Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsekazst Creative Commons License 4 napja 0 0 36793

Szia,

 

a képeket ha megnézed, ahol a legvastagabb a fej anyaga!

A csövön látod a domborításokat, a fejben meg a könnyítést neki, az alá, elosztva a távolságot a legvastagabb részben.

Igaz, én csak 4db M8-as hernyót nyomtam bele, kettőt a külső lapolt részbe, másik kettőt meg a gömb csatlakozója mellé, nagyjából elosztva.

A hernyókat kicsit bentebb engedtem a csövön és csapágy ragasztóval be is rögzítettem mindet.

Nekem igazán az elfordulás miatt kellett rögzíteni, de biztos segít az esetleges szétcsúszás ellen is!

Kép nincs, mert tegnap megügyeztem és már ment is be a helyére.

De a balosat is kiszereltem a bontott gépből, majd arról csinálok képeket, ha lesz időm megcsinálni azt is.

Egyébként a fej sima szürke öntvény, remélhetőleg nem szakad ki belőle majd mindenestől a cső...már ha valaha ki akarna szakadni...

 

Amit itt lentebb felrakott mr braun, szerintem az is sima gumiperemes és nem is xantia-é, mert abban nincs kiálló csavar!

Amit ki kellett vennem, az is ilyen fika gumiperemes volt, az simán átbújik ha elengedi a gumi...

De amit most betettem (már írtam, hogy nagyobb a hüvely pereme, mint az alaplap furata), az ha elengedné a gumi akkor sem tudna átbújni...

A fej meg így rögzítve van elfordulás és szétcsúszás ellen is...meglátjuk mennyit bír majd ki...

 

T

Előzmény: peti.olah (36792)
peti.olah Creative Commons License 4 napja 0 0 36792

Hova teszed a hernyócsavart? Lefényképelhetnéd ide.

Előzmény: zsekazst (36788)
mr braun Creative Commons License 4 napja 0 0 36791

Én meg szétvágtam egy újat, mer' megtehetem...

 

 

Na jó, ez nem igaz, de jól hangzik.

Előzmény: zsekazst (36790)
zsekazst Creative Commons License 5 napja 0 0 36790

Szia,

 

természetesen felrakom, íme:

Na, ez ilyen volt...és az alaplapja a legkisebb mértékben sincs sehol megrozsdálva, vagy a gumija felválva (alul, mert felül én szedtem le a felvált részt és festettem le alapozóval már jó régen...

 

 

T

Előzmény: -P-h-o-e-n-i-X- (36789)
-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 5 napja 0 0 36789

Ha lesz rá ingerenciád, a képeket feldobhatnád. Kíváncsi vagyok rájuk.

 

Sajnos sok Szantit láttam felsőszervízbe közlekedni, mégtöbbet lukas gömbökkel.

Már messziről látható volt, hogy úgy pattog az úton mint vmi rommá ültetett boyracer civic.

( oszt hogy vigyorog a fejük, h még a cigicsikkeken is pattog alattuk a kaszni .... megérett a világ a pusztulásra... )

 

Szerencsére nekem szép a gumi, nincs kilevelesedve a fém sem, és a harang se esett még le.

Ettől függetlenül figyelem rendszeresen.

 

De ahogy FeZ-től tanultam: " az alkatrészek addig bírják, amíg tönkre nem mennek. Egy percel se tovább... :) "

Előzmény: zsekazst (36788)
zsekazst Creative Commons License 5 napja 0 0 36788

 

 

Szia,

 

Azért nem cseréltem mert mint írtam volt, ez gumi peremes cucc volt (nem az acél hüvely volt kiperemezve, hanem gumiból volt kiöntve a perem, levágtam, ha érdekel lefotózom), a többi része meg teljesen ép volt, elrohadva most sincs sehol.

De napok óta figyeltem, mert nemrég volt két komplett lengőkar csere és feltűnt, hogy eléggé el van érve a gumi.

Hangja nem volt, a láncban pedig bíztam és bízok továbbra is...

De tudtam, hogy percei vannak hátra, azért kezdtem el ide írni a témában.

Aztán tegnap szervizbe emeléskor pattant egyet és akkor ment fel a láncig...lehet, normálban elment volna még pár napot...

Most betévődött ez a csuda, ma már meg is van 4db hernyócsavarral rögzítve.

