 0 0 76073

Érdekes mert a durrdefekt nem jellemző a Tubelles vagyis a tömlő nélküli gumiabroncsokra. Ezért is fejlesztették ki.

Csavar azért legyen nálad mert tényleg jó szolgálatot tehet.

Előzmény: Törölt nick (76072)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.22 0 0 76072

Én még eresztős defektet nem kaptam csak durrdefektet 2x, szóval a pótkerékben jobban bízom mint a facsavarban :D

Előzmény: kgaboroo (76064)
kgaboroo Creative Commons License 2016.05.22 0 0 76071

A gyári szenzor 433 Mhz-en dolgozik. Az Aiexnél  EZEN  az oldalon vannak a Suzuki TPMS szelepek.  EZ  a szelep 433-as univerzális. A frekvenciát valószínű, hogy lehet hangolni mert más frekis szelepeket is be lehet rakni a Swiftbe.

De pár év múlva már jóval olcsóbbak lesznek ezek a szarok. Még csak 2015-től kötelező.

 

Az enyémből kivettem mert komplett kereket cserélek téli-nyári viszonylatban és nem tudtam eldönteni, hogy melyikben legyen fixen. Mert átszerelgetni biztos nem fogom. Viszont mire műszakira kell vinnem addigra az elem is lemerül bennük.

Majd akkor veszek bele újakat.

 

Van már topik a 2010 utáni Swifteknek is. Link

Előzmény: tankos-Ati (76070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!