Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36787

Más:

 

Egy kis érdekesség: Amióta nálam van az autó ( 9 éve ) mindig kellett kicsit utánatöltögetni a hűtővíznek. Az első 3-4 évben annyira kicsit, hogy teljesen betudtam, a fagyálló tágulása, és a túltöltés miatti veszteségnek - ergo saját baromság - merthogy mindig nyakig öntöttem, hogy majd  "eltágulja" a felesleget. Úgy 5-6 éve viszont már nem lehetett a tágulásra fogni, feltűnt, hogy víz-vesztes. De nagyon kicsi volt a veszteség. 10e km alatt kb 1/2 - 3/4 L . Gondoltam "párolgás". Merthogy semmilyen más jel nemvolt. ( olajsapkabelső nem fehéres,víz nemolajos,füst nemfehérkés,szaga nincs,nemmelegszik,stb... )

Megjegyzem, 1 kihagyással én minden nyáron cseréltem, a hűtővizemet, átmosással együtt.

Aztán persze szeptemberben engem is utolért az édeskés szaggal belülről párásodó szélvédő. Kifúrt hűtősapkával még muszáj volt mennem vagy 1000 km-ert, de így-se volt tócsa az utastérbe.

A radiátor csere óta viszont teljesen megállt a vízfogyás. Úgy áll a vízszintem ( túltöltés-eltágulás-t követően is ) mint Katiba a cövek.

 

Ez leginkább annak fényében érdekes, hogy a radiátorlyukadás szinte egyik percről a másikra történt. Odaúton is használtam a fűtést, meg a klímát is, mert esős párás hűvösebb idő volt, késő este. Éjszakás műszak után hajnalban még talán kicsit melegebb is volt a pára miatt. Elsőre is csak az tűnt fel, hogy nem tudom eltüntetni a párát belülről, csak lehúzott ablakkal. Azt hittem beszart a klíma, vagy a kompreszzor, vagy a gáz ment el, vagy a szervomotor, ami a hideg-meleg lapátot állítja. Aztán mikor belenyúltam a "párába" lett minden világos.

A radiátoron a lukat nem is találtam meg, olyan kicsi lehetett.

xantia1970 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36786

Így van a garancia ugrik, szerelők kezükbe fogva tanácsolták, hogy ne tegyem bele, mert nem egy komoly munka darab...

Előzmény: FeZ_ (36781)
-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36785

"Le is esett róla minden felemeléskor a harmonika...már rá sem raktam sosem!"

 


Engem úgy tanítottak, hogy a "motorháztetőcsere" első jele, ha leesik a harang alulról....

Érdeklődnék, hogy itt miért nem cserélted? ... ennyire bíztál a láncban?

...így utólag belegondolva, menet közben semmilyen hangja nemvolt? ... kopogás, ropogás, stb...  ???

Előzmény: zsekazst (36778)
zsekazst Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36784

Na, igen...

Szerintem megcsavarozom és megy az éles teszt...

 

Akkor ezek szerint az szokott a baja lenni, hogy a fém hüvely kibújik a fejből?

 

T

Előzmény: FeZ_ (36783)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36783

"Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, "

 

Egy alkatrész nem attól nem ajánlott, hogy mindegyik tönkremegy, hanem attól, hogy túl sok sz@r van belőle. Én is tudok mondani pl. olyan gyártmányú gömbfejet, amivel Pécsről idáig elautózva a kerék 2 cm-t lógott a kikopott gömbfej miatt, aztán egy másik ugyanolyan típusú autón meg már a 2. vizsgán megy át lógás nélkül.

 

Előzmény: zsekazst (36782)
zsekazst Creative Commons License 2018.01.14 0 0 36782

Szia-sztok!

 

Hát...érdekes a dolog, mert ezzel már egy fél évet jártak, mint írtam, full defektes gömbökkel (mert hozzám került az egész gép és vettem ki ezt is, meg a szar gömböket is...ilyet még nem láttam, tényleg mindben lhm volt...tele).

Az alaplapot is alaposan megnéztem, meg mindent, de nem látszik rajta, hogy felújított lenne, vagy rozsdás, használt lehetett!

Az egyetlen hiba, amit beszereléskor tapasztaltam, hogy elfordul rajta a fej, azt meg ma meghernyóscsavarozom, oszt majd meglátjuk...

Mint írtam volt, az alsó perem nem fér át az alaplapon, tehát nem tud átbújni...de azért  láncot feltettem rá.

Igazán ez az elfordulás izgat, azt meg kell oldani ma.