Én teljesen jónak nézem az egész cuccot, kivéve ezt az elforgást a fejben!

De a régit hosszában szétvágtam flexel, ha valakit érdekel csinálok róla képeket...

Az a baja az újnak, hogy belül csak 6db ponttal van megpréselve a hüvely a fejbe, még a régiben talán 11-et számoltam meg körben...de most a 4db csavar tuti mindent kibír, lehet még önállóan is...

A gumi és a peremezések kialakítása olyan, hogy a terhelés össze felé nyomja a gumit, elvileg jónak kell lennie még el nem érik.

 

De tényleg fura, hogy tök kifeszített futóművel járt vele akitől megszereztem, ráadásul dinnyeföld, utánfutó, megrakva mindenfélével...és bírta...

 

Hát, az idő majd megmutatja...

 

T

Előzmény: -P-h-o-e-n-i-X- (36785)
-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 5 napja 0 0 36787

Más:

 

Egy kis érdekesség: Amióta nálam van az autó ( 9 éve ) mindig kellett kicsit utánatöltögetni a hűtővíznek. Az első 3-4 évben annyira kicsit, hogy teljesen betudtam, a fagyálló tágulása, és a túltöltés miatti veszteségnek - ergo saját baromság - merthogy mindig nyakig öntöttem, hogy majd  "eltágulja" a felesleget. Úgy 5-6 éve viszont már nem lehetett a tágulásra fogni, feltűnt, hogy víz-vesztes. De nagyon kicsi volt a veszteség. 10e km alatt kb 1/2 - 3/4 L . Gondoltam "párolgás". Merthogy semmilyen más jel nemvolt. ( olajsapkabelső nem fehéres,víz nemolajos,füst nemfehérkés,szaga nincs,nemmelegszik,stb... )

Megjegyzem, 1 kihagyással én minden nyáron cseréltem, a hűtővizemet, átmosással együtt.

Aztán persze szeptemberben engem is utolért az édeskés szaggal belülről párásodó szélvédő. Kifúrt hűtősapkával még muszáj volt mennem vagy 1000 km-ert, de így-se volt tócsa az utastérbe.

A radiátor csere óta viszont teljesen megállt a vízfogyás. Úgy áll a vízszintem ( túltöltés-eltágulás-t követően is ) mint Katiba a cövek.

 

Ez leginkább annak fényében érdekes, hogy a radiátorlyukadás szinte egyik percről a másikra történt. Odaúton is használtam a fűtést, meg a klímát is, mert esős párás hűvösebb idő volt, késő este. Éjszakás műszak után hajnalban még talán kicsit melegebb is volt a pára miatt. Elsőre is csak az tűnt fel, hogy nem tudom eltüntetni a párát belülről, csak lehúzott ablakkal. Azt hittem beszart a klíma, vagy a kompreszzor, vagy a gáz ment el, vagy a szervomotor, ami a hideg-meleg lapátot állítja. Aztán mikor belenyúltam a "párába" lett minden világos.

A radiátoron a lukat nem is találtam meg, olyan kicsi lehetett.

xantia1970 Creative Commons License 5 napja 0 0 36786

Így van a garancia ugrik, szerelők kezükbe fogva tanácsolták, hogy ne tegyem bele, mert nem egy komoly munka darab...

Előzmény: FeZ_ (36781)
-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 5 napja 0 0 36785

"Le is esett róla minden felemeléskor a harmonika...már rá sem raktam sosem!"

 


Engem úgy tanítottak, hogy a "motorháztetőcsere" első jele, ha leesik a harang alulról....

Érdeklődnék, hogy itt miért nem cserélted? ... ennyire bíztál a láncban?

...így utólag belegondolva, menet közben semmilyen hangja nemvolt? ... kopogás, ropogás, stb...  ???

Előzmény: zsekazst (36778)
zsekazst Creative Commons License 5 napja 0 0 36784

Na, igen...

Szerintem megcsavarozom és megy az éles teszt...

 

Akkor ezek szerint az szokott a baja lenni, hogy a fém hüvely kibújik a fejből?

