Halandzsázol itt lökethosszakkal, amiben még van is igazság, de ez a hosszabb égés tényleg égés akkora hülyeség. Csak a lényeg hiányzik: kompresszió. Nem vagyok se autószerelő, se szaki, így részletekbe nem bocsátkozok, mert könnyen olyan lenne a hozzászólásom, mint a Tieid szoktak, de annyit azért illik tudni, hogy a dízel motor kompresszióviszonya 2-3x akkora, mint a benzinesé. A többit guglizd össze, és az a kérésem, hogy NE oszd meg velünk, hogy mire jutottál.
Ahhoz, hogy a motorból nagyobb nyomatékot tudj kiszedni, meg kell növelned a dugattyúk lökethosszát.
Egy példa......van két egyforma 1.3-as motorod amik minden paraméterben egyformák csak egy különbség van köztük. Az egyiknek 5 mm-rel hosszabb a lökethossz. Az egyiknél 80 as a furat 65-ös lökettel, a másiknál 77-es furat 72-es lökettel. A rövidebb löketű 100 Nm tud 4 ezres fordulaton a másik 120-at.
A dízelmotorok nagyobb nyomatéka a hosszabb lökettől és a gázolaj hosszabb égésétől keletkezik. Az égési folyamat hosszabb úton tolja a dugattyút mint a benzines esetében.
A benzinmotorok általában közel négyzetes furat-löket, a dízelek pedig jellemzően téglalap furat-löket építésűek.
A nagyobb lökethossz nagyobb nyomatékkal jár.
A dízel nyomatékot nem kell összehasonlítani a benzinesével, főleg nem egy 2 ezrest egy 1.3-massal.
Az 1.3-as dízel-benzines Swiftet összehasonlítottuk már. Két dologban jobb a dízel.....fogyasztásban, és 50-120-ra való gyorsításkor 5. fokozatban. Ha sebváltókezeléssel gyorsítunk akkor esélytelen a benzinessel szemben.
Nekem volt dieselem. 1700 alatt nagyon nem ment, 3000 körül mint ha ostorral vertek volna olyan volt a hangja...
Benzines alapjárattól kellemes hangú és a vége 6-7000-nél van. Igen, a nyomaték. Nagy szükség van pl városban az 50-el haladáshoz, meg a 30-as zónában rá...
A: "nyomatékból" ahogy írod, tehát alacsony fordulatszámmal
B: "üvöltve nyélen" magas fordulatszámmal
Ha én egy perc alatt felemelek 150 kilót a fejem fölé, Te meg ugyanannyi idő alatt 20 kilót csak de azt 10x, akkor lehet hogy az én karom vastagabb, de te végeztél több munkát, azaz neked volt nagyobb a teljesítményed.
Ezt én értem, de ha egy kilóra kevesebb ló jut, mégis könnyebben veszi a dombokat akkor mégiscsak a nyomaték visz fel ;) Mert lóból kevesebb van egy kilóra, nyomatékból meg több. Meg a fordulatszám is kevesebb.
Ez egy régi beidegződés a dízelekkel kapcsolatban... Nekem 1500-4000-ig simán megy mint a mozdony, nincs teljesítmény esés. Normál üzemben viszont 1500-2500-ig forgatom, 50-nél még nem érdemes NEGYEDIKBE felkapcsolni. És onnan még van két fokozat.
És ilyen módon simán hozza a swift fogyasztását. Sőt a mostani dízeleket érdemes forgatni, mert a korom hamar telerakja az EGR-t.
Alul sokkal jobban megy a dízel, felül meg a benzines (4000 felett). Mivel napi használatban normál közlekedés során 3000ig használjuk az autót, ezért egy gyengébb csúcsteljesítményű dízelt erősebbnek fogunk érezni, mint egy erősebb csúcsteljesítményű benzinest.
Remélem megvan a különbség a nyomaték és a teljesítmény közt...
1,3-as swiftnek 4000 RPM-nél van a nyomatékcsúcsa. Általában az autópálya tempó maximumát erre a fordulatszámra lövik be a legmagasabb sebességfokozatban, hogy használható legyen a kocsi. Ez kb. óra szerint 140 körül van ha jól emlékszem, ami GPS szerint nálam kb. 130. Persze nagyobb emelkedő megfogja majd, mivel magas és széles a kocsi, így viszonylag nagy a légellenállása és ez a 114Nm meg kb. ennyire elég.
Amúgy meg bőven használható 120nál is, de ha valaki 2 literes turbó dízelen szocializálódott, az nem lesz boldog a swifttel.
Igen, dieselhez nem jó hasonlítani. Nekem szívó benzines 1,6-os 117Le-s autóm van 1290kg. Kb úgy megy mint a Swift, alul kicsit jobb, felül kicsit rosszabb, de fogyasztásban majdnem jobb mint a Swift...Na ez a nem mindegy...
Nekem tonna alatti súly rémlik, de nagyságrendileg akkor is igaz a számítás.
Valóban 2.0 dízel, csak a "szaros nyomaték" ami ugye hülyeség, visz fel a dombon. Nem a lovak, amit nagyjából 5000f/min-nél ad le. Ezért "jobb" egy kis dízel mint egy kis benzines. Legalábbis rugalmasságban.
Az én forgalmimban 1050 kg szerepel és a műszaki adatokban is 990-1125 kg van. (2005-2010-es Swift)
Szerintem egy 1.5-ös kisdízel is jobban húzna a dombon, a te kocsid meg gondolom inkább 2l-es. Dízellel inkább ne hasonlítsuk.
