Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SajtFondue Creative Commons License 15 perce 0 0 39715

Nekem most volt 120ezer km-es vezérlés csere a 2010es 2,0T-n. Az sem volt olcsó :-)

Előzmény: MiracleMan (39714)
MiracleMan Creative Commons License 30 perce 0 0 39714

Nemrég panaszkodott egy ismerősöm, hogy milyen drága volt a dizel nagyszervize és inkább benzinest venne. 

Előzmény: Flagstaff (39713)
Flagstaff Creative Commons License 2 órája 0 0 39713

"A benzines többet eszik, de kevesebb vele a gond és olcsóbb az alkatrész is hozzá."

 

Nemtom egy dT mivel problémásabb mint a 2.0 16V. Ha jó, jó, ha szar, akkor mindegy hogy benzines vagy dT, szar. Két ilyen autónk van, soha egy köhintés vagy rángatás, vagy motorral kapcsolatos lerobbanásunk nem volt. Mindkettő mindennapos használatban van minden nap jönnek.mennek, bármikor egy aláfekvéses átnézés után elmegyek vele az ország másik végére.

Alkatrész olcsóbb hozzá? Azt hogy is? Szűrők kb egy árban vannak, fék futómű egyéb kopó-forgó cuccok nagyrészt azonos áron futnak, nagyon max a vezérlést lehet említeni ami tényleg drágább cserébe nem kell okoskerekezni ami meg a benzinest dobja meg ilyen téren. Illetve ha nem rendeltetésszerű használatból vagy szar példányba nyúlásból valami letérdel akkor ezért lehet rá költeni, de közel se annyit mint egy common railes dízelre. Mondjuk ebben az esetben a benzinessel se lesz vidám senki hogy fillérekből megúszhat egy vezérműszíjszakadást.

Előzmény: MiracleMan (39710)
krisztian.fz6 Creative Commons License 2 órája 0 0 39712

Nekem is 2,2dt van, rosszat nem tudok róla mondani, max annyit, hogy hangos. De menet közben nem hallani. Már túl vagyok a félmillió kmen, de még minden gyári, a motorhoz, kuplunghoz, valtohoz nem lett nyúlva. Nyomatékos, keveset fogyaszt. Én kifogtam a jót, de akkor még 6 éves volt a kocsi. Most 18. És ilyen korban azért csodák már nincsenek. 

Előzmény: R-Zoli (39709)
anfanger001 Creative Commons License 3 órája 0 0 39711

Szia! A dt jó, kicsi pénzből javíható. Néha barkácsolást igényel a hiányzó vízcsövek miatt de nem vészes...

Előzmény: R-Zoli (39709)
MiracleMan Creative Commons License 12 órája 0 0 39710

Amiről rosszat mondanak az a 2.2 dci és nem a dt. Az még jó lehet, bár már elég öreg ami található. A benzines többet eszik, de kevesebb vele a gond és olcsóbb az alkatrész is hozzá. De ez csak az én véleményem. 

Előzmény: R-Zoli (39709)
R-Zoli Creative Commons License 13 órája 0 0 39709

Tiszteletem mindenkinek!

 

Szeretném megkérdezni, hogy az Espace 3-ba épített 2.2 DT motorokról mi a vélemény. Vásárlás előtt állok, és erről a motorról hallani jót és rosszat (több rosszat), hogy nem megbízható, de jó magyar szokás szerint senki nem tudja megindokolni, hanem „… úgy hallottam…”. Akinek volt, vagy van ilyen, vagy szereltek ilyet, stb, azokat kérdezném, hogy érdemes-e benne gondolkoznom, vagy inkább hanyagoljam.

 

A másik kérdésem az lenne (főleg, ha dieselről sikerül lebeszélni), hogy a 2.0 16V fogyasztása városban mennyi (ésszerű használat mellett, nem lámpától lámpáig gyorsulva)?

 

Nem megosztó akarok lenni, de sajnos ismeretségi körömben  1 db 1.9 dti van, Ő szereti és isteníti, de nekem a 2.2 DT vagy a 2.0 16V eddig az alternatíva (de ez persze változhat).

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

ui: tényleg nem BENZIN vs DIESEL a kérdésem és nem szeretnék ilyen vitát indítani, ez távol áll tőlem.    

MiracleMan Creative Commons License 15 órája 0 0 39708

Nekem már 2x átment a vizsgán úgy hogy nincs semmi és a t@k@m fog 25ezret kiadni azért hogy lekapcsolja a radart meg figyelje hogy nem ég ki. Amúgy is látom a tükörből ha valami gáz van és háklis  is vagyok arra ha valami nem működik rendesen.