 

T

Előzmény: FeZ_ (36783)
FeZ_ Creative Commons License 5 napja 0 0 36783

"Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, "

 

Egy alkatrész nem attól nem ajánlott, hogy mindegyik tönkremegy, hanem attól, hogy túl sok sz@r van belőle. Én is tudok mondani pl. olyan gyártmányú gömbfejet, amivel Pécsről idáig elautózva a kerék 2 cm-t lógott a kikopott gömbfej miatt, aztán egy másik ugyanolyan típusú autón meg már a 2. vizsgán megy át lógás nélkül.

 

Előzmény: zsekazst (36782)
zsekazst Creative Commons License 5 napja 0 0 36782

Szia-sztok!

 

Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, mint írtam, full defektes gömbökkel (mert hozzám került az egész gép és vettem ki ezt is, meg a szar gömböket is...ilyet még nem láttam, tényleg mindben lhm volt...tele).

Az alaplapot is alaposan megnéztem, meg mindent, de nem látszik rajta, hogy felújított lenne, vagy rozsdás, használt lehetett!

Az egyetlen hiba, amit beszereléskor tapasztaltam, hogy elfordul rajta a fej, azt meg ma meghernyóscsavarozom, oszt majd meglátjuk...

Mint írtam volt, az alsó perem nem fér át az alaplapon, tehát nem tud átbújni...de azért  láncot feltettem rá.

Igazán ez az elfordulás izgat, azt meg kell oldani ma.

 

(egyébként az előző gazdája állítólak 42eFt/db áron vette bele párba, mikor kiköszönt az előző, bal oldalon, a gépháztetőn)

 

T

Előzmény: FeZ_ (36781)
FeZ_ Creative Commons License 5 napja 0 0 36781

",de indokot senki nem tudott mondani, hogy miért?"

 

Szerintem én említettem, hogy egy ismerősömnek sikerült elmennie vele 100 kerek km-t, a kiszakadásig. A másiknak még lett volna kb. 20-30 km hátra.

Na, ezért !

(bár "meghernyócsavarozás" után lehet, hogy jól működnének, de akkor meg a gari ugrik ugye, tehát ez a 22-es csapdája.)

Előzmény: xantia1970 (36780)
xantia1970 Creative Commons License 5 napja 0 0 36780

Üdv.

Nekem is volt, ilyen ezt az olasz Birth Cég gyártotta. Talán a pontos meg nevezés nem is gyártotta, hanem felújította.

Mert, ha jobban meg nézed a fém munkadarabokat azok nem újak.

De a kérdésedre válaszoljak,óva intett tőle mindenki, hogy be szereltessem,de indokot senki nem tudott mondani, hogy miért?

Így nem is tudttam meg tapasztalni, hogy milyen lett volna mert közben az autót elvitték tőlem, és oda ajándékozttam az autóval együtt.

 

Mert egy autónak kétszer tudunk örülni, mikor meg vesszük és amikor eladjuk..

 

Előzmény: zsekazst (36774)
Lewo91 Creative Commons License 5 napja 0 0 36779

Sziasztok!

 

A segítségetekre lenne szükségem! Nem ég a tompított fényszóróm! Helyzetjelző és refi van mind a kettőben, de egyikben sem ég a tompított. Mi lehet a gond és hol keressem? Végignéztem az összes biztosítékokat és mind jó! Citroen xantia X1 1.6i 1996-os. Köszönöm előre is!

zsekazst Creative Commons License 6 napja 0 0 36778

Potkivánok!

 

Na, a szép új beszerelve, mert a régit igencsak elhasználtam az utolsó percéig:

 

Nem tudom, mennyire látszik, de a lánc megfogta ma...

A 2. képen látni, hogy a perem egész az alaplapig felment.

 

A csere után szétvágtam a maradék gumit és kivettem a belét (erről nincs kép, de csinálok holnap).

Se az alaplap, se a belsőrész nincs sehol elrohadva, egyszerűen elérett a gumi és szétrepedt.

Ez még olyan fajta volt, aminek nem vas a pereme, amire felmegy a harmonika, hanem gumi!

Le is esett róla minden felemeléskor a harmonika...már rá sem raktam sosem!

 

Aztán, ma megmértem a beépített peremét, az 100mm, az alaplapon pedig 90mm a furat...tehát, ha elszakadna a gumi, akkor sem tud átbújni a belső rész az alaplapon , csak ha elrohad az alaplap pereme!

