Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

big-dewil Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13583

Látom egyfelé kattan az agyunk, és mindketten magyar országon születtünk, a komám-bátyám nemzedékben. )))

Előzmény: Csokis (13581)
big-dewil Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13582

de nem egyszerü vizsgabázisra kell menni kérdezösködni, mert azok tök hülyék. Olyan helyre menj, ahol központ van, és van ismid is. vagy ismersz valakit aki ott bennfentes rokona, stb. ki tudod mosmár találni...

 

Előzmény: GT6 (13578)
Csokis Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13581

Azokra. Univerzális a felhasználásuk, szinte minden gondot meg tudnak oldani. Én először eggyel próbálkoznék a legjobb fajtából, aztán megmondják, mi kell...

Előzmény: GT6 (13580)
GT6 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13580

Azokra az arcképes, mintás papírokra gondolsz? :P

Előzmény: Csokis (13579)
Csokis Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13579

Össze kell gyűjteni kis, mindkét oldalán színes papírokat, és azokat a többi papííral átadni. Az sokat szokott segíteni. :-) Azt kell kipuhotolni náluk, mennyi ilyen papír szükséges a sikerhez.

Előzmény: GT6 (13578)
GT6 Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13578

Kössz a FB csoportot, ott már érdeklődtem, van is 1-2 ember akivel már beszélgetünk... A lenti infókat pedig pont hogy egy (sőt kettő) vizsgabázison kaptam. És azért írok ide, mert az, hogy nektek van rendszámotok, az ellentmond a vizsgabázison hallottaknak, és egyszerűen nem áll össze a kép. Lennie kell valami apró részletnek, ami eddig elkerülte a figyelmem. 

Előzmény: big-dewil (13577)
big-dewil Creative Commons License 2018.03.27 0 0 13577

Találgatás helyett inkább el kéne menj egy vizsga helyre ahol meg tudod kérdezni, mit lehet és mit nem. De felvettelek a face kit car csoportba, miért nrem ott kérdezel olyanokat akik ezzel sürübben foglalkoznak?

Enyim 2009-ben hoztuk be ás 1986-os épités volt, de a motorja 1960-ban készült!!!

 

Előzmény: GT6 (13574)
Csokis Creative Commons License 2018.03.26 0 0 13576

Mármint az áruk szabad áramlását akadályozónak tekintették.

Előzmény: Csokis (13575)
Csokis Creative Commons License 2018.03.26 0 0 13575

Szerintem ezek a régi szabályok, ezt az EU eltöröltette, mert az áruk szabad áramlásának tekintették. Én 2010-ben csont nélkül hoztam az autót, de Bigi is hasonlóképp.

Előzmény: GT6 (13574)
GT6 Creative Commons License 2018.03.26 0 0 13574

https://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/060223b/

 

"2. Jelenleg EU-s tagországból az EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező típusokat lehet behozni. Ezek a legalább EURO II-es motorral felszerelt modellek.
EURO II-es motorral általában 1996 vége felé kezdték el a személygépkocsikat felszerelni. Ettől azoban lefelé és felfelé is lehet eltérés. Amennyiben '96-'97-es autót kíván behozni, úgy a behozatal előtt nem árt a Közlekedési Felügyeletnél érdeklődni annak forgalomba helyezhetősége iránt!"

 

Ezt talaltam en is. Csak olyat lehet behozni, ami EU-s tipusbizonyitvannyal rendelkezik, es legelabb EUR-2-es. Ez alol csak veteran minositessel lehet kibujni. 1996 elotti autokat tehat gyakorlatilag nem lehet behozni, ha nem veteranok. Ezt a 

 

@Csokis: A tieded nem ezek elott a jogszabalyok elott hoztatok be?

Előzmény: Csokis (13573)
Csokis Creative Commons License 2018.03.23 0 0 13573

Szerintem ez hibás okoskodás. Tudtommal nem a motor EuroX-es, hanem az autó. Mert mi a motor? Ugyanazt szerelik egy csomó autóba, más-más kimeneti értékkel. Elektronikától, vezérléstől sok minden függ, és akkor még hengerfejről, meg vezérműtengelyről nem is beszéltünk. Mikiözbern a blokk száma ugyanaz marad. De hát én nem vagyok szakember, csak egy buta laikus.

