Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2015.11.21 0 1 75246

Le kell ellenőrizned a hátsó fékdobok szabályosságát is. Megemeled a kocsit és a kéziféket csak annyira húzod be, hogy a pofák csak érintsék a dobot. Ezután megforgatod kézzel és ha azt érzed, hogy hol fog hol nem fog akkor a dobban van némi ütés. 

 

Ez kihat az első fékre is mert a szabálytalan futású fékdob mozgatja a pofákat és ez lökdösi a fékfolyadékot.

 

Szal ....ki kell szűrni a lehetséges hibákat. Ok nélkül nem ráz a fék. Egy defektes gumi amit beülről ragasztottak meg egy gombával már tud kicsi pulzálást mutatni fékezéskor. Egy szálszakadásos gumi szintén tud fékezéskor rázni. 

 

 

Egy hozzáértő szerelőnek kéne menni a kocsiddal akkor amikor produkálja a tüneteket.

Előzmény: gaspibb (75244)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.21 0 0 75245

Van valami ötleted normális szervizre?

 

Előzmény: nasszer2 (75232)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.21 0 0 75244

Egy kicsit a kormányon erősebb a rázás mint a pedálon de nem sokkal.

Előzmény: kgaboroo (75231)
csóricica Creative Commons License 2015.11.21 0 0 75243

Köszönöm a választ !

 

Előzmény: kgaboroo (75237)
bububear Creative Commons License 2015.11.18 0 0 75242

Igen, de a váltót nem szedték ki hozzá, csak a végéről leszedték a fém fedelet.

Előzmény: kgaboroo (75239)
süger Creative Commons License 2015.11.17 0 0 75241

Nos voltam a Barta nál cseréltetni kuplungot. Reggel 8 ra mentem, délután 2 re készen volt. Végig a helyszínen voltam, láttam mit csinált a szerelő (lők). Mivel én is gépész beállítottsággal vagyok, maximálisan meg voltam elégedve. Összesen 50 ből megállt az egész. Csak lestem,hogy az akku visszarakásánál a kompi beállt a normális üzemmódra, és nincsen hiba kódom. Nem reklámnak írom,de max meg vagyok elégedve.

vektor1993 Creative Commons License 2015.11.16 0 0 75240

Nekem motorfékezésnél hallatszik, bizakodok hogy tavaszig kibírja :), bár mondjuk tavaszig még kb. 10-20 ezer km-t biztos hogy megyek...

 

Nekem annyi, hogy a sebességet nem dobálja ki mint másoktól hallottam illetve itt is olvastam.

Előzmény: kgaboroo (75237)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.16 0 0 75239

Mindezt 40 perc alatt?

Előzmény: bububear (75238)
bububear Creative Commons License 2015.11.16 0 0 75238

Kicserélték a fokaskereket, szinkrongyűrűt, szinkrondobot.

Előzmény: kgaboroo (75234)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75237

Csak kezdődő nyelestengely csapágyhang. Pár másodperc után elmúlik mikor olajat kap. Sokáig el tudsz vele menni még. Ha állandósul akkor lehet csapágycserén gondolkodni. A váltóolajat azért cseréltesd le frissre, attól is csendesebb lesz.

Előzmény: csóricica (75236)
csóricica Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75236

Üdv ! A  következő kérdéssel fordulok hozzátok : A kuplungpedál felengedése után surlodó, enyhén köszörülő hang hallatszik(reggeli induláskor hidegben erősebben ).Állítható valami rajta ,vagy javíttatnom kell szervízben? Ha pedig hozzá kell nyúlni komolyabban,akkor mit érdemes rajta még kicserélni,és kb mennyibe kerülhet ? 

cinyoka Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75235

ha jól sejtem felújított váltóra cserélték :)

Előzmény: kgaboroo (75234)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75234

És mit csináltak vele?

Előzmény: bububear (75233)
bububear Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75233

Igen, kidobált az 5.-iket. 35 ezer volt a végösszeg. 

Előzmény: alz0101 (75229)
nasszer2 Creative Commons License 2015.11.14 0 0 75232

na most nem más faszával akarjuk verni a csalánt de első körbe normáliss szervízbe vidd a kocsit....Hamár egy egyszeru drtótkefével  csiszatol a tárcsa felfekvő részén már jó.A csak úgy feltesszük hisz új tárcsa hozzáálás az már gond lehet..

Előzmény: gaspibb (75230)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.13 0 0 75231

Hol érzed jobban a rázást....a pedálon vagy a kormányon?

