Nekem szinte mindig VW csoportos autoim voltak mindig nagy dizelek ,sosem erdekeltek a francia autok ,de tenyleg soha !
Egy honapja vettem igazabol Insignia,mondeo vagy mazda 6 kombikat nezegettem!
Aztan meglattam egy 508 SW -et egy kereskedesnel majd elajultam a formatol ,egy 2008 as octavia kombi 1.9 pdtdi utan ultem at kiprobalni ,hat mintha egy urhajoba ultem volna at az a kenyelem az a letisztultsag az afelszereltseg ,azt mondtam ha bele doglok is nekem ilyen lesz !
Nezegettem a hasznal.....hu-t talaltam tobbet is 20 km-en belul 3.2-4 millioig volt a szoras!
Volt egy szurke ami az enyem lett active felszereltseg napfenyteto rengeteg extra nagyon jo allapotban 3M.365 ezer ft -ert!
2 honapja ott allt mert ebben nem volt navigacio es az 5 db kozul ez maradt meg mert mindig a Navi-sakat vittek 3.5 M -rol indult azt levittek akcioba 3M365 ezerre lealkudtam 65 ezret es mar ment is a VAM-ra rendszamert Franciabol hoztak eleg sokat allt vagy 10 honapot!
A szepseg hibaja annyi volt hogy a hatso lokharito serult volt esetleg le is csereltek mert ujra volt fujva es az Active -hoz jar hatso parkolo radar es amit feltettek lokost azon nincsenek szenzorok igy valoszinu egy acces felszereltsegu lokoset kapta!
A merevito vas vagy lemez nem serult csavarok gyariak rajta a festes kulcsot nem ertek es semmi jele javitasnak!
Igy ez valami kisseb parkolasi serules lehetett!
Masban mindenben megfelel a Acces felszereltsegnek!
Minden szurot es olajat lecsereltunk plusz vezerlest es az adalekanyagot feltoltottuk meg volt benne talan egy vagy 1.5 liter a 85 ezer km futasahoz aranyosan maradek adalekanyag!
Most jonnek a hatso fekbetetek es tarcsa csere kopott gyari volt rajta ez is egy jo jel a km futas vegett a gyari kb 100 ezerig birja ,de 80 nal mar erosen kopott!
Meg van a valtonal egy kulso specialis muanyagbol keszult talan munkahenger vagy tomites ami mar ereszti az olajat egy picit az is cseres es utana kesz egy jo darabig nem kell hozza nyulni!
Ha ezeket beleszamolom meg igy is megallt 3.6 M -benmax 3.7 meg igy is egy jo vetel volt!
A vw csoportos autok egy jo franciahoz kepest eleg fapadosok mind futomuben mind felszereltsegben vagy kenyelemben persze azonos kategoriaban!
En nagyon Peugeot Fan lettem sosem gondoltam volna! :)
Nemigazán értem mi köze a feltöltésnek a vezérlés cseréhez. A regenerálás városban is elcsíphető, kicsit morgósabb olyankor a verda, és ha megállsz akkor a hűtőventi ezerrel megy.
Egy 508-ba, ilyen üzemanyag áraknál? Persze hogy prémium. Meghálálja. Én ÖMV-zek, de van itt aki Schell és Mol párti.
Azert mondta nekem hogy jobb lenne megcsinalni a vezerles cserevel egyutt a feltoltest mert a ECU -ben is rogzitenie kell!
Igazabol nem varosban hasznalom az autot csak akkor veszem elo ha hosszutavra megyek,tehat akkor a regeneralassal nem kell torodnom o azt vegzi magatol!
Azt olvastam hogy egy nagyabol fel oras utnal o ezt el is vegzi!
Az adalekanyag 100 ezer km alatt fogy el nagyabbol az a 4 vagy 5 liter en 85 ezer km el vettem az autot es igy aranyosan kellett utantolteni!
A vezerlest meg lecsereltettem igy meg volt a nagyszerviz korabban es le van rola a gond meg 100 ezer km-ig!
"A részecskeszűrővel szerelt HDi rendszerek csak alacsony kéntartalmú gázolajjal működtethetők."
Kozben meg ezt talaltam akkor jobb ha csak premium gazolajat tankolok?
A regenerálás nem a km-en múlik. A részecskeszűrő előtt és után is van egy nyomásérzékelő szonda. A két szonda nyomáskülönbségéből a kámpjútör kiszámolja hogy %-osan mennyire van eltömődve a részecskeszűrő. Majd bizonyos % asszem 70, fölött elkezd regenerálni, amitől kitisztul a szűrő. A km csak egy közelítő adat. Ahogy öregszik a részecskeszűrő és hízik a km a kocsiban, egyre kevésbé tud tisztulni regeneráláskor, így egyre-egyre kevesebb a két regenerálás között a különbség. A diag megmondja mennyi volt a külömbség a két utolsó regenerálás között, ha az 50-100 km akkor lehet aggódni.
