Nem akarom Iwvi boltját rontani, de neked emelt a kocsid, véleményem szerint 235/85-ös méret az ideális terepguminál, azt vettem észre, hogy az a kicsi átmérő különbség nagyon sokat számít terepen.
Mi van a LED-el, megvakultál? Sikerült kipróbálni?
Végül is mekkora a tiéd, amit eladnál? A 235/70 egy kicsit (sugárban 20mm ) kisebb, mint a mostani gumám, de az szerintem elhanyagolható. Ha eladósorba kerültek, szólj légyszives.
Teljesen jó, halk, nem búg, talán kicsit ráz, de az lehet, a felnireszáradt sár miatt is. Az 225/70 R16, de inkább 235/70.
Átmérőben kéne nekem majd nagyobb. Sárban azért nagyon bevált. Egyenlőre felnin vannak még, de namsokára átdobom az AT-ket rá, és akkor majd eladó lesz. nem egészen 30000 Km van bennük.
És ha mán beszélünk, a Cobra mintás gumád milyen volt aszfalton? Fogyasztás, csúszás, ilyenek érdekelnek. A BFG AT-t cserélném valami kevésbé rettenet MT-re, ezért kérdezem. Nem kell valakinek a 235/85-16os AT-m? 10enpár mm mintával.
Aszfaltra kéne, erdőbe meg úgyis veletek megyek :) Szóval ha a főbb földutak rajta vannak , az nem baj, de nem fontos. A telefonomra nem megy föl navi, ezért kell egy ablakra tapacsolható. Nézegettem mán a neten, de előbb ismerősöktől érdeklődöm, bennük inkább megbízom, mintha ismeretlentől veszek egy szép, de pár nap múlva használhatatlan izét.
Elöbb azt találd ki, hogy mire kell. Offroadra, vagy csak oda a karsz valahova találni aszfalton.
Ezt azér kérdem mert nekem van egy ősöreg garmin quest-em amin most topotérkép van, és más nem is fér rá. Ezzel forodozok, bár egy laptoppot majd hozzá kell kötni mert annyira kicsi a kijelző, hogy szinte lehetetlen útvonalat tervezni, monnyuk egy GPS pontkeresőn. Ha címre kell navigálni akkor én Sigic-et használok androidos tablettán, vagy a telefon gyári naviját, bár egy évben max 1-2 alkalommal van rá szükségem.
En csak egyszer hasznaltam Android-os telefont 2 honapig, lehet ez nem reprezentativ, de ugy b@sztam ki, hogy fold koruli palyara allt. Par evig biztos nem veszek semmi Android alapu cuccot a kezembe.
Ettol persze meg lehet, hogy jok azok a GPS-ek is...
Ne aggódj, először azt tanulják meg, hogy kell Garmin alá térképet fejleszteni, és csak eztán térünk rá a mindenféle jobb más térképekre (Android, web stb). :)
Bocsánat, tényleg 4. sebességi fokozatra gondoltam. A 80-90 nem túl sok? Nekem azt mondták, már 60-70-nél kéne váltania, ha óvatosan megy vele az ember. ( Az enyém 90-100 körül kapcsol)
"a Toughbook egyetlen olyan tulajdonsága miatt, amire polgári felhasználás során átlagembernek semmi szüksége nincsen."
Polgári felhasználás: kimegyek terepre mérni. Mert ez a dolgom. Lehetek földmérő, geofizikus, vízműves szakember, bányamérnök, bármi. Kimegy az esőben utcai elosztóközpontot (mittomén mi a neve, nem utazok távközlésben) szerelni a t-comos jóember. Mit vesz elő? Vagy egy ősrégi IBM Thinkpad-et vagy egy Toughbook-ot. Láttam, többször. Mert azzal lehet dolgozni. És ezek békés polgári célok, átlagemberek által végrehajtva. Az olyan vad dolgokról nem is esett szó, hogy pl. off-road, katasztrófavédelem, honvédelem stb.
