Le kell ellenőrizned a hátsó fékdobok szabályosságát is. Megemeled a kocsit és a kéziféket csak annyira húzod be, hogy a pofák csak érintsék a dobot. Ezután megforgatod kézzel és ha azt érzed, hogy hol fog hol nem fog akkor a dobban van némi ütés.
Ez kihat az első fékre is mert a szabálytalan futású fékdob mozgatja a pofákat és ez lökdösi a fékfolyadékot.
Szal ....ki kell szűrni a lehetséges hibákat. Ok nélkül nem ráz a fék. Egy defektes gumi amit beülről ragasztottak meg egy gombával már tud kicsi pulzálást mutatni fékezéskor. Egy szálszakadásos gumi szintén tud fékezéskor rázni.
Egy hozzáértő szerelőnek kéne menni a kocsiddal akkor amikor produkálja a tüneteket.
Nos voltam a Barta nál cseréltetni kuplungot. Reggel 8 ra mentem, délután 2 re készen volt. Végig a helyszínen voltam, láttam mit csinált a szerelő (lők). Mivel én is gépész beállítottsággal vagyok, maximálisan meg voltam elégedve. Összesen 50 ből megállt az egész. Csak lestem,hogy az akku visszarakásánál a kompi beállt a normális üzemmódra, és nincsen hiba kódom. Nem reklámnak írom,de max meg vagyok elégedve.
Csak kezdődő nyelestengely csapágyhang. Pár másodperc után elmúlik mikor olajat kap. Sokáig el tudsz vele menni még. Ha állandósul akkor lehet csapágycserén gondolkodni. A váltóolajat azért cseréltesd le frissre, attól is csendesebb lesz.
Üdv ! A következő kérdéssel fordulok hozzátok : A kuplungpedál felengedése után surlodó, enyhén köszörülő hang hallatszik(reggeli induláskor hidegben erősebben ).Állítható valami rajta ,vagy javíttatnom kell szervízben? Ha pedig hozzá kell nyúlni komolyabban,akkor mit érdemes rajta még kicserélni,és kb mennyibe kerülhet ?
na most nem más faszával akarjuk verni a csalánt de első körbe normáliss szervízbe vidd a kocsit....Hamár egy egyszeru drtótkefével csiszatol a tárcsa felfekvő részén már jó.A csak úgy feltesszük hisz új tárcsa hozzáálás az már gond lehet..
És a szorulás oka lehet még gumifékcső is..Pl a fékfolyadék kimarja belülről,és mint egy ilyen "lebeny" lobog bent és egyirányú szelepként működik. Mh felé megy a folyadék vissza meg nem.
Ez egy escort volt senki se akart hinni a kollégának(én se) de igaza lett.
Szomszédom 93'as 100-as fAbUDI - án is csak az 5 kerékcsavar rögzíti a tárcsát...Egyszer segítettem neki téli kereket átrakni..Nagy öröm volt főleg,hogy minden úgy össze volt rohadva ,mint a szar.
Az előre hátra tilitoli meglazított kerékcsavarok után meg össze vissza elmozdult a tárcsa.
Elbaszott egy nagy szemét az egész.(ember is megtért másik német kocsira)
De nem befolyásolja a rázást a keréktárcsát külön rögzítő csavar hiánya
Én úgy tudom hogy az 50-60 as éveknél jött be ez a rörgzítőcsavar jellemzően az egykörös dob fékeknél.Ha már a kerék megelőz a warszavában ülve a dob a helyén maradjon,és ne szálljon el az egész fékhatás.Így jött be a kétkörös fékrendszer is.
Csináld a következőt. Menj az autóval úgy, hogy nem fékezel pár km-t valmi elhagyottabb úton. A megálláshoz használd a motor és kéziféket. Ezután érintsd meg az első tárcsákat. Ha valamelyik meleg vagy tűzforró akkor minden bizonnyal szorulnak a betétek.
A szorulás oka lehet beállt fékdugattyú vagy abs kocka probléma. Mikori az autód? Lengőkar kompletten volt már cserélve?
Amikor kicserélték, akkor egy ideig nem volt probléma vele. Pár hónap után jelentkezett az ütés újra. A téliguminál is ugyanúgy csinálja. Tegnap mutatták, hogy a tárcsán égés nyomok vannak de nem értem, hogy miért.
Nem kell feltétlenül tárcsahibára gyanakodni ha fékezéskor beráz. Gumihiba is okoz pont ilyen tüneteket. A téligumival is produkálja a rázást?