Amúgy az tuti, hogy már az m0-n is tövig kell nyomni a gázt néhol, hogy ne lassuljon 110-nél. De azért 130-nál már felmegy a M1-en a tatabányai emelkedőn és az nem kicsi... igaz ott is padlózni kell és ha le kell lassítani akkor már csak 4-esben gyorsul. Ha ez az autó rövidebb fokozatokat kapott volna, akkor tuti kitör a parasztlázadás, hogy mennyit zabál ahhoz képest, hogy milyen kicsi.
Elég kevesen használják 190-el a swiftet, ellenben 130-nál szinte mindenki. Ott kínszenvedés vele közlekedni, mert minden kis dombnál erőlködik. 150-el volt kellemes a motornak a fordulatszám, de az ugye meg már gyorshajtás. Ergo szarul van áttételezve.
A példáid közül 1,4 98 pacis clioval sokat mentem, fogyasztása mint a swift-é, de 4 személlyel sem volt halott egy emelkedőn felfelé. És nem a 6 ló különbségtől volt ilyen, hanem attól a majd 20 Nm nyomaték előnytől.
érdekes meglátás, hogy "lóerő nélkül nyomatékot sem lehet előállítani"...
Ha a súly/lóerő arány mond neked valamit, akkor csak halkan mondom, hogy a swift 920-980kg és 92 lóerő, a mostani verdám 1480kg és 131 lóerő. Ráadásul 215 széles abroncsokon gurul. Valahogy mégis sokkal jobban megy, rugalmasabb és szinte decire annyit fogyaszt mint a swift, igaz csak városban, mert autópályán literekkel kevesebbet. Lehet az a "szaros nyomaték" a ludas? Mert itt a swift 11xNm helyett 320Nm van ;)
Ezért mondtam hogy a "menés" nekem nem a 0-100Km/h hanem pl egy 80-130km/h vagy városban a 20-60km/h. És oda bizony az a "szaros nyomaték" kell.
Saját vélemény: Anno volt egy B Corsám, abba volt egy, ha jól emlékszem SPY pageres riasztó. De én nem igazán voltam vele megelégedve. Az a beharangozott kilométeres távolságok inkább csak 20m max. Meg amúgy sem igazán értem, mi a lényege, hogy ilyen messze is aktív a távirányító. Nem egyszer nyomtam meg véletlen a kioldás gombot rajta, mivel ilyen kemény műanyag és ráadásul a kiemelkedő gombok voltak rajta. Ha a zsebembe volt, könnyen megnyomtam. Aztán filózhattam, hogy vajon most sikerült bezárni vagy sem :) Ráadásul volt egy csomó olyan funkciója ami kifejezetten zavaró volt. Pl. ha kiszálltam az autóból fél percre rá automatikusan lezárta az ajtókat, mert azt gondolta elfelejtettem lezárni a kocsit. Szervizbe párszor megszívtam :) Másik meg elég egyszer leejteni és garantáltan betörik a gyenge plexi rajta. Pótkulcs meg vagy 10 ezer Ft-ba kerül. Nem igazán éri meg szerintem. De ez csak saját vélemény :)
riasztót szeretnék beletenni a kocsimba pagerest de azt írják hogy a kettős nyitást nem tudja kezelni a reteszvezérlést vagy mit.
de én ahogy nézegettem a zárás elsőre is zár minden ajtót, csak a nyitással lehet gond a riasztó távirányítójáról mivel ugye két nyitással nyitsz minden ajtót.
Nemtom mennyire szeretnéd még levinni a fogyasztást? És, hogy tudd....a Poló minden sebességben magasabb fordulatszámon pörög mint a Swift. Még szép, hogy nyomatékosabbnak érezni, hisz jóval rövidebbek az áttételei.
Csak menj eggyel és hasonlítsd össze a sebességhez tartozó fordulatszámokat. Ugye a Swiftnél óra szerint ha 190-nel mész akkor 5100 körül van a fordulat ötödikben. Ez már majdnem dízeles fordulat.
A Poló fordulata ekkora sebességnél ötödikben 6200 körül van. Az 1.4 es Clió 6100-at forog ilyenkor. Az 1.6-os Civic 6300-at.
Mostanában mindenki a szaros nyomatékkal erőlködik. Mást se olvasol csak azt, hogy így mekkora meg úgy mekkora nyomaték.
Régen fel sem tüntették a nyomatékot az adattáblázatban. Csak a lóerő volt megadva.
Aztán meg lóerő nélkül nyomatékot sem lehet előállítani.
Tény, hogy a Swift fokozatai túl hosszúak, ezért kell visszapakolni ha gyorsítani akarsz. Viszont ha már kezdenek előjönni a lovak akkor simán elnyúlik a katagóriatársak elől.
És mint mondtam, mindegyik motor keveset fogyaszt ha nem nyomják neki.
Emléxel rá....a MySwift fórumon volt egy gyökér aki 3-4 literekkel járt a Swifttel 60-70 kmórás sebességgel. Már nem emléxem a nickjére, és mindig ezzel borzolta az idegeket, hogy milyen keveset fogyaszt az autója. :-)
A sokat fogyaszttal van a baj. Mert éppen azért olyan amilyen, hogy takarékos legyen. Ha már fogyaszt, akkor meg hangolhatták volna sportosabbra :-)
De amúgy nem gáz, csak valóban nem kell a számokkal foglalkozni. Olyan mint egy 1.3-as!
Ennek az a titka, hogy azt a 92 lovat valahol az üveghang magasságú fordulatszám tartományban kell keresni. Ahol meg igazán használja az ember ott gyenge mint a harmat, amihez még egy jó hosszúra áttételezett váltót is raktak. Egy 60 lovas polo sokkal rugalmasabb általános használat közben.
Érdemes nem csak a számadatok előtt hanyatt esni, hanem egy nyomaték/lóerő leadási görbét meglesni... És ahhoz képest mennyire nem megy normális fordulatszámon használva (2-3000f/min között) igenis sokat eszik.