Örömmel tudatom, hogy eggyel szaporodott a hazai Xantia park. Ma vettem egy Ausztriából frissen hozott 2000-es évjáratú HDi-t. A 109 lovas változat, megkapta az Euro3-as matricát. Színe halvány világoskék metal. Alapfelszereltségű, 227000 km-el. Gyakorlatilag hibátlan. Másod, hobbi, avagy kedvencként lesz tartva.
Szinte gyárinak tűnően szép a belvilága a 15 év ellenére. Szilikonmentes!
Még jön egy alapos átnézés, olajok, szűrők cseréje. Hidro szépen és finoman dolgozik. Vigyázott rá a Salzburg környéki előző gazdája. Itthon is jó dolga lesz.
A Birth-est láttam. Javítható selejt kategória. Meg kell fúrni az oldalán és biztosítani 4 csavarral a belső csövet a külsőhöz. Úgy már jó. Fészbukon van egy "citroen XM xantia adok veszek" lap. Ott most állnak neki bontani egy autót. Esetleg meg lehetne kérdezni milyen állapotúak a szilentek. Esetleg azokat újra sütni...
A csonka kúp alakú betétnek nem lesz elég vastag fala amibe a négyzet keresztmetszetű gumitömítéseket be lehetne tenni. A köztük lévő részen is ki kellene alakítani a gólyalábba ki-bemocorgó olajnak lyukakat...Macerás..
Ha már nem kell a felújított, amit utóbb féláron lehetne sze. újból megsüttetni.Ugyanis szétszedhető..Te már láttad az először felújítottat.
Gépi forgácsoló szakiskolások kb első évvégi vizsgaanyaga lehet a legyártása. Valami műkedvelő (visszavonult, nyugger, stb) Józsibácsi megcsinálja, csak győzd végighallgatni az ötvenhatos emlékeit.
ABS hez: ha lehúzod az abs elektronikáról a csatit, ki lehet mérni Bal első jeladó : 15, 30 láb Jobb első: 1, 6 láb bal hatsó : 19, 28 láb jobb hátsó 29, 31 láb ezen, ha jó a jeladó 1020- 1100 ohm ig kell mérni párban a lábak közt
Ha nem tudsz lexiához jutni, a legegyszerűbb módja ha neten megkeresed az abs vezérlőd lábkiosztását, lehúzod a csatit (áramtalanítás után) és végig méred a jeladóhoz menő vezetékpárokat. Minen jeladónak kb 1,1kOhm-nak kell lennie. Ha hátsó jeladóval van baj, ne akard a csatlakozónál bontani a kötést mert ha nem vagy vietnámiszülésznőgyógyász, nem fog odaférni a kezed, ott oldalvágó forrasztás, zsugorcső. Ha elől, sima ügy.
Egy párat már megcsináltam. Egyel magam is letekertem egy jó százezrest. Nem használtam semmi extrát, csak sima jó minőségű "O" gyűrűt. A fúrást a régi munkámból lestem. Hidraulikával foglalkoztam pár évet. A gyári szerkezetek pont így vannak megcsinálva, akkor ide is jó lesz.