 

Érdekes, hogy a munkahenger szárának rögzítésekor az egész belsőrész akart fordulni az anyával, de összerakás után, normál üzemben már nem (valószínű, hogy ez a hernyócsavaros trükk kell majd hozzá, hogy jó legyen, de holnap teszt, aztán legfeljebb kiveszem és összefúrom)

 

T

 

Előzmény: zsekazst (36777)
zsekazst Creative Commons License 6 napja 0 0 36777

Szia,

 

 

Köszi, de nem erre gondoltam...

Ez nincs szétesve, valami alsó csavarozás létezik a peremnél és nem tud átbújni...

 

T

Előzmény: Akárki40 (36775)
NorbiSD Creative Commons License 6 napja 0 0 36776

Sziasztok turbóval kapcsolatba tudtok segíteni hol megy hol nem olyan mintha el lenne tömődve a kipufogó valakinek volt hasonló gondja?

Akárki40 Creative Commons License 6 napja 0 0 36775

36468 hsz.

Előzmény: zsekazst (36774)
zsekazst Creative Commons License 6 napja 0 0 36774

Sziasztok!

 

Van itt nékem egy pár ilyenem e:

 

, , .

Na, tud erről valaki valami pontosat?

Ezek olyan autóban voltak pár hónapot új koruktól, amiben az összes (de tényleg az összes) gömb likas volt...full felsőben járt vele az idióta gazdája, tehát alaposan le van tesztelve!

De nem tudom, ki fia borja szülte ezt!?

Olyan, mint az eredeti, de a gumiba sehol nincs sütve se egy betű, se egy szám, az alaplapba viszont be van ütve a 05 07, ennyi!

Az acél felsőben sincs se öntve, se ütve sehol semmi!

 

Az a helyzet, hogy be kéne tennem, főleg a jobbosat...

Szerintetek?

 

(meg volt itt már téma valami kifúrás és csavarok beépítése átszakadás ellen...valaki dobna róla újra képeket?)

 

Köszönöm!

 

T

peti.olah Creative Commons License 2018.01.12 0 0 36773

Köszi, elmentem, majd összevetem az enyémmel.

Előzmény: Gliga Péter (36771)
newToBug Creative Commons License 2018.01.12 0 0 36772

Bogács 2018 - Február 2-3-4. 

Termálban tocsogós, trécselős téli találkozó.

 

Kérem, akinek komoly szándéka van jönni, az jelezze, szállás foglalás szándékkal, dátummal! BX.veb.hufórumon (lesz) bővebb infó!

Szállás alap infók: http://www.bogacsitermalfurdo.hu/index.php/szallasajanlataink/jurta-udulokozpont

Létszámfüggően a szállás valószínűleg tetőtéri lesz.

 

Gliga Péter Creative Commons License 2018.01.11 0 0 36771

HDI 90

Bosch generátorom van, holnap megnézem pontosan milyen.

VA588017 szabadonfutót, DAPV1028 szíjfeszítőt és CO80000873 főtengely szíjtárcsát vettem

espace79 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 36770

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék abban,hogy sikerűlt szereznem vékony acél hidraulika csövet és szeretném kicserélni az összeset a kocsiban. Kérdés az lenne,hogy hol lehet olyan "kütyüt" vagy fogót  beszerezni amivel lehet rá csinálni azt a kis "bütyköt" amit tulajdon képpen benyom a csavar?

Segítségeteket előre is köszi.

FeZ_ Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36769

Az övé, ha jól emlékszem HDi. 

Előzmény: peti.olah (36768)
peti.olah Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36768

Írhatnál tipusszámot a szabadonfutóhoz, meg a generátor ismertetőit, lehet én is beruháznék egybe.

Milyen szíjfeszítőd van?

Előzmény: Gliga Péter (36764)
halo13 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36767

Köszi!

Előzmény: senkisenormális (36763)
senkisenormális Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36766

Hát szívesen.

Előzmény: FeZ_ (36765)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36765

Köszi :-)

 

Előzmény: senkisenormális (36763)
Gliga Péter Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36764

Sziasztok!

 

 

Ha valakinek még rémlik a problémám, most jutottam a végére.

Raktam szadonfutót a generátorra, de a szíjfeszítőt is ki kellett cserélnem.

Mostmár minden fasza.

Kíváncsi vagyok, mennyivel fog többet bírni a főtengely szíjtárcsa igy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!