Most is van pl a Teszkóban ingyen hitel. Kapsz 10 db csekket az árú vételáráról és egy egyszeri kissebb kezelési költséget felszámítva részletben fizetheted ki a terméket. Ez tényleg nagyon jó dolog."
Azért ha ennek a 10 havi részletnek megnézed a kezelési költség hányadát, egy évre elég szép kis thm jön össze. Ennyit a kamatmentességről :-)
Sajnos nálunk be kell érni ennyivel. Azért az elmúlt idők autóhiteleihez ez már szinte ingyenes hitel.
Egyébként nálunk is vannak ingyenhitelek 0%-os kamattal. Már akkor is volt sokszor ilyen akció mikor 10 évvel ezelőtt dolgoztam egy műszaki üzletben.
Most is van pl a Teszkóban ingyen hitel. Kapsz 10 db csekket az árú vételáráról és egy egyszeri kissebb kezelési költséget felszámítva részletben fizetheted ki a terméket. Ez tényleg nagyon jó dolog.
De most volt a Suzukinál is decemberben az elkészült 2.5 miliomodik autó alkalmából egy nagy akció ahol a fullos Swiftet 2.5 %-os kamattal elhozhattad. Ez már annyira minimális, hogy szinte ingyenhitel.
A 10 évvel ezelőtt hitelre vett Swift mára már nem 3 millióba kerül hanem inkább 7-8 millába. Ez volt a ganéság.
De még mindig sokkal rosszabb, mint a nyugati bankoknál. Itt a végtörlesztés, vagy beletörlesztés teljesen ingyenes, egyszerűen a befizetett összegtől rövidül a futamidő, vagy megszűnik a hitel a kiegyenlítés miatt...
Söt, van kamatmentes hitel is. ha a vételárat harmadolod, és évente egy összegben fizeted, akkor teljesen kamatmentes a hitel, a vételárral megeggyezö összeget fizetsz, csak három részletben...
Én is így csinálom. Vannak konkrét adatok mivel már megcsináltuk a hitelszerződést. Az autó 2.949 + 90 ezer a névreírás. Ez tartalmaz mindent, a vagyonszerzési illetéket meg az összes paírozást. 3.039 összesen.
850-re sikerült kölcsönösen kialkudni a kocsim beszámítási árát, 1.250-et rakok bele kp-ban és marad 939 hitel. Max 7 éves futamidő van 6.99-es kamattal. 15600 a fix törleszttő 84 hónapra. Ez akkor változhat minimálisan + - ha a jegybanki alapkamat is változik.
De Casco kötelező, enélkül már nem ad hitelt a bank. Ez évi 41 ezer, ez 3500 Ft-ta növeli a törlesztőrészletet vagy fizeted egyben. Én fizetem egyben átutalással mert úgy kb 5 ezerrel olcsóbb.
És az éves Casco díjából évente egyszer 10 ezer forintot a szerviz jóváír. Magyarul ha évente cseréltetsz olajat a szervizben akkor az mindig 10 ezerrel kevesebbe fog kerülni. Egy évben csak egyszer lehet de a futamidő végéig.
Ennyi törlesztés azért már ki lehet bírni akár a futamidő végéig is. Én max egy évet tervezem fizetni aztán végtörlesztek. A fennmaradó tőkerész 7 %-a a büntikamat vagy ahogy a bank mondja bánatpénz.
Azért egy kicsit korrektebb lett az autóhitelezés.
"Be kell vállalni hitelt, hogy 3.7 milla helyett 2.949 legyen a kedvezményes ár."
ez nem gond, ha rendelkezésre áll a teljes összeg kp-ban kérd a hitelt, aztán végtörlesztesz kb 3-6 hónap múlva....valamennyi büntit ki fog számolnin a bank 50-100 ezer de a vételáron megspóroltál mondjuk 600 ezret. Arra kel nagyon(!!!) figyelni, hogy amikor számolják a hiteledet mennyi tőkére igényled azt meg. Engem próbáltak már úgy lehúzni, hogy 500e htelnél a kalkulátorukba 650-et írtak, nekem már csak a törlesztőt mutatták meg, csak a párom - aki épp sétálgatott és nem ült mellettem - pont látta az összeget...szóval figyelni!