 

(egyébként az előző gazdája állítólak 42eFt/db áron vette bele párba, mikor kiköszönt az előző, bal oldalon, a gépháztetőn)

 

T

Előzmény: FeZ_ (36781)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36781

",de indokot senki nem tudott mondani, hogy miért?"

 

Szerintem én említettem, hogy egy ismerősömnek sikerült elmennie vele 100 kerek km-t, a kiszakadásig. A másiknak még lett volna kb. 20-30 km hátra.

Na, ezért !

(bár "meghernyócsavarozás" után lehet, hogy jól működnének, de akkor meg a gari ugrik ugye, tehát ez a 22-es csapdája.)

Előzmény: xantia1970 (36780)
xantia1970 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36780

Üdv.

Nekem is volt, ilyen ezt az olasz Birth Cég gyártotta. Talán a pontos meg nevezés nem is gyártotta, hanem felújította.

Mert, ha jobban meg nézed a fém munkadarabokat azok nem újak.

De a kérdésedre válaszoljak,óva intett tőle mindenki, hogy be szereltessem,de indokot senki nem tudott mondani, hogy miért?

Így nem is tudttam meg tapasztalni, hogy milyen lett volna mert közben az autót elvitték tőlem, és oda ajándékozttam az autóval együtt.

 

Mert egy autónak kétszer tudunk örülni, mikor meg vesszük és amikor eladjuk..

 

Előzmény: zsekazst (36774)
Lewo91 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36779

Sziasztok!

 

A segítségetekre lenne szükségem! Nem ég a tompított fényszóróm! Helyzetjelző és refi van mind a kettőben, de egyikben sem ég a tompított. Mi lehet a gond és hol keressem? Végignéztem az összes biztosítékokat és mind jó! Citroen xantia X1 1.6i 1996-os. Köszönöm előre is!

zsekazst Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36778

Potkivánok!

 

Na, a szép új beszerelve, mert a régit igencsak elhasználtam az utolsó percéig:

 

Nem tudom, mennyire látszik, de a lánc megfogta ma...

A 2. képen látni, hogy a perem egész az alaplapig felment.

 

A csere után szétvágtam a maradék gumit és kivettem a belét (erről nincs kép, de csinálok holnap).

Se az alaplap, se a belsőrész nincs sehol elrohadva, egyszerűen elérett a gumi és szétrepedt.

Ez még olyan fajta volt, aminek nem vas a pereme, amire felmegy a harmonika, hanem gumi!

Le is esett róla minden felemeléskor a harmonika...már rá sem raktam sosem!

 

Aztán, ma megmértem a beépített peremét, az 100mm, az alaplapon pedig 90mm a furat...tehát, ha elszakadna a gumi, akkor sem tud átbújni a belső rész az alaplapon , csak ha elrohad az alaplap pereme!

 

Érdekes, hogy a munkahenger szárának rögzítésekor az egész belsőrész akart fordulni az anyával, de összerakás után, normál üzemben már nem (valószínű, hogy ez a hernyócsavaros trükk kell majd hozzá, hogy jó legyen, de holnap teszt, aztán legfeljebb kiveszem és összefúrom)

 

T

 

Előzmény: zsekazst (36777)
zsekazst Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36777

Szia,

 

 

Köszi, de nem erre gondoltam...

Ez nincs szétesve, valami alsó csavarozás létezik a peremnél és nem tud átbújni...

 

T

Előzmény: Törölt nick (36775)
NorbiSD Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36776

Sziasztok turbóval kapcsolatba tudtok segíteni hol megy hol nem olyan mintha el lenne tömődve a kipufogó valakinek volt hasonló gondja?

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.13 0 0 36775

36468 hsz.

Előzmény: zsekazst (36774)
zsekazst Creative Commons License 2018.01.12 0 0 36774

Sziasztok!

 

Van itt nékem egy pár ilyenem e:

 

, , .

Na, tud erről valaki valami pontosat?

Ezek olyan autóban voltak pár hónapot új koruktól, amiben az összes (de tényleg az összes) gömb likas volt...full felsőben járt vele az idióta gazdája, tehát alaposan le van tesztelve!

De nem tudom, ki fia borja szülte ezt!?

Olyan, mint az eredeti, de a gumiba sehol nincs sütve se egy betű, se egy szám, az alaplapba viszont be van ütve a 05 07, ennyi!

Az acél felsőben sincs se öntve, se ütve sehol semmi!

 

Az a helyzet, hogy be kéne tennem, főleg a jobbosat...

Szerintetek?

 

(meg volt itt már téma valami kifúrás és csavarok beépítése átszakadás ellen...valaki dobna róla újra képeket?)

