Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lord Vader Creative Commons License 21 órája 0 0 16751

Üdv Urak,

 

C5 II 3.0 V6-hoz keresnék indítómotort. 

Kérdések:

- melyik márkát érdemes venni? Elég nagy a szórás árban - de inkább minőségit vennék, mint olcsót.

- van-e valakinek esetleg eladó?

EC5 Creative Commons License 3 napja 0 0 16750

...........meg ugyanúgy cserélteti a hidroolajat, a saját intervallumában, mint a motorét. Azt ennyi

 

Előzmény: EC5 (16749)
EC5 Creative Commons License 3 napja 0 0 16749

Szia,

lehet nem véletlenül nem találtál különösebb drámát a III-asokról hidroügyben. 60 évnyi reszelgetés nem múlt el nyomtalanul, nem szokása már elpukkanni normál karbantartás mellett. Ha talál az ember normális (valóban hozzáértő ) szerelőt minden 2-3. olajcserénél átnézeti, ha nagyon aggódós akkor ráméret pár gömbre azt jónapot.........Ha csöpög, folyik, nem emel stb azt úgyis észreveszed, de mondom nem véletlenül nincs komolyabb dráma vele. Szerintem a motor meg az elektronyika előbb durran el.

A mostani (2009.01. 2.7V6 hidrolimo) előtt egy 25 éves Xantiát kergettem, azon sem volt különösebb baj a hidroval.

Mindenki sokkal jobban fosik tőle mint kéne. 

Előzmény: gabesz222 (16746)
EC5 Creative Commons License 3 napja 0 0 16748

Köszi Zoli, most már tudom.

Annyira szép a kis ormánya hogy nem cseszném el valami utólagos karácsonyfadísszel. Marad így, valahogy túlélem......:-)))

Kereslek majd navi-telefonügyben

Előzmény: Zolysys (16747)
Zolysys Creative Commons License 3 napja 0 0 16747

így csak utólagos DRL mehet fel rá...Azaz külön lámpatest valahova felbiggyesztve

Előzmény: EC5 (16743)
gabesz222 Creative Commons License 4 napja 0 0 16746

Sziasztok,

Visszanéztem kb 1500 hozzászólást, de nem igazán találtam meg a választ.

A 2010 utáni c5-ösökel milyen tapasztalat van a Hydractive III+ felfüggesztés megbízhatóságával karbantartás igényével kapcsolatban? Ha javítani kell mik a jellemző hibák? Mi a rendszeres karbantartás igénye? Azt láttam többször írtátok, hogy van bontott alkatrész nem gyári áron.

Ha van akinek van első kézből tapasztalata azt szívesen venném ha megosztaná. Mi történt vele és mennyibe került.

Köszönöm, Gábor

Zoli Zelk Creative Commons License 2017.06.15 0 0 16745

Ez a hibaforrás engem is érdekelne, hogy mitől ingadozik egy benzines II.szériás c5, 2.0 motor alapjárata. No meg elinduláskor lefulladása..

 

 ?  ;)

Előzmény: attmik (16722)
ktm250 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 16744

Üdv mindenkinek!Olyan kérdésem lenne hogy 140km/h környékén (tempomattal)mennyi a fogyasztása egy 2.0hdi c5 kombinak régebbi típusra lennék kíváncsi 2002-2006 évjárat közöttiekre ,illetve mennyit forog a motor ilyen tempónál?

EC5 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 16743

Urak,

egy kérdés:

 

C5 III-ba (2009. 01.) be lehet buherálni utólag LED menetfényt, anélkül hogy komplett lámpaszettet cserél az ember?

Most kellett cserélnem a xenon izzókat, mondjuk 8 év után, kicsit fájt mert én még H1-H7-en szocializálódtam......:-) Meg rohadtul tetszik is a menetfény de az enyémben pont nincs....:-) 

 

Image2 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 16742

Szia beraht5, ez egy C5 II, vagy III? Magyar rendszám van rajta?

Üdv, Image

Előzmény: beraht5 (16721)
Image2 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 16741

Szia Feri,

Köszönöm, megnéztem az autót, nincs vele gond, de kissé fiatalabbat szeretnék.

Üdv, Image

Előzmény: bferi56 (16740)
bferi56 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 16740

Szia Image2 !

2005-ös, magyarországi forgalomba helyezésű. Először egy kiskunlacházi cégé volt, ők beszámíttatták 2009-ben egy újabba. A dunaújvárosi citroen kereskedésből vettem én meg 2009-ben. Akkor kb. 190 ezer km volt benne. Azóta én max. 15000 km után cseréltem benne az olajat, a gyárilag előírt Total Qartz 7000-t használtam. Most 290 ezer van benne. Nem kevés, de legalább IGAZ ! Télen a legnagyobb hidegben is rendesen indul. Jelenleg semmi ismert baja nincs ! A hátsó függesztés csapágyait a csoportból ismert Gábor, Pesten, tavaly cserélte. Az első féktárcsák ( betéttel ) kb. 10 000 km-rel ezelőtt  újultak. Klíma jó. Ami ismert: a vezetői üléspárna bal szélén a "támasz" kissé megroggyant, az nem az igazi. Az EGR szelep le van vakítva, de ahogy itt olvasom a többségé szintén.       Ez semmi problémát nem okoz.   FAP nincs benne ( gyárilag ), el sem tud romlani, utántölteni sem kell ! Amióta nálunk van a pincében lévő garázsban "lakik".

https://www.hasznaltauto.hu/auto/citroen/c5/citroen_c5_2.0_hdi_sx-11542173

Egyelőre ennyi jut eszembe ! A jó telefonszám: +3620-547-6306

Szia : Feri

Előzmény: Image2 (16739)
Image2 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 16739

Szia,

Hívni akartalak, de a szám nem jó, túl sok a számjegy :)

Mit lehet tudni a gépről?

