No, ennek már van formája! Mi a rács, Jag S-Type? (A Dutton Phaeton mindig elég furcsa volt, elmehetnél hozzájuk tervezőnek. Vagy árulhatnád a konverziós kitet.)
tegnap lattam a szep autod, AMTS bemutetyan - probaltam nezni a weboldal www.kck.hu de nem mukodik - koltoztem Angliabol, kitcarral, de mar nem regisztraltam - Magyarorszagon, hogy mukodik a Kitcar regisztralas, legyszives ?
de nem egyszerü vizsgabázisra kell menni kérdezösködni, mert azok tök hülyék. Olyan helyre menj, ahol központ van, és van ismid is. vagy ismersz valakit aki ott bennfentes rokona, stb. ki tudod mosmár találni...
Azokra. Univerzális a felhasználásuk, szinte minden gondot meg tudnak oldani. Én először eggyel próbálkoznék a legjobb fajtából, aztán megmondják, mi kell...
Össze kell gyűjteni kis, mindkét oldalán színes papírokat, és azokat a többi papííral átadni. Az sokat szokott segíteni. :-) Azt kell kipuhotolni náluk, mennyi ilyen papír szükséges a sikerhez.
Kössz a FB csoportot, ott már érdeklődtem, van is 1-2 ember akivel már beszélgetünk... A lenti infókat pedig pont hogy egy (sőt kettő) vizsgabázison kaptam. És azért írok ide, mert az, hogy nektek van rendszámotok, az ellentmond a vizsgabázison hallottaknak, és egyszerűen nem áll össze a kép. Lennie kell valami apró részletnek, ami eddig elkerülte a figyelmem.
Találgatás helyett inkább el kéne menj egy vizsga helyre ahol meg tudod kérdezni, mit lehet és mit nem. De felvettelek a face kit car csoportba, miért nrem ott kérdezel olyanokat akik ezzel sürübben foglalkoznak?
Enyim 2009-ben hoztuk be ás 1986-os épités volt, de a motorja 1960-ban készült!!!
Szerintem ezeka régi szabályok, ezt az EU eltöröltette, mert az áruk szabad áramlásának tekintették. Én 2010-ben csont nélkül hoztam az autót, de Bigi is hasonlóképp.
"2. Jelenleg EU-s tagországból az EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező típusokat lehet behozni. Ezek a legalább EURO II-es motorral felszerelt modellek. EURO II-es motorral általában 1996 vége felé kezdték el a személygépkocsikat felszerelni. Ettől azoban lefelé és felfelé is lehet eltérés. Amennyiben '96-'97-es autót kíván behozni, úgy a behozatal előtt nem árt a Közlekedési Felügyeletnél érdeklődni annak forgalomba helyezhetősége iránt!"
Ezt talaltam en is. Csak olyat lehet behozni, ami EU-s tipusbizonyitvannyal rendelkezik, es legelabb EUR-2-es. Ez alol csak veteran minositessel lehet kibujni. 1996 elotti autokat tehat gyakorlatilag nem lehet behozni, ha nem veteranok. Ezt a
@Csokis: A tieded nem ezek elott a jogszabalyok elott hoztatok be?
Szerintem ez hibás okoskodás. Tudtommal nem a motor EuroX-es, hanem az autó. Mert mi a motor? Ugyanazt szerelik egy csomó autóba, más-más kimeneti értékkel. Elektronikától, vezérléstől sok minden függ, és akkor még hengerfejről, meg vezérműtengelyről nem is beszéltünk. Mikiözbern a blokk száma ugyanaz marad. De hát én nem vagyok szakember, csak egy buta laikus.
Lehet ez is vizsgabazis fuggo mint annyi minden mas? Na megkerdezek meg par bazist.
Nekem azt mondtak Szombathelyen, hogy pl egy EURO6-os motor akkor sem megy at, ha EURO5-os erteket produkal, mig egy EURO4-es motor nyilvan at megy, ha az EURO4-et tudja. De en pont ezert nem kerhetem, hogy az en motoromat EURO akarhanykent vegyek figyelembe.
A masik muszaj dolog, amirol mar tobbszor hallottam, a ket koros fekrendszer, ami alol megint csak az OT-s gepek a kivetelek. En amugy ezt is megkerdojeleznem, latva a HAHU-n az 50 eves, nem OT rendszamos gepeket...
A Motorrol semmilyen norma nincs és nem is volt a papirjaimban. Soha nem is nézik, mindig a legrosszabb értéket irják be a vizsgákon, pont nem is érdekel. Ugysem megyek belvárosban a sok hülye közé.
Amit néznek, az a fék, világitás, alvázszám, lengéscsillapitok, körmánygömbcsuklok ja és elsö vizsgán legyen rajta ablaktörlö is.
Megnéztem. Az enyém ezekről nem mond semmit, mert nincs is benne semmi. Szerintem legrosszabb esetben a donort kell tudnia, szóval az a tuti, ha maradsz a jó, öreg, 1990 előtti gépeknél. Ja, és itt a kitöltési útmutató idevágó része is.
Szerintem a V5-ben kell, hogy legyen valami erről. Egy biztos: ha egy 80-as évekből származó kit cart veszel, azzal ilyen gondod nem lesz. :-) (Vagy tudja, amit egy kétliteres Ford tudott akkoriban, vagy nem, de senki nem fog zajt mérni, meg katalizátort keresni.)
Igazad van Csokis, a saját normájának kell megfelelnie. Ha EURO 2, akkor elég annyi is, ha EURO 6, akkor annak. A vizsgabázison azt mondják, hogy az a nagy kérdés, hogy a saját normája megállapítható-e. Mert hiába produkál pl EURO 5-ös értéket, ha nincs igazolható saját normája, akkor megáll a procedúra. Pl. amerikai piacra készült autóknak sokszor nincs hivatalos EU normájuk, ilyen esetben nem lehet őket forgalomba helyezni. Valamilyen Vezérképviseletet említettek még, ahol meg tudnak határozni neki egyet, de hogy ezt milyen esetben teszik meg, és milyen esetben nem, az még nem világos.
Az egész alól a veterán minősítésű gépkocsik a kivételek, ők mentesülnek az emissziós normák alól.
Az egy RMB Gentry, egy Triumph Herald 13/60 alapú kit car. Nekem kellett egy kis segítség, mert olyan volt a V5, amilyet írtam, hogy olyan _ne_ legyen. (Triumph, Sport felépítménnyel, ahelyett, hogy Gentry lett volna bejegyezve.) De vittem a régi biztosítási, klubos, meg szervíz papírjait, és elhitték. (Beírták a gugliba, és az első oldalon csak ilyen autókat dobott fel.) Itthon már Triumph Gentry a forgalmija szerint. Egyébként ami kell: egy roncsderbi a Mozaikban, egy regadózás a Száva utcában, egy átírás az ocsmányirodában. Ennyi. (Nekem mindenhová kétszer kellett mennem, mert ez volt az első Gentry Magyarországon, és mindenhol kellett egy nap, amíg felvitték a rendszerbe. De egy Caterham nem ilyen ritka madár, azzal könnyebben fog menni.)