Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Xantia_X1 Creative Commons License 2025.11.10 0 0 38802

Na, ennek örülök :)

 

Nemrég sikerült szert tennem egy Xantiára, 1994, 2.0 8v benzin (RFX), automataváltó, hidraktív rugózás.

Ugyan volt már korábban ilyen autóm, az sima 6 gömbös volt, meg 1.9TD, ami azért viszonylag más technika. Úgyhogy az elkövetkező pár hónapban elképzelhető, hogy gyakran foglak itt titeket boldogítani :D

 

Kezdem is: Gyorsításkor előfordul olyan, hogy egy bizonyos fordulatszámnál (változó, volt már 3100 rpm, de volt már 5 ezer fölötti is) megtorpan az autó, kvázi amintha tiltáson lenne. Ezt csak időszakosan csinálja, főleg esős, nyirkos, illetve hidegebb időben.

Van esetleg valami ismert típushiba, amire gyanakodjak?

 

Köszi előre is,

G

-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 2025.11.07 0 0 38801

Nekem ez a kezdőlapom.

:P

:D

FeZ_ Creative Commons License 2025.11.07 0 0 38800

Persze. Sőt, néha még írni is szoktam. :-P

 

Előzmény: Xantia_X1 (38799)
Xantia_X1 Creative Commons License 2025.11.07 0 0 38799

Sziasztok!

 

Akad még itt esetleg valaki, aki olvassa ezt a fórumot?

 

G

ferixa Creative Commons License 2024.11.03 0 0 38798

Sziasztok!

 

Ezt a csapágyat cserélte már vki? Honnan lehet beszerezni?

 

Köszi!

 

Huma01 Creative Commons License 2024.10.06 0 0 38797

Tiszteletem az összes fórum tagnak!

 

Segítséget szeretnék kérni! Van 1. szériás 2.0i Xantiám, amit kb: egy éve elállítottam karosszéria javítás végett.

Most szeretném talpra állitani, de meg makacsolta önmagát, és nem hajlandó beindulni.

Segítséggel odáig eljutottunk, hogy a motorvezérlőig talán minden rendben van, de állítólag a vezérlőből nem jön ki a test.

Erre a problémámra tudna valaki segíteni?

 

 

ferixa Creative Commons License 2024.10.01 0 0 38796

Köszönöm!

Előzmény: FeZ_ (38795)
FeZ_ Creative Commons License 2024.09.30 0 0 38795

402688

Előzmény: ferixa (38794)
ferixa Creative Commons License 2024.09.30 0 0 38794

Sziasztok!

 

A közcsavar alatti gumigyűrűre tud vki cikkszámot?

 

Köszi!

 

ati86 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 38793

Szia!

 

Pont került az ügy végére. Az M5 centerből beszereztem a gyári fűtéscsövet, és a hidraulikatömítést is kicseréltettem.

 

 

Előzmény: FeZ_ (38791)
ati86 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 38792

Az X1-et akkor félreértettem, viszont a csőre biztosan ezt a számot mondták.

 

A baj csak annyi, hogy a rossz csövet már nem adták vissza, csak a tűzfalból kilógó két csonkot.

 

Írtam az általad ajánlott helynek, de Pünkösd után, ha esetleg nem írnak, rájuk csörgök.

 

Most úgy van megoldva, hogy a két csőmaradványt bilinccsel összekötötték, hogy ne az útra folyjon a hűtőfolyadék.

 

Ha az alkatrészboltban lesz, ő tőlük megrendelem, ha nem lesz, akkor a franciáktól, amit linkeltem.

 

Tényleg, az ilyen gumi hidraulikus csöveket gyártja, vállalja még valamilyen cég Pesten?

 

 

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (38791)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.19 0 0 38791

"ezért csak formálisan maradt benne az X1-es jelzés."

Az X1-es jelölés az nem a szériára utal a Xantiánál, hanem a karosszéria kialakítására. (az X1 a limousine) 

A forgalmidben szereplő gyártási dátum meg közel sem pontos, az ORGA szám ami számít ilyenben. 

A státusza ennek a cikkszámnak már NFP, azaz biztosan nem rendelhető gyáriban. A Profi 4-et azért írtam, mert náluk az utángyártott még "érdeklődjön" státuszban van, akár az is lehet, hogy rendelhető.

Mondjuk egy ilyen cső javítását én meg szoktam oldani, még ha nem is teljes új csővel, de valamiből összerakok egy megfelelőt. Ahova vitted, ott nem akartak Legozni vele. 

A bevizsgálásra 14e meg pofátlanság, köztünk szólva. Egy ilyen hiba bevizsgálásán mi kerül 14e-be ?!? Kb. ránézésre látszik, hogy mi baja a leírtak alapján. 

Előzmény: ati86 (38789)
ati86 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 38790
Előzmény: ati86 (38789)
ati86 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 38789

Szia!

 

Igen, ezt a cikkszámot adta a szerelő, ő ugyanis már nem tudja beszerezni gyárilag.

 

Néztem én is, hogy első szériának írja, de az 1.6-oknál 1998. 12.-éig írja, az enyém meg augusztusi, lehet ezért csak formálisan maradt benne az X1-es jelzés.

 

A tűzfal felőli részén a csap alatt repedt meg, beterítette a motorteret.

 

Elhajtottak azzal, hogy gyári nincs, pedig az M5 center szerint még rendelhető státuszban van, csak jelenleg nincs a szlovák raktárban.

 

Két helyen voltam, egyik helyen sem tudták megcsinálni, ellenben elkértek bevizsgálásra, 2*14000-et.

 

Jelenleg fűtés nélkül vagyok. Azt mondták, idős autó, de én ezt nem fogadom el, mert kitűnő állapotban van, az autó nem rohad, sokkal idősebb autókhoz is van szinte minden.

