azt jelenti, hogy az orra kicsi a seggéhez képest, és nem harmonikusak az arányok. Egy ipari, formánál, (de még egy szobornál is) legyen az egy mosószeres flakon, kávéfőző, vagy autó, kubusokból, gömbökből, forgástestekből építkezik először a tervező. És azt finomítja ívekké negatív-pozitív felületekké.
Persze a gyakorlott tervező felrak két gumit a rajzlapra és fölé húzza a tető vonalát, de ez már rutin, először a suliban nem így kezdik, pont azért, hogy tömegarány szerkezetiségben lássák érezzék a formákat.
Ha elcseszett a forma, akkor érzed, hogy kicsi az orra, vagy felfújt a segge, szar helyen vannak a lámpák stb. Nna pld ha kijön a terv, és a rakodótér 340 liter, erre szól a sale-s hogy a konkurencia kihozott egy 410 literes csomitartót, akkor feltolják a potit a rajzasztalon, és az autó segge felfúvódik... és elmegy a vizuális tömegarány hátra, és ormótlan lesz... és nem tervezik utána hátulról előremenve legalább az erővonalakat,
hogy kompenzálják, hanem jóváhagyva megy a gyártásba.
Gondoltam, hogy nem Carrolt kérted meg, hogy amíg megissza a sörét a baktalórántházi Hörpintő vendéglátóipari egységben, addig hagy vedd le a mintát a parkolóban a Cobrájáról :)
Akkor máshogy kérdezem: menyire méretpontos? Vagy fogalmazd meg a kérdést, mintha Te tennéd föl. :)
egy viszonylag modern de már elérhető megoldás a 3D scan. bescannelik a szép oldalt, CAD programban letükrözik a szimetriatengelyhez képest és CAM ben felprogramozzák a CNC vagy a robot részére ami aztán realizálja/marja az elképzelést. Nem biztos, hogy a legolcsóbb út de a legpontosabb, gyakorlatilag scan minőségétől függően pár tized pontosság elérhető a modellekkel, és az abból leszedett formáknál fél miliméter alatti pontosság érhető el, határozott előnye a jó minőségű reprodukálhatóság. persze kézi munka itt is van mert az átlag CNC-k nem tudnak fényes felületet marni ami a forma készítéséhez használt modellnél szükséges.
ennél már csak az a jobb ha valaki CAD-ben el tudja készíteni a modellt...