Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xyxyphus Creative Commons License 1 napja 0 0 35727

Csak falumbeli. Rendes, igyekvő gyerek.

Előzmény: senkisenormális (35726)
senkisenormális Creative Commons License 1 napja 0 0 35726

Igen. Kitörő lelkesedéssel.

 

Figyimá! Cimborád neked a csirketelepes Tóni?

Előzmény: xyxyphus (35725)
xyxyphus Creative Commons License 2 napja 0 0 35725

Imádjuk egymást. A toronyláncosok meg éngem?

Előzmény: senkisenormális (35724)
senkisenormális Creative Commons License 2 napja 0 0 35724

Már akkor sem volt haja...

Előzmény: peti.olah (35723)
peti.olah Creative Commons License 2 napja 0 0 35723

Nem csak hajmosás volt?

Előzmény: bxmpisti (35722)
bxmpisti Creative Commons License 3 napja 0 0 35722

Van, aki LHM-mel zuhanyzik találkozókon...

Előzmény: senkisenormális (35719)
senkisenormális Creative Commons License 3 napja 0 0 35721

Mit mondott még?

Előzmény: navinavi (35720)
navinavi Creative Commons License 3 napja 0 0 35720

Tegnap megnézte a szerelő, most beszéltem vele, azt mondja, hogy a cső egyik vége 10-es, a másik vége 12-es.
Pfffff ....

senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 35719

Igen. Olyan agresszív, hogy ha megiszol egy flakonnal, rettenetesen megfosat.

 

Ennyi erővel fézbukról is szerezhetnél infót...

Előzmény: navinavi (35717)
senkisenormális Creative Commons License 4 napja 0 0 35718

Á, ne bánkódj! Egy szantia életében egyszer illik friss LHM-et beletölteni.

Ha nagyon szereted azt a szantiát, akkor aranyból is lehet az a cső, legalább lesz egy rendes motortested.

 

Tippek helyett tanácsot adnék:

Ha csak a kanyar csővég "rehült el", akkor a nem rehült résznél vágd el, és toldj bele egy alkalmas vagy kanyar, vagy valami jól megvezetett és bekanyarított normál csövet.

Azé, mer a félszáz éves csöveid a tartály körül olyan merevek, hogy pikkpakk elpattannak, ha elkezded basztatni. És akkor lészen fejvakarás...

 

Mondjuk ez a cső még egy egyszerű dolog, de ahogy hat kanyarral van vezetve, valahol megnyekken.

 

Ha mindenáron ki akarod cserélni, akkor természetesen jó hozzá bármilyen üzemanyagcső. Belső átmérője 12 mm legyen. Jó lesz a sima átlátszó PE cső is, 42 ft/méter áron. Vagy a kertislaugból egy megfelelő darab. Ha nem akarsz sokat sz..ozni vele, egyszerűen vezesd át a motor felett, és kanyarítsd be a helyére!

 

Ha ez megnyekkent, felkészülhetsz a vezérlőszelep visszafolyójára is. Meg az ABS-re.

 

Ha üzemanyagcsövet választasz, javaslom a Gufero márkát. Rendes cseszlovák cucc, ezerszer jobb, mint a Semperit/Pirelli/f@sztudjami társai.

Előzmény: navinavi (35714)
navinavi Creative Commons License 4 napja 0 0 35717

http://www.citroenalkatresz.hu/kerdesek-valaszok/citroen-bx-szervokormany-darabos-kormanyzas.php

 

Itt azt írja :

A hidraulikarendszerben levő LHM folyadék igen agresszív, ennek köszönhetően a gumi hidraulikacsövek belső felületét lassan oldani kezdi, bármennyire is olajálló még a gyári cső is. 

A leoldott anyagok eltömíthetik a szűrőket, a szelepek hibás működését okozhatják. 

 

Nem kekeckedni szeretnék, csak van több egymásnak teljesen ellentmondó információ, és kíváncsi vagyok a tapasztalatokra.

