Szerintem még egy tanulságot le lehet vonni. Többen is bukták a bajnokságot olyanok és veszítettek el addig 100 %-ot teljesítő galambokat akik, minden útra pakolják a galambokat. Képtelenek megállni, hogy a hosszú utak között leállítsák ezeket a favoritokat pihenőre. Most tapasztalhatták, hogy ha bejön egy ilyen gyilkos 700 feletti út, az addig elért tetemes előnyt is el lehet veszíteni olyanokkal szemben, akik hátrányból ugyan, de taktikusan a köztes útra például a legjobb éveseit küldte a csapatába.
Hát a Magdeburgi még nincsen fenn a galambom.hu-n!(sőt még más sem!)De nálatok is hogyan lehet egy Biatorbágyi galambot közös listán szerepeltetni egy Nyiregyházival!(20 %)A Nyiregyházi galambnak annyi az esélye pld,mint a mieinknek a nyugati irányu maratonon a Győri és a Mosoni galambokkal szemben!Pedig nálunk még a km is majdnem megegyezik!
,,A szombati Magdeburg jobban megmutatta melyik az igazi hosszú távú galamb,, ebben nem értek veled egyet. Kérdezd meg az Ország keleti, és déli kerületeit, hogy mik maradtak el ezen az úton, és miért stoppoltak olyan hosszú ideig ( 2 - 3 napig ).
Természetesen meg szabad kérdezni. Küldtem olyanokat /6/, akik ilyen hosszú távon még nem voltak. Ebből 3 van itthon. meg küldtem olyanokat /9/, akik tavaly is repülték Magdeburgot és előtte a két régiós Cheb-ből /586km/ csapat első és negyedik díjat hoztak, pluszegyéni díjakat.
A szombati Magdeburg azt mutatta meg, hogy hogyan lehet úgy elengedni a galambokat, hogy az ország rövidebbik felének 80%-os legyen az aznapi érkezés, a 750km felettieknek meg 5%. Ha Így vesszük akkor valóban igaz, hogy a 80%-osnak fehér, a többinek fekete.
Ha valami annyira mindenben jó illetve jobb, mint a többi, azt nem szükséges szajkózni.
Az igazán nagy értékű dolgok megmutatkoznak enélkül is.
De komolyabbra fordítva a szót, nem tartom hasznosnak, amiért hasonló kijelentésekkel növeljük a már kezdetek óta fennálló megosztottságot. Szerintem ez nem segít a magyar postagalambsportnak, sőt inkább ront a helyzeten.
Nem tudom ironikusan írod vagy valóban így gondolod, de tényleg ez a helyzet.
A Derby listája Magdeburgból alig több mint 1 óra alatt betelt. Egy meleg szembeszeles Prága nehezebb tud lenni.
A szombati Magdeburg jobban megmutatta melyik az igazi hosszú távú galamb.
Továbbá természetesen nem emiatt rosszabb vagy jobb a Derby a szövetségi országos versenyektől avagy éppen fordítva.
A kérdésem amire nem kaptam választ, mindössze amiatt érdekelt volna, mert a bátyád esetében nagyon is mérvadónak tartom, milyen százalékban jelentkezett veszteség egy többek által vitatott verseny esetében.
A válasznak innentől kezdve számomra már nincsen jelentősége.
Ez így igaz ahogy írod. Mind két nap versenyeztem vagyis galambjaim. És össze hasonlithatatlan. Derbibe 1476 a sebesség országos dubec 992 magdeburg 940 .
Sajnálhatod, hogy nem szombaton versenyeztetek. Egy ,,vitorlázó" repülés helyett megtudhattad volna, hogy az állományod fel van e készülve 12 óra feletti folyamatos repülésre, erős ellenszélben. Várhatsz megint éveket egy hasonló lefolyású versenyre.-:)
Ne keverd a kettőt (már megint!),mind a két egyesülés teljesen különböző céloktól vezérelt!Mig az egyiknél a pénz,a galambászok érdemi kiszolgálása a cél,addig a másiknál a beleverem,a ha tetszik ha nem ,meg a mindenáron dominál!De már ha itt tartunk akkor áruld el már nekem,hogy készül-e közös lista a Miskolc meg a Dél-alföldiekkel eggyütt!Vagy külön régiókban számolják őket!Vagy csak azért vannak a vidékiek ,hogy a Pest-környéki Derbiseket segitsék?
