Azt még kifelejtettem, hogyha kicsit intenzívebb fékezésnél is érezhető a remegés, akkor nagy valószínűleg a felni a ludas, amennyiben a féktárcsa rendben van.
A termosztátházon van egy bicikli szelepsapka szerű műanyag kupak, azt kilazítod, meg a hűtővel szemben állva a bal felső sarkában van egy légtelenítő csavar. Vízszintesen álló autó, addig töltöd amíg folyamatosan jön a hűtőnél és zárod, aztán a termosztátnál is megvárod amíg folyik, és zárod. Utána teletöltöd a kiegyenlítőtartályt, rá a kupak, és addig járatod a motort míg kinyit a termosztát, folyamatos a keringés. Utána megvárod amíg lehűl a víz, és beállítod a szintet a kiegyenlítőtartályban.
Szerintem a két dolognak nincs köze egymáshoz. A főtengely ékszíj tárcsában a gumi betét elöregszik, aztán elszakad. Nálam még nem történt meg, de egy tartalék van a garázsban. Ugyan ilyen az enyém is, még az évjárat is stimmel. A jelenség nekem is ugyan az, gyorsításkor van egy remegés ennél a sebességnél. Mind a két kerék garnitúrával csinálja, csak a mértéke különbözik. Tavaly a nyári szettből egy felni görgőzve lett, egy pedig cserélve, és az is kicsit görgőzve. Sokkal jobb lett utána, de maradt bennük egy kicsi, így már elviselhetőbb. Előtte ami sokat rontott a helyzeten az a kotyogó összekötő rúdfej volt. És amit nagyon ritkán néznek meg, az a motor felfüggesztő bak, és a lengőkar szilentek állapota. Ha elfárad a motortartó, beroskad átadja remegéseket a kaszninak. És még előfordulhat a féltengely csuklók kopása is. A motortartó, és a csukló is tud kopogni, ropogni.
Már "ezer" éve nem írtam ide, de most kell, hátha valakinél volt már ilyen jellegű probléma. Sajnos egy év alatt már a harmadik "vezér" kereket (hosszbordás szíj, generátor, szervó) fogyasztja el az autó. Amikor gyorsítok az autóval kb. 70 és 80 km/h között beremeg az egész autó. Utána nem érzékelem a problémát. Viszont ettől még a jelenség megmarad. Szerelő annyit tudott mondani, hogy ezt sokminden okozhatja. Oké, de mik lehetnek ezek. Mondom, ha valakinél volt már ilyen probléma szívesen veszem az információkat. 2004-es 2.2 DCI 150Le.
Mentem egy kört itt környékben, aki látott biztos hülyének nézett, hogy össze-vissza fékezgetek :) Úgy néz ki működik minden, próbáltam tempomatot is, esp kapcsolóra is jelez. Nincs hibaüzenet, úgyhogy autózgatunk tovább :)
Szerintem semennyire nem szereti ezt az ólomsavas. Sok értelme van ennek a smart rendszernek ha az olcsó akkut kinyírja és drágább kell bele..
Ezt írták rá amúgy máshol Renault topikban:
"Ahogy forceberg kolléga írta, ki kell kapcsolni ezt "Energy Smart Management" cuccot, vagy AGM akku kell bele.
Ha nem kapcsolod ki és sima akkut raksz bele, akkor azok JÓ esetben 2-3 éven belül kipurcannak.
Én sem tudtam erről a remek "feature"-ről, így 2db minőségi akkut nyírtam ki, mindkettő 2-2 évet bírt, aztán forceberg kolléga felvilágosított, erről a rendszerről."
Ezt a kisüt/feltölt dolgot nem tudom mennyire szeretik az ólom/savas aksik. Szerintem egy villamosságszerelőt kérdezz meg a dologról, vagy akun lévő matrica és feliratok alapján keresgélj. A márkaszerviz mindig sokkal drágább.
Most nézem, ezekbe valami efb akkut kell tenni. Ez már nekem nagyon új :)
Annyit tudok, hogy ha a generátortól megy egy oldható csatis kábel az akksi felé az ilyen smart vezérelt.. Nekem úgy látom h megy. Én még sosem mértem ki, de állitólag ez nem folyton tölt.. majd meglesem tüzetesebben ha hazaérek.
Szóval kicsomagoltam a kockát, hogy hozzáférjek. Két kábelköteg van a bolygatott területen, az egyik a kockáé, hosszú téglalap alakú, és a tartón egy kocka alakú, hűtőbordás valami. Nekem a kockára menő csati záró szerkezete kicsit szét van töredezve, de rögzít rendesen, csak segíteni kell neki :) levettem mind a kettő csatlakozót, kapott egy kis kontakt sprét, gondosan összenyomtam őket, és megtörtént a csoda :) Az összes nemkívánatos jelzőlámpa elaludt, és nincs új hibaüzenet sem :) És megjött a 0 a két vízszintes vonal helyett :)
Ezt a smart töltés dolgot nem ismerem, nem vagyok villamosság szerelő:) A képen a fő biztosítékok vannak az akkusarura rögzítve, és szétosztva különböző körökre.