 

Gondolom nem én vagyok az első, akinél előállt ez a probléma :-)

Előzmény: peti.olah (35715)
XANTIi Creative Commons License 4 napja 0 0 35716

Az általános hidraulika csövek is jók. Vannak ahol méretre gyártanak ilyet karmantyúkkal együtt is.

Előzmény: navinavi (35714)
peti.olah Creative Commons License 4 napja 0 0 35715

Az LHM ásványi olaj, elvileg ami bírja a benzint-gázolajat, annak bírnia kellene az LHMet is.

Előzmény: navinavi (35714)
navinavi Creative Commons License 4 napja 0 0 35714

Segítségeteket kérem.

 

Szeretett Xantiámból elfolyt az LHM olaj.
A tartályból a szivattyúba tartó cső rehült el a szivattyúnál.
A gyári szett vagy 30.000 ft.
Kérdésem: a benzincső bírja az LHM olajat?
Vagy legyen rézcső, és csak a szivattyúnál és a tartálynál 10-10 cm benzincső?

 

Tippeket előre is köszönöm :-)

igor7808 Creative Commons License 5 napja 0 0 35713

Ok, köszi. Akkor elviszem mégegyszer diagnosztikára.

Előzmény: mr braun (35712)
mr braun Creative Commons License 5 napja 0 0 35712

Kb 400eKm környékén már jelentkezhet a fékszelep kopása is. emelkedőn/lejtőn állva jól megtaposod a féket. Mikor elengeded, és késve kezd el gurulni, na akkor már kopott a drága...

 

A toronyszilent csere akkor időszerű, mikor a motorháztető is kuka :D 

Előzmény: cens (35689)
mr braun Creative Commons License 5 napja 0 0 35711

Ugyanezt már végigéltem több hdi-nél. Segíthet a nyomásszabályozó szelep tisztítása vagy cseréje, nyomásérzékelők, de leggyakoribb a porlasztócsúcs megnövekedett résolajmennyisége. Természetesen a legtutibb a a diagnosztika. 

Előzmény: igor7808 (35710)
igor7808 Creative Commons License 6 napja 0 0 35710

Már megnézettem egy szerelővel, ő az 1. henger porlasztóját mondta, hogy több anyagot kap. De szerintem attól nem állhatna le......

Előzmény: FeZ_ (35709)
FeZ_ Creative Commons License 6 napja 0 0 35709

Két utat biztos választhatsz:

1. találgatsz, cserélgetsz dolgokat ötletre.

2. lediagolod (vagy lediagoltatod.)

 

Az első módszer általában hosszabb és drágább, de néha mázlija is lehet az embernek. :-)

 

Előzmény: igor7808 (35708)
igor7808 Creative Commons License 2017.06.17 0 0 35708

Sziasztok!

Van egy 1999-es évjáratú 2.0 HDI Xantiám. Kb. 2 héttel ezelőtt egy hosszabb út során előzés közben kidobta a motorkódot, majd letiltott az autó. Leállítás után indult, majd pár száz méter múlva kialudt a motorkód visszajelzője is. De azóta előzéskor vagy kicsit nagyobb gázadáskor ismét letilt, majd leállítás után újra indul. A gázolajszűrő ki lett cserélve, de azóta is csinálja tovább. Mi lehet a gond az autóval? Nagyon bosszant, hogy nem tudok normálisan autózni. 

FeZ_ Creative Commons License 2017.06.17 0 0 35707

Akkor gondolom valamelyik munkahengernél levegősödik.

Ebben az esetben csere.

