Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
VÉNYOLC 2014.04.21 19:28:26 © 28296

Miért nem diagolod meg? De amúgy működig, mert nem írtad...? Ha villog az lehet kommunikációs hiba is, meg akár az olajcserét is jelentheti, de ezt a Te esetedben elvethetjük. Ha a szuszogó nyíláson keresztül víz került bele a mosáskor, akkor az viszont baj, de az eredeti hibát nem ez okozza.

Előzmény: citcat 18-16v (28294)
tazmanördög33 2014.04.21 15:42:39 © 28295

Szia.

Van váltom elado

Előzmény: citcat 18-16v (28294)
citcat 18-16v 2014.04.21 10:51:49 © 28294

Sziasztok! keresek citroen xantia 18 16v-be al4-es váltót. vagy ha valakinek van ötlete,ogy mi okozza azt hogy amikor ráadom a gyujtást és még be sem indítom a motort már villog a "vészüzem"jelzés és ha sebességbe teszem akkor valami elkezd zizegni a váltóban mintha valami elcseszett relé berregne benne. Előzmény:generátort és önindítót cseréltek benne a szervízben Ahol a hidraulikára menő cső eltörése miatt (amit rendesen meg is javítottak)nem jó olajat tettek a hidro rendszerbe, és annak teljes cseréjekor a váltó elektromos csatira sikerült önteni 2-3 liter lhm+atf keverék olajat .Ezt követően már mutatkozott a hiba de még megpróbálták lemosni nagynyomású mosóval,kifujkálni levegőve stb. de nem javult..

nequittezpasjevouslapasse 2014.04.19 16:53:34 © 28293

egyebirant nem en talaltam ki, en csak azt mondom amit nekem mondott eddig minden citroen szaki egyebek kozott kuksi & co., de lehet csak azert mondtak hogy meglepoen jo allapotu a kocsim, mert hihetetlenul szimpatikus voltam nekik! :) amennyiben tevedes tortent es egy raklap szar az egesz, tovabbra is nagyobb orommel veszem a segitseget es tanacsokat mint a nekifutasbol fikazast, koszi!:)

Előzmény: _Twins_ (28291)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.19 16:38:57 © 28292

igen. es tizennegy eves....gondolom a tieden meg gumi sem kopik!.. :)))

mindenesetre koszonom a konstruktiv szakvelemenyt, tovabbi szep napot... :)

Előzmény: _Twins_ (28291)
_Twins_ 2014.04.19 16:11:31 © 28291

de amúgy jó állapotú karbantartott! :D

Előzmény: nequittezpasjevouslapasse (28290)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.19 13:59:56 © 28290

valahogy ereztem hogy errol lehet szo! :)

 

megegy kerdes, visszaterve a problemara, bar lehet hogy ez a nap hulye kerdese, elnezest elore is. lehet osszefugges akozott, hogy a kocsi elkezdte ezt az also allasban ragadast es kb azota inditas utan egve marad az abs hibat jelzo lampa?..

 

utobbi egyik naprol a masikra elmult, viszont ma megemeltem a kocsit, nyakonontottem a berohadasra hajlamos reszeket, a kocsi ugyanugy lentragadt, ugrabugraltam a hatan, megindult, de kozben ismet vilagitani kezdett az abs lampa...

 

vagy csak veletlen egybeeses, nem lehet ennek az egesznek barmi koze a fekhez attetelesen?..

 

illetve, az normalis ha legalso allasban pumpalva a feket benyomasnal villan a STOP lampa ?

 

na, azt hiszem ennyi farasztas egy hozzaszolasba eleg. :)

Előzmény: bxmpisti (28289)
bxmpisti 2014.04.19 10:28:32 © 28289

A FeZ-Kuksi Műveknél csináltattad a lengőkart. ;-)

Előzmény: nequittezpasjevouslapasse (28288)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.19 09:45:01 © 28288

uristen mit tettem?? :))

Előzmény: bxmpisti (28287)
bxmpisti 2014.04.19 08:23:46 © 28287

No, ezt jónak írtad. :-)))

Előzmény: nequittezpasjevouslapasse (28286)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.19 00:31:26 © 28286

nem, azzal halistennek nincs semmi gond, azt meg kuksiek ellenoriztek amikor eloszor atnezettem rendesen -  bar ha egyik naprol a masikra beallhat, akkor sosem lehet tudni.

 

de a felreertesek elkerulese vegett egy igen jo allapotu es jol karbantartott peldanyrol beszelunk! :)

 

ma egyebkent taszigalas nelkul allt fel a feneke elso inditasnal, szoval nem hinnem, hogy hude komoly baja van.

Előzmény: FeZ_ (28283)
1viktor erdélyi fejedelem 2014.04.18 17:35:26 © 28285

az én hátsó lengőkar csapágyam  egyik naprol a másikra állt be  !