Előzmény: gaspibb (75230)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.13 0 0 75230

Meg volt a próba. A tárcsa nem melegedett semmit se. Az égési nyom pontosan olyan, ahogy leírod. Kékes színű volt a tárcsa.

Előzmény: kgaboroo (75227)
alz0101 Creative Commons License 2015.11.13 0 0 75229

Neked volt az 5.ből kidobálja?

Mennyi volt?

Mert ahogy az áraikat nézem a 90ezre csapágycsere nem kevés...

Előzmény: bububear (75228)
bububear Creative Commons License 2015.11.13 0 0 75228

Szuper lett a váltó, és 40 perc alatt megcsinálták a Suzuszakinál. Csak ajánlani tudom őket. 

kgaboroo Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75227

Megvárjuk mi lesz a próbaút eredménye. Egyébként nem tudom milyen lehetett az égési nyomra utaló látvány a szerelő szerint.

 

Előfordul, hogy egy nagy sebességről való hosszabb fékezés kékes színt ad a tárcsának, de ez eltűnik ha ráfékezünk a kihűlt tárcsára.

Ha meg annyira szorul a betét, hogy színt ad a tárcsának, azt a szerelőnek észre kell vennie miközben veszi le a féknyerget. 

Na majd kiderül.

Előzmény: nasszer2 (75226)
nasszer2 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75226

És a szorulás oka lehet  még gumifékcső is..Pl a fékfolyadék kimarja belülről,és mint egy ilyen "lebeny" lobog bent és egyirányú szelepként működik. Mh felé megy a folyadék vissza meg nem.

 

Ez egy escort volt senki se akart hinni a kollégának(én se) de igaza lett.

Előzmény: kgaboroo (75221)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75225

Köszi. Megpróbálom. A kocsi 2006-os. Lengőkar csere még nem volt.

Előzmény: kgaboroo (75221)
nasszer2 Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75224

Szomszédom 93'as 100-as fAbUDI - án is csak az 5 kerékcsavar rögzíti a tárcsát...Egyszer segítettem neki téli kereket átrakni..Nagy öröm volt főleg,hogy minden úgy össze volt rohadva ,mint a szar.

Az előre hátra tilitoli meglazított kerékcsavarok után meg össze vissza elmozdult a tárcsa.

Elbaszott egy nagy szemét az egész.(ember is megtért másik német kocsira)

 

De nem befolyásolja a rázást a keréktárcsát külön rögzítő csavar hiánya

Én úgy tudom hogy az 50-60 as éveknél jött be ez a rörgzítőcsavar jellemzően az egykörös  dob fékeknél.Ha már a kerék megelőz a warszavában ülve a dob a helyén maradjon,és ne szálljon el az egész fékhatás.Így jött be a kétkörös fékrendszer is.

Előzmény: kgaboroo (75219)
DMA Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75223

Szerintem betétet is kellett volna. Ha vetemedett, lehet, hogy csak kis felületen fog, és itt megég a tárcsa...

Előzmény: gaspibb (75218)
nézek Creative Commons License 2015.11.12 0 0 75222

azért, mert rossz helyre vitted a kocsit...tárcsacsere helyett szerelőt, vagy szervízt cserélj..

ezek szarvashibák, így nem lehet kiadni a kocsit...

hagyd őket a francba, csak az idegeid mennek tönkre..

Előzmény: gaspibb (75220)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.11 0 0 75221

Csináld a következőt. Menj az autóval úgy, hogy nem fékezel pár km-t valmi elhagyottabb úton. A megálláshoz használd a motor és kéziféket. Ezután érintsd meg az első tárcsákat. Ha valamelyik meleg vagy tűzforró akkor minden bizonnyal szorulnak a betétek.

A szorulás oka lehet beállt fékdugattyú vagy abs kocka probléma. Mikori az autód? Lengőkar kompletten volt már cserélve?

Előzmény: gaspibb (75220)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.11 0 0 75220

Amikor kicserélték, akkor egy ideig nem volt probléma vele. Pár hónap után jelentkezett az ütés újra. A téliguminál is ugyanúgy csinálja. Tegnap mutatták, hogy a tárcsán égés nyomok vannak de nem értem, hogy miért.

Előzmény: kgaboroo (75219)
kgaboroo Creative Commons License 2015.11.11 0 0 75219

Nem kell feltétlenül tárcsahibára gyanakodni ha fékezéskor beráz. Gumihiba is okoz pont ilyen tüneteket. A téligumival is produkálja a rázást?

 

A hátsófék rázása is kivetül a kormányra, ezért ezt is számításba kell venni. A féktárcsák cseréje után közvetlenül is érezhető volt a hiba? 

