Szerintem ezeka régi szabályok, ezt az EU eltöröltette, mert az áruk szabad áramlásának tekintették. Én 2010-ben csont nélkül hoztam az autót, de Bigi is hasonlóképp.
"2. Jelenleg EU-s tagországból az EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező típusokat lehet behozni. Ezek a legalább EURO II-es motorral felszerelt modellek. EURO II-es motorral általában 1996 vége felé kezdték el a személygépkocsikat felszerelni. Ettől azoban lefelé és felfelé is lehet eltérés. Amennyiben '96-'97-es autót kíván behozni, úgy a behozatal előtt nem árt a Közlekedési Felügyeletnél érdeklődni annak forgalomba helyezhetősége iránt!"
Ezt talaltam en is. Csak olyat lehet behozni, ami EU-s tipusbizonyitvannyal rendelkezik, es legelabb EUR-2-es. Ez alol csak veteran minositessel lehet kibujni. 1996 elotti autokat tehat gyakorlatilag nem lehet behozni, ha nem veteranok. Ezt a
@Csokis: A tieded nem ezek elott a jogszabalyok elott hoztatok be?
Szerintem ez hibás okoskodás. Tudtommal nem a motor EuroX-es, hanem az autó. Mert mi a motor? Ugyanazt szerelik egy csomó autóba, más-más kimeneti értékkel. Elektronikától, vezérléstől sok minden függ, és akkor még hengerfejről, meg vezérműtengelyről nem is beszéltünk. Mikiözbern a blokk száma ugyanaz marad. De hát én nem vagyok szakember, csak egy buta laikus.
Lehet ez is vizsgabazis fuggo mint annyi minden mas? Na megkerdezek meg par bazist.
Nekem azt mondtak Szombathelyen, hogy pl egy EURO6-os motor akkor sem megy at, ha EURO5-os erteket produkal, mig egy EURO4-es motor nyilvan at megy, ha az EURO4-et tudja. De en pont ezert nem kerhetem, hogy az en motoromat EURO akarhanykent vegyek figyelembe.
A masik muszaj dolog, amirol mar tobbszor hallottam, a ket koros fekrendszer, ami alol megint csak az OT-s gepek a kivetelek. En amugy ezt is megkerdojeleznem, latva a HAHU-n az 50 eves, nem OT rendszamos gepeket...
A Motorrol semmilyen norma nincs és nem is volt a papirjaimban. Soha nem is nézik, mindig a legrosszabb értéket irják be a vizsgákon, pont nem is érdekel. Ugysem megyek belvárosban a sok hülye közé.
Amit néznek, az a fék, világitás, alvázszám, lengéscsillapitok, körmánygömbcsuklok ja és elsö vizsgán legyen rajta ablaktörlö is.
Megnéztem. Az enyém ezekről nem mond semmit, mert nincs is benne semmi. Szerintem legrosszabb esetben a donort kell tudnia, szóval az a tuti, ha maradsz a jó, öreg, 1990 előtti gépeknél. Ja, és itt a kitöltési útmutató idevágó része is.
Szerintem a V5-ben kell, hogy legyen valami erről. Egy biztos: ha egy 80-as évekből származó kit cart veszel, azzal ilyen gondod nem lesz. :-) (Vagy tudja, amit egy kétliteres Ford tudott akkoriban, vagy nem, de senki nem fog zajt mérni, meg katalizátort keresni.)
Igazad van Csokis, a saját normájának kell megfelelnie. Ha EURO 2, akkor elég annyi is, ha EURO 6, akkor annak. A vizsgabázison azt mondják, hogy az a nagy kérdés, hogy a saját normája megállapítható-e. Mert hiába produkál pl EURO 5-ös értéket, ha nincs igazolható saját normája, akkor megáll a procedúra. Pl. amerikai piacra készült autóknak sokszor nincs hivatalos EU normájuk, ilyen esetben nem lehet őket forgalomba helyezni. Valamilyen Vezérképviseletet említettek még, ahol meg tudnak határozni neki egyet, de hogy ezt milyen esetben teszik meg, és milyen esetben nem, az még nem világos.
Az egész alól a veterán minősítésű gépkocsik a kivételek, ők mentesülnek az emissziós normák alól.
Az egy RMB Gentry, egy Triumph Herald 13/60 alapú kit car. Nekem kellett egy kis segítség, mert olyan volt a V5, amilyet írtam, hogy olyan _ne_ legyen. (Triumph, Sport felépítménnyel, ahelyett, hogy Gentry lett volna bejegyezve.) De vittem a régi biztosítási, klubos, meg szervíz papírjait, és elhitték. (Beírták a gugliba, és az első oldalon csak ilyen autókat dobott fel.) Itthon már Triumph Gentry a forgalmija szerint. Egyébként ami kell: egy roncsderbi a Mozaikban, egy regadózás a Száva utcában, egy átírás az ocsmányirodában. Ennyi. (Nekem mindenhová kétszer kellett mennem, mert ez volt az első Gentry Magyarországon, és mindenhol kellett egy nap, amíg felvitték a rendszerbe. De egy Caterham nem ilyen ritka madár, azzal könnyebben fog menni.)
De a sajátnormájának kell megfelelnie. Senki nem vár Euro6-ot egy 1980-as kit cartól. Magyarán ha gatya a motor, akkor felújítod, és úgy tolod oda a vizsgára. És ott az eredeti autó normáját mérik le. (De általában nem szokott ilyen gond lenni, hacsak nem projektet veszel.) Leggyakoribb, hogy fék, világítás, lengéscsillapító, esetleg esztétikum és vizsga.
Semmi. Katalizátor nélküli (legdrágább) regadót fogsz fizetni. Az emisszión alapuló importtilalom csak EU-n kívüli kocsikra érvényes. Ezért kell a brexit vége előtt megvennetek.
Csont nélkül forgalomba lehet helyeztetni az angol autót itthon, ne dőlj be semmiféle hülyeségnek. (Már amíg a brexit le nem zajlik.) Arra figyelj, hogy a V5 teljes egészében legyen meg (ne tépjenek le róla semmit, de az angol kitöltési útmutatóban benne is van, hogy ha külföldinek adják el az autót, akkor adják neki az egész V5-öt), és lehetőleg a V5-ben ne a donor legyen típusként megjelölve, mert egy Ford Cortina még "sport" felépítménnyel is nehezen folható le a Mozaik utcaiak torkán. De ha van egy korrekt adás-vételid, meg egy rendes V5-öd, akkor csak pénz és járkálás kérdése a dolog.
Szeretnek egy Caterham-et. Angliaban van sok elado, szepek is, jo aron is vannak, de legjobb tudomasom szerint az angol belpiacos gepeket nem lehet itthon forgalomba helyezni. Az EU-s peldanyok meg ritkak mint a feher hollo, es kb dupla aron mennek. Kb 8 millot szannek ra (igazabol 3-4-en baratokkal dobnank ossze).
Esetleg van barmi tippetek, infotok a temaban? Vannak-e magyar Caterham-ek (Robin Hood-ok, Westfield-ek, stb), hol lehet elado peldanyokra bukkanni, van-e valami kiskapu az angol darabok forgalombahelyezesere, esetleg a 30 evesnel regebbieket OT minositessel egyszerubb-e, stb, stb. Minden hozzaszolast, linket, otletet szivesen veszek.
Ilyesmit amcsi vasakon használtak. Ez tulajdonképpen külső csomagtartó. Pontos típust nem tudok, de esélyes, hogy ez univerzális cucc. Valamelyik Pontiac Fiero-mon is volt anno. A v8cars.hu-n kellene feldobjad a témát.