Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

T25 Creative Commons License 2 perce 0 0 34032

a másik probléma megoldódott tehát azért fogta meg a motort a klímám mert tiszta levegős volt a rendszer mert be volt téve egy kis műanyag szűrő a szívóágba ami repedt volt és állandóan levegőzött de csak terhelésre üres járatban semmi baja nem volt . ki vágtam belőle és a normál gázolaj szűrőjét újra cseréltem na most még öt fő alatt is húz mint állat és jó magam is mázsán felüli vagyok és kollégáim is. nem is veszi már fel se a klímát se de a 3 ba való elindulást sem. a fűtés hűtés ventilátorom viszont hol be kapcsol hol nem vagy pörög ezerrel vagy épp csak szenved új  a fülke szűröm most tettem bele gondolom a kapcsolója nem érintkezik 

Előzmény: T25 (34031)
T25 Creative Commons License 15 perce 0 0 34031

üdv mindenkinek látom jót szórakoztatok a kérdéseimen. na mindegy kezdjük. nem vagyok amatőr 15 éve gépszerelőként dolgozom úgy hogy annyit azért tudok hogy ha visít a szíj akkor ott a gubanc. másik igen adtam érte pénzt igaz nem sokat épp csak egy keveset amit egy 17 éves tanuló jogsis gyerek kezébe lehet adni ugyan is a fiamnak vettem aki friss jogsis lesz és teljesen felesleges lenne több százezres autót venni neki az az(engedni hogy vegyen mert hát ö gyűjtötte rá a pénzt ) amit mire rutinja lesz tele pakolná horpadással meg csikarással. erre a célra ez a ki öregedett xantia is teljesen megfelel. következő a motorháztetőt  igen fel szoktam nyitni elég becsületesen és a gólyalábak ki vannak láncolva mint a véreb kutyák. én abban bíztam mikor írtam hogy itt kapok segítséget esetleg. na tehát bővebben kifejtem. a töltés jelző lámpám egyre sűrűbben gyulladt ki és egyre tovább marad világítva  eleinte nagyobb gázadásra elaludt és a töltése is normális volt 13,8-14 volt de most már totál nulla a töltés a szíj nem csúszik nem sikít de még csak nem is melegszik egyik szíjtárcsa sem feszíteni még bőven lehetne rajta.  ma hogy hamarább végeztem rá álltam aknára le bontottam a műanyagokat alurrol és ki szedtem levegőszűrő házat meg minden olyan dolgot ami akadályozott hogy közelébe férjek a generátornak és ráméregettem és azt jött le hogy járó motornál a gerjesztő áramom 3,6-3,8 volt max na mostan kérdésem valakinek rajza nincs e véletlenül vagy valaki nem e tudja hogy biztosítékon relén vagy merről jönne oda a 12 volt? semmi gond ha nem tudjátok mert holnap azt tervezem hogy le csavarozom a generátorról a gerjesztő vezetékét és be indítás után adok a generátornak egy állandó 12 voltot a gerjesztő tekercsnek mint a padokon és műszerrel figyelem hogy tölt e ha igen akkor a vezetéken kell végig zongoráznom hogy hol is a hiba ha akkor sincs töltés akkor lefelé a generátor és szétkapom mert akkor abban lesz a gubanc amit olvastam is hogy egyik hiba forrása ezeknek az autóknak. tehát tudná-e valaki hogy relé esetleg biztosíték vagy merről érkezik az áram? előre is köszönöm

Előzmény: halo13 (34010)
halo13 Creative Commons License 20 perce 0 0 34030

Köszi!

Ez fontos info volt.

Előzmény: FeZ_ (34027)
halo13 Creative Commons License 30 perce 0 0 34029

Lehet , hogy 22.-re kérdem meg . Bocs.  Hogy hogy lehet tesztelni a hidroaktiv szabályzót. Gömböztettem de az eleje nem tetszik.  Mintha állandóan sportban lenne. A sport kapcsolóra sem érzek semmi reagálst és a vártnál keményebbnek érzem  az elejét.Hátul rendben. Az autó első stabilizátorán van még egy érzékelő , jeladó a szintszabályzón kívül annak mi a szerepe? Beleszólhat?  

parnold Creative Commons License 30 perce 0 0 34028

Szia!

 

Ment egy kérdé privátba, nézz rá, légy szives!

 

Előre is köszönöm,

A.

Előzmény: FeZ_ (34027)
FeZ_ Creative Commons License 45 perce 0 0 34027

O-gyűrű van alatta. Sz@rrá is húzhatod, de felütközik ilyenkor már, miközben a gyűrű meg nem tömít, mert már deformálódott és nem rugalmas.

Előzmény: halo13 (34026)
halo13 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 34026

Üdv Mindenkinek!

A szivattyún ennek a dugónak mi a szerepe? Állandóan könnyezik. Már húztam rajta, tovább nem merem. Mi van alatta? Tömítés vagy kúpra zár? Mi a megoldás?