állítottam a hasmagasságot előirtak szerinti méretre   aztán mire kikocogtam a garázsbol a kövezett útra recsegett mint a bolond   . öszetört benne a csapágy. de nem olt egy ökör ára. az új lassan 6. éve szolgál becsülettel.

belegondolva idén 21 éves a xanti már az usá ban is vehetne szeszt :) 10 éve a tulajdonom azóta kap törődést és fele költsége sincsen mint a passat volt.   lassan eljön a c5 ideje :) csak várom hogy olcsobb legyen :)

cirki 2014.04.18 15:55:51 Creative Commons License 28284

Kezdo szantiaskent nem akartam egybol remiszgetni :)

Előzmény: FeZ_ (28283)
FeZ_ 2014.04.18 12:15:07 © 28283

És amikor az egésszel kész van, kiderül, hogy a lengőkarcsapágya kezd megállni hátul.  :-))

 

FeZ

 

Előzmény: cirki (28282)
cirki 2014.04.18 09:51:45 Creative Commons License 28282

Szia,

Xantianal a szintszabit nem csak a hidraulikus reszen kell kipucolni hanem a mechanikus reszen is, azt ahova a muanyag pocok csatlakozik a dupla rugos karok mert azok rohadnak ossze es emiatt nem reagalnak a stabrud mozgasara. 

Szintszabi mindenestol le es jol be kell zsirozni a rugos karokat (nem a rugos reszt hanem ott ahol talakozik a forgo a nemforgo resszel). A kozepso resz teflon es nem ott rohad ossze hanem a kar lapos resze. Gyarilag festve van de a por sar bekerul es a festeket levakarja es johet a rozsda. A leulesgatlo miatt a hatulja kevesebbet szintez es ezert rohad ossze ott hamarabb. A kocsi eleje nehezebb ott tobbet dolgozik a szintszabi es nincs ideje osszerohadni.

Előzmény: nequittezpasjevouslapasse (28281)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.17 21:29:17 © 28281

Köszi szépen! Szóval jó eséllyel mechanikai probléma és nem kell máris megrémülni, hogy gömbökkel van gond, vagy a központi egység vagy efféle?

Bocs, ha ostoba a felvetés, sajnos még csak most ismerkedem a Xantia rejtelmeivel (bár optimális esetben sem vagyok túl találékony a kocsi alatt). :)

 

Annyit még érdemes tudni, hogy most lett kicserélve a hátsó szintszabályzó (ezúton is köszönet zsekazst fórumtársnak!) és kapott a nyakába wd40-et is, viszont mivel a kis fehér műanyag szirszar már állandóan kipottyant - sajnos nem a műanyag a ludas (több jó állapotút rápróbáltunk) hanem a gömbfej amire rácuppan egész egyszerűen kikopott - ezért szükségmegoldásként egy merevebb dróttal fixálta hirtelen felindulásból, átmeneti megoldás gyanánt a kolléga, elképzelhető, hogy ez annyira masszívan lett rögzítve hogy éppen ezért szorul a rudazat?..

 

Mindenesetre a hétvégén felbakolom és megnézem mi újság és adok neki egy löket wd40-et a miheztartás végett.

Gondolom, tekintve, hogy a rásegítés után szépen szabályoz, attól nem kell tartanom, hogy útközben engedi el magát.

De az normális, hogy reggelre az orra nem ül le csak a feneke? Nem "ereszti el" valahol a rendszer? Tócsa, folt, bármi nincs a kocsi alatt.

Előzmény: 1viktor erdélyi fejedelem (28280)
1viktor erdélyi fejedelem 2014.04.17 17:50:22 © 28280

jó helyen keresgéled a problemát! hátsó szintszabi mechanikáját kimosni aztán wd 40 el jol befujni szerintem ragad kicsit és nem érzékli, hogy leejtette a seggét.

 

Előzmény: nequittezpasjevouslapasse (28279)
nequittezpasjevouslapasse 2014.04.16 17:37:14 © 28279

Sziasztok!

 

 

Szükségem lenne a tapasztalatotokra, véleményetekre.

 

Eddig jószerivel semmi extra gondom nem volt a futóművel, LHM elfolyással, letérdeléssel, cserbenhagyással, viszont néhány napja produkál olyat az autóm aminek nem tudom az okát.

 

A minap arra lettem figyelmes hogy reggelre a kocsi legalsó állásba helyezte magát, ez még annyira nem vészes, mert csinálta már, bár általában nem egy éjszaka alatt. Viszont utána indításnál nem is akart megindulni az alja, a teteje az egekben, a feneke a földön. Gondoltam elkoszolódott az utastéri szabályzó, korábban kellett néha ráncigálni picit, hogy észhez térjen, de most semmi reakció.