 

Előzmény: IstvánBX (35706)
IstvánBX Creative Commons License 2017.06.17 0 0 35706

Ma reggel ránéztem még a kuplungra. Nem emel ki rendesen. Sík úton egyest váltva az autó elkezd egy picit előre gurulni kinyomott kuplunggal. :(

 

IstvánBX Creative Commons License 2017.06.16 0 0 35705

Egy kis probléma adódott a xantiámmal (99-es 2.0HDI). 2 hete féltengely szimeringeket és a váltó bal oldalán található dekli tömítését cserélte. Mindhárom helyről szivárgott az olaj. Annyira, hogy a váltóból 2 liter helyett csak 1,2-1,3 liter olajat tudtam leengedni. Ezek után volt egy külföldi út, ahol 2800km lett megtéve probléma mentesen. Hazafelé úton már érezhető volt, hogy az 1-es sebességet nagyon nehezen veszi. Azóta csak rosszabb lett. Olyan mint amikor kuplung csere után levegős volt. Akkor úgy légtelenítettem, hogy kapott egy átlátszó csövet és kinyitottam a légtelenítőcsavart. Egy darabig sűrű buborékok jöttek, majd megszüntek, de ha nem zártam el azonnal újra megjelentek a buborékok és ez így ismétlődött. Az előbb ugyan ezt végigcsináltam, ugyan az a helyzet. Elzárva a légtelenítő amikor folyamatos a folyadék, de az 1-est ugyan olyan nehezen veszi. Feleségem alig tudja sebességbe rakni? Esetleg van erre jellemző hiba? Mit tudok még ellenőrizni? 

FeZ_ Creative Commons License 2017.06.15 0 0 35704

Látni kellene a relék elhelyezkedését, de elképzelhető, hogy az előmelegítő reléi.

Ha a fűtéskör vízcsövében van neked olyan kis, izzítógyertyás előmelegítőd, akkor meg biztos, hogy ahhoz valók. :-P

 

Előzmény: Yana VW (35703)
Yana VW Creative Commons License 2017.06.15 0 0 35703

Na kérem megoldódott a vezeték probléma.

A 1010 öníindító + vezeték a tűzfalnál levő csatinak az elmenő része átvált pirosból sárga színűre (2,5mm2).

Ez megy be a bal doblemezen keresztül egy csatival a motortérbe az akku tálcánál.Itt van kimelegedve,ráadásul szét sem jött.Nemes egyszerűséggel kikerültem a csatit és összetoldottam a vezetéket.Így már indít is rendesen.

 

Az volna még a kérdésem,hogy a motortérben az akku felett van egy biztidoboz és abban bal oldalt van két relé.Mi lehet ezeknek a funkciója?Ugyan is a kettő közül a jobb oldalinak az egyik lába el van égve.

Kíváncsi lennék mit kapcsol,mert már gyújtáson elég nagy áramot vesz fel.

 

(Xantia 2,0 HDI)

 

Köszönöm!

Előzmény: FeZ_ (35686)
cens Creative Commons License 2017.06.14 0 0 35702

Köszönöm válaszaitokat!

 

Még csak 318 000 van az autóba, 400 ezerig akkor van idő. 

 

Nincs szivárgás ,száraznak, egészségesnek tűnik minden.

 

Majd olaj cserekor nézegetem az úgyis 10 ezrente van.

 

Még egyszer :Köszönöm !

 

senkisenormális Creative Commons License 2017.06.13 0 0 35701

legalább használsz ékezeteket

Előzmény: xmbela (35700)
xmbela Creative Commons License 2017.06.13 0 0 35700

Nyomáskapcsolónál mérj, a csatiban a tápot a kapcsoló lábain rövidzárat.

Előzmény: Image2 (35695)
xmbela Creative Commons License 2017.06.13 0 0 35699

Sorry, ahogy a tanult német mondaná!

Előzmény: senkisenormális (35698)
senkisenormális Creative Commons License 2017.06.13 0 0 35698

Rendben.

Viszont neki is leírhatnád, kicsit részletesebben, mert én már értek vendül, de ő pesti arcz tán...

meg eccerűen felhívlak, ha bajom van

Előzmény: xmbela (35697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!