Én is ezt kérdeztem, hogy miért nem lesz kék a kínálatban. Augusztusig látják a gyár tervezetét Magyarországi gyártásban, és ebben szerepel sima fehér, gyöngyház, fekete, piros, ezüst, grafit. Az arany, a medvebarna metál lekerült a palettáról, ezt mondták.
Érdekes mert Ausztriába is Esztergom gyárt és ott van kék és piros is kétszínűben is, van az új Vitara kékben és még többféle színben. Azt mondták, hogy nálunk nincs akkora kereslet az ilyen drágább változatokra, hogy gyártásba vegyék. Csak egy bizonyos megrendelt darabszám felett állnak rá, hogy legyártsák őket. De ez a folyamat egy évet is igénybe vehet.
Én a GL-es változatot választottam. Ebben van már ledes nappali fény, ködlámpa, multikormány, tempomat, 4 villanyablak, kipörgésgátló stb. 2.949 az ára a 2015-ösnek. 2014-es év elejiekhez lehet hozzájutni valamivel olcsóbban, ezekből pár dolog hiányzik. A 2015-ös GLX alufelnivel, ülésfűtéssel is többet tud meg kulcsnélkülivel meg még egykét dolog ami számomra nem fontos.
Készpénzre nem akciós. Be kell vállalni hitelt, hogy 3.7 milla helyett 2.949 legyen a kedvezményes ár. Viszont nagyon alacsony a kamat és fix a törlesztő.
Olcsóbb most mint 10 évvel ezelőtt mikor vettem az enyémet. Akkor 2.8-ért vettem a GLX-et klíma és rádió nélkül.:-))
Három napja kértem ajánlatot Suzuki Világtól, mert ott vettem a mostanit. Fekete háromajtós érdekel. Azt mondja a pasas, nem adtunk még el ilyet. Nem baj mondom nem sürgős adjon ajánlatot. Megigérte azóta sem hívott. Ez a jellemző a márkakereskedőkre. Ha nem azt kéred, ami az udvaron áll, simán leszarják. Nem éri meg nekik foglalkozni vele.
3 ajtós nincs. kéket meg már nem gyártyák'..de énazt akarok a svájcifrankos hitelemre.- de nincs már kék,meg Stadionfalvára nem jön 5 ajtós......ja meg kapok hozzá felfújhatós takjartatítóbeendézst is.
-Sportot akarok hitelre svájciban helyre tétre befutóra.
-Milyet szeretne?
-Kéket.
-Azt már nem gyártják ,van fekete, peros, ezüst..Nos mit akar ?
-Kéket
-De az nem van akkor milyet?De svájci frank a lottó ötös értse már meg...
-Kéket........
-Na legyen ezüst.és besétáltam a vonatalagutba,ahol szemből jönnek....
Ma teszteltem az új 1.2-es Swiftet. Abszolút meggyőzött minden tekintetben. A 2015-ösben már benne van minden ami nekem kell, olyan is ami nem fog kelleni.
Ami érdekes, hogy 50-ről gyorsítva 5. fokozatban sokkal jobb. És minden fokozatban érezni a jobb nyomatékelosztást. Direkt ezekre a dolgokra mentem rá mert sokan mondják, hogy gyengébbnek érezni. Nincs igazuk.
Sajnos kéket nem lehet rendelni, így marad a másik tetsző opció a gyöngyházfehér.
Lehet, hogy Ausztriában kicserélik bemondásra is, de nálunk ez így műxik. És még annyival kiegészíteném, hogy a forgalmazó kéri a hibaindoklást írásban a gumi mellé mindamellett, hogy saját szakvéleményt is csináltat. És ha úgy ítéli meg, hogy jogos a kérelmed akkor cseréli a hibás gumit.