 

 

Csokis Creative Commons License 8 órája 0 0 34025

Erről találok képet/leírást valahol? (Jó, tudom, hülye kérdés, a neten minden fent van, ezért inkább azt kérdezem: tud valaki linket ilyesmire?)

Előzmény: FeZ_ (34024)
FeZ_ Creative Commons License 10 órája 0 0 34024

Az mindegy, immo attól még van benne és az adagoló felöli vége ugyanolyan "fekete kocka".

A helyén levenni a pajzsot róla az mondjuk jó móka. 

:-P

 

Előzmény: Csokis (34023)
Csokis Creative Commons License 11 órája 0 0 34023

Nem, legalábbis nem az a kódos-nyomogatós, csak a "sima" immo a kulcsban rendszerű. És csak melegben csinálja a rohadék.

Előzmény: zsekazst (34021)
JózsiXM Creative Commons License 24 órája 0 0 34022

Szia! Szombaton megnézem és megírom.

Előzmény: Robijoe (34018)
zsekazst Creative Commons License 27 órája 0 0 34021

Szia,

 

ha indításgátlós és az véletlenül bosch, szereld le az adagolóról és megszűnik minden bajod...

 

T

Előzmény: Csokis (34020)
Csokis Creative Commons License 1 napja 0 0 34020

Tegnap majdnem tökönszúrós napot tartottam. Pár év után újra előjött a Xantia "úgyiskibaszokveled" énje. Volt egy olyan hibája, hogy ha kánikula volt, és 90 fok fölé ment a víz, akkor leállítás után nem volt hajlandó újra elindulni, amíg kicsit vissza nem hűlt. (kb. negyed óra) Valami fellevegősödött az adagolóban, vagy tudja a franc. Ez évekig nem volt, tegnap újra előjött. Szerencsére már otthon, úgyhogy előkaptam a 47 éves játszós autót, azt elmentem azzal, de a picsába má'! Nem kell valakinek egy 98-as, S2-es 1,9td?

sh1mano Creative Commons License 1 napja 0 0 34019

Szia!

 

Azt szokták mondani, 3-féle elektromos hiba létezik (valamelyik kategóriába ez a ventilátor hiba is biztosan besorolható):

1. zárlat

2. szakadás

3. egyéb :-)

 

Tavaly volt ugyanez a bibi az enyémen is, a klímatöltés is megvolt ('98 1.9TD Break). Az egyik jó vastag barna vezeték volt elrohadva a szigetelésen belül pár mm hosszon, csak zöld trutyi volt réz helyett. Pont ott, ahol a vezetékköteg elmegy a hűtők+intercooler mellett (és bekanyarodik a ventilátorok keretén középen elöl lévő relékhez), szabad szemmel nem látszott rajta sérülés. A folyamat: apró kidörzsölődés->víz->galváneffektus->vezetékszakadás. Csak mivel nem jó a klíma, a júzer kikapcsolja a kapcsolójával, így észrevétlenül eltűnik a ventilátorok lassú fokozata. A motortérbeli biztidobozban két db 40A biztiről táplálódik a két ventilátor, a vezetékeken gyors fokozatban 30A rohangál, tehát elég izmos vezetékek. Ha jók a vezetékek, nincs bizti hiba sem, eljut a villany a relékig, mégsem indulnak a ventilátorok, akkor lehet még relé hiba (elöl a ventilátorok között), bitron doboz (bal első lámpa alatt van, ehhez sajnos le kell venni a lökhárítót, zárhidat), ventilátor (kefekopás) vagy ezek kontakthibái.

Érdemes egy tesztet csinálni: lehúzod a barna gomba csatiját ekkor először lassú, majd 2mp múlva gyors üzemben el kell indulni a ventiknek.

Ha csak az egyik indul el 2mp után gyorsan, akkor a másiknál van valami árulás, a bitron dobozod feltehetően jó, mert az vezérli a reléket:

1. a barna gomba jele alapján a hűtővíz hőmérséklet igénye szerint

2. a klímavezérlő (műszerfal mögött, utastérventi környékén) jele alapján a klíma igénye szerint

 

Simi

Előzmény: Banderraz_05 (33976)
Robijoe Creative Commons License 2 napja 0 0 34018

Szia, Engem érdekelne a belső tükör, a hozzá tartozó burkolattal ,abban van világitás is? 

Az esöérzékelöm fent van.de a szélvédőn csak egyszerü tükör van,azt cserélném le .

robijoe@freemail.hu

Előzmény: JózsiXM (34002)
halo13 Creative Commons License 3 napja 0 0 34017

Én arra gondolok, ha ez a diesel motor "egyébként jó" akkor ott valaminek szakadnia kell előbb-utóbb.

