Egy kis érdekesség: Amióta nálam van az autó ( 9 éve ) mindig kellett kicsit utánatöltögetni a hűtővíznek. Az első 3-4 évben annyira kicsit, hogy teljesen betudtam, a fagyálló tágulása, és a túltöltés miatti veszteségnek - ergo saját baromság - merthogy mindig nyakig öntöttem, hogy majd "eltágulja" a felesleget. Úgy 5-6 éve viszont már nem lehetett a tágulásra fogni, feltűnt, hogy víz-vesztes. De nagyon kicsi volt a veszteség. 10e km alatt kb 1/2 - 3/4 L . Gondoltam "párolgás". Merthogy semmilyen más jel nemvolt. ( olajsapkabelső nem fehéres,víz nemolajos,füst nemfehérkés,szaga nincs,nemmelegszik,stb... )
Megjegyzem, 1 kihagyással én minden nyáron cseréltem, a hűtővizemet, átmosással együtt.
Aztán persze szeptemberben engem is utolért az édeskés szaggal belülről párásodó szélvédő. Kifúrt hűtősapkával még muszáj volt mennem vagy 1000 km-ert, de így-se volt tócsa az utastérbe.
A radiátor csere óta viszont teljesen megállt a vízfogyás. Úgy áll a vízszintem ( túltöltés-eltágulás-t követően is ) mint Katiba a cövek.
Ez leginkább annak fényében érdekes, hogy a radiátorlyukadás szinte egyik percről a másikra történt. Odaúton is használtam a fűtést, meg a klímát is, mert esős párás hűvösebb idő volt, késő este. Éjszakás műszak után hajnalban még talán kicsit melegebb is volt a pára miatt. Elsőre is csak az tűnt fel, hogy nem tudom eltüntetni a párát belülről, csak lehúzott ablakkal. Azt hittem beszart a klíma, vagy a kompreszzor, vagy a gáz ment el, vagy a szervomotor, ami a hideg-meleg lapátot állítja. Aztán mikor belenyúltam a "párába" lett minden világos.
A radiátoron a lukat nem is találtam meg, olyan kicsi lehetett.
"Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, "
Egy alkatrész nem attól nem ajánlott, hogy mindegyik tönkremegy, hanem attól, hogy túl sok sz@r van belőle. Én is tudok mondani pl. olyan gyártmányú gömbfejet, amivel Pécsről idáig elautózva a kerék 2 cm-t lógott a kikopott gömbfej miatt, aztán egy másik ugyanolyan típusú autón meg már a 2. vizsgán megy át lógás nélkül.
Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, mint írtam, full defektes gömbökkel (mert hozzám került az egész gép és vettem ki ezt is, meg a szar gömböket is...ilyet még nem láttam, tényleg mindben lhm volt...tele).
Az alaplapot is alaposan megnéztem, meg mindent, de nem látszik rajta, hogy felújított lenne, vagy rozsdás, használt lehetett!
Az egyetlen hiba, amit beszereléskor tapasztaltam, hogy elfordul rajta a fej, azt meg ma meghernyóscsavarozom, oszt majd meglátjuk...
Mint írtam volt, az alsó perem nem fér át az alaplapon, tehát nem tud átbújni...de azért láncot feltettem rá.
Igazán ez az elfordulás izgat, azt meg kell oldani ma.
(egyébként az előző gazdája állítólak 42eFt/db áron vette bele párba, mikor kiköszönt az előző, bal oldalon, a gépháztetőn)
A segítségetekre lenne szükségem! Nem ég a tompított fényszóróm! Helyzetjelző és refi van mind a kettőben, de egyikben sem ég a tompított. Mi lehet a gond és hol keressem? Végignéztem az összes biztosítékokat és mind jó! Citroen xantia X1 1.6i 1996-os. Köszönöm előre is!
Na, a szép új beszerelve, mert a régit igencsak elhasználtam az utolsó percéig:
Nem tudom, mennyire látszik, de a lánc megfogta ma...
A 2. képen látni, hogy a perem egész az alaplapig felment.
A csere után szétvágtam a maradék gumit és kivettem a belét (erről nincs kép, de csinálok holnap).
Se az alaplap, se a belsőrész nincs sehol elrohadva, egyszerűen elérett a gumi és szétrepedt.
Ez még olyan fajta volt, aminek nem vas a pereme, amire felmegy a harmonika, hanem gumi!
Le is esett róla minden felemeléskor a harmonika...már rá sem raktam sosem!
Aztán, ma megmértem a beépített peremét, az 100mm, az alaplapon pedig 90mm a furat...tehát, ha elszakadna a gumi, akkor sem tud átbújni a belső rész az alaplapon , csak ha elrohad az alaplap pereme!
Érdekes, hogy a munkahenger szárának rögzítésekor az egész belsőrész akart fordulni az anyával, de összerakás után, normál üzemben már nem (valószínű, hogy ez a hernyócsavaros trükk kell majd hozzá, hogy jó legyen, de holnap teszt, aztán legfeljebb kiveszem és összefúrom)
Ezek olyan autóban voltak pár hónapot új koruktól, amiben az összes (de tényleg az összes) gömb likas volt...full felsőben járt vele az idióta gazdája, tehát alaposan le van tesztelve!
De nem tudom, ki fia borja szülte ezt!?
Olyan, mint az eredeti, de a gumiba sehol nincs sütve se egy betű, se egy szám, az alaplapba viszont be van ütve a 05 07, ennyi!
Az acél felsőben sincs se öntve, se ütve sehol semmi!
Az a helyzet, hogy be kéne tennem, főleg a jobbosat...
Szerintetek?
(meg volt itt már téma valami kifúrás és csavarok beépítése átszakadás ellen...valaki dobna róla újra képeket?)
Segítséget kérnék abban,hogy sikerűlt szereznem vékony acél hidraulika csövet és szeretném kicserélni az összeset a kocsiban. Kérdés az lenne,hogy hol lehet olyan "kütyüt" vagy fogót beszerezni amivel lehet rá csinálni azt a kis "bütyköt" amit tulajdon képpen benyom a csavar?
Szia! Még mindig a Jumpy. Mindent szétszedtem, biztik rendben , cserélhető relék csak az utastérben és egy hiányzik. Hátsó ablaktörlő 2 motoros és kapcsolásnál a csati középső polusán van 12V (ez a szakaszoló)pedig kellene egy direkt is. Esetleg valami ötlet, hogy melyik relé micsoda?
Kicsit megkevertem a dolgokat :/ Kivettem a régi rádiót betettem egy ujjat. Az működik. A központi zár is. Lehet nincs köze egymáshoz de a hiba egyszerre jött elő és a rádió cserével el is múlt. Próbáltam vissza tenni a régi rádiót semmi. Valószínű totál megdöglött. Fél évet bírt benne:( A keveréc meg a vízhőfokkal nálam van ill a fejembe. Víz 80-85 fok között van mióta termosztát van benne. Nyáron nem volt ( így vettem). Viszont a ventik csak 95-98 fok környéken indulnak be. Lassú fokozaton. Ha lehúzom a csatit akkor van gyors fokozat. Motorszámhoz lett véve hőgomba a Nagy Lajoson. Normális a 95 fok körüli érték a ventikapcsoláshoz? Ezt akartam megtudni. Bocsi a keverésért :(