Igen a szerelőd jól beszélt. De egy dolog feltölteni az adalék tartály,egy másik pedig beállítani a feltöltés tényét a compiban, merthogy ő nem tudja mennyit töltöttél bele.
Nem is értem, miért vakarja a fejét az összes (márka és nem márka) szervíz a párásodás problémára. Nekem, a totál amatőrnek is összeállt az algoritmus az elmondottak alapján, hogy mit kéne ellenőrizni, tök logikus minden, ezt egy szerelő ne tudná, nem egy űrtudomány !!
Na ezért gondolom, hogy, nézzenek bár madárnak, viszem az ötleteket egy listán (checklist) és átadom a szerelőnek...Ha nem sikerül megjavítani, nem lehet használni az autót hideg időben!!
Külső-belső: ha kézzel beállítom a belső keringtetést, akkor úgy marad, nem vált át külsőre. Át kéne?
Sziasztok egy 3 eves 2 literes 163 LE HDI motorrol lenne szo !
Legfokeppen a reszecskeszuro regeneralasarol!
Ugy tudom minden 400-500 km megtetele utan bekovetkezik!
Ennek az 500 km -ert egy adott ut alatt kell megtenni vagy aprankent ossze jon akkor is regeneralja a reszecskeszurot!
Egy hete toltottuk fel az adalekanyag tartalyt ami szukseges a regeneralashoz !
A szerelom azt mondta hogy 3000 fordulat felett olyan hofokot er el a keramia ,hogy a rendszer akkor fecskendez ebbol az adalekanyagbol ami segiti regeneralni a szurot,plusz minden tankolasnal is adagol ( tanksapka nyitasnal)
Ez tenyleg igy van?
Meg ezt talaltam:
"A részecskeszűrővel szerelt HDi rendszerek csak alacsony kéntartalmú gázolajjal működtethetők"
A kutakon az osszes premium gazolaj alacsonyabb kentartalmu?
Sikerült kicserélni SW-n a hátsó ablaktörlő kart és a tengelyt is bezsírozni és még a hátsó üveg is egyben maradt :)))
A megoldás főbb lépései (két emberes művelet):
- WD40-el beáztatni
- egy nagy és nehéz francia kulccsal erősen meg kell fogni a tengely alsó részén lévő fém lemezt és erősen ellent tartani, lehetőleg nem felütköztetve
- felülről hosszú csillag kulcs és kalapáccsal történő ütögetése, majd végül hirtelen nagy erővel megpróbálni kinyitni az anyát, többszöri nekifutásra nehezen de meglazult
- az ablaktörlő kart meg lehet próbálni lehúzóval leszedni de valószínűleg kitörik a műanyagból az alu persely a karból (nekem eleve törött volt a kar), végül egy vas fűrész lap segített az alu persely tengelyről való eltávolításában ;)
- a tengelyt egy seeger fogja azt eltávolítva lefele kicsúszik a tengely
Segítségeteket kérném: az MP3-as lejátszo nem hajlandó kiadni a CD-t, hiába konyorgok neki :-) , nem is jásza le, csak a homokóra forog álandóan.....mi lehet a gond?
Az EGR-t már tavaly lefalaztam, miután egyszer benzint tankoltam a dízelbe, és rángatott. Csináltam egy hibatörlést, majd megyek vele pár napot, aztán megint kiolvasom.
Amúgy a kütyü érdekes játékszer. Folyamatos módban tudja olvasni az üzemanyagnyomást a rail-ban, a beszívott levegő hőmérsékletét és mennyiségét, meg sok egyéb adatot. Elnézegettem egy darabig. Ezek szerint a diagnosztikai csatin szinte minden motor információ ott van?
Egyébként ha már ott lesz az autó... A tetősötételő nem működik mert szét van esve, kuka. Viszont szereztem egyet bontottan ami egyben van és működik (elvileg). Nagy munka lenne kicserélni? Beleférhet esetleg? Csak érdeklődöm.
Kellett volna ma le ablakmosnom az első szélvédőt, de a bal oldali fúvóka 10 cm-re spriccel, a jobboldali 1.5 cm-re. Mi a teendő? Ki lehet valahogy tisztítani a fúvókákat tűvel, vízkőoldóval, vagy cserélnem kell? Ha igen, hogyan tudom kivenni a régieket? Kipattintós vagy van valami trükkje? Ki csinált már ilyet?