 

Nem fogom ilyen semmiségért eladni.

Engem az sem érdekelne, ha a fővárosba kellene elvinnem az autót, csak valaki vegye komolyan, s ne pattintson le.

 

Köszönöm, utánanézek.

Előzmény: FeZ_ (38788)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.19 0 0 38788

Biztosan jó a cikkszám ? Mert ez egy I-es szériás Xantia cikkszáma. Persze ettől még effektív lehet, hogy bele lehet tenni. 

Ha komplett cső kellene, kérdezd meg a Profi4 Bt-nél, hátha tudnak rendelni még utángyártottat ! Máshol már néztem, de nem igazán van. 

A gumicső részek rosszak vagy a műanyag csőcsatlakozó ment szét rajta ?

 

Előzmény: ati86 (38787)
ati86 Creative Commons License 2024.05.16 0 0 38787

Sziasztok!

 

Van valakinek 1.6-os II. szériás Xantiához új fűtéscsöve?

 

cikkszáma: 96132555

 

Megköszönve előre is a segítséget!

ati86 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38786

Köszönöm!

 

Megnyugtató ezt hallani. :)

Előzmény: FeZ_ (38785)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38785

Ott o-gyűrű van. Arra írtam, hogy van is polcon az Unixban. 

Előzmény: ati86 (38784)
ati86 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38784

Előzmény: ati86 (38783)
ati86 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38783

Szia!

 

A piros nyíllal bejelöltem.

Tavaly pont ezért bespájzoltam a piros nyíllal jelzett csőből, mert Szegeden épp bontottak egy 1.6i Xantiát (II).

Gondoltam, hátha szükség lesz rá.

 

A nyíl mutatja, honnan pulzál a lé.

Előzmény: FeZ_ (38782)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38782

Azt nem tudom, a kérdés, hogy pontosan honnan folyik ?! Ha a cső és az ülék közül, akkor nyilván az o-gyűrű csere (ami az ülék-ház és a szivattyú között van) nem fogja megoldani a szivárgást. Ez esetben lehet, hogy csőcsere szükséges. 

 

Előzmény: ati86 (38781)
ati86 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 38781

Köszönöm.

 

Gondolom, akkor a csövet ezért nem kell cserélni, csak a tömítést.

Előzmény: FeZ_ (38780)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.09 0 0 38780

"Lehet még tömítést kapni hozzá?"

 

A gép szerint még rendelhető, de ahogy nézem, gyáriból van polcon az Unixban is 5 db.  ;-)

 

Előzmény: ati86 (38779)
ati86 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 38779

Szia!

 

No, végül más probléma megelőzte ezt, mert eldurrant a fűtéscsövem, s mint kiderült, gyárilag már nem kapható, utángyártottat meg nem akart beszerezni a szerelő, ezért átviszem az autóm máshová.

 

Ömlött az autómból a víz, annyit csinált csak, hogy ledugózta. Jelenleg így nincs fűtésem, de legalább nem folyik alóla a víz.

 

A másik kérdésem, hogy a kétkörös szivattyúból kijövő cső mögött szivárogni kezdett az LHM. 

Lehet még tömítést kapni hozzá?

 

Köszi!

Attila

Előzmény: FeZ_ (38777)
ati86 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 38778

Köszönöm!

 

Megnézzük.

Előzmény: FeZ_ (38777)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.05 0 0 38777

Toronyszilentet még nem hallottam kopogni. Ha van valami másik gömb, akkor az a legyegyszerűbb, ha rátekeri az ember egy próba erejéig.

Nekem egyszerű volt "tesztelni", mert rátettem egy másikat a polcról. 

Előzmény: ati86 (38776)
ati86 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 38776

Szia FeZ!

 

Köszönöm a választ! Igen, és hidd el, nem én hallucinálok, egyszerűen hallom, hogy valami kopog, ami tavaly még nem, s egyszerűen idegesít.

 

Akkor itt most az ér meg egy próbát, hogy a toronyszilentre ránézzenek, vagy a gömböt vizsgálják meg? (A gömb amúgy Febi)

 

Az biztos, hogy 2017-ben, mikor megvettem az autót, új toronyszilenteket szereltettem be a magam megnyugtatására, hála Istennek, számlával igazolhatóan márkaszervizben.

Előzmény: FeZ_ (38775)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.05 0 0 38775

Egyszer már szívtam egy kopogás megtalálásával én is és meglepő módon a gömb kopogott. Gondolom a  benne levő membránrögzítő fémkupak lehetett a ludas, bár ezt nem vágtam szét a cseréje után. Az új típusú, szürke, lapított gömböknél ez ismert hibajelenség, de a régi, zöld színű gömbökre egyáltalán nem jellemző, nem is jutott eszembe sokáig ez a dolog.

Egy próbát megér ez is, hátha.....  ;-)

Előzmény: ati86 (38774)
ati86 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 38774

Sziasztok!

 

Nemrég nézettem át a Xantia futóművét két helyen is, de senki nem talált hibát, pedig kanyarban, jobb kanyarban enyhén kopog, recseg a futómű. Főleg hepe-hupán, útegyenetlenségen hallani, de a szerelők meg vannak győződve arról, hogy ők nem hallanak semmit.

 

A jobb oldali toronyszilentnél az öntöttvas fej és a búra találkozásánál találtam egy kis LHM-olajsarat.

Okozhatja ezt gyengélkedő toronyszilent, s akár az ezzel járó nagyon halk recsegő kopogást is?

 

Megköszönve a választ előre is!

 

-P-h-o-e-n-i-X- Creative Commons License 2023.12.02 0 0 38773

Ha már így pörög a topic, ...

valaki segítsen már neki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VKP6GR3Adio

 

:))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!