Előzmény: GT6 (13572)
GT6 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 13572

Lehet ez is vizsgabazis fuggo mint annyi minden mas? Na megkerdezek meg par bazist.

Nekem azt mondtak Szombathelyen, hogy pl egy EURO6-os motor akkor sem megy at, ha EURO5-os erteket produkal, mig egy EURO4-es motor nyilvan at megy, ha az EURO4-et tudja. De en pont ezert nem kerhetem, hogy az en motoromat EURO akarhanykent vegyek figyelembe. 

A masik muszaj dolog, amirol mar tobbszor hallottam, a ket koros fekrendszer, ami alol megint csak az OT-s gepek a kivetelek. En amugy ezt is megkerdojeleznem, latva a HAHU-n az 50 eves, nem OT rendszamos gepeket...

Előzmény: big-dewil (13568)
big-dewil Creative Commons License 2018.03.23 0 0 13571

arrol nincs jo fotom, de az uj lámpárol van közelebbi. nézegesd ezt.

Különben az uj Jeep lámpa lett beintegrálva, nem drága, a pár kb 40e.

Előzmény: Csokis (13569)
14NZ Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13570

Sziasztok,

Én úgy tudom Magyarországon az épített kocsik a behozottak akármilyen modern motor van bennük EURO 0 besorolásúak.

Csokis Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13569

Vaúúú Barbi! Milyen dögös lett az orra! Na, most egy képet a sejhajáról is, ha lehet!

Előzmény: big-dewil (13568)
big-dewil Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13568

A Motorrol semmilyen norma nincs és nem is volt a papirjaimban. Soha nem is nézik, mindig a legrosszabb értéket irják be a vizsgákon, pont nem is érdekel. Ugysem megyek belvárosban a sok hülye közé.

Amit néznek, az a fék, világitás, alvázszám, lengéscsillapitok, körmánygömbcsuklok ja és elsö vizsgán legyen rajta ablaktörlö is.

Csokis Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13567

Megnéztem. Az enyém ezekről nem mond semmit, mert nincs is benne semmi. Szerintem legrosszabb esetben a donort kell tudnia, szóval az a tuti, ha maradsz a jó, öreg, 1990 előtti gépeknél. Ja, és itt a kitöltési útmutató idevágó része is.

Előzmény: Csokis (13566)
Csokis Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13566

Szerintem a V5-ben kell, hogy legyen valami erről. Egy biztos: ha egy 80-as évekből származó kit cart veszel, azzal ilyen gondod nem lesz. :-) (Vagy tudja, amit egy kétliteres Ford tudott akkoriban, vagy nem, de senki nem fog zajt mérni, meg katalizátort keresni.)

Előzmény: GT6 (13565)
GT6 Creative Commons License 2018.03.22 0 0 13565

Igazad van Csokis, a saját normájának kell megfelelnie. Ha EURO 2, akkor elég annyi is, ha EURO 6, akkor annak. A vizsgabázison azt mondják, hogy az a nagy kérdés, hogy a saját normája megállapítható-e. Mert hiába produkál pl EURO 5-ös értéket, ha nincs igazolható saját normája, akkor megáll a procedúra. Pl. amerikai piacra készült autóknak sokszor nincs hivatalos EU normájuk, ilyen esetben nem lehet őket forgalomba helyezni. Valamilyen Vezérképviseletet említettek még, ahol meg tudnak határozni neki egyet, de hogy ezt milyen esetben teszik meg, és milyen esetben nem, az még nem világos.

Az egész alól a veterán minősítésű gépkocsik a kivételek, ők mentesülnek az emissziós normák alól.

Előzmény: Csokis (13563)
Csokis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13564

Az egy RMB Gentry, egy Triumph Herald 13/60 alapú kit car. Nekem kellett egy kis segítség, mert olyan volt a V5, amilyet írtam, hogy olyan _ne_ legyen. (Triumph, Sport felépítménnyel, ahelyett, hogy Gentry lett volna bejegyezve.) De vittem a régi biztosítási, klubos, meg szervíz papírjait, és elhitték. (Beírták a gugliba, és az első oldalon csak ilyen autókat dobott fel.) Itthon már Triumph Gentry a forgalmija szerint. Egyébként ami kell: egy roncsderbi a Mozaikban, egy regadózás a Száva utcában, egy átírás az ocsmányirodában. Ennyi. (Nekem mindenhová kétszer kellett mennem, mert ez volt az első Gentry Magyarországon, és mindenhol kellett egy nap, amíg felvitték a rendszerbe. De egy Caterham nem ilyen ritka madár, azzal könnyebben fog menni.)