Évjárat, km, mennyi időnként és milyen olajat kapott?

Nekem van egy Xantiám 417 ezer km-el, én 15 helyett 10 ezrenként cserélem Total Q9000-el és nincs is gond vele. Csak öregszik nagyon, apró-cseprő bajok vannak vele, fiatalítanék. C5 III-tól picit félek, ezért érdekelne egy jó II-es esetleg.

Üdv, Image

Előzmény: bferi56 (16738)
bferi56 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 16738

Tisztelt Márkatársak !

Újabb vásárlása miatt eladó az egyébként kifogástalan autónk. Magyarországi forgalomba helyezésű. Nem kevés a kilométer, de legalább igaz! Télen kifogástalanul indul a legnagyobb hidegben is! Az olajat nem fogyasztja, 15000 kilométerenként volt cserélve. Ez nem FAP-os ! Eggyel kevesebb hibalehetőség!

Feri, +20-547-53060

Mentés

_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16737

Ok, köszi. Megpróbálom majd...

Az biztos, hogy a vékonyabb döglött meg, mert csak a pótféklámpa nem működik, a többi OK.

Előzmény: FeZ_ (16736)
FeZ_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16736

Azt a harmonika-szerűt kell kihúzni. Ha jól emlékszem, akkor a vékonyabban szokott eltörni a kábel. 

De teljes távleírást nem tudok neked adni hozzá, bocsi. Bizonyos fogások nem leírhatók.

 

Előzmény: _spyglass_ (16735)
_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16735

Rájöttem, hogy csak találok egy képet a neten, így lett... 

Hol essek neki ezeknek a cuccoknak, hogy ne tegyek további kárt bennük?

Előzmény: _spyglass_ (16734)
_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16734

Le akartam fényképezni amikor nézegettem, de elfelejtettem, úgyhogy most bénán, szóban próbálom beazonosítani az "ajtógumi" nevű alkatrészt:

Felnyitott csomagtér ajtónál a be felső sarokban jönnek ki a kábalek, amik magából a karosszériából egy gumiharang jellegű cuccon át távoznak, majd egy vastagabb és vékonyabb köteg formájában mennek tovább lefele (vastag, nyilván a lámpabúrákhoz), és a vékonyabb be a légterelő és a csomagtérajtó külső fele közé, gondolom a pótfélkámpához.

Ha jól emlékszem az első pár centin amikor kijönnek a harangból, műanyag gégecső szerű cuccban futnak.

 

Ez az általam barbár módon harangnak hívott dolog lenne az ajtógumi? Vagy az, ami már kijön ebből? Előbbit egyébként próbáltam lehúzni/kiszedni valahogy, de nem adta magát, és roncsolódásig nem akartam feszegetni. Van ennek valami trükkje? Még a gumit sem sikerült lagalább lehajtanom valamennyire, hogy lássam alatta mivel van az egész rögzítve a kasztnihoz.

 

Előre is kösz a bármilyen nemű segítséget!

Előzmény: FeZ_ (16732)
EC5 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16733

FeZ_-nek higyj, nem szarral gurigázik...........:-))))

Előzmény: _spyglass_ (16731)
FeZ_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16732

Nem kell a kábelköteg hozzá, az ajtógumiban szokott eltörni a kábel, könnyen hozzáférhető helyen. Mondjuk a (szerintem) tisztességes javításhoz nem elég összetoldani, de ezt mindenki intézze belátása szerint. :-)

Rutinnal fél óra alatt meg lehet csinálni. (persze feltételezve, hogy valóban ott és az a hiba)

 

Előzmény: _spyglass_ (16730)
_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16731

...márkaszervíz sztereotípiák...

Előzmény: _spyglass_ (16730)
_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.08 0 0 16730

Szerencsére tényleg nem tört el semmi, de meg sem próbálták bekamuzni. Azt mondták egy-két fül kicsit meg van gyötörve, de nem vészes.

Tákolni nem fogok semmit, inkább legyen az, hogy van valaminek 6 füle, amiből akuálisan csak 5 tart rendesen... De nem lesz ilyen sem.

