Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
FeZ_ Creative Commons License 45 perce 0 0 32331

Hogy is jön ez ide ?

Előzmény: marci3_ (32329)
Etióp172 Creative Commons License 45 perce 0 0 32330

Nekem nem volt 50, de elég húzós. Azért írtam, hogy meglátjuk meddig bírja. Valóban lobog a szíj alapjáraton, ha kitámasztjuk a görgőt, akkor más látja kárát ( generátor, klímakompresszor, szivattyú) és azok sem olcsók.

Előzmény: mr braun (32328)
marci3_ Creative Commons License 1 órája 0 0 32329

berlingo 1.6 hdi multispace 10 év vagy 240e km :)

Előzmény: FeZ_ (32311)
mr braun Creative Commons License 1 órája 0 0 32328

Hát igen, elég állat megoldás.Én újat vettem, de nem mindenkinek van 50 akárhány ezer forintja kicserélni a feszítőt + a lengéscsillapítót rugóval (x2).

Előzmény: FeZ_ (32327)
FeZ_ Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32327

Ha az autó tényleg 96-os, akkor abban még a gumibetétes automata feszítő van. Azt nem nagyon lehet perselyezni. ;-)

Laposvassal kitámasztani meg - véleményem szerint - egyiket sem illdomos. 

A szíj eléggé lobog ilyenkor alapjáraton, a szilentesnél biztosan, de az eddigi tapasztalataim alapján a tűgörgős feszítőnél is ugyanez a helyzet lenne.

 

 

Előzmény: mr braun (32323)
mr braun Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32326

Mennyit lehet kérni manapság egy gömbtöltő-vizsgálóért (palackkal együtt)?

Etióp172 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32325

Az enyémben kb föld-hold távolság lehet, mert óra szerint 255000 van benne, ami vicc. A hosszbordásszíj nemrég lett cserélve mindennel együtt, mert félrefutott. Majd kiderül meddig bírja.

Előzmény: mr braun (32323)
mr braun Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32324

Ha lett volna nálam hideg víz, előbb megittam volna, olyan szomjas voltam :)

Előzmény: bökönyi (32321)
mr braun Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32323

Ha ilyen keveset mész vele, akkor (ha tényleg az van benne) az automata feszítőt nem érdemes cserélni, fixre állítják egy laposvassal. Viszont akkor a hosszbordás szíjat érdemes cserélni 40e km-enként (a feszítőt meg megperselyezni, hogy ne álljon ferdén a görgő). Egyelőre még az enyém sem kuplungos, de már érik a dolog, eddig 320ezer van benne.

Előzmény: Etióp172 (32320)
bökönyi Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32322

én féktisztítóval segítek neki

Előzmény: bökönyi (32321)
bökönyi Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32321

locsolni

Előzmény: mr braun (32319)
Etióp172 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32320

Hát ez klímás, a hosszbordás szíj emlékeim szerint egy imbuszcsavar segítségével feszíthető. Viszont van rajt egy támasztógörgő, ami a szíj terhelésváltozását egyenlíti ki, na az talán gyenge pont. A kuplungot nem kellett szétszedni még... Azért szeretem, mert teszi a dolgát, és mert nagyon kényelmes.

Előzmény: mr braun (32318)
mr braun Creative Commons License 1,5 órája 0 0 32319

eleinte. De legutóbb 15 percet kellett várnom éjjel a 32-esen a zagyvarékasi körforgó után, mire újra beindult a drága... :)

Előzmény: bökönyi (32317)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32318

Kivéve ha klímás és a hosszbordás szíj automata feszítős. Meg ha húzókuplungos, mert az zsebbenyúlós a nyomóhoz képest. Meg a kopogásérzékelős porlasztócsúcs néha elszáll. Esetleg a számítógép hőfokjeladó elájul, az adagoló meg rááll a max előtöltésre. Bár ez utóbbi pár ezer forintos tétel.

Előzmény: Etióp172 (32316)
bökönyi Creative Commons License 2 órája 0 0 32317

leállás után kuplung vissza 4 közben gyújtás le vissza

Előzmény: mr braun (32315)
Etióp172 Creative Commons License 2 órája 0 0 32316

96-os évjárat, kíméletes használat. Eddigi tapasztalatok alapján talán ez az egy gyenge pontja lehet (szakadás megvárása :-)) ennek a fajta motornak, mert egyébként tökéletesen teszi a dolgát.