Előzmény: GT6 (13561)
Csokis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13563

De a saját normájának kell megfelelnie. Senki nem vár Euro6-ot egy 1980-as kit cartól. Magyarán ha gatya a motor, akkor felújítod, és úgy tolod oda a vizsgára. És ott az eredeti autó normáját mérik le. (De általában nem szokott ilyen gond lenni, hacsak nem projektet veszel.) Leggyakoribb, hogy fék, világítás, lengéscsillapító, esetleg esztétikum és vizsga.

Előzmény: GT6 (13562)
GT6 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13562

Nem úgy van, hogy a műszakin megmérik az emissziót, és ha nem felel meg a normának, nem kap újabb X évre engedélyt? 

Előzmény: Csokis (13560)
GT6 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13561

Ja, amugy lattam a te kocsidat itt a forumban meg a blogodon. Dögös gép. Erdekelne, hogy az mi pontosan es hogy jartad ki a forgalmit muszakit :)

Előzmény: Csokis (13558)
Csokis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13560

Semmi. Katalizátor nélküli (legdrágább) regadót fogsz fizetni. Az emisszión alapuló importtilalom csak EU-n kívüli kocsikra érvényes. Ezért kell a brexit vége előtt megvennetek.

Előzmény: GT6 (13559)
GT6 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13559

Kössz :P És mi a helyzet az emisszióval? Az angol belpiacos Caterham-ek pl nem EU6-os motorral készülnek. Vagy van erre valami "levehetős" workaround?

Előzmény: Csokis (13558)
Csokis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13558

Ja, persze a lámpáját ki kell cserélned kontinentálisra, de azt nem hinném, hogy két H4-es Skoda 120 foncsor komoly akadály lenne. :-)

Előzmény: GT6 (13556)
Csokis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13557

Csont nélkül forgalomba lehet helyeztetni az angol autót itthon, ne dőlj be semmiféle hülyeségnek. (Már amíg a brexit le nem zajlik.) Arra figyelj, hogy a V5 teljes egészében legyen meg (ne tépjenek le róla semmit, de az angol  kitöltési útmutatóban benne is van, hogy ha külföldinek adják el az autót, akkor adják neki az egész V5-öt), és lehetőleg a V5-ben ne a donor legyen típusként megjelölve, mert egy Ford Cortina még "sport" felépítménnyel is nehezen folható le a Mozaik utcaiak torkán. De ha van egy korrekt adás-vételid, meg egy rendes V5-öd, akkor csak pénz és járkálás kérdése a dolog.

Előzmény: GT6 (13556)
GT6 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 13556

Sziasztok!

 

Szeretnek egy Caterham-et. Angliaban van sok elado, szepek is, jo aron is vannak, de legjobb tudomasom szerint az angol belpiacos gepeket nem lehet itthon forgalomba helyezni. Az EU-s peldanyok meg ritkak mint a feher hollo, es kb dupla aron mennek. Kb 8 millot szannek ra (igazabol 3-4-en baratokkal dobnank ossze).

Esetleg van barmi tippetek, infotok a temaban? Vannak-e magyar Caterham-ek (Robin Hood-ok, Westfield-ek, stb), hol lehet elado peldanyokra bukkanni, van-e valami kiskapu az angol darabok forgalombahelyezesere, esetleg a 30 evesnel regebbieket OT minositessel egyszerubb-e, stb, stb. Minden hozzaszolast, linket, otletet szivesen veszek.

 

Kosz mindenkinek es szep napot!

Trike. Creative Commons License 2018.01.28 0 0 13555

Köszi a sok linket, igen erre gondoltam!

Előzmény: Csokis (13554)
Csokis Creative Commons License 2018.01.22 0 0 13554
Előzmény: Csokis (13553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!