Vagy kérheted a teljes garnitúra cseréjét abban az esetben ha a többi gumi még nem volt felszerelve. 8 napon belül indoklás nélkül, de a hibás gumit jelezni kell. 8 napon túl indoklás kell és egy előzetes egyeztetés a kereskedővel, hogy a vásárolt szett a kézhezvételtől számított 8. napon túl még nem lesz felszerelve.
Kereskedője válogatja, hogy meddig vállalja be a cserét a törvényben előírtakon kívül. 30 napon belül nagy általánosságban még elfogadják a cserét ha a gumi érintetlen.
Ha pedig kátyúgaranciás gumit szeretnél kátyúütéstől cseréltetni az egy kész procedúra.
Fateromnak van egy 2007es Swift.je.Kapott 4db könnyűfém kereket,de sajna nincs csavar hozzá.Esetleg ha lenne valakinek 16db felesleges alukerékhez való csavarja árral írjon már a pittyfair@gmail.com emailre.
Jajmár mindig csak az elégedetlenkedés....Ott van a + - komb,micsoda fejlesztés,,meg ezek a babakocsik meg ábrák a név mellett..aki kb 1 éve fórumozik, azt nem érdeklik ezek a szarok..
Reszelik a fingot..Van még mit fejlődni,első körben azt,hogy a felhasználók szempontjából minek van értelme.Kép,linkfeltöltés pl
Sajnos nem!Így sajnos nem lehet átrakni az új gumikat az új autóra.Lejárt szettek érdemes eladni a régit.Ráadásul a téli/nyári sem lesz jó- felnistül újat kell venni.
Honnét hallani inkább a kopogást? A szelepfedél irányából vagy inkább lejjebb? Ha egy kicsit lógnak a hajtókarok akkor beindítás után adhatnak kopogó hangot míg az olajnyomás ki nem hézagolja őket.
Ha közvetlenül beindítás után aláhajolsz a kocsinak előről, és van hajtókar lógás akkor az ott jól kihallható pár mádodpercig. Ha felépül az olajnyomás akkor elhallgat.
Olajcsere után figyel meg, hogy jelentkezik-e a hang.
Koszonom! Ja, es kihagytam valamit, ami miatt raneztem az olajszintre egyaltalan - 2 napja hideginditasnal halkan kelepel a motor parszaz meterig. Ez az alacsony szint miatt lehet, vagy olajpumpa stb?
Minden újonnan forgalmazott gumira van cseregarancia ha felszereléskor derül ki a hiba. De a cseregarancia csak akkor él a márkás és nem márkás gumiknál ha arról szakvélemény készül.
Nem olyan egyszerű mert csak hivatalos gumiszerelő engedéllyel rendelkező gumis és autószerelő adhat ki hibaindoklást. Csak ezzel küldheted vissza a gumit a forgalmazóhoz cserére.
Ha otthon tapostad rá a felnire a gumit akkor cseszheted.
Egyébként ma már elég jól futnak az olcsóbb gumik is. És az, hogy drága még nem garancia a körkörös futásra. Szereltünk már Michelint tökéletesen futó felnire és mégis volt benne tojás és olcsó teszkósat ami videófej módjára futott úgy, hogy még centirsúly sem kellett rá.
Pörgetéskor figyelni kell a felni szélét is. Ha az üt akkor a gumi is fog. Egy padka vagy egy nagyobb kátyú és máris elmegy a felni.
Gyakorlatilag nem normális a Swift esetében ekkora olajfogyasztás. Olajcsere után figyeld a szintet, és ha durván fogy akkor lehet hibát keresni.
A saját 2005-ös kocsimból kiindulva, sosem kell két olajcsere közt utántölteni.
A hűtővizet is töltsd fel felső vonalig és azt is ellenőrizd. Ha fogy akkor gond lehet. A jobbik eset ha valamelyik gumicső ereszt a bilincsek alatt. Vagy a hűtő szivárog ha meleg a motor, és ezt nehéz is észrevenni mert sokszor csak annyira szivárog, hogy elpárolog menet közben mikor nyomás alatt van a rendszer.
A blokkban való szivárgás egy esetleges repedés miatt már nagyobb szívás.
Az olajfogyasztás miatt a katalizátor is kuka lesz.