Előzmény: FeZ_ (32311)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32315

néha csinálja azt is, hogy még nem áll le, de pl emelkedőn nagyobb teherrel sem lehet kipörgetni a kereket, megáll 2000 környékén a fordulat. Résolajat kell mérni injekciós tű tubusba bevezetve. Egyből látszik, melyik a kopott (ha épp nem mind a négy)...

Előzmény: bökönyi (32312)
bökönyi Creative Commons License 2 órája 0 0 32314

üdv már nem szerelik ki mérik a helyén

Előzmény: mr braun (32307)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32313

Ez igaz, vettem le 132ezret futott gyári szíjat (első csere 120ekm), ég és föld volt az "erősítettnek" és "gyári minőségű"-nek mondottakhoz képest... A feszítőgörgőket szintén nem lehet egy lapon említeni az utángyártottakkal.

Én a 60ekm-rel vagyok nyugodt, főleg hogy évente összejön...

Előzmény: FeZ_ (32311)
bökönyi Creative Commons License 2 órája 0 0 32312

de akkor nehezen indul melegen és erősebb gázadáskor letilt (MB 213)most cseréltünk injektort

Előzmény: bökönyi (32306)
FeZ_ Creative Commons License 2 órája 0 0 32311

Igazából évjárat- és használat függő. Van 80e-es és 120e-es periódus is. A 60e nagggyon biztonságos.  :-D

 

Előzmény: mr braun (32309)
Etióp172 Creative Commons License 2 órája 0 0 32310

Köszönöm szépen! Akkor még van kb 1 év :-) 

Előzmény: mr braun (32309)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32309

Szia! én 60ekm-enként szoktam cserélni, egyszer szaladtam bele 67ekm-be, de akor sem volt veszélyes a szíj. Van aki megvárja a 80ezret, van aki a szíjszakadást :)

Előzmény: Etióp172 (32304)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32308

illetve pontosítok: a megnövekedett résolaj miatti nyomásesést a számítógép hibának érzékeli és leállítja a motort. Pár perc múlva, esetleg hidegen eleinte még beindul. Eddig ez volt a leggyakoribb hiba, a nyomásszabályozó szelep ultrahangos tisztítása, illetve cseréje (54eFt) ritkán oldotta meg a gondot. Szivattyút csak egyszer cseréltem.

Előzmény: zsekazst (32303)
mr braun Creative Commons License 2 órája 0 0 32307

Hali!

Ezen nincs mit átgondolnom. Már a harmadik jumperral szívok porlasztócsúcs-résolaj miatt.

Előzmény: zsekazst (32303)
bökönyi Creative Commons License 2 órája 0 0 32306

 üdv.a cr injektornál a nagy résolaj mennyiség hibára utal  

Előzmény: zsekazst (32303)
zsekazst Creative Commons License 2 órája 0 0 32305

Szia,

 

értem én...csak fel nem foghatom...

 

A víz nem fogy, az olaj meg nem kávé színű (mármint a víztől), akkor ez rendben is volna!

 

Az olajcsere után mikor nézted a szintet...kb 1 óra múlva?

(mert kb akkorra folyik le minden mennyiség a teknőbe)

 

A befecskendező ha bele tud hugyozni a motorblokkba akkor ott már komoly baj lehet!

 

A friss olaj fekete lett?

 

A HDI azért nem "szeméthordás", az elég gazdaságosan adagol, elég nagy nyomáson...szóval, nem értem...a csúcstól nem nőhet a teknőben a teknőben az olajszint, hacsak nem gyűrűk nélküli a dugattyú...de akkor meg nem is indulna...

 

T

Előzmény: Image2 (32301)
Etióp172 Creative Commons License 2 órája 0 0 32304

Sziasztok. Szeretném megkérdezni tőletek, hogy az 1.9 td motornál mennyi a vezérműszíj készlet csere intervalluma, jelenleg 40000 km van benne. 

zsekazst Creative Commons License 2 órája 0 0 32303

Szia,

 

ugye nem egem akarsz palira venni...

 

"résolaj" HDI-nél...

Na, gondold ezt át újra!

 

T

Előzmény: mr braun (32297)
Etióp172 Creative Commons License 3 órája 0 0 32302

Addig ellenőriztesd a porlasztókat, amíg át nem ég a dugattyú mert akkor aztán kuka lesz az egész motor.

Előzmény: Image2 (32301)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!