Volna egy solex3800as francia gyártmányú biciklim eladó minden megvan rajta csak a motor hiányzik.Ha valakinek szüksége volna rá írjon és fényképet is küldök róla árban megegyezünk.
Kérdésem, hogy valaki Budapesten (lehetőleg Budán) tudna segíteni a 3800-asom gyújtás beállításának ellenőrzésében és a világítástekercs átnézésében? Sajnos ezekhez nincs megfelelő szerszámom, de az már szétszedés nélkül is látszik, hogy egy rögzítőcsavar laza atekercsek mellett, amihez nem férek hozzá a ventillátor(?) leszerelése nélkül.
új tagként csatlakozom, pár hete vettem egy magyar gyártású 3800-ast. Elég jó állapotban volt, de a fékeket, láncot rendbe kellett szedni rajta. Az első villa és a váz csatlakozásánál csúnya a heggesztés - de erről nem tudom eldönteni, hogy már "gyárilag" nem figyeltek oda, vagy utólagos buhera eredménye.
Most térek át a többi rész rendbeszedésére. Két kérdésem lenne Hozzátok. Az első: az első lámpa égőcsere után (6V-os 15W-os égő) menet közben is kb egy lemerült akku mintájára ég. Olvastam, hogy a világítás távol áll a tökéletestől, na de ennyire? Mi a klubtársak megoldása erre? Gondolom a világítás tekercs teljesítmény kapacitásával van a baj. Kicsit alultervezték. Lehet/érdemes valahogy alacsonyabb fogyasztású LED égőt beletenni foglalatba a normál izzó helyett? Van ezzel tapasztalata valakinek?
Másik kérdésem, hogy ezen a modellen nincs "bukókeret" a motor körül. Ezt lehet valahonnan utólag értelmes áron szerezni? Egyáltalán el lehet erre a modellre szerelni ilyet? Esetleg valakinek a klubban van feleleges darab, amit értelmes áron eladna nekem?
Szerintem érdemesebb a google.com-on rákeresni erre: "Solex Atala Rizzato", és kérdezni olyanokat, akiknek ilyen mopedjük van, mert nagyon kicsi az esélye, hogy valakinek itt, a fórumon ilyen gépe van.
Ez már csak így van. A gép jellemzően előforduló hibáit vesszük sorra, majd csak utánna következnek az emberi "tévedésekből" származtatható rendellenességek.
Ezt szoktuk, nagy szí.ásnak nevezni.
Sőt szándékosságra sem igazán gondol az ember.
De találkoztam már olyan esettel. Amikor az apuka hogy ne motorozzon a kislánya, vizet öntött a tankba, nem sokat csak éppen annyit, hogy bele bele libbenjen néha a cső tetején a benzin közzé. ( nem Solex volt).....:-)
Hülyeségből pedig akad bőven,még magamfajta tapasztaltabb motorosnál is.Csak éppen észre kellett volna vennem,hogy a kompresszió,szikra,meg semmi mellékzörej nem elég a gyújtáshoz.Az üzemanyag -ellátás sem elég vigasz,ha a tartályban éppen nem megfelelő benzin van.Kimostam a tartályt,feltöltöttem,azóta éppúgy szépen dorombol a Solex mint tavaly.Egyenlőre a családban senki sem vállalja ki is tankolta majdnem tele festékoldóval.Hogy én nem vettem észre,az már csakis az én hülyeségem..
A hajtókar a főtengelyen tűgörgőkkel van csapágyazva. Ez olyan mértékű kopást nem tud prudukálni, hogy ebből az okból ne legyen kellő kompresszió, illetve nem tud annyit csökkeni a lökethossz. Ez baromság.
Ugyan is kenetlenségból, elhasználódásból eredő kopás esetén, a hajtókarcsap felülete berágódik, a tűgörgők keresztbe állnak, esetleg össze is törnek. Itt speciel jellemző a hajtókar törés, mivel alumínium öntvény (Solexnél).
Szóval azért írtam én, ha gond van a hajtókarral akkor azt úgy is észrevenni. :-)
A kompresszió csökkenését, a henger és gyűrűk kopása, esetleg beragadása okozza.
Esetünkben még a dekompresszor szelepe is.
De valószínűbbek a gyújtási, és az üzemanyagellátási hibák.
Továbbá Solexeknél előfordulhat, az extrém koksz lerakódás a kipufogóban.
Hülyeségek halmazállapota, mondjuk, láttam már olyan embert is aki 10 évig aszfaltozott, és váltott ablak beszerelő szakemberiségre. Csak néha józan paraszti észt kell használni, azzal hogy leül, nem tudom mi az kutya vagy macska, de üljön le, attól még komprimál, és ha belegondol bárki is, azzal csak a robbanótér nől meg, gyengébb motor, esetlegesen gyorsabb motor. Solex olyan primitív nagyszerű motor hogy szó szerint csak elbaszni lehet, fejleszteni nem nagyon érdemes.
Személyes érintetség végett, m.norbertnek. Illetve pontosítás végett, én már csak idéztem a következő omniózus mondatot. Bármennyire is zseniális a felismerés, de nem tőlem származik. :-) annak ellenére hogy az előzmény, az én hsz-emre hivatkozik.
Másrészt disszertációk esetén, mostanság komolyan veszik a plágium gyanút.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Ez Sihuhu forumtárs, diagnosztizálásának frappáns magyarázata, ok és okozati levezetéssel. (Ámbár nem minden logika nélküli de alapjaiban téves)
34-éve annak, hogy autoszerelő képesítést szereztem.
Itt egy fórumon vagyunk ahol laikusokból áll a többség.
Ezért nem várható el mindenkitől, hogy szakismeretekkel rendelkezen.
Viszont, pont azért fórum a fórum, hogy segítséget kapjon a laikus kérdező problémája megoldásához.
Rokkantkocsival vettem,max 50 kilóméterrel.A volt tulaja nem merte használni,és miután elhunyt megvettem az örökösöktől.Biztos hogy ennyi van benne,mert ismertem a tulajt.Átnézettem egy volt gyári dolgozóval.aki felszerelte rá a felfogató lemezeket.Kerékpárra akartam felszerelni,de az elektromos mellett maradtam.Ára 40000ft.
Hétvégén összeraktam:) Kipucoltam az üzemanyagrendszer komplett. Azonnal indult:) Érdekes vele brümmögni. Szokatlan ez a fordított gázadás. 60 ért továbbra is eladó, immáron üzemképesen. Kipróbálható állapotban van.
A szomszédomban dolgozó bácsi lerakott egy solex kütyüt az ajtóm elé, hogy el akarja adni.
Ő azt monda hogy egy "baráti 60as"-kér érte. Nem milyen és mennyit ér.
Festése gyári, arany színü solex feliratok vannak rajta, olyan patinásan kopottan, nem olyan mint amit amit itt a képeken látok általában. A kézifék kar csuklója is kormány végénél van. A bowdenje is kormányon belül fut. Na ezt jól leírtam:) Ránézésre minden gyári rajta, nincs tákolás.
Érdekelhet valakit? Én nem szeretnék vele foglalkozni.