Az itthoni forgalomba helyezés tényleg ennyire egyszerűen megy, mint pl egy külföldről behozott Ford Focus esetén, ha kint már forgalomba van/volt helyezve?
Nem, annyira nem egyszerű, de azért nem sokkal bonyolultabb. Kell bele E-jelű, EU-s lámpa, meg mindenhová kétszer mész, mert először
Éppen ma voltam az NKH-nál Vas Gereben utcában, és azt mondták, hogy az ilyen autók kis sorozatgyártásúnak minősülnek, amiknek jellemzően nincsen EU-s típusjóváhagyása... pedig Magyarországon csak azzal lehet forgalomba helyezni autót. És ha ez nincsen meg az autónak, akkor egyedi forgalomba helyezést / típusjóváhagyást kell kérni, aminél igazolni kell minden beépített alkatrész eredetét, megfelelőségét, stb... (ami az ilyen autóknál azért elég necces!) ráadásul egy vagyonba kerül!
Ez nettó hazugság, és kapják be. Védik a nem létező mundérjuk rég eljátszott becsületét. Amelyik autó egyszer az EU-n belül forgalmit kapott, és jó. Csak a műszaki vizsgán kell megfelelnie. (Mozaik utca)
Szóval a kérdésem az, hogy
- rosszul tudja az ember, és ezeknek a kocsiknak meglehet a típusjóváhagyásuk?
Nem meglehet, hanem megvan.
- rosszul tudja az ember, és nem kell külön típusjóváhagyás, ha már külföldön forgalomba volt helyezve?
Nem kell, mert az angol megvan.
- csak egy akadékoskodó hivatalnokba futottam bele?
Egy igazi NKH-s faszba futottál bele.
További kérdésem, hogy számít az, hogy Angliában "Q"-s rendszáma van/volt az autónak? Ezt ugye elvileg azokra az autókra teszik, aminek a gyártási éve vagy az eredete bizonytalan? Ez biztos, hogy bonyolítja az itthoni forgalomba helyezést. De vajon "csak" nehezíti, vagy lehetetlenné is teszi?
Annyit számít, hogy ha a donor elv alapján üzembehelyezett autót veszel (eredeti rendszám), akkor a papírjaiban a donor éve lesz a gyártási év. Ha Q-st, akkor az összeépítését. Mindez csak a regadónál érdekes. (Nekem Q-s volt, le sem szarták) Egy fontos, a V5C-ben (kinti, kétoldalas forgalmi) legyen korrektül beírva, hogy ez nem Ford Escort, hanem Robin Hood, Locost, akármi.