Előzmény: senkisenormális (34016)
senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 34016

Mármint arra gondolsz, hogy beállt a bolygótengely, és a kuplungot füstöli a hajtás? Elképzelhető, de az csinálna akkora hőt, hogy leégeti a tekercset, akkor meg old. Még nem láttam ilyet, csak tippelek, hogy így lenne.

osztmeg majd jön Béla, és megmondja.

 

azért gondoltam, hogy inkább a motorja gyenge (ennek több lehetséges oka van), mert üzemmelegen leáll a terhelésváltáskor. Ez meg legalább egy üzemanyagszivattyú hiba lehet, de ha a klímája is szar (és gondolom nem bitronos), akkor az adagolója kaphat hamis jelet a hőmérséklet jeladókból (az a hárompólusú elektromágnes baszás a tetején), és nem ad elég anyagot, merugye ez azé csak a fűnyírókhoz áll közelebb, mint a személygépkocsikhoz.

 

Vagy akármi, mert egyelőre csak így kajabál emberünk, kevés az infó.

Előzmény: halo13 (34014)
FeZ_ Creative Commons License 4 napja 0 0 34015

Vagy "csak" elforog a gumis szíjtárcsája terhelésen.

Vagy valami. :-)

Előzmény: halo13 (34014)
halo13 Creative Commons License 4 napja 0 0 34014

Így távolról a beállt klíma kompresszorra tippelnék.......

Előzmény: senkisenormális (34013)
senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 34013

Amúgy, ha türelmesen kivárjuk, heteken belül felnyitja a toronyszilent...

Előzmény: halo13 (34010)
senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 34012

Minek visítson, ha ég az autója? Inkább hálálkodjon.

Előzmény: halo13 (34010)
senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 34011

Szerintem fullad az klíma nélkül is, csak nem szembetűnő (még).

A töltéslámpa minden fordulaton világít?

Csakmer lehet a generátort sem bírja már forgatni ez a szuper motor.

 

Amúgy, fizettél ezért a fosért?

Előzmény: T25 (34009)
halo13 Creative Commons License 4 napja 0 0 34010

Égett gumiszag? Visítás? Nem kéne felnyitni a motorház tetőt?

 

Előzmény: T25 (34009)
T25 Creative Commons License 4 napja 0 0 34009

üdv. olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a xantiámban  ha be kapcsolom a kilmát akkor annyira fogja a motort hogy ha indulok el egyesbe akkor legalább 2000 ig fel kell pörgetni mert amugy meg fullad mitöl lehet? ja és most már nem alszik el a töltés lámpám se

Előzmény: senkisenormális (34007)
zsekazst Creative Commons License 4 napja 0 0 34008

Sziasztok!

 

Szükségem lenne ilyen dísztárcsára egy, esetleg kettő is jó lenne, ha valakinek lenne:

15"-ban kellene, Hatvan környékéről esetleg!

 

Köszi!

 

 

T

 

senkisenormális Creative Commons License 5 napja 0 0 34007

Akkor csak valami rudazat probléma lehet, vagy nagyot mozdul a motor (váltó) valami bak probléma miatt és kihúzza.

A váltóban semmi rugó, vagy ilyesmi ellentartó dolog nincs, kivéve a kapcsolórúd rögzítő "golyó", de az sugárirányban fejt ki hatást, nem tengelyirányban.

Körbe kellene nézni a motor-váltó rögzítést, vagy a rudazat többi elemét, mielőtt olajcsorgatásba fordulna a maszekolás.

Egyszerű váltó ez, nem lehet egetrengető baja, kivéve, ha tengelycsapágy kopás van, mert azzal tényleg ki kell csontozni a cuccot.

Előzmény: forras_Xantia (34006)
forras_Xantia Creative Commons License 5 napja 0 0 34006

A 3-4 az rendben van, motorféküzemben kidobta aztán azóta beveszi és rögtön kidobja, kézzel rátartva sem tartható benn

Előzmény: senkisenormális (34004)
T25 Creative Commons License 5 napja 0 0 34005

üdv. tehát nekem olyanok kellenének hogy: a vezető felőli ajtón az a kis műanyag amivel lezárod az ajtókat csak az a műanyag gomb . akkor az a műanyag kar amivel szintezi az autót a kézifék mellett. jobb oldali első irányjelző bura vagy ha nem lehet akkor komplett első irányjelző. ezen kívül még vannak dolgok holnap össze írom.

Előzmény: JózsiXM (34002)
senkisenormális Creative Commons License 5 napja 0 0 34004

Csak úgy hirtelen elkezdte kidobálni? A 3-4 rendben van, nem dobálja?

Előzmény: forras_Xantia (34003)
forras_Xantia Creative Commons License 5 napja 0 0 34003

Sziasztok, 1,9td-m új szokása, hogy 5.-ből kidobálja a fokozatot, rudazat rendben van, mitől okozhat ilyen jelenséget? érdemes lehet megbontani javítani, vagy inkább bontottra csere? Köszönöm előre is!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!