Szia, nekem 185/60 r14 volt fent, (nyári) alufelnivel, nagyon jó és szép volt, de gps alapján kb 10km/h-val többet mutatott :) jól is fogyasztott vele az autó LOL (óra szerint)
Értened kellene a lényegét. Így hogy gyakorlatilag mindent szabad, gyakorlatilag minden szart fel is tesznek az emberek. megfurkált féktárcsákat, tetszőleges méretű gumikat, tetszőleges méretű felnikre. Mindegy a szélesség, ET méret, mert a váltószám számoló szerint egyezik a kerékátmerő...
Ennél azért nagyobb szigor kellene, mert egyik másik méret esetén változik a futómű geometria, túlterheled a futóművet, féket, rugózott tömeget, stb. Nem véletlenül van akkora kerék egy autón, amekkora...
Megjegyzem, a kerekmeret egy faroksag. A robogorendszamnak latnam ertelmet.
Regi Swiftemen ugye 155/70R13 volt. Ez meglehetosen szar. 185/55R14-el hasznaltam, az naggyon finom. Es jol is nez ki. Foleg 6"-os felnin. Rovid ideig volt rajta 175/60R14 (GTi gyari, tehat azonos kasznirol valo meret) de nem tetszett annyira, mint a 185.
Várd ki a végét. Ha a királyotoknak van esze, ez lesz az egyik amit megreformál. Hogy minden járműre csak olyan kerék kerüljön, ami rávaló, meg legyen rendszáma a robogóknak, stb...Milliók hevernek az utcán...ezeknek a dolgoknak meg értelme is lenne...
Gondolkodtam a gyári könnyűfém felnin, ki is néztem magamnak egy makulátlan állapotú szettet a netről. Viszont rájöttem hogy autón nem is néz ki annyira jól, ráadásul túl nagy beruházás ahhoz képest hogy egy kicsit másképp néz ki vele az autó, semmi több...
Viszont egy jól beválasztott dísztárcsa az acélfelnire ami filléres tétel nem olyan rossz ötlet.
Akkor tehát 5coll. Nekem 4.5 rémlett, de még az öt is elég karcsú. Nézegetek egyébként esetleg gyári 15-ös alufelniket is, de mivel kell gumi is, 100e fölé futna a végösszeg, annyit nem ér.
Lehet maradok a 175-ös szélességnél, az 5 coll-hoz az ideális. Max némi kompromisszummal jár, de a 165-höz képest előrelépés.
Én direkt bekérdeztem a gumis fórumba, az ottani szakszervezet főnöke azt mondta, hogy a gyári acélfelnire a 175/65 R14-es jó választás, a kerülete egyezik azzal amit most használsz, csak egy kicsit szélesebb, stabilabb.
És még többletfogyasztást sem okoz ez a méret az eddigiekhez képest. Én tavasszal veszek egy garnitúra gumit, meglátjuk milyen lesz... :)
A Swift gyári 14 colos lemezfelnije 5 colos szélességű. Gyakorlatilag elbírja még a 185/60-as gumit kerekedő futófelület nélkül. Viszont a felni ET45-ös, így meg kell mérni, hogy mennyire fut közel a gumi belső fala a lengéscsillapítóhoz ha szélesebb gumit húzol rá.
Egyébként nem haszrautészszerű méretekről van szó, nyilván vannak határérékek szélességben,amiket nem lehet átlépni, mert mondjuk beleér a dobbetétbe.
Az, hogy a futómű milyen terhelésre lett ervezve, azt hagyjuk. Főleg súly szempontból vannak akkora különbségek gumik és felnik között, hogy felesleges.
De az, hogy a kerékátmérő majdnem miliméterre azonos, az nevezhető bárminek, akár "váltóméretnek" is, de az egy kiinduló pont.
Az elmúlt tízensok évben az autóim(10+) kb felén legalább elétrt a méret a gyári könyvben leírttól(nem kirívó módon), de megegyezett az átmérő.
A hétvégén megnézem a felni szélességét, de 5"-nál kétlem, hogy szélesebb lenne.
Az összes megadott méret a gyári váltómérete. A legnagyobb difi is 2km/h 100-nál.
Itt a kérdés az az , hogy nem tudom a szélességét a gyári lemezfelninek és nem tudom, meddig lehet nyújtózkodni.
A 165/70 r14 gyakorlatilag életveszély, tudom, így használjuk lassan 100e km óta, csak eddig volt mellette másik, nagyobb, laposabb, erősebb, gyorsabb autó, amin a legvékonyabb kerék is 195/-es volt és a Suzukival max városban gurulgattunk. Amióta többet vezetem és néha kimerészledünk vele autopályára, elkelne egy szélesebb gumi, mert 130 felett leesik az útról.
A parkolói szint valójában egy hasonlat, amely arra vonatkozik, hogy sem csápos emelő, sem akna nem kell a feladat végrehajtásához. Nem kell aggódni, csak ott szerelek ahol rossz esetben félbehagyhatom a munkát és ez nem a teszkó parkolója. Viszont jól felszerelt műhely nincs. Szóval be kell vetni rugóösszehúzót, köszönöm a tanácsot.
Nem árt szettben cserélni.A rugóösszehúzó kelleni fog..
Felejtősek a parkolóban cserélt hasonló megfejtések.
Mert ha az a rugó megindul,tud roncsolást. ( Te Magad, Arra bicikliző hólapátolós kislány,Nagymama a szomszédban stb. egészségére hátrányos hatást okozva)
Mindazonáltal nyilván van aki bevállalja.Én nem tenném.
Üdv!Biztos építetettetek már be szettet a swiftbe,amibe gyárilag nincs,pl GC.Most cserélném a 2005-ben beszerelt Sony CD-s fejet Pioneer MVH-170UI-ra,és ehhez szettet akarok ujjat.Kérdésem az lenne hogy a csipogókat hová tudnám tenni barkácsolás nélkül.A műszerfal tetejére nem ajánlott,/kaka lesz az egész hangzás/,A oszlopba,és fejmagasság alá ajánlják.Na ez a dilemmám.Még annyi hogy iilyen szettnél érdemes-e hátra is tenni ugyanilyeneket.Vagy csak pénzkidobás lenne hangzás szempontjából.