Igazad van!Csak egyet nem értek!Miért is erőltetik az össznépit,ami majd az ország felének már egy maratonnak felel meg!Főleg igy ,hogy számitani lehetett az idő milyenségére!Sőt egy olyan maratonnak amit nem dél és kettő között hanem már reggel hatkor elinditanak!Egyébbként lehetett látni hogy milyen lesz az idő nekik!Már ezt jósolta a Free Meteo.vagyis a Csehektől lefelé záporokat zivatarokat jósolt.Egyedül a Cseh zivatarok huztak el kb egy órával előttükSajnos az Ausztriából induló zivatarok meg pont elkapták őket!Ugyan ugy mint a mi galambjainkat a Szombathelytől ÉK felé huzó!Meg hát azért a Győr környéki galambok km távolságát is nézd meg!Mikor már azok otthon eszik a kendermagot addig másik galamboknak bizony még van hátra mit lapátolni!(esetlegesen 100-200-és még több km is!És talán nem csoda ,hogy jóval kevesebb azoknak a galamboknak a m/p teljesitménye!
Nem így látom, ahogyan írod. (miszerint végig lehetett nézni az útvonalat előre és sajnálod a galambokat).
Győr és környékén kora este vége a 20 %-nak, aznap a galambok nagy része a dúcban töltötte az éjszakát.
Tehát Győr és Magdeburg között egy normál lefolyású hosszú távú versenyről beszélhetünk.
Feltételezem a többi (értsd távolabbi) kerület galambjainak nagy százaléka is elérte estére Győrt, sőt inkább valamelyest tovább.
Természetesen egy kint töltött éjszaka már eleve kockázatot jelent, illetve a vasárnapi helyi jégesők abszolút nem segítették a messzebb dúctávval rendelkező sporttársak galambjainak hazatérését.
Budapest és környékén este 7-től kezdtek jönni a galambok (érkeztek folyamatosan), másnap délelőttre a listák beteltek.
Budapest és környéke vonaláig nem látok katasztrófát, helyette egy nehéz, igazi hosszú távú versenyt. (volt ilyen már nem egyszer)
Messzebbi kerületek esetében nincsen rálátásom.
A 800 km feletti kerületek esetében - feltételezem - másképpen alakult a verseny sorsa, amiért aznap nem igen értek haza galambok.
Teljesen más lefolyású versenyről beszélhetünk 650 km, 750 km vagy éppen 850 km esetében, még ha a start egyszerre is történt. Ennek megfelelően - a legtöbb esetben - más típusú galambok is képesek megoldani a különböző távokat effajta métersebesség esetén.
Valójában nem itt a titok, hanem rövidebb távot könnyebb megbecsülni abban a vonatkozásban, hogy mi fog történni 4-5 óra alatt az időjárásban, másrészt ezeknek az utaknak nagy része még a reggeli kiegyenlítettebb időjárás alatt lezajlik. A hideg oldalon van 6 fok, a meleg oldalon 16, különbség 10 fok.
Tíz órától egyre melegebb lesz, a két időjárási viszony, a hűvös és forró között egyre nagyobb lesz a különbség (a hideg oldalon lesz 20 fok, a meleg oldalon 35 fok, már 15 fok az eltérés), ez erősíti a szelet és a front határvonalán a levegő magasba rántását. Arról van szó, hogy a hideg alulra akar benyomulni, ez az ott lévő meleg levegőt felfelé kényszeríti. Minél nagyobb a hőeltérés, annál magasabbra jut a meleg levegő, ott gyorsan lehűl, és az addig oldott pára gyorsan kicsapódik, nagy esők lesznek, nem egyszer még jég is.