Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
bxmpisti 2014.07.23 22:57:57 © 28824

Szia!

 

Pont annyira vagyok, de Pest  közelebb van neked. Mondjuk, ha tök fapad, akkor esélyes, hogy cserések a gömbök. Így járni meg nem egészséges a futómű elemei szempontjából, a toronyszilentről már nem is beszélve.

 

Pisti

Előzmény: Xantia 2.0 (28822)
Rtx345 2014.07.23 19:41:41 © 28823

Üdv.érdekel valakit egy új első központi gömb?teljesen beépítetlen.

Xantia 2.0 2014.07.23 19:04:05 © 28822

Sziasztok.

Új vagyok (mind Citroen és fórumozás) tekintetében.

Van pár kérdésem, ha lehetséges válaszokat szeretnék rá kapni.

1. Felkeményedett (fapados) a fuási kultúrája a kocsimnak, mitől lehet? ( 1994 Xantia 2.0i).

2. Ha minden igaz a gömbökkel van valami?!?

3. Ha igen hol töltenek gömböket Szfvár és max. 80km körzetében? ( Nem egyszerű a dolog  Szombaton érek csak rá 07.26.-án). Tehát szombati zongorázással azaz odamegyek gömb le -tölt-gömb vissza.

!

Előre is köszönöm!

Üdv.:medve

ccaroberto 2014.07.23 16:38:59 © 28821

Az ülés alatti csatlakozók rengeteg autónál okoznak gondot még most is. A legjobb barátomnak korábban a 6-os Mazdájánál is jelentkezett ez a hiba. Én úgy tudom még mindig a Mazda az utolsó japán gyártó, akinek csak a Japán szigeteken vannak gyárai és az összes kocsi minden változata ott készül. Ennek ellenére kétszer is előjött neki ez a hibajelenség.  Az 1.5 dci, sőt az 1.9-es és a 2.0-es is halálpontosan mér, sőt a dci motoros teherautók, kamionok is rendkívül pontosak, az egyik korábbi cégemnél a kukásautók zömmel Kerax alvázon futottak, nagyon pontosan mutatták a fogyasztást. 

Előzmény: XANTIi (28820)
XANTIi 2014.07.23 16:10:47 © 28820

A 2 db X2-es Xantia a 300000 alatt egyetlen és ugyanazt a parajelenséget produkálta. De persze ez vicc.

Mindkettőnél az anyósülés alatti piropatron csati kontakthibája miatt néha bejelzett a légzsák piktogram. Több apró hiba előfordult, de a benyamérő hibátlan volt.

Persze a mostani Megane 1,5dci deciliterre pontos "elszámolást" produkál 150000 km után is, de más világ mint az 1998-as benyás Xantia.

Előzmény: ccaroberto (28816)
FeZ_ 2014.07.23 15:41:25 © 28819

OK, vágom és kussolok. :-)) 

 

FeZ

 

Előzmény: bxmpisti (28818)
bxmpisti 2014.07.23 15:01:39 © 28818

"Azt tudni kell, hogy a korabeli PSA konszernes autók műszereinek pontossága jócskán hagy kívánni valót maga után és ez már a kocsik új korában is igaz volt." Érted, vazze'?!  "Azt tudni kell!!!"  :-)))

Előzmény: FeZ_ (28813)
ccaroberto 2014.07.23 14:18:15 © 28817

Nézd nekem volt pár görög, horvát, olasz út, legutoljára két hete egy kombinált Ausztria, mind egy seggel, családdal sok csomaggal. Mindig teli tank után a 8-9 liter, vagy bő 100km kb stimmel, addig tényleg nem mozdul, utána meg mikor, hogy. Ráadásul, ha csak egy kocsinál jelentkezett volna, azt mondanám OK, az enyémben van a hiba, de különböző típusokról és különböző felszereltségű kocsikról van szó. Pl. az én Xantiám X2-es SX Komfort, a haveromnak X1-es V6 Acitva van. A Xsara-nál ugyanez, nekem X2-es 1.6-os volt, a szomszédnak X1 1.4-es.  

Előzmény: XANTIi (28814)
ccaroberto 2014.07.23 14:04:35 © 28816

Hát nem tudom, a Xsara 3 éves volt amikor megvettem 55ekm-el, tényleg annyi volt benne, több helyről is megerősítve, mentem vele 60 ezret amikor lezúzták. Sosem mutatott konstans értéket. A szomszédé dettó, ők újonnan vették és beletettek 130 ezret. A sógoromnak most is van, az övé 2003-as utolsó szériás, na az tényleg normálisan működik, viszont az félig már 307-es pont az elektronikus része teljesen más szinte minden téren. Teszem hozzá, az övé kevesebbet is fogyaszt és alul jobban megy, mint az enyém. A Xantiát tekintve, nekem és még két ismerősnek is jelentkezett ez a hiba. Talán annyi különbség volt, hogy a Xsarák mind benzinesek, a Xantiák közül kettő benzines egy HDI volt. A HDI-nél ez a hiba nem volt annyira jellemző.  A cégünknél most is van pár 407-es, benzines is, dízel is. Mindegyik közel van már a 200 ezerhez és egyik se csinálja.