Előzmény: Flagstaff (39707)
Flagstaff Creative Commons License 20 órája 0 0 39707

Ha működés közben prezentálni tudod nekik hogy akármilyen módon jelzi a kocsi a vontatmány irányjelzőjének a működésképtelenné válását - tegye fel a vizsgáló egységet majd tegye ki az indexet és miközben működik tekerje ki a vontatmány izzóját- és ha bármilyen reakciója van rá a verdának (intervallum megváltozik, villog, sípol, dudál, vért vesz, lázgörbét rajzol, etc) akkor el kell fogadniuk és el is fogadják. :-) Asszem Rgary kocsiján már BDII egység van, az mintha alapból csinálná ezt a visszajelzés dolgot (változik az intervallum). Nekem a fehérben egy BOSAL CAN buszos elektronika van, az ha kimegy a vontatmány izzója, akkor sipákol, a szürkében valami német cucc van utólagosan beszerelve az előző kinti tulaj révén és az szintén az intervallumot babrálja izzóhiba esetén. Két autó KPM-es forgalomba helyezéses volt magunk által, a fehérem pedig azóta már vizsgázott és elfogadták az utólag betett CAN buszos kocsikba való sípolós cuccost. Tehát ha a kocsi nem csinálja, bele kell nézni CLIP-pel nincs-e valami amit aktiválni kell vonóhorogfelszerelés után. ha nincs, akkor egy CAN buszos elektronikát bele kell tenni, nem nagy kaland.

Előzmény: Ákos-ITK-001 (39706)
Ákos-ITK-001 Creative Commons License 20 órája 0 0 39706

A világítás nincsen rajta a CANBUS-on. De lehet h itt a megoldás a képen:

Csak fogadják el vizsgán.....

 

Előzmény: Kiriama Kazuo (39704)
Kiriama Kazuo Creative Commons License 21 órája 0 0 39705

Jól látom a képen, hogy ez csak a lámparestekre menő kábelre csatlakozik közdarabként?

Ha igen akkor gyanítom az agymosás nem fog segíteni rajta. Pedig ha a hatvanas években ember volt a holdon akkor egy kétszintű áramfigyelésre sem kellene atomfizikaként tekinteni ;-)

 

Előzmény: Ákos-ITK-001 (39695)
Kiriama Kazuo Creative Commons License 21 órája 0 0 39704

Na kérem ez nekem pont aktuális dolog. Na nem a IV- es hanem a visszajelző.

A jogi résszel nem vagyok tisztában de a többi azért picit megy. Annak ellenére, hogy úgy két hete elírtam a dolgot és tévesen azt mondtam a IV-es visszajelzi a multi kijelzőre. Igen az egy másik kocsi ami ezt megteszi és nem rönó.

De a III az alapból minden belenyúlás nélkül tudja a figyelést ha a helyére van bekörve a horog. Gyanítom ezt a négyes is tudja csak a can miatt kicsit presszálni kell az agyát.

Viszont annak ellenére, hogy a III-as figyeni és gyorsabban villog ha egy vagy több fogyasztó eltűnik a körből az enyémhez már készül a program és egy kicsi vacak ami egy vonóhorog piktogrammot pislogtat indexelés közben a multi kijelzőn ha rajta van a futó. Aztán ha lekapcsolt akkor fut tovább az eredeti protokol. Óra olyaj szerviz vagy ami éppen oda való.

Amint megvan mutatom a képeket.

 

De az mondjuk tény, hogy nekem a vizsgán elfogadták a gyári visszajelzést amikor kipróbálták és fogyasztó leválásra gyorsított villogással reagált a kocsi.

Viszont arra illik odafigyelni, hogy ez csak az első leállításig van így mert a következő indításnál már a hibás állapotot veszi alapnak és akkor már normál tempóban fog villogni a következő kiégésig.

Előzmény: Ákos-ITK-001 (39701)
Kiriama Kazuo Creative Commons License 21 órája 0 0 39703

Józsi Úr,

igen az a nem elhanyagolható részlet kimaradt a kérdésből, hogy a dizel a jármű. Kicsit tartok is tőle de ahogy tegnap beszéltem Anfangerrel mondta, hogy nyugodjak meg, úgy is akkor fogja lef...ni a bokáját a technika amikor a legnagyobb szükség lesz rá de akkor te majd segítesz. 

Amúgy az aggodalmamnak 2 fő oka van.

  1. Dizel
  2. Autómata

Aztán ezeknek vannak alpontjai is de ezt majd máskor részletezem amikor eljön az ideje. És senkinek se legyenek olyan illúziói, hogy nem fog eljönni. Olyan ez mint a karácsony. Ha akarom ha nem eljön. Néha később néha hamarabb de ideér és akkor fájdalmasan sokba kerül.

Pontosan ezért még nyitva hagytam a kaput hátha ki kiugrok belőle.

 

Előzmény: espace34 (39686)
Ákos-ITK-001 Creative Commons License 21 órája 0 0 39702

Köszönöm a válaszokat!!!!

Ákos-ITK-001 Creative Commons License 22 órája 0 0 39701

Nem csak a futó irányjelző izzójának a visszajelzése kötelező(!), hanem az autón lévőké is! Ezt úgy oldották meg, hogy gyorsabban villog vagy csipog( lehet a visszajelző optikai vagy akusztikus)...