A hátsófék rázása is kivetül a kormányra, ezért ezt is számításba kell venni. A féktárcsák cseréje után közvetlenül is érezhető volt a hiba?
A sűlyesztett fejű rögzítőcsavarok elhagyása nincs hatással a tárcsára. Vannak tárcsák amiken nincs külön felfogatás, csak a kerékcsavarok.
Arra kell figyelni, hogy ne szoruljon semmi kosz vagy rozsdareve a tárcsa és az agy közé. Ha ez megtörténik akkor a tárcsa ütni fog. Ezért alaposan le kell tisztitani a régi tárcsa berohadási nyomait mielőtt felillesztik az új tárcsát.
Történetem ez év nyarára nyúlik vissza, amikor is észrevettem, hogy nagyobb sebességnél (70km/h felett) fékezéskor a kocsi eleje erősen rázkódik. Bevittem augusztus elején a szervizbe (Suzuki M6 Érd), ott azt mondták, hogy a féktárcsa eldeformálódott feltehetőleg egy erős fékezés vagy vízbehajtás következtében. Az orvoslás az, hogy ki kell cserélni a féktárcsát de a betétet nem kell, mert az még jó.
Mondtam, hogy ok. Kérem a szerelést. Végig ott álltam a kocsi mellett és figyeltem, hogy mi történik vele. Láttam, hogy gyári féktárcsát raknak bele (Suzuki Genuine Parts). Látszólag minden szép és jó volt. Két dolog nem tetszett. A féktárcsát a 2006-os swift esetében két süllyesztett fejű metrikus csavarral kell rögzíteni. Mivel levételkor a szerelő igen csak elnyalt egy két fejet ezért az volt a legegyszerűbb megoldás, hogy csak egy csavarral rögzíti a féktárcsákat. Rá is kérdeztem, hogy ez így rendben van-e? Mire azt felelte, hogy a tárcsát valójában a kerékanyák rögzítik és a süllyesztett fejű csavarok csak addig kellenek, amíg nem szereli vissza a kerekeket. – Elhittem neki de úgy érzem hiba volt. A másik ami nem tetszett, hogy az új tárcsák kicsit szorultak forgatáskor, arra pedig azt mondta, hogy az majd be fog kopni. – Nem kellett volna ezt sem elhinnem de hát annyira nem értek hozzá.
Most jön a lényeg. Azóta 3hónap telt el és kb. 8000km-t mentem el az autóval és a hibajelenséget ugyanígy tapasztaltam. Ugyanúgy ráz nagyobb sebességről való fékezéskor mint korábban. Most cseréltem téli gumit és azt tapasztaltam a jobb első keréknél, hogy az az egy darab süllyesztett fejű csavar meglazult de nem tudtam meghúzni (feltehetőleg annyi a menetnek). Rögtön telefonáltam a szervizbe és időpontot kértem, hogy vizsgálják meg az autót. Szintén ott voltam a kocsi mellet. A szerelő azt mondta, hogy oda a féktárcsa, látszik, hogy megégett. Mondtam, hogy nem frankó, azért 3havonta féktárcsát cserélni igen csak luxus és a korábban 50-60000km-t mentem el egy komplett fékgarnitúrával. Mondta, hogy hívja a főnököt és lehet, hogy kicserélik garanciába. Jött is a főnök, aki közölte, hogy megégett a tárcsa feltehetőleg erős fékezés, vízbehajtás vagy a láb pihentetése a pedálon okozta. – Ha-ha-ha. Lassan 20 éve vezetek és a korábbi autóimmal is 50-60000km-t mentem el egy fék garnitúrával. Nem tudtam velük mit kezdeni, sajnos nem voltam a helyzet magaslatán, én mondtam az én igazamat ők meg a sajátjukat. Marad a tehetetlen düh, hogy még engem próbálnak meg hülyének nézni. De ugyanakkor nem akarom ezt benyelni nekik ez így igen sokba kerül. Kihez tudnék ezzel a problémával fordulni. Felháborítónak tartom, hogy normális szavakkal semmit nem lehet elintézni és az embert nézik teljesen hülyének. Másnál is volt ilyen probléma? Igaza volt a szerelőnek? Tényleg elég csak egy csavarral rögzíteni a tárcsákat? Ha kicsi súrlódás van az új tárcsán az tényleg bekopik magától? Valamiért azt feltételezem, hogy ezeknek a dolgoknak köze van hozzá, hogy ez a hiba újra kijött de nem vagyok benne biztos. Mi az igazság?