 

Ami hibás azt mindig cserélem, vagy cseréltetem, itt nem arról van szó, hogy lerúgott, lefingott autók és azok egyes részei szarul működnek, hanem arról, hogy soknak az elektromos rendszere hajlamos parajelenségeket produkálni, méghozzá kortól, használattól függetlenül! Szóval itt nem általánosításról van szó, hanem egy meglévő problémáról, ami tetszik, vagy sem létezik, méghozzá több típusnál is, más kérdés, hogy könnyebb a fejünket homokba dugni, mint elismerni a meglévő hibát.

XANTIi 2014.07.23 12:50:22 © 28815

Pontosabban: Érd-Nantes és Nantes-Érd. Ez a helyi futkorászással 4000 km. A tankolással érdemes volt észnél lenni. Pálya mellett qva drága. Kis faluban dettó.

Pálya melletti kisváros hipermarketje mellett volt a legjobb. Meg Németország persze.

XANTIi 2014.07.23 12:41:24 © 28814

Kipróbáltam, azért írtam amit. 1900 km "egy seggel" szinte, jó pár esetben. Érd-Nantes-Érd, átlag 18 óra alatt. Kis és fullos tankolásokkal, ahogy az ár kívánta. Akár tempós pályázás, akár tötymörgős kis országutak. Egy kis München, Salzburg nem is említve.

De JÓ állapotú gépekkel. 1.6i fapad és 2.0i 16 Automata. A két vassal közel 300000-et végigültem bő 10 év alatt. Mindkettő szinte új korától. Nagyon nagyon sok ÁFÁ-t és jövedéki adót engedtem bele a bendőjébe.

Teli tankolás után az első 6-8 lityó elfogyása nem látszott, fullon állt a mutató.

De onnan tovább teljesen normálisan követhető volt.

Előzmény: ccaroberto (28812)
FeZ_ 2014.07.23 11:46:37 © 28813

Egy vagy 2 db. tizensokéves autó nem mintavételezési mennyiség.

Ha sz*r a szintjelző, akkor sz*r és cserélni kell. Én pár vassal már jártam egy-két km-t, és csak ott volt probléma, ahol valami hibás volt. Azt meg javítani kell, nem általánosítani.

Szerintem. :-)

 

FeZ

 

Előzmény: ccaroberto (28812)
ccaroberto 2014.07.23 09:48:54 © 28812

Ki kell próbálni! Akár ment már velük (Xantia, Xsara) 1500-2000km-et folyamatosan, úgy hogy ez alatt tankolt háromszor és végignézte hogy közben hogyan mozog a mutató, az tudja miről beszélek. Ráadásul ez egyik autónál sem volt csak a ferdén állás, meg hegyes völgyes terepen haladás problémája! (Pl. a Skoda 120 setében egy erősebb emelkedő elég hozzá, hogy akár egy negyed tank benzint "termeljen" az autó) Ugyanúgy csinálta az Alföldön, mint Macedóniában a hegyek között és mindezt bármilyen sebesség mellett. Az viszont tény, nem emlékszem ki írta, hogy ha a sárga fény kigyullad onnantól tényleg ajánlatos gyorsan kutat keresni, mert az valóban pontosan működik! Csak amíg addig eljut, na az erősen random úton történik.   

XANTIi 2014.07.23 08:13:25 © 28811

Mindkét vasam kb. 150000-ig szolgált nálam. X2-k. A legkisebb gondot nem éreztem vele. Nyilván a tankból úszóval mintát vevő rendszer nem azonos a mért befecskendezett mennyiséggel operáló modernekkel. De igazán hosszú távokon és városban is teljesen normálisan dolgozott.

Egy erősen szétkopott vagy akadozó jeladó persze már lehet bosszantó.

Előzmény: zsekazst (28807)
Rtx345 2014.07.23 07:54:36 © 28810

Sajnos ezek nincsenek,óra csak 220ig.X1,x2 2000-es benzin.zöld és fehér.majd rakok pár képet.

 

Előzmény: tazmanördög33 (28809)
tazmanördög33 2014.07.22 21:44:22 © 28809

szia.

x2 1999,2.0 ct turboshoz keresek kilométer orához sebbeség méro motrot,vagy egyben kilométer orát,ami 240,ig van kalibrálva!

Továbbá,elso lokháritott ehezz a tipushoz,szurke szinben

Előzmény: Rtx345 (28803)
_Twins_ 2014.07.22 21:20:57 © 28808

A sárga jelzése megbízható, úgyhogy tök mindegy hogy egyébként mit és hogyan mutat a mutató. Nem OMH hitelesített műszer, tájékoztató jelleggel van a műszerfalon, hogy ne kelljen a semmi közepén üres tankkal tolni a kocsit.