A legegyszerűbb visszajelző, ami áramot "figyel" .....amikor ráakasztom a futót megnő az áram, mert eggyel több izzó fog villogni. Ekkor a visszajelző is villogni fog. Ha kiég az izzó a futón akkor nem fog villogni a visszajelző.

Szóval a IV-esen sincsen olyan gyári kijelző ami a megnövekedett terhelés hatására villogna?

 

SajtFondue Creative Commons License 23 órája 0 0 39700

Se magyar se EU :-)) és még szürke rendszam sem kell :-))

Előzmény: Flagstaff (39699)
Flagstaff Creative Commons License 24 órája 0 0 39699

Az egész EU-ban kötelező. De ha a jármű elektronikai rendszere alkalmas rá hogy visszajelezzen (másik relé például régi Volvok, hátsó modul programozása, etc) akkor nem kell külön visszajelzőt beépíteni. Nincs tapasztalatom IV-essel, de megeshet ha ez a gyári beépítőkészlet, akkor CLIP-pel be lehet programozni hogy ha a vontatmány irányjelzője meghibásodik, azt jelezze a jármű saját rendszere.

Előzmény: Mistral1 (39698)
Mistral1 Creative Commons License 25 órája 0 0 39698

Akkor nincs is MAGYAR forgalmi engedélyed, az biztos...

Itthon a műszakin feltétel, hogy legyen vmi visszajelző kütyü arról, hogy az indexek működnek-e. Legalábbis engem hasbadumáltak egyszer, hogy azért építették be, mert KELL lennie ilyennek.

Előzmény: SajtFondue (39697)
SajtFondue Creative Commons License 26 órája 0 0 39697

Semmilyen ;-)

Előzmény: Ákos-ITK-001 (39695)
MiracleMan Creative Commons License 26 órája 0 0 39696

Nekem semmilyen. Csak rákötötték a vezetékekre. 

Előzmény: Ákos-ITK-001 (39695)
Ákos-ITK-001 Creative Commons License 27 órája 0 0 39695

Sziasztok!

Kedves vonóhoroggal rendelkező IV-es tulajok!

Milyen utánfutó visszajelző van nektek?

 

Vettem gyári kábelköteg a vonóhorog elektromos bekötéséhez! Nem kell barkácsolni, csak a helyére rakni! Elektronika sincsen benne.......



hazafia Creative Commons License 1 napja 0 0 39694

Merre vagy helyileg?

Előzmény: zsandár (39692)
szaja11 Creative Commons License 1 napja 0 0 39693

Az enyémet egy "sima" általános diagnosztikai műszerrel állították át. Rendesebb autószerelőknek általában van ilyen.

Előzmény: zsandár (39692)
zsandár Creative Commons License 1 napja 0 0 39692

Kösz,szakszervizben van csak, gondolom...

 

 

Előzmény: szaja11 (39690)
pigone Creative Commons License 1 napja 0 0 39691

Szia!

Látom, neked is volt központizár-problémád, ha sikerült megoldást találnod rá, légy szíves jelezd nekem a peterszula kukac gmail pont com címre. Ha írsz egy telefonszámot, felhívnálak, ha így egyszerűbb. 

Minden megoldás érdekel...

Köszönöm, üdv. Péter

Előzmény: bruno006 (28854)
szaja11 Creative Commons License 1 napja 0 0 39690

Csak műszerrel. (magyar nincs)

Előzmény: zsandár (39689)
zsandár Creative Commons License 1 napja 0 0 39689

Sziasztok !  fedélzeti számítógépen a nyelvet, hogy tudom átállítani ?? kezelési utasításban nincs benne...

szaja11 Creative Commons License 2 napja 0 0 39688

Kérdésem illetve kérésem lenne Espace 34-hez!

A klíma mizériámmal tudnál-e foglalkozni? Azaz, hogy így utólag (mert általános diag műszerrel törölve lett a hibakód) kiolvasható Clippel az hogy miért kapcsol ki a klíma vagy meg kell várnom, hogy újra jelentkezzen a hiba. Miért csinálja és kódtörlés után miért jó egy darabig és kiszámíthatatlan, hogy meddig.

alessa77 Creative Commons License 2 napja 0 0 39687

Sziasztok!

2002 Espace 2.2 dci,kuplung cserénél lejön a váltó vagy a bölcsőt is le kell szedni?

espace34 Creative Commons License 2 napja 0 0 39686

Szia,

 

Ez egy 3.0v6dci, vagy benzines? Ha a dci, akkor az van, amit a fórumtárs is írt, hogy a váltó fokozatkapcsolójánál lévő kapcsoló kontakthibás, vagy a csatlakozója kontakthibás. Ha a benzines, ott meg a benti váltókulisszánál lévő kapcsolónál lehet a gond. Ha más baja nincsen, akkor az nem olyan nagy dolog, a váltó ettől még jó is lehet.

Előzmény: Kiriama Kazuo (39673)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!