 

Nosza, szereztünk egy emelőt, megemeltük, alánéztem, mert arra számítottam, hogy hátul a szintszabályzó kis kedvenc műanyag gömbfeje pattant ki a helyéből jó szokás szerint, de nem, szépen a helyén van. Miután leengedtük a kocsit az emelőről, beindítottam, mivel volt már francia kocsim és ezek általában ilyenkor szokták megsajnálni az embert. Pontosan ez történt, kisvártatva felemelte a fenekét. Megmozgattam - legfelső-oké-normál-oké-legfelső-oké-alsó-hohó! alsóból megint nem indul felfelé!

 

Ekkorra már összeraktam, hogy ha az emelő javított rajta, akkor emelésre ezek szerint jótékonyan reagál - et voila - megemelgettem a hátsó kerékjárati ívbe kapaszkodva és mitadisten emelkedik villámsebességgel ahogy kell. A probléma az, hogy ezt most már minden elindulásnál el is játssza, szóval mire lemegyek az autóhoz délután, már lent ül egészen, indításnál az eleje felmegy, a feneke nem, megrángatom, emelkedik. Utána el sem engedi, és egyébként szervíz-felső-normál állás között következmények nélkül mozgatható is és remekül reagál, de amint legalsóba teszem a feneke nem engedelmkedik újra, rángatásig. Talán kicsit mintha normál állásba is lentebb volna, de nem éreztem hogy különösebben ütne a feneke, de kicsit aggódom mert hétvégén utazunk és nem örülnék neki ha az M3/M1-esen Gyöngyös-Tata között valahol egyszercsak fogná magát és leülne.

 

Hol lehet a hiba?

cirki 2014.04.14 12:58:01 Creative Commons License 28278

Sziasztok!

 

Aron alul elado komplett HDI motor RHZ motorkod (porlasztok, magasnyomasu,stb) valto joallapotu kuplungal, motorszamitogep is megvan plug&play :).

Marosvasarhely (erdely) es kornyeke. Ha valakit erdekel irjon melt biztos megegyezunk.

S4mu3l 2014.04.13 12:09:58 © 28277

Küldj a mail-emre egy telefonszámot, és a többit akkor megbeszéljük szóban..

Előzmény: bxmpisti (28276)
bxmpisti 2014.04.12 07:45:57 © 28276

Az X2 xantia kormány neked nem jó, 1ébként 10k. Természetesen légzsákostól.

Előzmény: Xantia ct (28275)
Xantia ct 2014.04.11 23:33:07 © 28275

ára?

Előzmény: bxmpisti (28274)
bxmpisti 2014.04.11 23:00:45 © 28274

Bocs, a nyakamba szakadt hétvégére a 3 gyerek minden programmal együtt. A kormány kopásmentes; mint az új.

Előzmény: S4mu3l (28272)
Xantia ct 2014.04.11 21:39:45 © 28273

cliomaxi78 kukac indamail.hu

Előzmény: tazmanördög33 (28222)
S4mu3l 2014.04.11 19:16:47 © 28272

Szia, kéne a kép a kormányról, mert vissza kéne írnom a másik kormányos embernek, ha nem kell az övé.

Előzmény: bxmpisti (28239)
Pamir 2014.04.11 07:38:26 © 28271

Szia!

 

Tegnap du. még csinálta, aztán csökkent. Mindig kivesebbet esett vissza a fordulat. Később egyik pillanatról a másikra megoldódott és leszögezte az alapjárati fordulatot 1000-re. :) Ma reggel is jó volt. Remélem elfelejti ezt a botlást.

Előzmény: Skodani (28261)
picifeca 2014.04.10 20:38:41 © 28270

Na, ez is egy kincs nekem! Nagy vagy! 

Előzmény: hiiddrra (28268)
picifeca 2014.04.10 20:35:37 © 28269

Nagyon szépen köszönöm Hiiddrra!!! Erre a megerősítésre volt szükségem!

hiiddrra 2014.04.10 20:33:07 © 28268
Előzmény: Jani7601 (28256)
hiiddrra 2014.04.10 20:26:45 © 28267

Alsó állásban,(le ültetve) kitekertem simán a csavarját,és kicseréltem az O gyűrűt ,nem tudom a méretét,kb 100 forint, olajálló,1 éve van benne,még bírja.Mikor újra beröffentettem a kocsit, gondolkozott pár másodpercet,majd szintbe állt.Nem lett levegős!Be kell dugni a cső végét,meg a szivattyút is,ameddig csinálod!Kb 20 perc.Nekem sokáig szivárgott,és a generátort "szétszarta" az lhm.

Előzmény: picifeca (28264)