Hétvégén összeraktam:) Kipucoltam az üzemanyagrendszer komplett. Azonnal indult:) Érdekes vele brümmögni. Szokatlan ez a fordított gázadás. 60 ért továbbra is eladó, immáron üzemképesen. Kipróbálható állapotban van.
A szomszédomban dolgozó bácsi lerakott egy solex kütyüt az ajtóm elé, hogy el akarja adni.
Ő azt monda hogy egy "baráti 60as"-kér érte. Nem milyen és mennyit ér.
Festése gyári, arany színü solex feliratok vannak rajta, olyan patinásan kopottan, nem olyan mint amit amit itt a képeken látok általában. A kézifék kar csuklója is kormány végénél van. A bowdenje is kormányon belül fut. Na ezt jól leírtam:) Ránézésre minden gyári rajta, nincs tákolás.
Érdekelhet valakit? Én nem szeretnék vele foglalkozni.
mivel szimeringnél taknyos, nem erőlködök a beindítássál, hanem a szétszedéssel, az mellet ha körbe forgatod null kompresszió, azt beindítani, olyan mint lankat pöcsel orgiát rendezni.
forgattyúsház csavarok meg is szoktak lazulni, néz rá sajátodra, meglepődsz. de itt nem volt meghúzva se.
"Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint"
Úgy raktam vissza az AC-pumpa alatti műanyag lapot, ahogy benne találtam. Azt észrevettem, hogy a mocit már avatatlanok piszkálták - pl. az AC-pumpából hiányzott a felső üveggolyó. Ezzel együtt benzint nyomott, mert a karbiban a benzinszűrő simán nedvesedett. Ezt a tulajjal közösen meg is állapítottuk.
"de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám."
Akkor jól sejtettem, hogy legalább a csapágyszimering a problémás. Az meg sem fordult a fejemben, hogy a forgattyús ház csavarjai nem voltak meghúzva, meg tömítetlenségek vannak. Ez egyszerűen nem életszerű hiba :-)
Gondolom, akkor neked sem indult be, legfeljebb további hibákat találtatok...
Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint, de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Normal
0
21
false
false
false
MicrosoftInternetExplorer4
Természetesen nem a szakszerűtlen javítások, módosítások, és buherálások után mesterségesen létrehozott üzemképtelenség esetére vonatkoztattam a hiba keresési sorrendet.
Alapismeretek nélkül, bár egyszerű szerkezet, de mégsem érdemes a szereléshez hozzáfogni.
"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."
Ilyen nem fordulhat elő. A tűgörgők persze hibásodhatnak, törés, "keresztbefordulás", stb szélsőséges esetben akár hajtókartöréshez is vezethet.
Ott már más diagnosztizálható tünetek is vannak, nem csak az hogy nem indul.
Egyébként nem kell szakműhely egy hajtókar cseréhez, a solex esetében. (Van pár tartalék hajtókarom, de még soha nem volt rá szükség.)
Egy nem induló motornál, kézenfekvőbb hibákat "illik" keresni.
Főleg ha a főtengely kézzel, akadálymentesen átfordítható, és nincsennek rendellenes zajok, holtjátékok. A kompresszió tényét szintén érezni, ilyen esetben ha vissza szereljük a gyujtógyergyát. A kompresszió hiány, henger, dugó, gyűrű kopásából jöhetlétre, továbbá gyűrűberagadás, törés. Esetünkben a dekeompresszorszelep tökéletlen zárásából is.
Csak mellékesen megegyezve, és kigeszítve a témát a teljesség igénye nélkül.
Ha már megbontottad a csövet, nézd meg, tolja-e a benzint az AC-pumpa után. Ha nem, akkor ludas lehet az AC, vagy dugulás a fémcsőben, vagy dugulás a tankban levő benzinszűrőben. AC-pumpát rögzítő csavart óvatosan meghúzni, mert törik. Nagyob gondot akkor okoz ez, ha nem magyar gyártású a Solex, mert akkor más a négy kis csavar menetemelkedése, és itthon nem lehet beszerezni...
Esetemben mindhárom előfordult, sőt az AC-pumpa egyik golyója is hiányzott. Következtetés: előttem már valaki matatott a rendszerben, és elhagyta az üveggolyót. :-)
Ma mérgemben leszedtem a benzinpumpát,mintha "jó" korában jobban öntötte volna a benzint a túlfolyón.A membrán elég elnyűtt állapotban van,nem lyukas,de igen lagymatag,hullámos.Talán túl kevés üzemanyag folyik át a karbin,kevés ahhoz,hogy robbanókeverékké alakuljon.Habár egy kicsit ellentmondásos,mert általában a benzinmotorok rövid időre indulnak egy kis betöltéssel a gyertyanyiláson (az is igaz,hogy akkor nagyon dús a keverék).Ez bizza nem reagál arra sem .Marad a további macera.Nem bontanám meg a blokkot mert ott nem lehet baj.
Amit megpróbáltam életre kelteni, az szerintem életében nem látott karbantartást. Amíg ment, addig ment, aztán betolhatták egy fészerbe, ahol sokáig elfeküdhetett. Majd a tulaj gondolt egyet és eladta...
Az a furcsa, hogy önmagában szépen ontotta a szikrát - persze rendberakást követően -, a benzinszűrő is szépen nedvesedett a karbiban nagy nehezen, mégis, egyet nem röffent, pedig fúrógépes indítással is próbálkoztunk, miután a karbit is kitakarítottam. Nem igazán értem, hogy mi a fene baja lehet.
Nagyon kiváncsi vagyok,mi lesz a végeredmény.A -67.es Solexommal szinte ugyanúgy kinlódunk már vagy egy hete.Minden kitisztitva,gyújtás beállitva,de egyet sem "röffent".Tavaly augusztusban volt utoljára járatva,szépen dorombolt ,én nem is gondolok valamilyen kopásra (szimmering vagy csapágy),mert a motor még jó állapotban van.Csak éppen nem teszi a dolgát.Pedig valamennyire járatos vagyok a motor működésében,de úgy látszik most kifogott rajtam.
Remény azért itt is marad.
Az a másik,a "pofaleszakadós" motor,amelyikkel a tutajomat tolatom a Tiszán ,kézi inditással kettőt pörditek a hűtőlapátokon és máris pöfög.
Szia dámdámdámdám gurgugyin érdekelne hogy konkrétan milyen cuccaid vannak megadnám a telefonszámomat ha megcsörgetsz visszahívlak és megtudjuk beszélni telefonon.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, meg szeretném tudni solexem hibájának okát. Ez egy 93'-as magyar gyártmány. Az a problémám hogy nehezen indul be, jól meg kell tekerni hozzá a motort, ha fölgyorsult akkor már tartja a sebességet de csak szivatón, és ha le is lassulok kb 10-15 km/h alá akkor szép lassan lelassul és leáll. Nem tudom hogy mi lehet a probléma. Tud valaki erre mondani valamit ?