 

A sűlyesztett fejű rögzítőcsavarok elhagyása nincs hatással a tárcsára. Vannak tárcsák amiken nincs külön felfogatás, csak a kerékcsavarok.

 

Arra kell figyelni, hogy ne szoruljon semmi kosz vagy rozsdareve a tárcsa és az agy közé. Ha ez megtörténik akkor a tárcsa ütni fog. Ezért alaposan le kell tisztitani a régi tárcsa berohadási nyomait mielőtt felillesztik az új tárcsát.

Előzmény: gaspibb (75218)
gaspibb Creative Commons License 2015.11.11 0 0 75218

Történetem ez év nyarára nyúlik vissza, amikor is észrevettem, hogy nagyobb sebességnél (70km/h felett) fékezéskor a kocsi eleje erősen rázkódik. Bevittem augusztus elején a szervizbe (Suzuki M6 Érd), ott azt mondták, hogy a féktárcsa eldeformálódott feltehetőleg egy erős fékezés vagy vízbehajtás következtében. Az orvoslás az, hogy ki kell cserélni a féktárcsát de a betétet nem kell, mert az még jó.

Mondtam, hogy ok. Kérem a szerelést. Végig ott álltam a kocsi mellett és figyeltem, hogy mi történik vele. Láttam, hogy gyári féktárcsát raknak bele (Suzuki Genuine Parts). Látszólag minden szép és jó volt. Két dolog nem tetszett. A féktárcsát a 2006-os swift esetében két süllyesztett fejű metrikus csavarral kell rögzíteni. Mivel levételkor a szerelő igen  csak elnyalt egy két fejet ezért az volt a legegyszerűbb megoldás, hogy csak egy csavarral rögzíti a féktárcsákat. Rá is kérdeztem, hogy ez így rendben van-e? Mire azt felelte, hogy a tárcsát valójában a kerékanyák rögzítik és a süllyesztett fejű csavarok csak addig kellenek, amíg nem szereli vissza a kerekeket. – Elhittem neki de úgy érzem hiba volt. A másik ami nem tetszett, hogy az új tárcsák kicsit szorultak forgatáskor, arra pedig azt mondta, hogy az majd be fog kopni. – Nem kellett volna ezt sem elhinnem de hát annyira nem értek hozzá.

Most jön a lényeg. Azóta 3hónap telt el és kb. 8000km-t mentem el az autóval és a hibajelenséget ugyanígy tapasztaltam. Ugyanúgy ráz nagyobb sebességről való fékezéskor mint korábban. Most cseréltem téli gumit és azt tapasztaltam a jobb első keréknél, hogy az az egy darab süllyesztett fejű csavar meglazult de nem tudtam meghúzni (feltehetőleg annyi a menetnek). Rögtön telefonáltam a szervizbe és időpontot kértem, hogy vizsgálják meg az autót. Szintén ott voltam a kocsi mellet. A szerelő azt mondta, hogy oda a féktárcsa, látszik, hogy megégett. Mondtam, hogy nem frankó, azért 3havonta féktárcsát cserélni igen csak luxus és a korábban 50-60000km-t mentem el egy komplett fékgarnitúrával. Mondta, hogy hívja a főnököt és lehet, hogy kicserélik garanciába. Jött is a főnök, aki közölte, hogy megégett a tárcsa feltehetőleg erős fékezés, vízbehajtás vagy a láb pihentetése a pedálon okozta. – Ha-ha-ha. Lassan 20 éve vezetek és a korábbi autóimmal is 50-60000km-t mentem el egy fék garnitúrával. Nem tudtam velük mit kezdeni, sajnos nem voltam a helyzet magaslatán, én mondtam az én igazamat ők meg a sajátjukat. Marad a tehetetlen düh, hogy még engem próbálnak meg hülyének nézni. De ugyanakkor nem akarom ezt benyelni nekik ez így igen sokba kerül. Kihez tudnék ezzel a problémával fordulni. Felháborítónak tartom, hogy normális szavakkal semmit nem lehet elintézni és az embert nézik teljesen hülyének. Másnál is volt ilyen probléma? Igaza volt a szerelőnek? Tényleg elég csak egy csavarral rögzíteni a tárcsákat? Ha kicsi súrlódás van az új tárcsán az tényleg bekopik magától? Valamiért azt feltételezem, hogy ezeknek a dolgoknak köze van hozzá, hogy ez a hiba újra kijött de nem vagyok benne biztos. Mi az igazság?

bububear Creative Commons License 2015.11.09 0 0 75217

Levélben, köszönöm.

Előzmény: cinyoka (75216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!