 

A kábelnek még utána kell néznem. Mivel kizárólag a pótféklámpa nem működik, a hiba valahol ott lehet, ahol az leágazik a nagyobb kötegről, ami jön hátra a csomagtér ajtóba a bal felső sarokban. Azon azért csodálkoznék, ha ez komoly beavatkozást jelentene az elektromos rendszerbe, még egy nyomorult hibaüzenetet sem ad róla, pedig a komolyabb dolgokért szólni szokott. Mindenesetre munkadíjjal együtt 68e volt az ajánlat azt hiszem, azért a 20e+jatt és e között vannak fokozatok... :)

 

Meglátjuk, de szervíz sztereotípiák most erősődőben vannak.

Előzmény: EC5 (16729)
EC5 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 16729

Legalább nem rántottak le.........:-)

Viszont ha tényleg letört néhány rögzítőfül, akkor jön a tákolás......Vagy kerítessz egy lökösökre specializálódott mestert, aki tud (és akar) műanyagot hegedálni.Vagy vadászol bontottat, ami azért felejtős mert egy bontóba került újabb C5 ritkán kerül oda a hátulja miatt........

A kábelkötegről egy nálam villanyászabb tud nyilatkozni, de azt kizártnak tartom hogy a kertben kicseréld egy 3 éves autón........Ha viszont találsz egy villanymágust, aki belemászik, kiméri, megjavítja és jó is lesz 20 alatt, azonnal fizesd ki és adj jattot is.Ezeknek a delejes részében azért már akad néhány ördöglakat.........

Sajnálom mert pl. én, bár nem a lelki társam, de néha percekig elnézegetem a verdám, annyira tetszik, és a helyszínen ásnám el aki beletolat vagy csak megkarcolja........:-))) Erre mit olvasok tegnap a totalcaron.............legördült az utolsó hidrós C5 a gyártósorról........Mindjárt ittam hirtelen egy felest.Tegnap óta egy már nem gyártott típus gazdái vagyunk. :-)

Előzmény: _spyglass_ (16728)
_spyglass_ Creative Commons License 2017.06.07 0 0 16728

Ha már ennyit írtunk róla, megosztom a tapasztalatokat: 1 óra munkadíjat számoltak fel a márkaszervízben, de csesztek normálisan megcsinálni.

Amit pozitívumként betudok, hogy legalább ezt ők is őszintén bevallották, és nem is próbáltak nekem több százezerért új lökhárítót eladni, letört rögzítő fülekre hivatkozva.

Úgyhogy eddig bejött az, amiért úgy éreztem akkor lesz rendesen összerakva, ha én állok neki. :(

 

Viszont a hátsa pótféklámpámát is megnézettem velük ha már ott voltam. Azt mondják el van szakadva a kábelköteg a hátsó ajtóban, szívesen megrendelik 50-ért. Ezt ennyiért kihagyom, remélem azért ilyesmit lehet mondjuk bontóban, esetleg utángyártottan szerezni.

Azt mondjuk el nem tudom képzelni, hogy egy 3 éves autóban a lemezek/borítás mögött futó kábel hogy a retekbe tud elszakadni magától...

Előzmény: EC5 (16715)
Zolysys Creative Commons License 2017.06.06 0 0 16727

vinnyogni fog hgy nem találja a szenzorokat

Előzmény: dpszabi (16725)
Tamasveszprem Creative Commons License 2017.06.06 0 0 16726

Köszönöm a válaszokat, a km órát és a radart idő közben sikerült megcsinálni, tempomat nélkül meg elgurul :)

dpszabi Creative Commons License 2017.06.06 0 0 16725

Sziasztok bajtársak!

 

Szeretnék a kis gyönyörűségemre venni valami 18"-os felnit.

 

Az a gondom, hogy nyomásszenzoros a gyári 17"-os garnitúra...

 

Mi történik akkor, ha olyat rakok rá amiben nincs szenzor???

 

Állandóan hibát fog jelezni?

 

Köszi előre is a segítséget.

 

Üdv: Szabolcs

bökönyi Creative Commons License 2017.06.05 0 1 16724

üdv. nem valószínű hogy távolságtartó tempómat van egy "07-be(sosem lehet tudni)az enyém 2006-os 100kw 

nekem is hibát ír a parkolást segítő rendszerre,de a tempómat tökéletesen működik.

ui.csak a diag mondja meg hogy mi baja

Előzmény: Tamasveszprem (16719)
sattak Creative Commons License 2017.06.05 0 0 16723

Sziasztok!

 

2001-es kombi dieselhez keresek jobboldali csonkállványt illetve belső féltengely csuklóhoz görgőt vagy komplett féltengelyt. Tudtok Pest környékén bontott autót vagy bontót?Köszönöm.

attmik Creative Commons License 2017.06.04 0 0 16722

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettem egy 2006os 2 literes benzines automata C5-öst, és észrevettem, hogy ingadozik az alapjárat (leesik kb 500 ra, aztán vissza 700 ra), illetve hidegen hajlamos induláskor lefulladni nagyobb gázra. Ezt a lefulladást amúgy egyszer már produkálta melegen is, illetve nekem úgy tűnik, hogy a váltó is elég lomhán rak 1-est, mintha sokáig tartana amíg felpörög a motor, vagy érzékelné, hogy induláskor lefulladana, ezért "oldaná a kuplungot" és újra kuplungozna. Van valami tippetek hogy ezt mi okozhatja?

 

Előre is köszönöm az ötleteket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!