 

Köszönöm!

 

T

peti.olah Creative Commons License 2018.01.12 0 0 36773

Köszi, elmentem, majd összevetem az enyémmel.

Előzmény: Gliga Péter (36771)
newToBug Creative Commons License 2018.01.12 0 0 36772

Bogács 2018 - Február 2-3-4. 

Termálban tocsogós, trécselős téli találkozó.

 

Kérem, akinek komoly szándéka van jönni, az jelezze, szállás foglalás szándékkal, dátummal! BX.veb.hufórumon (lesz) bővebb infó!

Szállás alap infók: http://www.bogacsitermalfurdo.hu/index.php/szallasajanlataink/jurta-udulokozpont

Létszámfüggően a szállás valószínűleg tetőtéri lesz.

 

Gliga Péter Creative Commons License 2018.01.11 0 0 36771

HDI 90

Bosch generátorom van, holnap megnézem pontosan milyen.

VA588017 szabadonfutót, DAPV1028 szíjfeszítőt és CO80000873 főtengely szíjtárcsát vettem

espace79 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 36770

Üdv mindenkinek!

Segítséget kérnék abban,hogy sikerűlt szereznem vékony acél hidraulika csövet és szeretném kicserélni az összeset a kocsiban. Kérdés az lenne,hogy hol lehet olyan "kütyüt" vagy fogót  beszerezni amivel lehet rá csinálni azt a kis "bütyköt" amit tulajdon képpen benyom a csavar?

Segítségeteket előre is köszi.

FeZ_ Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36769

Az övé, ha jól emlékszem HDi. 

Előzmény: peti.olah (36768)
peti.olah Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36768

Írhatnál tipusszámot a szabadonfutóhoz, meg a generátor ismertetőit, lehet én is beruháznék egybe.

Milyen szíjfeszítőd van?

Előzmény: Gliga Péter (36764)
halo13 Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36767

Köszi!

Előzmény: senkisenormális (36763)
senkisenormális Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36766

Hát szívesen.

Előzmény: FeZ_ (36765)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.10 0 0 36765

Köszi :-)

 

Előzmény: senkisenormális (36763)
Gliga Péter Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36764

Sziasztok!

 

 

Ha valakinek még rémlik a problémám, most jutottam a végére.

Raktam szadonfutót a generátorra, de a szíjfeszítőt is ki kellett cserélnem.

Mostmár minden fasza.

Kíváncsi vagyok, mennyivel fog többet bírni a főtengely szíjtárcsa igy.

senkisenormális Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36763

Előzmény: FeZ_ (36762)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36762

Ebből nálam lóf... se látszik, lementeni meg csak weblapként akarja, az elfordulásról már ne is beszéljünk. Valami értelmesebb képed! nincsen ?

 

Előzmény: halo13 (36760)
halo13 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36761

Valamiért a rajzon a szöveg lemaradt. Amire a nyíl mutat az nincs.

Előzmény: halo13 (36760)
halo13 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36760

Szia! Még mindig a Jumpy. Mindent szétszedtem, biztik rendben , cserélhető relék csak az utastérben és egy hiányzik. Hátsó ablaktörlő 2 motoros és kapcsolásnál a csati középső polusán van 12V (ez a szakaszoló)pedig kellene egy direkt is. Esetleg valami ötlet, hogy melyik relé micsoda?

Előzmény: FeZ_ (36735)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.09 0 0 36759

Kicsit megkevertem a dolgokat :/ Kivettem a régi rádiót betettem egy ujjat. Az működik. A központi zár is. Lehet nincs köze egymáshoz de a hiba egyszerre jött elő és a rádió cserével el is múlt. Próbáltam vissza tenni a régi rádiót semmi. Valószínű totál megdöglött. Fél évet bírt benne:( A keveréc meg a vízhőfokkal nálam van ill a fejembe. Víz 80-85 fok között van mióta termosztát van benne. Nyáron nem volt ( így vettem). Viszont a ventik csak 95-98 fok környéken indulnak be. Lassú fokozaton. Ha lehúzom a csatit akkor van gyors fokozat. Motorszámhoz lett véve hőgomba a Nagy Lajoson. Normális a 95 fok körüli érték a ventikapcsoláshoz? Ezt akartam megtudni. Bocsi a keverésért :(

mr braun Creative Commons License 2018.01.08 0 0 36758

Gondolom ez még a 2,5td CX volt. Alapjáraton kb mint egy erőgépmotor. Az 1,9td-vel ezt a kis figyelmetlenséget nem jáccanád el büntetlenül...

Előzmény: senkisenormális (36756)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!