De egy átlagos kisgyermekes családnál sem feltétlenül felesleges extra a rázkódás-, ütés-, és vízállóság! :)
Nem mondtam, hogy a Toughbook hűde up to date. Csak arra a kijelentésre reflektáltam, hogy a notebook nem való autóba, mert sáros kézzel-lábbal szétcseszed, meg rázkódik és terepen nem lehet kezelni egérrel meg billentyűzettel. Ezekre mind megoldás egy Toughbook. És amit 40-50 rugóért használtan kapsz, tetszőleges navigációs és GIS feladatot képes ellátni on-, és offroad egyaránt. Meg sok mást is. Nem helyettesíti a kézi vagy autós GPS-eket, de sok területen életképes alternatíva. Tisztességes országokban pl. minden rendőrautóban figyel egy noti, így a közúti ellenőrzés nem úgy kezdődik, hogy kimászik jónapotbiztosúr az ülésből, elkunyizza a forgalmidat, bediktálja rádión a központnak, ahol megy a fejvakarás, majd visszaszólnak, hogy csókolommehet, hanem úgy, hogy mire kipattan a jóember, addigra már beütötte a kompóterbe a rendszámodat, és már mindent tud rólad.
Amikor a Garmint elmaradottsága miatt ekézem, elsősorban szoftveres lemaradást kell érteni. A hardver stabil, ezért is van tele a net a lent olvasható tapasztalatokkal, miszerint jó volt a PDA+Windows Mobile kombináció, csak mindig akkor fagyott le... Igen, ez volt a baj. Tie jól látja, egy Garmint felnyitva azért alapvetően igényesebb műszaki megoldásokkal (és kivitelezéssel!) lehet találkozni, mint a mindenféle dzsunka PDA-nál, okostelefonnál, a helyzetet a Windows pedig tovább súlyosbította (elég csak a Win Mobile 5-ben debütáló belső GPS kezelőre, vagy akár a világ legrosszabb szinkronizációs programjára, az ActiveSync-re gondolni). De azért azóta elég sokat fejlődött az "okosvilág", és azt remélem, hogy ez kényszeríteni fogja a Garmint is a gyorsabb fejlődésre, főleg szoftveres értelemben.
Lebuktál! Hétvégénként nyíregyházi murvás telepen nepperkedsz, tekered vissza az órákat és szalon állapotra pucolod a "nyugdíjas svájci orvosok templomba járós" autóit. :)
Kicsit megmosolyogtató a Garmint az elmaradottsága és a relatív drágasága miatt lehúzni a laptopok között még elmaradottabb és mind relatív, mind abszolút még drágább Toughbook felmagasztalásával párhuzamosan a Toughbook egyetlen olyan tulajdonsága miatt, amire polgári felhasználás során átlagembernek semmi szüksége nincsen.
A maiakról nem tudok mit mondani, de szedj szét egy 10 éves Garmint, és nézz bele. Te mérnökember vagy, baromira fogod értékelni, amit találsz.
Semmi buzi kis ragasztás, meg ilyen pronyó megoldások, minden rezgéscsillapítva, minden csavarral rögzítve, megölhetetlenül védve. És ez nekem, mint laikusnak is tetszik, hogy ütöm-vágom, és nem fárad el, nem esik szét, nem lesz kontakthibás, és nem kezd el szarul működni ha elkezdem terhelni.
Évekig nyomultam PDA-s és okostelefonos navigációval, nekem a Russia vált be, onroadra pedig IGO. Valószínűleg a hadverekkel volt a gond, vagy az oprendszerrel, mindig akkor fagyott le a cucc, amikor igen fontos lett volna, tavaly volt a mélypont, Hargitán eltévedtem az egész családdal, a Russia lefagyott, az IGO meg nem tudott normális irányt mutatni, mindig arra mutatott, amerre mentem. Végül elakadtam, szerencsére éppen arra jött egy erdész srác, ő kihúzott, illetve kivezetett minket a dzsungelből, az más kérdés, hogy ő is eltévedt, illetve majdnem felborult, továbbá végigvezetett egy olyan sziklás útvonalon, amilyet csak a Discovery-n szoktam látni.
Régen nagyon drágák voltak a Garmin GPS-ek, most a Montana sorozat már teljesen jó áron kapható, az bosszant, hogy ugyanennyiért vettem anno PDA-t. Döbbenetes, hogy bekapcsolom és egyből ott a GPS jel, a többit nem is sorolom. A programok egy kicsit fapadosak, viszont azok a funkciók, amik nekünk kellenek, tökéletesen müködnek.
Kitakarítottam a vasat, két napig melóztam, ilyen volt:
Ilyen lett :)
A kárpitba igen csúnyán bezabálta magát az agyag, szőnyegtisztító géppel aránylag szépen lehet tisztogatni, amit lehet leszereltem és a fürdőszobban a kádban körömkefével letisztogattam. Egy kicsit meglepődött a feleségem, amikor hazajött :)