Minden másra ott a master card :P

 

Jó lenne, ha minden Xantiával csak ennyi lenne a baj! :)

Előzmény: zsekazst (28807)
zsekazst 2014.07.22 20:17:47 © 28807

Szia, sziasztok!

 

Bocs, hogy bele vau-vau, de nagyjából senkinek sincs itten e témában igaza!

 

A lényeg nem -okvetlen- a beépített fedélzeti elektronikán és tankon múlik!

 

Sajnos a Xanti tankjában egyetlen jeladó van, az sem a legjobb helyen!

A mostani autókban pedig kb 2-3 db, különböző helyeken!

A fedélzeti vezérlő pedig manapság tud átlagolni, betankolt üzi mennyiséget mérni!

Csak ez sok hű-hó...szinte semmiért!

 

A xsara is egy jeladóval bír, aztán csak onnan olyan okos, hogy a hdi és a benzines mivel mindkettő injektor tudja -nagyjából- saccolni az elhasznált mennyiséget.

A lényeg ennyi.

A xanti tényleg elég buta kevés mennyiségnél, de ezzel együtt kell -sajnos- élni!

 

Megoldások léteznek, de nem nagyon korrektek...

 

T

Előzmény: XANTIi (28804)
bxmpisti 2014.07.22 18:04:13 © 28806

Én nem tudom ezt viszont kívánni...

Előzmény: ccaroberto (28802)
xmbela 2014.07.22 15:38:48 © 28805

Úgyúgy!

Előzmény: bxmpisti (28801)
XANTIi 2014.07.22 14:27:13 © 28804

Sok év Xantiázás tapasztalata, hogy az első 50-100 km tényleg szinte nem látszik a mutatón. De utána rendesen arányosan fogy. Korrekt időben jelez kifogyás elött. Ferde parkolásnál persze marhaságot mutat. De minden autó.

Az a "pohár" csak a gyors lötyögést csillapítja, ne csapkodjon kanyarban, gyorsítás, fékezés esetén. Ha jó a cájg.

 

Rtx345 2014.07.22 13:56:05 © 28803

Hali.

Sok felé X1,x2 benzin alkatrész eladó!

Akit érdekel valami az írjon mert sok mindent viszek a méhtelepre.

Hunexspeed@gmail.com 

Köszönöm.

ccaroberto 2014.07.22 13:18:43 © 28802

Csak így tovább!!!

Előzmény: bxmpisti (28801)
bxmpisti 2014.07.22 12:20:04 © 28801

"Ne kábítsuk egymást."  No , ez az! Ezért nem reagálok sok írásodra. Inkább röhögök egy jót vagy nyelek kettőt és lapozok.

Előzmény: ccaroberto (28800)
ccaroberto 2014.07.22 08:13:30 © 28800

 

 

Persze, mint ahogy tény az is, hogy menet közben teli tanknál se változik a szint, noha közben mész 150km-et, gondolom akkor is tele a "pohár", meg háromnegyednél sem, aztán meg hirtelen leesik. Meg tény az is, hogy a 2000-res évjáratú fedélzeti számítógépes Xsara 100km alatt nem tudja mérni  még megtehető távolságot, az 1991-es Vectra meg tudja sőt 50km alatt csak az van a kijelzőn, villog és ha van humorod hozzá végignézheted, ahogy lemegy az 50-40-30-20-10-0-ig, majd megáll. Ne kábítsuk egymást. Francia Sagem elektronika van benne és úgy is működik.

Előzmény: marci3_ (28798)
_Twins_ 2014.07.22 07:25:35 © 28799

A csomagtér bal oldalán a rekesz ajtaját le kell nyitni és onnan benyúlva elérsz egy műanyag szárnyas anya szerűséget. Azt kell letekerni és a lámpatest kivehető a kaszniból, utána már ki tudod cserélni amit szeretnél. Aztán vissza ugyanígy.

Az anyára kell figyelni, hogy ne essen be ki/beszerelés közben.

Előzmény: Image2 (28791)
marci3_ 2014.07.21 19:37:08 © 28798

nálad, de amit leirtam azok tények.

Előzmény: ccaroberto (28796)
automento2000.com 2014.07.21 19:04:26 © 28797

hy

xantia 1.8b  1996.

Előzmény: -P-h-o-e-n-i-X- (28792)
ccaroberto 2014.07.21 08:17:54 © 28796

 

 

Igen, emellett számít még a napszél tevékenység és az árapály is!

Előzmény: marci3_ (28783)
1viktor erdélyi fejedelem 2014.07.21 05:10:26 © 28795

köszi  első körben  mekkérdezem a  citromékat aztán szörnyülködöm majd megbeszéljük a postát.

Előzmény: bxmpisti (28793)